Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marleentje26, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    wat een mooie baby's worden er in dit topic geboren. Er is dus goede hoop dat wij ook zo'n mooi beebje krijgen.

Jens groeit zeker als kool! Ze zijn zo groot hoor, dus geniet van elke dag/elk moment!!

o ja, ik zou het geboortekaartje van jens nog scannen... sorry, helemaal vergeten...

Die vrienden hebben het zeker verdiend om knuffeloom en tante te worden. Heel leuk bedacht zeg!
    Mini Nijn wordt wel gedoopt en mijn broertje en mannetje's zus worden peetoom en tante.

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    brrrr... zeg dat nou niet hahahaa... ik moet nog zoveel voor de bevalling doen.. met name de scriptie.. het is echt veeeeel.... maar goed.. misschien gaat het daarom voor mijn gevoel ook sneller? :)

samantha wat een mooi kamertje! jullie hebben ook een hele mooie stijl zeg! zou mijn stijl ook helemaal zijn! :)

marianne, jee wat een nare reactie van een zogenaamde vriendin.. die zou ik idd ook nooit meer hoeven zien..ik begrijop echt niet waarom sommige mensen zo naar moeten reageren als je zegt zwanger te zijn.. ik begrijp de rfustraties van vele, maar je hebt toch respect voor een ander en voor je eigen? bah..

nijn! zijn ze er al? :):):) ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden als het kamertje staat! :):)
    hier in de stad waar wij wonen is een babydump, babyplanet en prenatal xl :) voel me wel bevoorrecht :) alhoewel hier wel de minste sneeuw viel hahaha ;)

Marleen wat goed dat hij zo goed slaapt! wat fijn! zo zou ik het ook wel willen hahaha.. begin je eraan te wennen om alleen met hem te zijn?

marianne, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen over het spugen en de diarree van melissa.. lijkt me toch niet echt goed dat het zolang duurt.. en iets van een melkallergie ofzo? of kan dat niet?
    ik probeer maar mee te denken al zijn de opties in mijn hoofd al snel op.. :S

Meiden, ik ben nog steeds zo moe... kon er gisteren weer keihard om janken... waar is mijn sterke persoonlijkheid naartoe? waar ben ik? ik herken mezelf amper.. ik ben moemoemoemoe, huil om heel veel dingen, voel me btw niet depressief of neerslachtig, maar gewoon moe.. en snachts slaap ik echt nauwelijks.. terwijl ik zo mijn best doe! en nu moet ik weer aan mijn scriptie werken en denk ik pfff.. nog eerst even een dutje.. en volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn he!
    oh ja gisteren zat ik ook ik denk ook door moeheid lichtelijk te paniekeren.. ik voelde de beeb al 2 dagen veel minder.. wel hoorde ik zijn hartje.. maar dan nog... vanacht voelde ik hem weer volop gelukkig, maar toch is het anders.. zou het kunnen dat hij nu echt minder plek krijgt? vanaf wanneer begon dat bij jullie mama's? :)

wat een leuk idee marleen een knuffel oom en tante! wij dopen ook niet, voor zulke goede vrienden wel een hele speciaal idee! :)

wat een mooie foto van jens! ohh het is echt een lekker kereltje, en zoals ik al eerder zei, bij jens kan ik nog meer zwijmelen alleen al het idee dat het een mannetje is en wij ook een mannetje krijgen! jee hij idd in die korte tijd goed bijgekomen! netjes!

3. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Dit is onze slaapkamer geworden.

4. Gerritsen

tweede foto

5. Gerritsen

en de laatste

6. Gerritsen

nijn: als je moet wachten duurt het altijd erg laat, zul je net zien dat ze pas tegen 14:00 uur komen. Nou ja het kamertje komt echt.

Marleen; Jens is mooi geleidelijk aan op gewicht gekomen, netjes hoor. Heerlijk zo makkelijk tevreden ventje. Wanneer moet je straks weer aan het werk?

