Enfamil net besteld via internet, weer een zorg minder, beetje zonde van het pak dat ik vanmiddag heb gekocht maar helaas Alhoewel ik me dan ook meteen afvraag hoeveel zin het heeft, want ze heeft zo'n slechte ontlasting van de johannesbroodpitmeel (het ziet er echt uit als filodeeg hihi) en dat zit niet in dat Enfamil, maar ja, ga maar een kunstvoeding geven voorlopig en de borstvoeding meot ik toch blijven aanlengen met johannesbr.
goedemorgen! ik wil het toch graag weten, dus ik stel mijn vraag nog een keer, ik denk dat jullie hem over het hoofd gezien hebben maar sinds een paar dagen voelt mijn onderkantje, wat een benaming ook, hihi, als bont en blauw.. vooral met opstaan, de bekende opstart problemen.. alsof ik een marathon gefietst heb.. heeft dat met indalen te maken? marleenhet klinkt idd alsof het heel goed bevallen is bij de inkoop! geweldig! anouk, voedingen etc, ik heb er echt nog geen verstand van smokey, wat fijn dat het goed was bij de vk en dat ze jullie nog even heeft laten spieken.. hebben jullie iets van het geslacht kunnen zien? heb je daarna de angelsound geprobeerd? nijn, 9 dagen! joehoe en na vandaag dus 8! oh heerlijk hoor gaat snel! en zoals gezegd jij morgen 31 en ik 37... slik... heel heel heel raar idee.. dat het normaal is om te bevallen.. ik begin hem wel echt te knijpen! marianne, voel je je nog steeds ziek? samantha, hoe is het kindje al een beetje ingedaald nu? hoe gaat het met je? gisteren hier voor het laatst naar zwyoga geweest..het voelt alsof ik het allemaal nu moet kunnen en ik wordt losgelaten en er nog meer paniek is hihihi.. er waren al 2 meiden bevallen waaronder een 2 ling met 37weken..zucht.. mijn scriptie krijg ik dus echt niet af voor de geboorte.. er was nog zoveel te regelen en te doen.. en lang stilzitten is er ook niet echt bij geweest.. ga zo weer een uurtje aan de slag.. alle uurtjes helpen denk ik dan.. en de poetsvrouw komt zo.. morgen naar de gyno, helaas niet de mijne, maar ik will toch echt eens vragen wanneer wij moeten bellen naar het zh en vanaf wanneer wij mogen aanrijden.. daar hebben we nml nog niks over gehoord en aangezien we geen vk hebben vind ik het echt een heel eng idee.. en mijn mannetje moet een uur rijden om tot hier te komen.. yaraah hoe is het met je?
ik heb trouwens nog een 2de vraag.. we hebben nog helemaal niks in huis wat betreft fles of borstvoeding.. aangezien ik niet weet of BV wel gaat lukken.. ik wil niet nu al dingen aanschaffen die we straks helemaal niet gaan gebruiken.. maar is het eigenlijk wel nodig? hoe hebben jullie dat gedaan?
Ele: Een flesje zou is sowieso wel aanschaffen, stel je voor dat het niet lukt heb je iig een flesje voor de hand. En die andere vraag: klinkt idd als indaling ele..... Anouk: Je kan gewoon warm water uit de kraan gebruiken, dus je bent ook geen magnetron nodig, lekker makkelijk he? Enfamil ken ik niet, waar is dat precies voor? Je kan ook van nutrilon, nutriton kopen, dat is johannesbroodpitmeel en kun je zo door de fv doen. Hoeveelheid schepjes kun je zelf bekijken waar zij het beste op doet. Hier gaat het alweer wat beter gelukkig
Ele ik had je vraag wel gelezen maar ik kan je er helaas geen antwoord op geven. Lijkt me wel erg vervelend maar zal vast ook wel met de indaling te maken hebben, nog even en dan gaat het bij jou gebeuren hihi Ele ik denk dat je wel wat flesjes in huis moet hebben hoor die zijn altijd makkelijk en koop je volgens mijn niet voor niks hoor die gebruik je echt wel al is het niet aan het begin dan wel iets later denk ik. Heb er natuurlijk nog geen ervaring mee maar zie het bij mijn schoonzus enz Meiden kijk mijn banner nou eens helemaal geweldig toch en gisteren zon mooie echo gehad ben helemaal blij Butterfly fijn dat het wat beter met je gaat, met het zonnetje van vandaag er bij knap je helemaal snel op
dank je wel voor jullie antwoorden al kun je het ook nog niet weten smokey maar marianne gelukkig wel kon me ook niet meer herinneren dat jullie het er toen over gehad hebben.. geweldig he smokey, jij hebt ook soms een opkikker nodig om tot het besef te komen dat je toch echt mama gaat worden he? ben wel benieuwd of je de AS nog gebruikt hebt! ziet er al groot uit nu he? vond het toen ineens heel snel gaan! je zag alles zo duidelijk toen! wanneer heb je de 20w echo? oh ik ben echt de volgende he... langzaam begin ik aan het idee te wennen.. maar het ideedat ikn u echt mama ga worden..... slik... nog eens slik... ik denk wel dat we zo goed als klaar zijn nu.. natuurlijk moet ik nog mijn scriptie etc etc.. maar als de baby nu komt... ik heb iig nog verder nergens last van.. harde buiken etc etc.. sowieso denk ik dat ie nog wel even blijft zitten vooral als ie een beetje op mij lijkt!
