Het vervolg van 2e echo geen kloppend hartje meer!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marleentje26, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    butterfly: ja ik heb zoiets van als ze meer willen zou ik gewoon iets meer aanbieden! Het cb heeft altijd gemiddelde wat ze aangeven. En ik heb zoites van elk kind is anders. Wij eten ook niet allemaal even veel enzo. En dat doen baby's lijkt mij ook niet.
    Het zou inderdaad ook kunnen dat die comfort niet zoveel vult als de standaard. Ik zou gewoon wat meer gaan mengen met de standaard voeding enzo de comfort wat meer afbouwen.
    Maar ik zou ook gewoon wat meer voeding geven.
    Je merkt zelf toch het beste wat je kind nodig heeft daar kan het cb weinig van zeggen want jij ziet je kind heel de dag en hun geven advies vanuit een boekje.
    Zo denk ik erover haha

Nijn: fijn dat je zo'n leuke carnaval hebt gehad! Nu maar even lekker rustig aan! En wel fijn dat je mannetje ook thuis is nu je moet oppassen anders lijkt het me ook erg veel voor je! Neem lekker je rust.
    Je hebt nu nog een weekje vrij toch? Je mag op mijn verjaardag weer beginnen met werken volgens mij haha

Samantha: succes vanavond bij de vk! Ik vond de reshusspuit nog best wel meevallen even tanden op elkaar. Vervelend dat je zo slecht in slaap kon komen. Wat hier weleens hielp is net voor het naar bed gaan een warme douche nemen.
    Wel fijn dat je mannetje je vanmorgen zo goed heeft geholpen!

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

marleen: dank je voor de tip!Ga idd de comfort proberen af te bouwen en hoop dat het spugen dan ook minder blijft zoals nu.mocht ze meer gaan spugen dan moet ik comfort echt blijven gebruiken.Maar ik wil graag overstappen op de forte en die dan eventueel mengen met comfort, zou dit mogelijk zijn denk je?
    Ze krijgt nu zeg maar 6 maal 150+5 schepjes, nou dan zit je toch wel bina op een liter dacht ik, meer mogen ze toch niet hebben?heb ik ook gehoord, weet niet of het zo is.

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    butterfly: volgens mij kun je elke voeding mengen. Je kutn het natuurlijk altijd een fles proberen om er een schepje forte bij te doen en kijken hoe ze hier op reageert.
    Volgens het boekje mogen ze niet meer dan 1 liter. Maar als je kind honger blijft houden moet je iets toch? Maar misschien werkt het wel als je er een beetje forte bij doet.
    Ik weet niet hoe je nu mengt?
    Maar misschien kun je dan 3 of 4 comfort en 1 of 2 schepjes forte proberen? En dan geen standaard geven. Dan heb je iets tegen het spugen en voor de honger. Ik denk dat ik het zo zou proberen.

4. butterfly1984

marleen: Ik gaf eerst helemaal alleen maar forte, maar doordat ze aan de diaree bleef ben ik gaan mengen.Eerst deed ik 3 comfort en 2 standaard, nu geef ik 2 comfort en 3 standaard.
    Tot nu toe gaat dat goed.Wil dan ook graag zoals jij ook zegt de forte gebruiken, eerst icm de comfort.En als het allemaal goed gaat wil ik de comfort afbouwen.
    Bedankt voor je advies.

5. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi,

Net terug van de vk. Bloeddruk was netjes 105 / 55
    HB 7,5 en 2 kilo aangekomen, nu totaal 12 kg erbij.
    Baby liet merken dat hij/zij er was. Bleef maar schoppen.Bloedprikken en reshus spuit gehad.
    Baby lag al in de bekken. Had het dus toch goed gevoeld met al die druk bij het schaambeen. Mooi vlot aangezien Damian vrij laat was met indalen.

Ga nu even eten en kom daarna nog online.

