Hey meiden! wat goed dat je eerlijk en open bent geweest marleen! de spanning merkte ik ook en ben alleen maar heel blij dat er eerlijk over gesproken wordt! Daar zijn we hecht genoeg voor toch Wel jammer marianne dat jij het gevoel hebt dat marleen niet eerlijk is.. ik hoop ook dat dat gevoel bij je zal afnemen en je met een gerust hart hier lekker kunt meekletsen.. Zelf kan ik het helemaal vinden in wat samantha zegt, zo is het bij iedereen anders en heeft marleen na een klote zwangerschap, sorry voor het woord hahaha, een heel makkelijk kereltje maar zoals iedereen weet, ook dat kan zomaar weer veranderen.. al hoop ik het niet marleen! hier heb ik zo'n klote nacht achter de rug gehad.. ik had zo'n koorts dat ik kei zat te rillen de hele nacht.. en dan voel ik me ook zo heel vaag en haal ik me dingen in mijn hoofd als, stel je voor het is de mexicaanse griep... tenslotte ben ik niet ingeent.. ook heb ik voor het eerst tijdens de zwangerschap paracetamol en neusspray genomen.. dat wil dus voor mij ook al heel wat zeggen.. Nu gaat het nog steeds niet eigenlijk.. uitzieken lijkt dus het enige medicijn.. alleen ik kan echt niet meer liggen.. stomme bekken en heupen... van het vele liggen is het nog meer pijn gaan doen.. nou dan vertel ik gelijk maar mijn leuke avontuurtje van vanacht.. ik moest plassen, ja ook dat nog steeds om het uur, ziek of niet en ik ging kei rillend naar de wc.. opeens voel ik iets onder mijn voet.. en ik kijk.. sta ik in kattenkots!!! ik heb alweer als een kleinkind staan janken! mijn man moet toch echt ergens gaan denken dat ik niet normaal meer ben? hij is uit bed gesprongen en heeft me met mijn been in bad gezet.. ik nog steeds keirillend.. en jankend.. leuk he zo'n avontuur? :S nu zijn mijn ouders hier, we hebben vorige week trapleuningen gekocht, leek ons toch iets veiliger met de kleine.. en die zijn ze nu aan het maken.. ik heb mezelf maar weer teruggetrokken in bed en denk niet dat ik vandaag nog veel fitter ga worden.. sorry voor alweeeeeeer mijn klaagzang.. zoals eerder gezegd hoop ik marleen achter na te gaan! de zwangerschap bij mij lijkt ook als niet echt lekker te gaan., dus hopen maar op een makkelijk kereltje marianne en marleen, hopelijk komen jullie er toch uit en kunnen we hier met een gerust hart lekker verder kletsen.. ik heb me wel voorgenomen dat als me spanningen opvallen ik er ook eerlijk over zal praten, dit om situaties als dit te voorkomen jullie zijn allemaal mijn lieve dinnetjes en eerlijkheid staat bij mij ook hoog in het vaandel! voor de rest van de meiden, nogmaals sorry dat ik niet op iedereen reageer.. ik ga weer verder pitten!
