hoi dames, Had nog geen tijd om hier te kletsen. Vanmorgen druk in huis geweest en vanmiddag gewerkt. Ik reageer even kort: Nijn: alweer 35 weken gefeliciteerd! Ele: daarom begin ik ook morgen met fruithapjes. Ze geven aan dat hij er aan toe is. En hij zal er vast niets van krijgen als hij nu al fruit krijgt. Vroeger was het heel normaal om al bij 3 maanden fruit te krijgen heb het zelf ook gehad en ben er ook gekomen. Dus komt goed! Maar ben wel benieuwd hoe Jens erop reageert haha Yaraah: balen zeg dat je nog geen duidelijkheid hebt. Toch maandag maar even langs de huisarts zou ik doen tenminste! Butterfly: lekker zeg met dit mooie weer naar de speeltuin! Sorry heb alleen even snel deze blz gelezen dus verder reageer ik even niet ga lekker bank hangen
jee ik ben nog wakker!!! bah bij uri geller is die vincent er weer die gek..die show is zo in scene gezet.. uri geller wilde hem helemaal niet meer zien en nu issie er weer.. trekt natuurlijk veel kijkcijfers als uri eerst iemand weigert en nu is ie weer welkom haha.. mannie is wel overigens net in slaap gevallen.. dus ik probeer nu ook wakker te blijven en de fles van zometeen te gaan geven.. en die van 3 -4 uur dan mag mannie die doen van 6 - 7 uur al ben ik wel erg moe
hoi meiden, Morgen ben ik weer van de partij. Morgen is mannetje de hele dag thuis en kan ik mooi even bijbeppen met jullie. Mis echt even met jullie kletsen. Nou morgen maak ik het goed met jullie. Slaap lekker voor zo, ga nog even zo voeden en dan lekker naar bed. Yes morgen gaan de klossen onder het bed vandaan, yoepie jee. Doeg Doeg
uhhhhhhh ele, begrijp me niet verkeerd maar iedereen wil het toch delen wat je eigen kindje wel of niet doet, dat doe je namelijk zelf ook.Maakt het wat uit dat de 1 wat sneller is als de ander? Nee, ze zijn allemaal gelijkwaardig.Op een bepaalde leeftijd trekt alles weer bij en kunnen ze allemaal even veel. Misschien heb je het verkeerd opgevat. Iedereen is trots op zijn/haar kindje en dit forum is om dingen met elkaar te delen dus ook dit. Of mag ik als enige daar niet over praten, maar alleen reageren op jullie? En vind het heel erg bot te zeggen dat het je niet interreseerd wat esther en melissa wel of niet deden, waar slaat dat nou weer op? Moet ik dan ook maar zeggen dat het mij totaal niet interesseert wat Levi doet?Dat slaat toch nergens op. Je kind is je trots en vind totaal niet kunnen dat jij dat zegt, dat botst enorm tegen mijn moederhart aan. Dat moet jij nu toch weten als nieuwe moeder of niet soms!!:x
Hoi meiden, Hier nog steeds ongivrij en ga morgen weer testen... als dit nog steeds niet knalposi is of mss nega dan ga ik gewoon volgende week naar de ha, want zo kan het idd niet verder... wou nog ff zeggen dat ik wel meelees, maar ff geen puf heb om op iedereen te reageren
Samantha: Wat gezellig! Kom lekker kletsen. Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat met jullie en hoe Damian reageerd op Yarno. Marleen: Wel foto's showen he van het 1e fruithapje. En zo ben je weer een mijlpaal verder. Hoop dat Jens het lekker vind. Nijn: Nog plannen van het weekend? Smokey: Waar ben je? Alles goed? Ben je nu nog aan het paardrijden?
marianne, het gaat om de ondertoon.. en die lees ik geregeld ook naar marleen toe... en als je dat niet begrijpt..... zoals je het nu uitlegt kom je ook wel over alsof je er ook niks mee bedoeld.. zoals gezegd, misschien doe je het onbewust, maar als jij zegt dat melissa iets kan.. of doet, zal ik in iedergeval niet reageren met een bleut antwoord dat mijn kind dat al veel eerder deed.. ik heb het over die strijd... niet over dat ik vertel dat hij iets kan.. maar goed, kan er niks aan doen als je mijn opmerking niet begrijpt, je weet nu dat ik op zoiets niet meer inga...