Ele, ik had ook gereageerd op je vraag dat ik ook denk dat het indaling is, maar je gyn zal zeker kunnen zeggen wat het is natuurlijk. Marianne, ik weet dat je johannesbr. door de kv kan doen, maar het gaat er juist om dat haar ontlasting hier niet echt goed meegaat vandaar dat ze een ander verdikkingsmiddel hadden aangeraden bij consultatiebureau maar dat zit alleen in kv dus dat kan ik dan nog niet door de bv doen. Is het zo dat je veel meer kv geeft dan bv? want er staat op de verpakking voor kinderen zwaarder dan 5 kilo 200 ml (180+6 schepjes) maar dat geef jij toch ook nog niet? Ze ging spugen gisteravond, wist niet wat ik meemaakte, er kwam echt 50 cc zo uit, echt zielig, dus wij daarna nog een x proberen en weer, dus toen maar gelaten en om 3.30 opgestaan en voeding gegeven, deze 105 cc bleef er wel in en nu gaat het weer goed, ze gaf geen kik bij het spugen, begon zelfs te lachen. Weet niet of het van de prikjes of de eerdere kv kwam. Lekker weer he, heb haar in de kinderwagen in de tuin liggen en ga zelf nu ook maar wat werkzaamheden doen.
Ele ik heb de angelsound nog niet gebruikt denk dat ie onder de cattegorie miskoop gaat vallen bij mij Ik zal van het weekend eens proberen. Ik heb woensdag de 20 wk echo denk dat ik in mijn leven nog niet zo zenuwachtig ben geweest als a.s. woensdag morgen. Was zeker al groot op de echo heel bijzonder om te zien alles kon je al zien Ja mama worden een raar idee he maar komt vast helemaal goed haha Af en toe denk ik nu steeds vaker van oh jee kindje moet er ook nog uit komen hellupppp auw haha Anouk zielig is dat he, dan komt er in 1x een hele golf mee, zal misschien best met de prikjes te maken gehad hebben. Zo mijn brood zit er weer in met moeite wel eens waar, ik heb echt de laatste week totaal geen honger en ik vind alles vies smaken, ik eet echt omdat het etenstijd is en niet van oh wat lekker. Het enige wat ik echt lekker vind is fruit, bizar he terwijl ik een echt bourgondier ben met eten maar deze hele zwangerschap is het een drame, aan de andere kant maar goed want ik mag toch niet heel veel. Ga zo even omkleden en bij mijn paardje kijken, tot later
Anouk: ik bedoelde ook als je kv gaat geven, dan jbpm erdoor doen.Melissa krijgt nu al wel 200ml per voeding, de ene keer gaat wel op en andere keer laat ze iets staan. Ze mag het hebben, dus heb ik het gewoon aangeboden. Hoeveel gaf je per keer met bv? Zo te lezen had ze geen last van het spugen, maar is altijd wel zielig om te zien.Melissa spuugde ook zoveel eerst, maar nu alleen nog af en toe. Kan het niet zo zijn dat ze moet wennen aan de nieuwe voeding of misschien dat haar een boertje dwarszat, dan kan het spugen ook nog weleens gebeuren. Als ze nog vaker last heeft van spugen, moet je het hoofdeinde van haar bedje iets verhogen.Na de voeding goed recht ophouden en rustig laten zitten, minimaal een kwartiertje. Smokey: wow!!!woensdag al de 20 weken echo!!!wat schiet dat op zeg!Gefeliciteerd met je 19 weken! Wat balen dat je juist nu niet veel lekker vind smaken. Zo lustte ik in mijn eerste zw.schap geen frik.spec meer en ook geen kippenschnitzel en remia mayonaise, nu lust ik deze 2 laatste dingen nu nog niet. Ele: Denk dat jouw kleine idd aan indalen is, hij drukt zo te lezen lekker met zijn hoofdje naar beneden. Nijn en marleen: hoe gaat het met jullie? Yaraah": laat je nog een bloedtest doen? Hier voel ik me nog niet super! Veel hoesten, benauwd op de borst, begin alweer aardig hoofdpijn te krijgen.Gelukkig vandaag geen koorts. baal als een stekker, want wil graag in de tuin aan werk.(nou ja graag, het is omdat het moet) Heb wel lekker de was buiten hangen en ga straks ondanks dat ik me niet lekker voel even blokje om met melissa.
