Ze is echt wel warm verpakt, raar dat haar temp dan zo laag is. Houd het overdag eens in de gaten hoe hoog ze dan zit. Is ze voor de rest wel goed te spreken? Anders zou ik zeggen dat ze misschien wel wat onder de leden heeft en misschien een te lage temp heeft ipv te hoog. Houd iig even in de gaten.
Anouk: ik denk dat Erin meer nodig heeft en waarom. Erin is denk ik zwaarder dan bv met Melissa, daarbij zij kruipt, trekt zich op en is eigenlijk al heel actief. Ze loopt als het ware toch wel voor. Maar doordat ze zwaarder is ( was ze al bij haar geboorte) en veel energie verbrand, veranderd haar eet behoeft ook. Zal eens het volgende proberen. 07:00 /07:30 uur fles 180 cc aanmaken met pap en eventueel een klein flesje melk van 60 cc of iets minder pap en dan iets meer melk 10:00 uur pot fruit en wat diksap 12:00 uur beginnen met brood ( met of zonder korst) en 120 cc melk uiteindelijk kom je vaak op 2 snee brood uit met smeerkaas, smeerworst na het slapen een tussendoortje liga, rijstewafel etc en wat diksap 17:30 uur groente 20:00 uur fles 210 cc of melkpap Voor diksap kun je haar ook iets anders geven, bv thee, water smaak peer gaat er vaak bij iedereen in. Maar het kan ook zijn dat ze last heeft van tanden of doordat ze de indrukken van overdag aan het verwerken is en daardoor zich zelf wakker maakt/houdt. Kan gewoon ook even een tijdelijke fase zijn, heeft elk kind last van en dat blijft nog wel even duren hoor. Soms heeft Damian het nog welleens dat hij wakker wordt. Wanneer je denkt dat ze te weinig heeft dan kun je altijd haar een flesje geven voor je gaat slapen, maar niet teveel. Ze moet ook weer van deze fles af.
Thanks voor de tips, Samantha, Erin is opzich niet meer zwaarder, zelfs iets onder gemiddeld maar idd wel heel actief, doet niks anders dan kruipen en klimmen, zit echt nauwelijks een minuut stil. Daarbij denk ik idd ook aan tandjes, ze zit zo vaak te bijten en heeft ook wel pijn in dr mond, dat merk je, maar kan dat echt 2 weken duren? Precies, met die extra fles ben ik ook bang dat ze er aan gaat wennen. Ga haar wel wat brood bij geven, maar volgens het cb en de verpakking moet ze wel echt nog 3 flessen van 200 melk krijgen per dag, dus die hou ik voorlopig nog wel aan. Zal de temp ook in de gaten houden idd, ook wat vaker overdag. Wat voor thee mag je eigenlijk geven, want daar zijn ook allerlei verhalen over? Ik ben bang dat het gewoon periode is en dat het dus ff doorbijten is,
oh oke, was nog in de veronderstelling dat ze ook wat zwaarder was dan gemiddeld kindje. Zal gewoon dan even aankijken hoever je komt met brood en verhoog haar flessen anders in hoeveelheid en anders voeg je gewoon een flesje toe. Hier hebben we yarno vorige week ook weer de 5e fles gegeven, heb hem toen 120 cc water met 3 schepjes gegeven. Zo is de fles niet al te voedzaam en went hij ook niet aan die fles. Zo deed ik het bij damian ook en cb vond het prima. Tanden kunnen ze heel lang last van hebben, weken. Merk je dat ook aan de poepluiers, rode wangen/pukkeltjes, veel sabbelen op bijtring en kwijlen? Zijn vaak kenmerken van doorkomende tanden. Een zetpil voor de nacht kan dan ook een optie zijn en wat dentinox op het tandvlees.