Dus ik mag nu niets meer vertellen over melissa en esther.........wat JIJ wil oke?!Ik zal mijn mond houden. En jij met je strijd, dat doe ik totaal niet, vat het op zoals jij het op wilt vatten. Ik ga geen verdere discussie met je aan, dat ben je me niet waard.
lees: het gaat om de strijd die jij in je eeentje voert.. die ik al vaker gelezen heb.. misschien doe je het onbewust, maar heb er totaal geen zin in.. als jij niet begrijpt wat ik bedoel, kan ik er niet meer van maken.. maar dan zeg ik je bij deze het gaat niet om wat je zegt over je kinderen en wat ze kunnen.. maar hoe.. knoop dat maar gewoon eens in je oren.. in plaats van je gelijk weer heel zielig te voelen en niks meer over je eigen kinderen te mogen vertellen.. want daar gaat het niet om.. en ik heb die strijd al zovaak gelezen dat ik er totaal geen zin in heb om als ik gezellig hier op het forum vertel over mijn mannetje ik een strijd met andere moeders moet aangaan wat hun kindje wel niet kon met dezelfde leeftijd ofwel nog eerder.. dus je zielig voelen heeft voor mij geen zin en ook geen mooie praatjes dat je nooit meer over je kinderen van mij mag praten enzo.. dat klinkt allemaal zo melodramatisch en is niet meer dan het verdraaien van mijn woorden.. mocht je het nog niet snappen.. lees dit dan nog maar eens... het gaat om de strijd die je onbewust aangaat met andere moeders.. er zijn hier al eerder discussies over geweest.. en nu ga je mijn kind vergelijken met het jouwe.. en dat gaat niet gebeuren.. DUS het gaat niet om wat je verteld over je kids.. maar HOE.. duidelijker kan ik niet zijn.. ik ga er weer vandoor, genieten van mijn mannetjes en het heerlijke zonnetje... lekker de stad in en op het terasje zitten woehoe!
zal me benieuwen hoelang je je mond gaat houden.. want je slaat de plank alweer mis.. jezlef als slachtoffer opstellen helpt je misschien bij andere mensen.. maar bij mij niet.. als ik me aan iets irriteer zeg ik dat, zoals iedereen weet.. en ik zal ook genuanceerd kunnen aangeven wat me irriteert.. het enig wat jij tijdens discussie kunt is jezelf de slachtoffer rol toewijzen en iedere keer hetzelfde herhalen als dan kom ik niet meer in dit topic als jullie dat willen of zoals nu, dan praat ik niet meer over mijn kinderen.. op de manier krijg je inderdaad van andere meiden een aai over je bol omdat je nu wel erg gedupeerd overkomt.. maar als je ht echt eens tot je laat doordingen zul je zien dat jij diegene bent die het groter maakt dan het is.. en je geen medelijden hoeft te hebben.. ook geen achterban.. je woekert zelf een discussie aan.. als je nu nooit zulke opmerkingen zou maken zou ik er gegarandeerd overheen gelezen hebben.. maar helaas lees ik al veel te vaak berichten met een nare ondertoon.. dus ga je gang als ik het je niet waard ben en vertel dan ook aub niks meer over je kinderen als je zelf aangeeft dat niet meer te willen.. of vertel niet zulke onzin..
hoi hoi, Yaraah, wat een onzekerheid... Misschien morgen een knallende test. Het is een mooie zonnige dag morgen, dus.... laat maar komen. Anders idd eens contact opnemen met de ha... Dikke knuffel meid! Marleen, en hoe was het fruithapje?? Was wel even wennen denk ik voor Jens... Mijn mannetje zat met 6 maanden al aan de rookworst en dat is helemaal goed gekomen met hem, dus gewoon doen wat je denkt dat goed is. Jij bent zijn moeder en voelt dat het beste aan! Smokey, is gewoon veel te druk met shoppen, denk ik. Ze vergeet ons Anouk, hoe is het met jou?? Marianne, leuk naar de speeltuin geweest. Ik sluit me wel een beetje aan bij Ele. Je vergelijkt Jens en Herbie heel veel met Melissa en dat is onterecht. Iedere ouder is trots op zijn/haar kind en elk kind ontwikkelt zich anders. De een is sneller in dit, de ander in dat. Uiteindelijk komt het inderdaad goed met alle kinderen, dat vertrouwen moeten we hebben. En om nou te zeggen dat je niks over Esther of Melissa mag zeggen, is natuurlijk niet waar. Ook met jou leven we mee, maar vaak maak jij de opmerking erachter aan "leuk, maar Melissa, dit of Esther dat..." Begrijp je? Ele, mannetje lekker vakantie en nu dus een echt gezinnetje!! En dan super weer dit weekend, komt helemaal goed! All, mijn plannen... nu een beetje poetsen, al wil dat niet echt lukken. Vanmiddag de tuin een beetje opknappen met mijn moeder en morgen lekker naar de stad. Weer wat spulletjes kopen!!! We gaan het huis trouwens kopen!! Gister een positief gesprek gehad bij de makelaar en bij de bank!!! Fijne dag allemaal!!