Even snel een berichtje! Het lijkt er een beetje op dat melissa zich ook niet lekker voelt. Ze liet gisteravond en vanmorgen 40ml staan en zonet liet ze 60ml staan.Dit vind ik op zich niet zo erg, ze krijgt toch wel genoeg, maar normaal laat ze lang niet zoveel staan. Ook wil ze niet lang opblijven, terwijl ze normaal gesproken overdag eigenlijk vaak wakker is. Nu begint ze na een tijdje te huilen dat ze moe is, dus dan breng ik haar lekker naar bed.En dan lacht ze als ik haar er in leg! Echt een big smile van oor tot oor.En ze huilt ook niet in bed daarna, dus ze wil toch echt het bedje in. Zelf voel ik me ook steeds weer minder, heb natuurlijk weer teveel gedaan!!!Vanmiddag had ik 37 graden en nu alweer 38.5 dus loopt alweer mooi op. Misselijk, niet normaal meer.
Even kort: Vanmorgen zijn we naar het consultatiebureau geweest. Jens was goed gegroeid. Hij weegt nu 5750 gram en is alweer 63 cm! Dus dat gaat goed. Daarna kreeg hij zijn 1e prikjes. In elk beentje een. De eerste merkte hij niet eens lag gewoon naar ons te lachen haha. De 2e prik gaf hij alleen een kik bij de spuit toen ze hem eruit haalde lachte hij alweer. Zo schattig om te zien. Nu ligt hij lekker te slapen. Sorry heb even geen tijd om te reageren. Ben spullen aan het pakken want we gaan morgen een weekendje weg. En morgenvroeg eerst nog naar babymassage.
hey meiden ff snel, heb nog een cb digitaal gedaan en die was ook negatief dus ik houd 16 maart dan maar aan als dag 1 van ronde 10... die dag heb ik beetje bloedverlies gehad...
Elegance: het beurse gevoel is hier ook heel aanwezig, hoort bij het indalen. Kan ook zijn dat je kleine nog niet helemaal vast ligt in de bekken waardoor het tegen het schaambot zit. Hier ligt de kleine al vanaf week 30 in de bekken, dus heel vlot. Smokey: Wat fijn dat je toch nog een echo hebt gehad, altijd leuk. Marianne : vervelend zeg dat je er nog niet doorheen bent, wel weer ongesteld. Dus alles doet weer zijn werk. Anouk: ik heb alleen ervaring met flesvoeding, dus ik weet niet wat je wel met elkaar mag mengen en wat niet. Marleen: prettig weekend gewenst, geniet ervan. Hier van alles en nog wat gedaan, maar voornamelijk gerust. Vanmiddag bij vk geweest. Alles was in orde en hebben afgesproken dat als ik bij week 39 nog niet ben bevallen dat ze een strippoging gaan doen. Ahaha nog 4 weken. Over twee weken moet ik weer en dan moet ik elke week. Ik ga nu even douchen met Damian.
hoi meiden, Ook hier even een kort, snel berichtje van mij Yaraah, wat ontzettend balen. Het positieve is dat je nu al weer op dag 10 van de nieuwe ronde zit. Snel weer aan de klus dus Ele, ja ja, het gaat er echt van komen binnen nu en 4 weken... Onthoud je even goed wat je allemaal voelt, want dan vraag ik het over een week of 6, hihi Veel succes morgen bij de gyn!! Smokey, wat leuk dat de vk jullie toch even liet spieken!! En vandaag 19 weken!! Proficiat!! Marianne, wat zei ik nou? Snel, hup je bed in en uitzieken!!! Anouk, wat vervelend dat je toch zo blijft rommelen met de voedingen... Gelukkig groeit Erin wel goed!! Samantha, waarom gaat de vk je al met 39 weken strippen (misschien heb je het al wel gezegd hoor)? Dan gaat het bij jou nu ook heel snel met aftellen!! Dadelijk weer 2 topic beebs bij elkaar!! Leuk!! Marleen, wat groeit Jens hard (alle baby's trouwens)! Het baby-zijn gaat er zo wel erg snel vanaf... All, nog 8 dagen werken... Verder vindt mn rug al dat extra gewicht niet echt fijn... Maar gelukkig is mannetje erg behulpzaam en zijn de kids op school erg lief (en mn stagiaire ook). Tot morgenavond!!