Elegance: vreselijk als je niet kan slapen, je hebt toch je nachtrust nodig. Pieker je teveel? Of heb je rusteloze benen? In ieder geval het is flink balen. Die scriptie moet dat voor een bepaalde datum af zijn?
    Wat een vragen zeg, sorry.

Damian ging zo goed met zindelijkheid geen ongelukjes of iets. Telkens liet hij windjes, dus ik zei moet je drukken? Nee mama echt niet. Nou nog geen 5 min later zat zijn onderbroekje dus vol.
    Wist niet zo goed hoe ik moest reageren. Boos worden doe ik niet, ben veel te bang dat hij dan het straks gaat ophouden en dat hij er last van krijgt. Heb nu gezegd, kan toch niet. Moet toch in de wc.
    Hij een beetje huilerig. Hebben een schoon onderbroekje aangedaan en geen sticker natuurlijk gegeven. Vond hij niet zo leuk en ik ook niet.

Nu ligt hij in bed, wilde slapen. Wilde geen brood. Dus dat krijgt hij dan na het slapen.

Ga ook even lekker op bed liggen.

7. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Zojuist lekker in bad geweest! Dat vind ik heerlijk kan er echt van genieten!

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Dit ben ik samen met mijn knuffeltante en mijn vriendinnetje!

9. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Samantha: ik heb ontslag genomen. Maar ben wel al ergens anders aangenomen moeten alleen nog alles tekenen en bespreken wanneer ik weer begin enzo. Maar wil eigenlijk nog verder kijken naar een andere baan. Ben aangenomen in de kraamzorg hier bij 2 instanties maar vind het te onregelmatig. Daarnaast ben ik voor 99% aangenomen als benmiddelingsmedewerker gastouderbureau maar dat zijn te weinig uren in de maand. Dus ben nu aan het solliciteren op een kinderdagverblijf om daar bv 2 dagen in de week te gaan werken en daarnaast dat bemiddelingswerk te doen dat zijn vaste uren in de maand maar kan ze zelf invullen wanneer ik eraan werk. Het is thuis werk dus goed met Jens te combineren!

10. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    @ Marleen! Succes straks!!

@ de rest...ik snap de topic ff niet...( re: Het vervolg van 2e echt geen kloppend hartje meer) :(

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Liesje, wij hebben allemaal al een of meerdere miskramen gehad waarbij de eerste echo wel een levend kindje liet zien met hartactie.. bij de 2 de echo was het hartje gestopt.. Gelukkig ligt deze periode nu achter ons en zijn we allemaal gezond zwanger of zelfs al bevallen! :):)
    hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgele6+9gd :)

marleen, wat een leuke foto van je knuffeltante! en van jens in bad!! wat kijkt hij ook al helder uit zijn ogen zeg! Jullie hebben echt alle 3 hele mooie beebs, daar moet ik nijn helemaal gelijk in geven! :)

Samantha, ik denk dat je reactie heel erg goed is als ik het zo lees, zo maak je hem ook idd niet onzeker en toch ben je heel duidelijk naar hem dat het zo niet hoort door hem geen sticker te geven.. goed dat je met een beloningssysteem werkt, ik gebruikte dat veel op mijn werk :) en vooral als kinderen daar geprikkeld door worden is dat erg goed door ze positieve ervaringen te laten opdoen :) zo wil ik het straks ook gaan doen :)
    ( ohjee dat weet ik nu al hahahaha)

Slapen, nou, ik vind het belachelijk als ik zou moeten uitleggen waarom ik niet slaap.. ik val nml om 21 uur al in slaap, ben ook echt doodop dan, maar dan moet ik echt om het uur plassen.. en voor ik moet plassen moet ik helemaal wakker worden, want zo ff snel uit bed stappen is er echt niet meer bij.. ik kan nauwelijks nog op mijn zij slapen, voorheen was het alleen links, nu is het ook rechts.. alsof de beeb dwars ligt? het doet echt pijn in mijn zij.. maar zo gaat de hele nacht... heeel soms slaap ik 2 uur achter elkaar, maar als ik dan wakker word heb ik echt pijn omdat ik te lang in dezelfde positie heb geleden.. voedingskussen en andere kussens zijn ook al in gebruik... maar "normaal" slapen is er echt niet meer bij... en het wordt alleen maar erger.. bah, wat baal ik daar ook van, voorheen was slapen echt mijn hobby!
    heel soms voel ik rusteloze benen, maar voornamelijk als ik net in bed lig... daarna trekt dat wel weg, gelukkig!