Goedemorgen, Hier zijn we al lekker naar het dorp geweest. We hebben nog geen fruithap geprobeerd is er nog niet van gekomen. Misschien vanmiddag. Nijn: super gefeliciteerd met jullie huisje echt leuk. Wanneer beginnen ze met bouwen? Ele: hoe is het vanacht gegaan met herbie? Jij dus ook lekker van het zonnetje aan het genieten. Sam: gelukkig gaat het al stukken beter met je zoals je schrijft. Dus nu is het echt genieten? Ook wel fijn dat je je omgeving hebt ingelicht kunnen die begrijpen wat jullie doormaken. Yaraah: balen meid dat je nog geen zekerheid hebt. Ik zou ook naar de huisarts gaan dan weet ej meer. Butterfly: ik wil je zeker niet aanvallen maar wat ele verteld is wel wat ik eigenlijk al die tijd al bedoel. We vinden het natuurlijk leuk om jou verhalen te lezen over je meiden maar vaak de manier waarop is niet echt leuk voor ons. Natuurlijk ben je trots en dat mag je hier ook zeker wel kwijt maar het is de toon waarop je iets zegt. Ik denk ik echt wel dat je je er totaal niet van bewust bent anders zou je zo ook niet op ons reageren. Dus we vinden het zeker leuk om jou verhalen te horen maar probeer niet zo te vergelijken dat is voor iedereen gezelliger. Dit is dus niet om je aan te vallen maar om het hier voor iedereen leuk te houden. En omdat je je er waarschijnlijk niet van bewust ben zeggen we het tegen je. butterfly: als Jens zijn eerste fruit heeft dan maak ik zeker een leuke foto en die spam ik hier haha
Marleen: ik bedoel het dus ook echt niet zo en wil ook niet vergelijken, maar als ik sommigen dingen lees, dan denk ik ook gewoon direct aan melissa en wil het dan gewoon ook weer even kwijt. En dat is het probleem van een computer, je weet niet hoe een ander het daadwerkelijk bedoeld omdat je elkaar niet live ziet. Daarom hebben wij ook al eens gezeur gehad, omdat ik jou helemaal verkeerd opvatte over wat je zei over jens, vond dat destijds allemaal zo overdreven, maar jij bent ook gewoon een trotse mama.
het valt me op dat sommigen mensen hier meelezen, maar zelf nog nooit wat hebben gezegd op zp. ze komen ook geregeld terug hier. is jullie dat ook weleens opgevallen?
butterfly: ja zo is het ook. Als je iets typt komt het vaak anders over dan je bedoelt. Maar nu begrijp je misschien wel wat wij bedoelen. En kunnen we rekening met elkaar houden. Meelezen: haha ja dat valt me ook op. Denk dan ook vaak als je het zo interessant vind om ons topic te lezen schrijf dan ook gewoon gezellig mee haha we bijten niet lijkt soms wel maar is niet zo. Dus meiden die regelmatig meelezen laat eens wat van je horen!
hoi meiden, Damian en Yarno liggen lekker te slapen en de kraamhulp is met de was bezig. Dus heb effe lekker tijd om te kletsen. Marleen: Fijn dat er vooruitgang zit met die bult, gelukkig heeft hij er geen pijn aan. Fruithapje moet je mee beginnen wanneer jij zelf denkt dat hij er behoefte aan heeft. Mijn schoonmoeder vertelde net gisteravond dat ze haar kinderen met 6 weken al een geprakte banaan gaf met iets suiker. . Als ik mijn schoonzus en broers zie, dan is dat allemaal goed gekomen. Al zal ik denk ik zelf wel wachten i.v.m darmpjes. Maar dat is ieder voor zich. Ben benieuwd naar de foto ervan!! Nijntje: leuk zeg dat jullie het huis gaan kopen, mag je straks weer een mooie kamer maken en misschien wel voor twee kindjes. Had toch goed gelezen dat jullie snel voor een tweede willen gaan!! Nou in ieder geval van harte gefeliciteerd en hoop dat je je huidige woning snel verkoopt. Als ik zo jou verhaal lees heb je echt nog veel energie, heerlijk joh en nu ook nog eens stralend weer erbij, volgens mij loop je helemaal te stralen. Yaraah: ik zie ook een iennie minie streepje, zelf nooit vals getest met kruidvat, nu je menstruatie ook uitblijft kan toch bijna niet anders dan dat je ........ bent? Ik ga heel hard voor je duimen. Sterkte met deze klote dagen van onduidelijkheid. Smokey: Nog een maandje en je krijgt je meubeltjes binnen, heb je er al zin in? hoe gaat het met het werken, kun je het volhouden of vind je het al zwaarder worden, je werkt tenslotte toch fulltime. Petje af voor je. Heb je al een band gevonden voor je huwelijk??? Elegance: Herbie geniet dus lekker van jullie en jullie van hem. Maak je ook veel foto's? Had jij al hier verteld waarom herbie geoppereerd is? of ik heb het niet gelezen of is het nog niet verteld? Nou in ieder geval uit wat ik lees gaat het goed met hem. Volgens mij straal jij helemaal als moeder ondanks de moeheid. Morgen is hij alweer 3 weken, wat gaat het hard he. Trouwens je achtergrond van hyves is denk ik het geboortekaartje of niet? Vind hem erg mooi, past mooi bij jullie babykamer. Een babyboek bijhouden is erg leuk, heb hier eentje van prenatal. Marianne: heerlijk aan het genieten dus van het mooie weer, hier hebben we amper nog regen gehad. Mannetje is ook elke dag ons tuin aan het besproeien omdat het zo droog is. Mag ik even wat vragen, heb nog niets gehoord van cb om te komen voor eerste controle, dit gaat toch automatisch hoef ik toch niet achteraan? Kan het me niet meer heugen van Damian. Iemand vroeg hoe het ging samen met Damian en Yarno. Nou dat gaat heerlijk, wel merk ik dat Damian iets meer baldadiger is. Beetje uitdagerig, maar volgens de kraamhulp veranderd dat zodra zij weg is en dat mama dan weer de mama is die hij kent. Voor hem is het natuurlijk vreemd dat er kraamhulp is, papa die veel thuis is, mama die veel op bed heeft gelegen, mama's dikke buik weg en er een baby in een bedje ligt waar hij zijn babybeer had gelegd omdat de baby toch in mama's buik zat. etc. Kortom veel verandering voor zo'n kleine jongen, gelukkig gaat het nog wel goed met zijn zindelijkheid daar was ik wel een beetje bang voor. Verder knuffelen we heel veel met hem en ik heb vanochtend even met hem op het veld een balletje over getrapt, even mama zijn zonder Yarno en hij vond het prachtig. Heb alles bijgelezen en wil er niet teveel woorden over kwijt maar ik vind dat marianne wel wordt aangevallen. Zelf ervaar ik niet wat erover gezegd wordt. Marianne heeft net als ik twee kindjes en dat is weer totaal anders dan wanneer je er één hebt. We hebben het al een keer meegemaakt hoe je met bepaalde dingen/ervaringen omgaat en dan gaat het automatisch om daar over te vertellen of eventuele adviezen te geven. Marleen herkent het denk ik wel uit haar kraamzorg tijd dat wanneer er al een kindje in het gezin is dat het totaal anders gaat dan wanneer er nog geen kindjes zijn. Maar waar het nu gaat is, ieder moeder, ieder kind is anders. Ook in aanpak van opvoeding is anders, dat kun je vaak zien in je vriendenkring, je eigen opvoeding van vroeger en je eigen opvoeding naar je kind toe. Maar daarom zijn we niet minder ten opzichte van elkaar. We kunnen juist van elkaar leren en elkaar helpen. Wil niemand voor zijn hoofd slaan, maar in korte tijd zijn er wat discussies geweest en vind het het daardoor niet altijd even leuk meer. Wil graag meegenieten van de zwangerschappen van nijntje en smokey en hopelijk ook heel snel van Yaraah. Zij hebben mij altijd veel plezier gegeven net als de rest, maar wil er ook voor hun zijn, ook nu ik weer mama ben geworden. Nou meiden laten we lekker gaan genieten van de zon. Ik moet nu echt ff stoppen want de kleine huilt, die wil denk ik gevoed worden,
Hoi meiden, Alles gaat goed hier, kan ook niet anders met dat mooie weer Heb wel elke dag meegelezen maar had niet zon in om te reageren, merk de laatste tijd dat jullie toch in een andere fase zitten allemaal al je kleintje, op nijntje na dan maar die is er ook al bijna. En over de bv en flesjes slapen etc kan ik nog niet mee praten en ben daar ook niet zo mee bezig. Zit nog in de 'shopfase" Dit is niet kwalijk naar jullie bedoeld maar zo zie ik het de laatste tijd vandaar dat ik er wat minder ben Heb verder ook niet zo veel te melden eigenlijk, het gaat gelukkig allemaal goed, zo nu en dan flink moe maar dat hoort erbij en neem ik even een uurtje rust op de bank. Ben heerlijk in de tuin bezig en ga daar weer even mee verder, en lekker boekje lezen in de tuin. Misschien tot vanavond, ciao.