hoi hoi, Hier een erg slechte nacht geweest. Jens heeft heel de nacht gespookt!! Hij is ziek. Hij is zo verkouden snottert er op los de snot loopt heel de dag uit zijn neus. En hoest ontzettend. En heeft weinig lucht. Wilde dus zijn speen niet vanacht omdat hij niet door zijn neus kon ademen. Dus dat schiet niet op. Dus maar tussen ons in gelegd en toen ging het redelijk. Maar al met al weinig geslapen. Jeroen en ik kennen dit ook niet dit was de 1e nacht in jens zijn leventje dat we er 's nachts voor hem uit geweest zijn op zijn voedingen na dan in het begin! Dus we hebben niet te klagen maar heb het nu erg te doen met papa en mama's die er vaak s nachts uit moeten!! Jens is nu net wakker dus ga hem even fruit geven. En probeer straks even op iedereen te reageren. Cyclus: als het goed is zou ik volgende week dinsdag weer ongi moeten worden. En dat zal ook wel gebeuren. Want echt geklust is er hier niet ivm dat abces gaat nu wel een stuk beter maar precies in de vruchtbare periode was het abces op zijn hoogte punt haha
Oei moeilijk, Anouk... Ik heb nog geen ervaring, dus kan je niet echt helpen... Succes er mee en probeer de tips van Sam en Marianne eens.... Esmee drinkt om 22.00u haar fles ook nooit helemaal leeg. Ze drinkt dan ongeveer 150-160ml en ze slaapt tegenwoordig echt uit tot 8.00u-8.45u. Dus erg lekker voor papa en mama. Een tijdje terug huilde ze elke keer om 6.00u, we gaven haar toen de speen en nu doet ze dat ook niet meer.... Ze is alleen overdag meer aan het mopperen. Ik heb soms echt het idee dat ze zich verveelt... dus we zijn volop aan het varieren met knuffeldoekjes en de speeltjes
Vorige bericht was bijna klaar toen smoeder binnenkwam vallen.... Marleen, balen dat Jens ziek is... Heel veel beterschap!! En fruit, misschien knapt hij er wel van op... Niet veel geklust tijdens je vruchtbare dagen wil niks zeggen... er hoeft tenslotte maar 1 zwemmertje over te blijven.... Dus ik ga toch duimen voor een mooie test voglende week. Sam, echt handig dat jij zo veel ervaring hebt en tips geeft. Geldt ook voor jou hoor Marianne! Heel handig!!
Anouk: Van tandjes kunnen ze idd lang last van hebben, hier Melissa net zo, al een tijdje verhoging, wat pukkeljes bij haar wang/mond en ook vaak met handjes of bijtring in de mond. Ook hier 1 die ook bijna niet stil kan zitten.Op schoot stil zitten, liever niet. Dus vaak op de grond aan spelen en dan gaat ze de hele kamer door of gaat ergens zittend spelen. Zelfs voor de luier geen geduld. Hoop wel voor je dat het snel over is. Liggen ze hier op bed gaan ze hier tegenover een bende lawaai maken door te snoeien of zoiets, ze weten ook wel wanneer ze het doen die gemeentewerkers. Dit is al zo vaak geweest, de hele tijd zijn ze stil en wanneer ze op bed liggen begint het gedonder. Weet wel, het is toeval, maar het is behoorlijk kut.
Marleen: wat nijn zeg er hoeft maar 1 zwemmer te zijn, dus ik duim ook voor je mee. Hoe is het nu verder met je abces? Dus je bent een keer wakker gehouden, zo sneu he.Yarno is ook snot verkouden, ben zelf voor we naar scheveningen zijn vertrokken nog met hem bij de huisarts geweest. Hij zei dat het ontzettend heerst onder de kleintjes. Moest iets onder matras leggen zodat Yarno schuin ligt, gesneden ui erbij leggen. Verder mocht ik zoutoplossing gebruiken. Nou die heb ik altijd op voorraad liggen, dus had ik allang gebruikt. Maar wel sneu he, had de fles ook niet zo warm gemaakt ivm slijm aanmaak. Mijn moeder had luuf gehaald en waarrempel hij is er aardig doorheen. Maar er staat 10 tot 14 dagen voor, dan moet het over zij. Heel veel sterkte met Jens, want het is zo sneu voor ze. Nijntje: als ik tips kan geven doe ik het, maar ik heb het zelf destijds zelf een beetje uitgevogeld, maar ook met behulp van mijn moeder ze heeft jarenlang gewerkt op de kinderafdeling. Dus ze weet veel huis keuken tips en heb dus regelmatig haar gebeld. Vaak als het ritme veranderd is het een aantal dagen een beetje klooien, maar dan heb je het vaak zo snel door en als je een paar dagen iets meer geeft dan anders, is niet erg. Je ziet vaak dan wel of dat de reden is van de verandering of niet. Esmee slaapt overdag dus niet heel veel, wat vind ze leuk? Je kunt overdag dan wel alle kanten op, lekker wandelen,boosschappen doen.
Ja, we gaan ook lekker vaak op pad. Ze ligt in de box te spelen en verder kan ze echt bijna een uur op haar speelkleed spelen. Ze vindt dat echt heel erg leuk. Ben ik op de computer, dan leg ik haar op een kleed met speeltjes, dus zo komen wij de dag weer door. Wel super dat je zo veel tips hebt gekregen van je moeder!! Balen dat yarno ookw at snotterig was, maar gleukkig gaat het al een stuk beter!!
