hoi zijn we weer! Nijn: ik kan je de doomoo seat ook erg aanraden. Jens zit er vaak in. En ligt er ook heerlijk in te spelen of slapen. Dus ik zou zeggen kopen haha Moeilijk he zo'n keuze. Goed over na denken en dan bekijken waar je je het prettigste bij voelt. Zojuist lekker gesport met mijn personal trainer haha wat een luxe en moet zeggen het bevalt me prima is echt lekker. Je ligt te sporten in een cabine je hoofd en schouders buiten de cabine. In de cabine is het 38 graden dus beter voor je spieren. Daarin doe je dan 30 minuten oefeningen en daarna mag je nog 15 minuten relaxen in de ozoncabine daar word warme en koudere lucht afwisellend ingeblazen en dara kun je dus heerlijk ontspannen. Mag nu donderdag ochtend weer.
Nijn: Dus toch niet gedraaid zoals je al had verwacht. Wat goed van je dat je toch een draaipoging wilt proberen. Niet geschoten is altijd mis! Zou het best wel eng vinden, zie je er zelf ook erg tegenop? Wat spannend dat je al een eventuele datum weet....... Zal mijn mening ook even geven over mijn ks. Je weet dat het geen geplande ks was toch? Zal alleen wat zeggen over de ks zelf, alles erom heen, weten jullie al. Van de ruggeprik die je krijgt heb ik niets gevoeld, het is heel apart als je verdoving begint te werken. Ze gaan dan aan je been en buik voelen tot hoever je bent verdoofd.Je zal het wel voelen dat ze eraan zitten, het prikkelt/tintelt. Voor de rest voel je echt helemaal niets, alleen je voel getrek en geduw. Als je kindje er dan is, kun je even snel kijken, dan word hij/zij nagekeken en in een doek gewikkeld.Je kan hem/haar dan ook nog even bekijken.Daarna word je dichtgemaakt en word je naar de verkoeverkamer (heet dat wel zo?)gebracht. Daar blijf je dan net zolang tot de verdoving is uitgewerkt. De 1e dagen waren wel zwaar, maar zoals Anouk zegt, elke dag kun je weer een beetje meer. De 2e dag douchte ik zelf alweer alleen, wel zittend, maar wel zonder hulp.Lachen en hoesten zal eerst wel pijnlijk zijn. BV wou je niet geven he? Want dat kan ook in het nadeel zijn bij een ks, hoeft niet. Van de wond geen last gehad, is ook heel mooi genezen. Hoop dat je mijn mening op prijs stelt. Marleen: Wou je weer ff toevoegen op hyves, maar kan helaas op 1 of andere manier niet, kun je mij wel toevoegen? Het klinkt heel leuk zeg die sportschool.Echt super! Ze zitten hier niet in de buurt zag ik, dat is wel erg jammer. Laat je nog even weten hoe het vanavond ging met de nieuwe fles?
Ele: Gelukkig heeft je mannetje bijna vakantie, dan kan ook jij even lekker bijkomen, dat ben je dan ook echt wel nodig! Ik herken dat huilen wel, melissa huilde in het begin ook regelmatig, soms van voeding tot voeding en net wat je zegt soms vallen ze er even bij in slaap. Mijn moeder zegt dat baby's zo hun energie kwijt moeten raken, dus daar denk ik dan maar aan, want voor de rest was er nooit wat. Maar geloof me, naarmate ze ouder worden, word het huilen steeds minder, echt waar! Nog even volhouden. Misschien nog een tip: Is hij erg druk met zijn handjes?het kan daar ook van komen dat hij daarom zo huilt, doordat hij zichzelf steeds slaat zeg maar.Dan zou je misschien kunnen gaan denken aan inbakeren.Dit kun je ook doen met een wikkeldoek. Anouk: Dan heeft je mannetje het werk ook wel ver weg, niet? Wat doet hij voor werk? Hier liggen de meiden op bed en papa is net weer weg, die moet om 15:00 beginnen. Met half uurtje mag melissa de fles, dus tot die tijd, lekker rust.
tjee wat hebben jullie gekletst. Elegance: regeldagen zijn dagen dat je kindje ineens veel meer wil drinken of minder, net als slapen. Dit gebeurt vaak tussen dag 10 -14 en ook bij 3 maanden. Ze veranderen als het ware van een ritme. Temperaturen doe ik elke middag en avond, dit omdat Yarno zich in het begin niet op temp kon houden. Zo weet ik of hij een kruik nodig heeft of niet, daarbij zijn de nachten nog best fris. Zo verwarm ik ook zijn bedje voor hij gaat slapen, als je ze in een koud bedje legt dan kost dat veel energie voor ze om zich warm te maken. Yarno doezelt eigenlijk dan ook gelijk in. Nou ik moet weer gaan de kleine huilt, hij heeft al 4 keer een spuitluier gehad vandaag en de kraamhulp is net weg.