ik wilde de scriptie af hebben voordat ik zou gaan bevallen, wrs gaat me dat niet lukken omdat ik zo moe en futloos ben en zo weinig inspiratie.. maar sowieso moet hij dit jaar wel af! zucht... :)

nog even op mijn vraag terug te komen, vanaf wanneer heeft de beeb minder plek om makkelijk te draaien? en voelden jullie de beeb ook iets minder?

12. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ja, babydump is er!! Ze zijn nu bezig met het kamertje.. spannend....

Ele, in de periode dat het met mijn cvs helemaal niet goed ging, kon ik ook om alles huilen. Zo kl#te allemaal....
    Probeer wel echt goed je rust te nemen, maar probeer ook regelmaat in te bouwen, bijv elke middag even een uurtje van 14u tot 15u een dutje doen. En probeer elke dag op dezelfde tijd bed te gaan en op te staan. Het is heel zwaar, maar uiteindelijk heeft het mij wel geholpen. En als het nu minder gaat, grijp ik er weer naar terug....

Samantha, wat een coole kamer!
    Jullie zitten in de verf/behang en zien natuurlijk zo veel leuke ideeën. Is het dan niet lastig om niet steeds te switchen??

Liesje, dit is een oud topic. In maart zijn wij allemaal gecuretteerd nadat er dus geen kloppend hartje meer gezien werd op de echo... Nu alle grote topics gesloten zijn, zijn wij een nieuw topic begonnen.

13. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    ele, die scriptie komt wel af. Goei werk heeft tijd nodig, dus het komt goed.
    Nu vooral eerst aan jezelf denken en aan Herbie natuurlijk.
    Ik heb trouwens ook wel eens dat ik denk "he, ik heb mini Nijn nog niet gevoeld" en als ik dat denk voel ik hem/haar ook echt niet en word ik weer onzeker... Als ik weer wat rustiger word, springt mini Nijn weer in het rond. Dus ik denk wel dat ze die onzekerheid/stress aanvoelen....

14. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    ele: je gevoel van emo en moe zijn. Herken ik ook. Heb dat ook een tijd gehad kon mijn ene been niet voor mijn andere been zetten zo moe. Je wil van alles doen maar je komt er niet aan toe!

Dit is gewoon een super mooi topic met allemaal mooie en lieve en makkelijke baby's dus diegene die nog moeten het komt helemaal goed. Jullie krijgen ook allemaal zo'n mooi exemplaar!

ele: moet zeggen ik vind het ook wel heerlijk zo alleen met hem. Echt lekker genieten. Vond het vanmorgen ook wel weer spannend alleen met Jens op pad met de auto. Maar is helemaal goed gekomen. Hij is wakker geweest van 8.00- 13.00 en nu slaapt hij heerlijk in de box.

Moet zeggen ook al weet ik veel van de kraamzorg als het je eigen kind is is het totaal anders en moet zeggen dat ik dan soms ook nog onzeker ben wat ik totaal niet verwacht had. Maar met je eigen kind is het zo anders!

15. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hoi hoi,

Nou dacht dat melissa niet zo goed gegroeid was, maar viel reuze mee:

Gewicht bij geboorte: 3160 gram
    Gewicht nu: 3945 gram

Lengte geboorte: 47 cm
    Lengte nu: 54 cm:$

Moet er snel weer vandoor, moet naar de winkel.
    lees later bij.

16. Gerritsen

Wanneer je kindje minder voelde bewegen, kan ik niet echt zeggen. Damian bewoog tot de dag van de bevalling heel veel. Leek eigenlijk alleen maar drukker te worden ondanks minder ruimte.