Meiden, Even een vraagje heb nu sinds een paar dagen soort pijn in mijn linkerzij het voelt als steken. Is dit bandenpijn of hebben jullie geen idee Yaraah meid wat balen dit... zwaar kl*te, dikke knuffel voor jou.
Smokey, volgens mij kan dat heel goed bandenpijn zijn, ik had het ook, weet niet meer precies met hoeveel weken, maar klinkt wel bekend. Ik word hier echt helemaal gestoord van mn kind, ben echt het voedsel erin aan het dwingen, vraag me af of het goed is, maar eigenlijk wil ze gewoon na 70 cc niet meer drinken, en dat na 8 uur doorslapen en de laatste voeding was ook maar 110 cc, ik word er echt zo gefrustreerd van, ben maar ff weggelopen en ermee opgehouden, want anders helpt het ook niet. Vraag me af hoeveel vocht ze nodig heeft om gewoon te functioneren niet eens te groeien.
Anouk: Vervelend zeg!En wat een onzekerheid!Je moet gewoon even de ha of het cb bellen en vragen wat ze minimaal aan vocht moeten hebben per dag.Hier gaan de flessen vanaf gister ook niet echt makkelijk meer.Ze liet gister 40ml staan en keer 60ml, laatste fles zelfs 70ml staan en vanmorgen weer 60ml. Hele dikke knuffel voor jullie. Als er wat is mag je ook altijd bellen. Smokey: Hoe herkenbaar zeg!Dat lijkt echt op bandenpijn, dus kan heel erg goed. Nijn:, ik vind er gewoon de tijd niet voor om even te gaan liggen!Dom he!!Ik weet het, heb mezelf ermee, maar ik zet mezelf altijd op laatste plek en denk altijd eerst aan de kids en aan mijn man. Wat leuk zeg dat de kindertjes zo lief zijn voor je. Nog even en dan heb je alweer verlof, schiet echt hard op. Samantha: Hopen dat de strippoging tegen die tijd werkt.Dan hoef je nu nog maar ongeveer 4 weken. Ele: Begin je nu ook steeds meer uit te kijken naar de kleine en word je geduld steeds minder?Nu duurt de tijd vast weer lang he? Hier loop ik echt hele tijd te hoesten en te doen, word er gewoon niet goed van!!!!:x:x En wat heb ik weer liggen zweten in bed zeg, het leek wel een zwembad!!! Straks om 20 voor 10 naar de ha toe om het staafje te laten zetten, maar ben echt een scheiterd, ik durf niet!!!
thx marianne, ik heb besloten dat ik het er niet meer in ga dwingen en dat ik gewoon de natte luiers in de gaten hou, ze moet ongeveer 600 minimaal binnen krijgen volgens mij (10% van gewicht), ze is in nog geen twee weken een halve kilo gegroeid toen ze 150 per voeding ging eten wat erg veel is, dus ik ga maar ff proberen vertrouwen in mn meisje te hebben en te kijken wat ze zelf aangeeft (niet te lang als het niet goed gaat maar een dag moet kunnen). Ben jij al een beetje opgeknapt?
Anouk: idd, als ze goede plasluiers hebben dat is dat altijd goed, dan zou ik me ook niet teveel zorgen maken. En je hebt helemaal gelijk, even vertrouwen in je meisje en kijken wat ze doet. Als je niet vertrouwd direct even aan de bel trekken. Zou het aan de voeding liggen dan, dat ze niet meer wil? Vind zo erg he dat jullie steeds aan worstelen zijn met de voeding, hoop toch echt dat er straks keer verandering in komt. Gelukkig is erin er wel lekker vrolijk onder, dat geeft toch ook wel weer vertrouwen.
goedemorgen dames, Zo lekker naar babymassage en dan heerlijk ons weekendje weg! Heb er zo'n zin in. Ik probeer straks nog even te lezen. Maar miet nu nog eten en spullen inpakken en om 09.15 iemand ophalen voor de babymassage en daar moeten we om 09.30 zijn. Dus heb even geen tijd meer om te reageren. Ik ben er zowiezo maandag avond weer. Fijn weekend allemaal!