oh en slik.. zie mijn banner... lief dat jullie ook zo met me meeleven en ook vinden dat het aftellen opeens heel snel gaat! nog maar een hokje :S
Hey meiden, ff weg tijdje weggeweest, druk druk als nieuwe moeder hihi, niet alles teruggelezen wel de laatste drie bladzijdes. Ik sluit me aan bij Smokey dat ik de kwestie bij jullie laat, maar ik had een privebericht niet zo op het forum geplaatst, ik had het samen proberen op te lossen zonder iedereen erbij te betrekken, maar dat is mijn mening. Verder hoop ik dat het allemaal los loopt, want we hebben hier ook in moeilijke tijden allemaal veel aan mekaar gehad en nu hebben we allemaal blij babynieuws en dat zou het belangrijkste moeten zijn! Ele, ik zou zeker ff de dokter bellen of had je dat al gedaan. Want koorts is volgens mij niet heel goed in de zwangerschap als het aanhoudt. Niet zo zeer voor de baby hoor, maar vooral voor jou, die kleine pakt wel wat ie nodig heeft als het niet te lang duurt. Met Erin en het drinken gaat het stukken beter, ze zit nu op gemiddeld 100 cc per beurt, met af en toe zelfs een uitschieter naar 120 (hoe trots kan je zijn dan hahaha) wat komt op 650 per dag, een heel stuk beter dan de 500 waar ze vorige week op zat, dus het gaat de goede kant op. Met doorslapen gaat het ook goed, ze sliep vier nachten 6 uur door (dan maakte we haar ook gewoon wakker), maar op het moment dat je jezelf rijk rekent gaat het mis, vannacht was het ff feestje, ze wilde niet slapen, ze werd om 2.30 wakker en ging pas om 5.00 weer slapen. Marleen, ze hadden mij verteld dat ik Erin pas mocht laten doorslapen (6 uur) als ze 5 kilo was, en dan daarna elke 3,5 uur moest wakker maken voor voeding, maar jij geeft aan dat je Jens al laat doorslapen, heb jij een ander advies gehad? Nijn en Smokey hoe gaat het met jullie beebs? Zal ff wat vaker weer buurten dan blijf ik op de hoogte van de zwangere dames en nieuwe moeders
Hoi anouk, Fijn weer wat van je te horen! Gelukkig gaat het weer goed met jullie! En goed dat ze nu zo goed drinkt en slaapt! Ik heb het hier aan het consultatiebureau gevraagd over dat doorslapen en we mochten Jens 6 uur laten slapen 's nachts en overdag mag er 4 uur tussen zitten. Vaak haalt Jens 's nachts de 5 a 6 uur. Een keer heeft hij 7 uur gehaald maar ik heb zoiets van dan zal hij het wel nodig hebben toch. Ik maak me daar niet nooit zo druk om om die adviezen. Maar die 7 uur was maar eenmalig hoor! Meestal zo 5 a 6 uur dat hij in een keer doorslaapt vanaf avond voedind en daarna haalt hij de 4 a 5 uur. Vaak komt hij dan 's morgens een keer na 3 uru al en daarna pakt hij de fles weer om de 4 uur. Hij krijgt nu 120+ 4 en 2 schepjes nutriton en dan heb je 140ml klaargemaakte voeding en drinkt eigenlijk altijd tussen de 120-140 ml op. Hij krijgt 6 voedingen en komt dan uit zo rond de 730 ml per dag. Je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft denk ik altijd maar. Die regels van het cb zijn gemiddelde en elk kindje is anders en heeft andere behoefte (dat is mijn mening hoor). Wij hebben ook weleens wat meer of minder honger of meer en minder slaap. Dus daar pas ik het maar op aan haha
hoi meiden, Ik kom alleen even langs gezwaaid.... Heb gister meegelopen met de optocht, maar dat doe ik nooit meer... au, au, au mn bekken, rug en heupen... Dadelijk naar het kindermatinee, maar op een kruk. Marleen en Marianne, ik sluit me aan bij de andere meiden. Blijf allebei gezellig meekletsen hier en geniet van jullie beebjes!!! O ja, hieronder nog een foto van onze carnavalswagen.
hoi meiden, Gelukkig vinden jullie het goed dat ik mee blijf kletsen, heb er zelfs slecht van geslapen. marleen: met melissa haar oogjes gaat vandaag beter, ze zijn nog wel vies, maar lang niet meer zoals geweest is. Heeft jens daar ook last van gehad van vieze oogjes? Anouk: fijn je hier weer te zien en dat alles goed gaat met Erin. melissa slaapt snachts meestal tussen de 4 en de 5 uur, maar vorige week 1 keer 7 uurtjes achter elkaar, ik schrok me rot, dat had ik niet verwacht, dus volgende keren toch maar wekkertje gezet.Wanneer mag erin voor eerst naar het cb? Ele: wat naar dat je zo slecht voelt, en idd als je koorts blijft houden dan toch maar even contact met ha. Smokey: hoe voel je je vandaag? Nijn: kan me voorstellen dat je alles zeer doet nu, toch erg knap dat je hebt meegelopen. En wat een ongelooflijke mooie kar.