Deze baby, is heel druk overdag en avond en als ik in bed lig. 'sochtends als ik wakker wordt is het heel rustig af en toe een plopje, dat vind ik soms wel eng, maar dan pak ik de angelsound erbij.

Als jij te gespannen bent, of niet lekker in je vel zit denk ik dat de baby op reageert door rustig te zijn.
    Probeer eigenlijk wat nijntje ook doet, probeer op een vaste tijd naar bed te gaan, dan weer op vaste tijd eruit te gaan en overdag ook een stukje tijd te pakken door te gaan liggen.
    Ook al ben je wel of niet moe, probeer je aan die tijden vast te houden. Hierdoor krijg je een vast patroon waar je lichaam aan went, waarschijnlijk wordt de moeheid minder. ( al is dit echt een zw kwaal)

Plassen in de nacht, hoefde ik tot een week of 14 wel 5 x per nacht. Nu nog maar 1 x per nacht. Maak s'ochtends een fles water met carvan cevitan aan 1,5 ltr en die drink ik voor 18:00 uur leeg. Drink bij het ontbijt altijd al 1 kop thee en 1 glas vers geperste sinasappelsap. S'middags bij het eten 1 glas melk. Avondeten meestal iets van ddubbel fris/ijsthee. Na 19:00 uur drink ik nu niet meer. Ga eigenlijk altijd ook tussen 22:00/22:30 uur naar bed en sta op tussen 07:00/07:20 uur. Ook vanaf vandaag nu ik verlof heb ga ik naar bed als damian ook op bed ligt. Is het niet slapen dan wel even lekker lezen.

Moet wel zeggen dat ik wel eerder moe ben dan anders maar niet omdat ik nu echt zwanger ben, komt ook door damians zijn leeftijd. Is echt een peuterpeuber, die alles uitprobeert en echt een eigen wil heeft. Dus druk druk.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    ideaal als je niet zo vaak hoeft te plassen!! ik probeer idd ook zo weinig mogelijk te drinken in de avond, maar heb soms zo'n dorst dat ik er niet onderuit kom om toch te drinken dan..

ik moet zeggen, vanacht voelde ik hem al iets meer en zojuist even op bed gerust en leek wel of ie zich helemaal draaide :) hij ligt denk ik dus ook nog niet vast.. ben wel nog benieuwd hoe de andere mama's de bewegingen ervaarden :)

jeetje melissa ook al bijna 4 kilo.. en 7 cm gegroeid! wat gaat dat snel he.. wij hebben best veel kleertjes in maat 62 - 68, ik hoop dat ie dat in de zomer ook veel aankan..
    ik vraag me ook af, we hebben voor de maxi cosi geen voetenzak gekocht, ivm april.. dan is het bijna zomer en dan gebruik je ook maar een dun dekentje ofzo.. maar we hebben geen jasje, wat zouden jullie doen? als ik 1 week overtijd ben is het al bijna mei.. en dan wordt vaak het weer toch al beter...

oh daar is mijn mannetje! :) ff snel een hapje eten! :)

18. Gerritsen

Hier ook geen voetzak, gebruik ook een dekentje als het nodig is.
    Vorige jaar april ben ik de 29 gecurreteerd en die week ervoor was al echt de zomer begonnen. Heb wel een jasje en een vestje gekocht.

Eet smakelijk

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    misschien toch nog maar op zoek naar een leuk zomer jasje dan ofzo :):)

nijn is volgens mij druk bezig met het inruimen van het kamertje! ben benieuwd hoe het geworden is en hoe ze het zelf vindt! :)

hoe is het met de rest van de meiden? :D

20. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ele: esther is eind april geboren en had wel een jasje alleen was die te klein.Heb geen nieuwe gekocht en maar goed ook.
    het was toen zooooooo warm dat ze bijna alleen maar rompertjes droeg, zelfs haar kleertjes heeft ze niet veel aangehad.Een vestje hadden we wel, dat kun je net zo goed doen.En over de maxi-cosi hadden we soms de wikkeldoek, die gewoon een keer dubbelvouwen!

Deel Deze Pagina