Sam

6. butterfly1984

hoi hoi allemaal,

samantha: dan is jouw bloeddruk best wel laag, heb je dat altijd al?En je hb 7.2, dat is heel erg netjes zeg!Wou dat ik dat had.
    Mijne was vorige maand 5.1 (voor de bloedtransfusie 4.8)
    Hoe laat was damian met indalen?Heb je nu nog veel last van dat indalen?

Marleen, heb je nog foto's kunnen maken?

7. Gerritsen

Marianne, ja heb altijd al een lage bloeddruk. Past bij mij zegt de vk.
    HB 7,5. Moet wel zeggen dat ik normaal tegen de 9 zit. Laatste keer dat ze deze prikte was 8 weken terug en was toen 8.9.
    Damian lag met 32 weken met hoofdje naar beneden en bij 34/35 weken pas ingedaald.Had wel destijds van die indalingssteken maar lag telkens niet vast in de bekken. Nu bij deze wel.
    Vroeg aan de vk hoe het komt dat het nu zo vlot is ingedaald, ze zij met een tweede gaat alles vlotter. Nou dan hoop ik ook dat ik bij deze zw niet overtijd ga lopen. Zou wel lekker zijn als het ergens tussen de 38 en 40 weken komt. Maar ja geen invloed op he.

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    wat fijn samantha dat alles goed was bij de vk, zo te lezen zelfs heel goed :)
    wanneer moet je weer heen over 2 weken?
    en de rhesusspuit, jajs, ik krijg hem morgen, waar hebben ze hem bij jou gezet.... en deed het pijn? :S

en nog even een korte reactei vanaf hier, ben nog steeds niet helemaal beter zeg.. bah, echt vervelend dit... maar goed.. voor het goede doel houd ik mezelf iedere keer voor..
    wat ik nog niet verteld heb omdat ik ziek was, is dat ik sinds vrijdag dus striae op mijn buik heb... echt ik kan wel janken..ondanks dat ik dus 2 keer per dag smeer, en nog nooooooit een keer vergeten ben.. ik weet het, misschien wel freak dat ik het 2 x smeerde maar was gewoon bang om het te krijgen.. en tja.. dus toch..
    en sinds gisteren heb ik steken in mijn muts.. ik kan niet zeggen mijn schaambot zoals jij het voelt samantha, maar echt downunder.. :S
    dacht zelf ook aan indalen.. ben benieuwd morgen, de laatste echo als alles goed gaat, bloedprikken en gyno :)

dag lieve meiden, sorry voor de korte reacties en ego berichten.. hoop snel weer beter te zijn! *knuffels*

9. Gerritsen

hoi Elegance;

Vervelend dat je nog niet echt helemaal top voelt. Straie daar doe je niets tegen, zelf heb ik het nog niet. Moet ook wel zeggen dat mijn buik ook nog steeds heel flexibel is, staat niet kei strak.
    Hoop dat ik het nu weer niet krijg, maar anders pech.
    Ja het is druk achter het schaambot met gevolg dat ik felle steken door de vagina voel en lijkt of het eruit komt.

De rhesusspuit is in mijn bovenbeen gezet, de prik zelf is niet vervelend maar omdat de vloeistof zo dik is, voelde ik een soort druk in de been. Heb daarna ook flink over de been heen gewreven. Nu voel ik er niets meer van.

Succes morgen bij de gyn.

Ohja hebben vandaag nog even de vraag gesteld of mijn man straks de baby mag aanpakken als het hoofdje geboren is zodat hij de baby bij me kan leggen. Dit mag en ook als ik in het ziekenhuis wil bevallen. Ben benieuwd of hij dat ook tegen die tijd durft.

10. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    hallo,
    ik heb een vraagje,ik ben 2 maanden geleden bevallen van een zoontje eerste 3 weken bloed verlies gehad en nu helemaal niks meer?is dit normaal?en hoe lang kan het duren voordat het terug is?weet iemand dit of wie heeft dit ook eens meegemaakt?

groetjes jolanda

11. Gerritsen

Hallo Jootje221
    bloedverlies, stolseltjes na de bevalling is normaal.
    De baarmoeder moet weer slinken en terug komen op zijn normale plaats. Je kraamhulp heeft als het goed is hier ook op gelet.
    Zelf was ik na de bevalling 6 weken later ongesteld. Gaf toen geen borstvoeding. Als je namelijk borstvoeding geeft kan het nog wel een tijdje duren voor je ongesteld gaat worden.
    Zelf zou ik zeggen als je je twijfels hebt even een afspraak maken met je huisarts.

Allemaal: hier vanacht goed geslapen, vandaag lekker een rustig dagje. Volgende week heeft mijn man een week vrij. Heerlijk.
    Hebben besloten om dinsdag dan lekker te gaan zwemmen. Verder hebben we niets gepland, ook heb ik afspraken etc allemaal voor daarna gepland. Wil even alleen met mijn gezinnetje bezig zijn. Lijk wel een echt huismuts of niet. Haha zal wel de nesteldrang zijn.

12. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Ik ben weer helemaal terug!! ;)

Ik heb weinig/niks bijgelezen, heb ik nog veel gemist?

Ele, wat vervelend dat je je nog steeds niet fit voelt. Maar morgen al weer 32 weken!! Jij gaat snel!!

Samantha, gelukkig viel de prik mee.
    En lekker met je gezinnetje zijn, super toch? Ik ben jaloers!! Mijn mannetje is pas weer vrij als de kleine er is...

Andere meiden, hoe is het met jullie??

Hier gaat alles best goed. Heb wel veel last van mn rug, maar ja.
    Verder net iets leuks. Ik voelde iets raars net onder mn ribben. Wrijf ik eroverheen, zit daar gewoon een bult. Ik er overheen aaien en na een paar minuten was het weer weg. Ik heb mini Nijn dus ge-aaid!! Helemaal leuk!!

Fijne dag allemaal!!
    Is het bij jullie trouwens ook zo'n somber weer?? Laat de lente maar beginnen!!

13. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    hey meiden,
    gisteren voor het eerst naar consultatiebureau geweest en Erin ligt helemaal goed op de groei curve (ze loopt wel voor,maar dat is niet gek, want ze weegt nu 5050 gram en is ook een stuk langer dan gemiddeld, ben ff vergeten hoe lang volgens mij 56 cm), ze is dus goed gegroeid deze week.
    Ze dachten wel dat ze misschien spruw heeft, waardoor ze ook wat slechter kan drinken, dus ze krijgt vandaag wat medicijnen daarvoor.

(ze ligt nu trouwens overdwars langs het toetsenbord in mn armen, zodat ik kan typen en zij toch bij me ligt, je wordt zo handig hahaha)

Hey Marleen, las dat Jens nu in maat 56 heeft, Erin zit al in 62, zonde want ik had zulke leuke kleertjes maat 56, maar zo gaat dat met babies hihi, leuk he noppies, heb ook een aantal pakjes voor onze dame ervan.

Goed he Nijn, wacht maar over een paar weken zie je mini nijn gewoon over je buik heen en weer wandelen hihi. super leuk, miste het in de eerste weken nog wel eens, dat gevoel in je buik, lekker avn genieten!

14. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hey meiden

Hier even snel reactie druk druk hier, maar alles gaat goed.
    Probeer vanmiddag even bij te lezen.

groetjes

15. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Anouk, wat goed dat Erin ondanks alles zo goed gegroeid is!!

Smokey, vandaag al were 14 weken!! Joehoe!!!

16. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden!

wat fijn anouk dat erin zo goed groeit. kan me voorstellen dat het balen is als je weinig kleertjes hebt aangekund.. Hier hebben we ook veel noppies en mexx, het meeste zo gekocht maar ook sommige dingen van de uitverkoop.. 2de hands nog niks gekocht, maar wat niet is kan nog alijd komen he :)
    Ben er zelf ook wat huiverig voor, maar hoor ook veel positieve verhalen van mensen die het via marktplaats verkopen en kopen..

smokey, is je buikje al een beetje zichtbaar? :) ben je al lekker aan het genieten van minismokey in je buik? met een beetje geluk kun je hem misschien over 2 weken al voelen! :) ik hoop het, zelf voelde ik het rond deze tijd wel kriebelen, maar wist ik nooit zeker of het herbie was.. met 20 weken voelde ik, of herkende ik pas de eerste schopjes! :) spannende tijd vond ik dat, het besef dat er echt leven zit :)

nijn, joehoe! weer een beetje bijgekomen van het carnavallen? volgend jaar dus kindercarnaval neem ik aan? hihi :)
    jij morgen 26 weken! vond ik zelf een gigantische mijlpaal, het idee dat ze het kindje in leven houden gaf een soort van opluchting.. ervaar jij dat ook zo?
    leuk he die bulten voelen in je buik, hier sinds een week of 2 dat ik dat echt voel.. vooral nu de baby anders ligt voelde ik een bult boven mijn navel, de echoscopiste zei net dat het de billen waren.. zo'n gek idee, en zo tastbaar ineens, de billen van mijn baby! :)

samantha, heerlijk als je mannetje thuis is! hier was ie deze week ook vrij, maar helaas, morgen en vandaag is ie werken :( ze doen ook aan een of aner vrijwilligersproject zodat de kinderen die nergens naartoe kunnen in vakanties toch leuke dingen kunnen doen.. en er waren veel zieken en is mannetje maar gaan werken.. ik baal er wel van, want het zou onze laatste vakantie samen zijn voor ik bevallen ben..
    Dus lekker van genieten dat ie thuis is! :):)

vanmorgen naar het zh dus geweest.. poeh poeh... zo weinig geslapen dat ik al thuis zat te huilen van de spanning die de spuiten zouden opleveren.. wat een drama zeg :) nu moet ik er weer om lachen gelukkig! :)
    tijdens de echo weer even kunnen spieken! ze konden me niet zeggen hoegroot hij is nu wel weegt ie 1878 gram! :) ( iemand een idee hoeveel dan is dan met 40w?)
    qwa groei loopt hij met zijn hoofd en benen voor? en zijn maag/buik loopt hij precies goed, waardoor over het algemeen dus zijn buikje iets kleiner is.. ook zit ik net onder het gemiddelde van het vruchtwater.. waardoor samen met het kleinere buikje ik over 2 weken weer een echo krijg.. ik vond het gelijk weer heel eng, maar de gyno zei dat ze dat alleen uit voorzorg doen en ze willen zien of het maagje niet nog verder af gaat wijken.. zucht..
    maar zoals gezegd, zou er nu nog niks aan de hand zijn.. wel moeilijk om dit even los te laten...
    mijn HB was 8,3 :) ze vond het zelfs uitstekend! :) en mijn bloeddruk was 133/74 gewoon ok..
    ze liet me ook even voelen hoe de baby lag, hij ligt al goed met zijn hoofd naar beneden, maar nog niet stabiel, hij kan dus nog draaien..
    hierna de rhesusspuit gekregen in mijn bil! pfff... eerst deed ie niet pijn en op het laatste vond ik hem echt pijnlijk.. zat ook weer te janken als een kleinkind!
    urine ingeleverd en daar bellen zo over tussen 14 en 15 uur..
    zo een heel verhaal! oh ja, over het niet slapen, ik moet proberen als ik midden in de nacht ben 2 paracetamols te nemen, misschien dat ik dan weer een paar uur kan slapen.. omdat ik om het uur wakker ben.. zo niet, moet ik contact met haar opnemen..

over 2 weken dus weer naar de gyno met echo, dan neem ik beide moeders mee omdat mannetje moet werken.. voor mij voelt het niet als joepie, maar wel voor moeders natuurlijk.. hopelijk is dan ook nog alles goed...