Hier net door mijn enkel gegaan en jeetje zeg wat een pijn. Ik hoorde ook iets goed knappen, was best hard geluid, waar ik erg van schrok. Lopen doet erg pijn, maar als ik zit doet het ook pijn, word helemaal stijf en dik. (wat een woordkeuze he?) Ook is ie erg heet. Ik kan het totaal niet gebruiken met 2 kids zeg! Toen het gebeurde, werd ik helemaal duizelig, zweet brak me uit en had gevoel dat ik echt moest overgeven, gelukkig kwam het niet zover. Mijn moeder gebeld en die heeft hier even meegeholpen, want had ze net beide beneden.Nu is ze weer weg en heb melissa met veel pijn en moeite boven gekregen. Einde klaagzang. Zie ele online
ow zie dat het alweer enige tijd geleden was, hoop dat je het gedaan heb. Wat schrikken zeg en wat ontzettend pijnlijk! Zal er ook ff een arts naar laten kijken als het heel dik en pijnlijk blijft. Kom net de keuken in, heeft de kat daar een vogel helemaal uit zn voegen getrokken en is hem aan het opeten, ik weet dat het een cadeautje is maar ik kan daar dus echt niet tegen dus heb hem weggejaagd en nam een heel stuk in zn bek mee naar buiten, keuken deur dicht gedaan en manlief mag dat vanavond opruimen. Ze heeft echt last van tandjes, zag net bij het eten een witpuntje recht onder in het midden opdoeken en net zat ze zo erg te buiten in haar hand en te huilen echt zielig, maar dit doet ze wel al idd een paar weken af en aan. Merk weinig in de ontlasting maar dat was bij de vorige twee tandjes ook niet het geval. Sam, wat fijn dat je een super romantisch en lekker weekend heb gehad, lijkt me ook wel weer eens lekker, met zn tweeën weg, want de romantiek is hier echt ver te zoeken. Marleen, wel fijn te horen dat het beter gaat met het abces/ (tenminste dat neem ik aan als het zn hoogtij dagen heeft gehad) Wij hadden het ook qua slapen altijd behoorlijk makkelijk met Erin, nu ff mindere periode, maar het doet je idd denken aan ouders die er regelmatig uit moeten, wat een leven Erin is eigenlijk nog helemaal niet ziek geweest, bedacht ik me vandaag. Marianne, had haar trouwens overdag nog getempt en dat was 36.9 dus prima, denk idd dat ik er een paracetamol in ga stoppen vanavond voor eht slapen gaan, 120 is oke toch? Nijn, ja fijn he niks meer gewend zijn en een nasleep hebben van paar dagen na een avond stappen, we worden oud
Hallo meiden, even alles bijgelezen! en natuurlijk vergeet ik als ik eenmaal aan het typen ben weer de helft Smokey, wij lieten hem ook niet in deb box slapen.. in principe is het ook het beste om spelen en slapen gescheiden te houden.. jaja ik heb ook nog iets geleerd van mijn studie en werkervaring maar.. gelukkig die maar als je kindje er geen last van heeft waarom niet? ;D ik zou het daarom gewoon ook proberen, maar als je merkt dat ze wat onrustig is, haar gewoon in bedje laten slapen Bij ons kon mannetje sowieso niet in de box slapen, hij is daar te alert voor. Nu nog slaapt hij niet of hee lichtjes als het licht is of als er mensen zijn.. hij moet alles zien oh ja en ik had misschien een hele stomme vraag aangezien maud best al veel drinkt, weet je zeker dat ze honger heeft? wij dachten dat in het begin ook, maar toen bleek dat het ook huilen was van moeheid, maar ook van krampjes.. ze drinkt nu 660 ml per dag toch? is ook misschien heel hele rare vraag he smokey, en jij als moeder weet het beste wat met je kindje is maar ons mannetje huilde toen niet van de honger en toch was dat het eerste wat "men" zei.. "hij heeft honger".. anouk, je eetschema, wat zou ik je graag raad willen geven maar ik loop toch echt dik 2 maanden achter zou het dus niet weten.. wat me wel opviel is dat de avondfles zo weinig lijkt, hier krijgt hij 210 met johannesbladiebla.. maar doordat je andere dingen geeft zal dat wel normaal zijn en heb ik weer een idee hoe het over 2 maanden uit kan gaan zien hier zitten we nu al 7 weken op hetzelfde schema komt ie: tussen 7-8 uur 210+7 10:30 uur 210+7 (de ene dag wel de andere niet half fruithapje of groentehapje, werkt echt perfect bij hem ) 14:30-15:00 uur 210+7 18:15-19:00 uur 210+7+ 2 scheppen johannesbladiebla soms denk ik best weinig toch voor een mannetje van 7,3 kg.. maar hij doet het er echt goed op en ik zie nu ook