Zo even lekker bezig geweest in huis, het bed verschoond. Pff wat een werk, was gewoon aan het zweten. Dus dit maar even in het vervolg doen als manlief thuis is. Damian zijn bedje verschoond en de was gelijk weggewassen. Boven is het weer helemaal aan kant, ben een vreselijke poetsmiep volgens mijn man en vrienden. Ga zo even liggen, Damian slaapt alweer een uur lang, dus als ik nog wil liggen moet ik zo gelijk gaan. Man belde op, dat hij vanmiddag om 15:00 uur naar huis komt, miste ons, slijmbal he. Maar wel vreselijk lief. Vanmiddag lees ik weer even bij.
samantha: zo jij bent druk bezig geweest! Probeer je wel rustig aan te doen met je knie? Wat lief van je mannetje zeg!
marleen: als je op mijn banner klikt kom je automatisch op de site terecht en kun je ook zo'n banner maken.
nijn: wow wat een mooie wagen! We gaan normaal ook altijd naar de verlichte optocht bij jullie kijken zo mooi altijd! Doe je het wel een beetje rustig aan? Ik spreek je streng toe haha butterfly: Jens heeft dat gehad toen hij net uit het ziekenhuis was. (Vaak lopen ze dat daar op) maar na 2 dagen was het over heb toen zijn oogjes met een gaasje met afgekoeld gekookt water schoongemaakt en toen ging het over gelukkig. Anouk en marianne: Jens heeft een heel droog gezichtje vooral bij zijn neus daar hangen altijd velletjes aan. Wat ik ook smeer niets helpt eigenlijk. Smeer nu vaak 3 a 4 keer per dag zijn gezichtje in maar de velletjes komen telkens wer terug. Hebben jullie nog een tip?
marleen: ja heb zeker een tip voor je! esther heeft ook vanaf geboorte droge huis gehad met ecseem en toen heeft cb Lanette creme aanbevolen en dat hielp heel goed.Nu melissa ook droge huid heeft, smeer ik haar daar ook weer mee in. Je kan het bij de apothekers verkrijgen.
butterfly: dank je voor de tip! Zal eens kijken wanneer ik dat kan gaan halen! Ik heb al zoveel cremes geprobeerd maar het helpt allemaal maar even. Het is ook alleen op zijn voorhoofd neus zeg maar en soms zijn armpjes/handjes verder nergens.
marleen: je kan ook je ha bellen zodat ze het misschien klaar kunnen zetten. Melissa heeft het op voorhoofd en wangetje, maar cb zei dat dat ook door weer kan komen, dus dan zal Jens dat daar ook wel van hebben. Wat naar dat ie snotterig is, dat is toch ook zielig.
Ja je hoort Jens echt moeilijk ademen tijdens de fles en stopt vaker even met drinken. Maar goed zal wel weer over gaan. Maar vind het wel erg sneu altijd!
Ik kom nog even spammen! Dit was na de avond fles ik was zo moe en had mijn fles helemaal leeg dat papa mijn fles eruit haalde en ik mijn mondje nog net zo bleef houden alsof de fles erin zat. Zo diep lag ik te slapen haha
Hier lekker met mijn slaapzakje aan! Als ik die niet aan heb kruip ik boven de dekentjes uit en lig ik tot aan mijn navel boven de dekens en dat vind mama te koud voor mij dus met een lekkere warme slaapzak blijf ik wel onder de dekens liggen.
Een korte lig gehad, Damian hoorde me boven komen, heeft even lekker bij me in bed gelegen met zijn dieren piano. Nou wat een herrie zeg. Knie gaat al echt goed, marianne. Het is nu eigenlijk nog een soort spierpijn. Het is ondertussen echt nu paars, dus het gaat nu wel herstellen. Droge huidje ken ik ook nog van Damian, de kraamhulp deed er iets badolie op, het hielp wonderbaarlijk heel goed. Verder schijnt elke dag badje niet goed te zijn. Hier ging Damian om de dag in bad en de andere dag werd hij gewassen. Weet niet of dat nog zo gebeurt, zie het straks wel wat de kraamhulp zegt en mijn gevoel zegt. Overigens ging Damian al heel gauw mee douchen met papa, vond hij heerlijk.