zo nu even bijkomen van de stressyspuiten morgen :)

17. butterfly1984

Anouk, lang niet gezien hier!
    Wat knap dat erin toch nog zo goed is gegroeid ondanks haar drinkprobleem.
    56cm alweer, dan is ze dus 2cm gegroeid toch?
    Melissa was 54cm, dus die was ook super hard gegroeid.
    Ja klopt dat ze dan voor ligt qua groei, want esther was 53cm bij geboorte en met 1maand 56.5cm en lag toen ook voor, ze ligt nu nog voor.
    jammer dat ze de pakjes niet meer past, maar noppies, vallen die soms niet klein uit?

Nijn:welcome back............hahahaha.
    Wat leuk dat je dat zo hebt gevoeld, lekker genieten dus.

Smokey, gefeliciteerd met je 14 weken alweer.
    Hoe zitten de nieuwe broeken?

Marleen, hoe gaat het met jullie?

Samantha: groot gelijk dat jullie je tijd lekker aan je gezinnetje besteden.Lekker zwemmen..........heb ik ook wel weer zin in zeg!

Hier even heel druk geweest.
    vanmorgen om 7uur uit bed, esther verzorgd en eten gegeven.
    Toen hier stofzuigen, afwassen, wasje draaien, rommel opruimen, daarna om 8:45 melissa wassen en aankleden, daarna de fles, toen had ze vieze luier dus deze even verschoond.
    Om 09:45 melissa naar bed.
    Daarna naar bij mijn moeder schoongemaakt, dus ook afwassen, vegen, dweilen, wasje draaien, afstoffen, bezig geweest met eten maken, kattenbakken verschoond.
    Nu ben ik er net weer en esther ligt nu even op bed en ik zit eindelijk even rustig op de bank.
    (wel met een zere rug en mijn ogen die branden in mijn hoofd)
    Zo dit was het wel weer.

18. butterfly1984

Ele: hb 8.3 jeetje zeg, dat is zeker uitstekend!
    Kan me voorstellen dat je een beetje geschrokken bent zeg en loslaten zul je vast niet kunnen, kon ik ook niet toen ik hoorde dat ik krap in vruchtwater zat.Maar wel lekker genieten he van de kleine jongen in je buik, voor je het weet zit je aan de 40 weken.via google even gezocht voor je:
    in de 32e week is gemiddeld 1800 gram, dus lijkt me netjes op schema.
    De vk zei toen tegen mij dat ik voor het slapen 2 para's in moest nemen, zodat als je dan wakker word, je eerder weer doorslaapt.

19. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ele, wat een ellende in het ziekenhuis.... Balen dat de spuit tegenviel...
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over Herbie hoor. En over 2 weken mag je gewoon weer even spieken! Heel leuk voor jou en zeker ook voor de oma's...
    En Herbie al 1878 gram, super veel!! En verder een goede bloeddruk, goede hb, dus meid, het komt helemaal goed! Herbie is de volgende beeb in dit topic!

Marianne, wat heb jij al weer veel gedaan!! Rust maar even goed uit.
    Hoe bevalt het trouwens met 2 meiden? Druk of begint alles een beetje normaal te worden?

Ik leef idd wel heel erg toe naar morgen, zeker een mijlpaal, maar ook wel een beetje spannend. Het begint dan toch wel dichtbij te komen...

20. butterfly1984

Nijn: Ben het al helemaal gewend, het ritme zit er helemaal weer in.Alles loopt lekker soepel hier, alleen het middagdutje van mij schiet er altijd bij in, nou ben ik dan eigenlijk ook wel weer eigenwijs hierin hoor, want als het wel kan, doe ik het vaak ook niet.Zoals nu had ik ook best even kunnen liggen, maar vind lekker rustig op de bank zitten met de laptop ook even erg relaxed.

Kan mijn rechterhand niet meer stil houden........hahaha, die shaked als een rietje!!!

Deel Deze Pagina