eindelijk een beetje babyvet komen! marleen, wat zielig voor jens! hoe gaat het nu met hem? en wat een leuke update foto!! wat een mooi mannetje is hij toch! en al zo groot! leuk zijn haren zo! sam, wat lekker zo'n romantisch weekend! klinkt heerlijk zeg! wat fijn dat je je mannetjes niet zo erg gemist hebt natuurlijk super dat ze het ook naar hun zin gehad hebben en jullie niet zo gemist hebben hebben ze de cadeautjes al gekregen? hoe is het nu met yarno? ook verkouden? bah ik heb ook gehoord dat luuf goed moet zijn, heb het niet in hius, maar misschien toch wel handig he? ik vroeg me trouwens af, ben jij al begonnen weer met werken? ook niet he? en ga je wel weer beginnen en zo ja wanneer? wat een vragen ook! nijn, esmee is 6w jonger toch? als ik even terugdenk begon 5 weken geleden mijn mans vakantie en toen was ons mannetje ook zo gegroeid en idd was dat de tijd dat hij heel bewust dingenging vastpakken en ik hem ook steeds meer speelgoed ben gaan geven hij verveelde zich ook opeens als hij even niks te doen had terwijl hij voorheen al genoeg had aan rondkijken je bent moe las ik? ook nog duizelig? heb je te veel gedaan? marianne, wat een mooie spam weer hoor! vooral die foto van melissa als ze aan het spelen is! ze lijkt ook wat meer blond te worden he? en die ogen van jou meisjes! jeetje dat zijn echt van die candycandy ogen jullie hebben het druk over 14 jaar! Hier was het super! het zwemmen was zoooo leuk! hij moest even wennen in het begin, en toen klapmte hij zich heel even helemaal tegen me aan.. dat was zo ontroerend.. dat had ik echt nog nooit eerder meegemaakt dat hij zo extreem liet merken dat ik zijn mama ben en hij veilig bij mij is.. nu ik het type wordt ik er weer emo van.. na het wennen vond het hij het fantastisch! kon er geen genoeg van krijgen! de band was een minder succes want hij wilde gewoon echt zwemmen! trappelen met de benen en vooruit! en lachen! we zijn maar iedere keer 15 min geweest, het was best koud vonden we.. als we ons het aan omkleden waren viel meneer al bijna in slaap en nog voor we buiten waren en hij in de baby bjorn was sliep hij.. zo lief.. hij heeft het echt goed gedaan! ook heel goed gaan slapen, natuurlijk heel moe maar ook de hele nacht en geen gejengel mijn man en ik waren toch wat gespannend omdat we niet wisten hoe dit zou uitpakken natuurlijk wel was zondag een iets mindere dag, hij spuugde zoveel terug.. en ook diarree.. waarschijnlijk van het water, want hij heeft ook wat water binnengekregen.. en ja we zijn kopje onder met hem gegaan! hihihi na een paar keer vond hij het echt leuk ook! heb er wel zin in want vanaf sept gaan we iedere week babyzwemmen! zijn ook uiteten geweest en heeft hij super lief gespeeld zojuist was de fysio hier en die zegt zelf ookd at hij niet begrijpt waarom wij het advies geen helmpje gekregen hebben, want eerlijk het is echt scheef.. en mijn man en ik vonden het al raar.. maar ja van blijdschap dachten we dan niet he hij heeft het hoofdje opgemeten en vanavond krijgen we de uitslag.. als het meer dan 10% afwijkt komt het op de natuurlijk wijze niet goed.. en dat is waarschijnlijk wel het geval.. we hebben ook al een afspraak gemaakt in het academisch zh, daar waar hij ook geopereerd is na zijn geboorte.. en de 13e sept hebben we een afspraak.. jammer maar helaas, maar ons lijkt als is hij ietsje weggetrokken dat de bult niet verdwijnt.. we gaan ff eten.. mijn man komt net binnen met eten..
zal gewoon 120 aanbieden en kijken wat ze leeg drinkt. Zet pil erin en dentinox of wat je in huis hebt op het tandvlees smeren. Rot tandjes ook en weet je de vooruitzicht is nog niet klaar, hihih. Hoektanden drama en kiezen nou daar praten we nog maar niet over. Fijn zo'n cadeautje, ik had ook de deur dichtgedaan als ik die had, open keuken. Maar gadver derie. Waarom verras je je man niet met een weekendje weg? Hoor zo vaak dat de romantische sfeer vaak ver te zoeken is, terwijl je na de geboorte van een kind elkaars hulp goed kan gebruiken en elkaar echt nodig hebt. Want het is soms best aanpoten met kleintjes. Ben juist heel blij dat we hier gewoon op ons oude niveau zitten om het maar zo te omschrijven. Krijg juist energie door mijn man.
Hey ele, wat goed te horen dat het zo goed is gegaan. Heerlijk of niet soms. Heb echt vaak aan jullie gedacht, hoe het zou zijn. Jij gaat ook babyzwemmen, wij aankomende donderdag voor het eerst. spannend. Maar wat spannend zeg, betreft zijn hoofdje. Kun je een keer een foto maken van de zijkant? Ben eigenlijk benieuwd hoe dat eruit ziet. Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben maar heb dat nog nooit gezien of wat. Ik werk bij mijn mans bedrijf, ben filiaalleidster en heb alle personeelsleden onder mij staan.Maak de werkroosters, planning van werk en stuur ze aan etc zijn totaal 11 mensen. Op dit moment doet mijn man dit. Moet vrijdag weer naar de arbo en moet over twee weken naar bedrijfsarts van het uwv. In principe hoef ik nog niet te werken zolang ik met het ret programma bezig ben. Maar het begint wel erg te kriebelen hoor, dus ik ga dat vrijdag bespreken met de arbo.
anouk: Gatsie zeg, een vogel in stukken. Daar word je niet vrolijk van. wat zei je man toe hij thuis was? Wat zielig he dat ze zo'n last ervan kunnen hebben? Hele dikke knuffel voor d'r. En idd, hoektanden en kiezen, zijn nog pijnlijker. Esther heeft nu sinds deze maand haar allerlaatste kies erdoor gekregen en had daar dus koorts van. Ele: Wat fijn dat het zo goed ging. Dus voor herhaling vatbaar? Melissa word niet blond/lichter, komt door de zonreflexie denk ik. ze is nog echt donker.Ook haar haartje achteraan komen terug, joepie!!! Ja ze hebben echt super mooie ogen, vind het echt super leuk! Sam: Wie weet kun je weer eerder beginnen. Gaat yarno dan naar de opvang? Marleen: Echt sneu voor Jens, hele dikke knuffel. Hoop dat hij snel opknapt. Enkel is nog erg pijnlijk. als je met je voet omhoog zit gaat het wel, maar na het lopen doet het zo'n pijn. Mannetje moet nog 3 nachten..........pfffffff, even doorbijten!
Sam, snap niet wat je bedoelt met 120 aanbieden? Ze heeft bij laatste fles net 190 gedronken (250 aangeboden, zo'n kant en klaar papje) en heb er een zetpil van 120 mg in gedaan (in de bips niet in de pap natuurlijk ), zal morgen ff spul voor tandvlees halen, thanks voor meedenken. Goed idee trouwens van dat weekend moet ik maar gewoon gaan doen op korte termijn. Ele, ja lekker he dat babyzwemmen ben vanochtend ook weer geweest. Ik was met Erin met 10 weken begonnen en dan sliep ze daarna altijd zo lekker de hele dag, vond mama vooral heel fijn Marianne, wat ontzettend balen zeg, daar zit je gewoon niet op te wachten met twee meiden en je man aan het werk. Mijn is ook nog aan het werk tot 23.00 uur dus pas rond 00.30 thuis, heb hem de verrassing al wel gesmst . Volgens mij is dit een hoektand of kan dat nog helemaal niet? PS wel zoveel mogelijk omhoog blijven met je voet. Ze werd net weer ff huilend wakker, een knuffel, goed leggen en klaar maar ik hoop niet dat het de hele avond doorgaat.
Goedemorgen!! Sam en Ele wat een mooie foto's weer op hyves!!! Ele, super dat het weekendje zo goed bevallen is! En Herbie helemaal gek van het zwemmen, leuk hoor!! Vervelend dat het de zondag even wat minder ging, gaat het nu weer goed met hem?? Marianne, hoe gaat het nu met je enkel? Nog stijver denk ik of niet? Als je het niet vertrouwt toch even naar de ha gaan hoor!! Anouk, lekkere verrassing van de kat, haha Wat zei je mannetje er van?? All, de duizeligheid is zo goed als over, dus wat het geweest is, geen idee... De vermoeidheid is er nog, maar dat heeft ook met zaterdag te maken. Verder wel alles gelezen, maar een beetje vergeetachtig... we worden echt oud, anouk, hihi