Zo ben ik weer, hij wilde even getroost worden. Nijntje: draaipoging is een mogelijkheid, geloof dat ik het al eerder verteld had, maar een moxa behandeling (en) zijn ook heel goed. Hierbij draait meer dan 75% van de stuitliggingen naar de juiste houding. Google maar eens. Is een idee misschien. Zelf zou ik als de doods zijn voor een ks. Dat was ook echt een angst die ik had tijdens de zwangerschap. Een eventuele bevallingsdatum al in zicht,pff wat gaat het nu toch hard he. Smokey: zolang je nog kan zal ik zeggen doen met die vakantie. Yaraah: balen dat je nog niet echt een knal test hebt, maar het gebeurt vaker hoor dat testen soms gewoon niet donkerder worden. Marleen: zo fanatiekeling. Heerlijk sporten. Wil ook wel, haha. Destijds had ik ook een papspeen van de etos, deze werkte prima voor Damian. Rijstebloem werkte hier toen ook niet, werd alleen maar eerder wakker dan dat hij langer doorsliep. Marianne: is idd erg vroeg om de dag mee te beginnen, maar wel reuze gezellig. Je lijstje ziet er mooi uit, vandaag is Yarno weer gewogen en zit vandaag weer precies op zijn geboortegewicht. Elegance: haha wel vreemd he, we weten nu alles van zwanger zijn, maar als je eenmaal mama bent, krijgen we weer te maken met andere dingen die we niet weten. Zo zal het de hele opvoeding gaan. Merk nu ondanks dat ik voor de tweede keer moeder ben, dat ik bepaalde dingen ook nog niet weet, nu bijvoorbeeld met de borstvoeding, hoe vaak aanleggen, wanneer is het honger en wanneer niet. Yarno lijkt veel op zijn broer, maar is een totaal ander kind met zijn eigen gangetje dus die moet ik ontdekken en vind het weer geweldig maar ook vermoeiend met die gebroken nachten. Maar heb het er allemaal voor over, als ik hem zie smelt ik gewoon. Heb even een vraag voor jullie allemaal, hoe lang vloeide je na de bevalling. Hier kon ik vanaf dag 7 het af met een inlegkruisje, oud bloed. Maar nu sinds gisteravond bloed ik weer hevig, het stroomt uit me en gisteravond stroomde het langs me benen naar beneden. Sorry voor het ranzige verhaal, maar ik moet om de twee uur mijn maandverband verschonen. Is dit normaal of niet? Heb ook weer wat buikpijn. Vanavond krijgen we kraamvisite en ga er vroeg in althans dat wil ik.
Nijn, ze hebben bij mij op dat moment niet gesproken over eventuele problemen bij een volgende zwangerschap. Achteraf heb ik wel een consult gehad. Ze heeft alleen gezegd dat ze het aanraden 9 mnd te wachten voor ik weer zwanger word (was het ook echt niet eerder van plan, haha) en dat het weer een ks wordt. Ik zou alleen voor een natuurlijke bevalling mogen proberen als ze zeker kunnen zien dat het kind veel kleiner is dan Erin was, maar ze denken dat ik weer groot kind zal krijgen dus dan raden ze ks aan. Mijn tante heeft twee kinderen met ks gehad en de laatste natuurlijke bevalling, de eerste twee lage in stuit, (de twee oudste kinderen grappen nu tegen de jongste dat zij keizerskinderen zijn en zij een kutkind ) Marianne, mijn vriend is sociotherapeut (op leefgroep met jongeren met gedragsstoornissen). Nog bij onze oude woonplaats vandaar lange reistijd, maar heeft morgen tweede sollicitatie hier in Hilversum
anouk: och ja, is ook zo, heb je ook wel eens verteld. Wat spannend zeg!Ik zal voor hem duimen. Nijn: ook hier niet destijds over gehad over de problemen bij een volgende, kan eigenlijk ook niet omdat de ks niet gepland was. maar heel goed dat ze je heel erg goed informeren, dan kom je ook niet voor verassingen te staan. Naderhand werd ook gezegd dat je sowieso 9 maanden moest wachten.
marleen klinkt goed!!! ik wil oohook hahaha helemaal makkelijk als je jens kunt meenemen! zoiets zoek ik ook, over een tijdje dan samantha, na de bevalling vloeide ik een week heel heftig, dan liep het er ook zo uit.. na die week werd het heel snel minder en na anderhalve week was het zo goed als weg.. nu ook nog wel veel afscheiding, daarom denk ik toch aan een infectie, ik had vorige week dan ook blaasontsteking, heb ik hier niet eens verteld geloof ik.. maar na 1,5 week ook alleen nog maar dun maandverband hoeven gebruiken en nu inlegkruisjes.. ik zou wel even bellen als je het niet helemaal vertrouwd.. vaak lees ik dat er wel eens iets achter gebleven is wat dan weer voor nieuw bloed zorgt.. maar dat hoeft niet zo te zijn, maar zou het wel even navragen.. bedankt voor de uitleg van de regeldagen, als het bij 9 - 10 dagen is dan kan dat het toch niet zijn? zitten nu al op dag 23.. foei wat gaat de tijd snel! na de laatste fles heb ik hem in bedje gelegd en was hij heel stil.. ik vond hem zelfs te stil.. en toen ik ging kijken staarde hij voor zich uit en had alles ondergekotst.. dat was voor het eerst.. ook heb ik nu al 4 luiers achter elkaar met picalilly gehad.. daarna heb ik hem gewassen en sindsdien slaapt hij alweer in de domoo hahah. echt nijn, het zorgt voor wonderen! nu weet ik niet meer wat er nog meer gezegd is het is zoveel en ik ben nog steeds zo moe dat ik continu moet denken hoelaat is het nu ook weer, hoelaat was de volgende fles ook weer? beetje chaos in mijn hoofd dus.. mijn man is ook helemaal kapot, het was zo'n fiasco vanacht dat we met z'n tweeen om en om naar hem gingen.. en hij moest dus ook nog werken.. ik denk dat we dalijk beide met moeite wakker blijven.. hihih. maar nog maar 2 dagen werken! joehoe!! ik moet ook echt zeggen, het huilen van vandaag was redelijk nieuw voor me. tuurlijk huilt hij vaker, maar dan is hij al vaak weer stil als je al bij hem in de buurt bent.. hij stopt dan vaak meteen.. maar vandaag leek ik er ook niet toe te doen oh ik hoor net van mannetje dat we zometeen een nieuwe camcorder gaan halen.. die we nu hadden had echt geen mooi beeld... joepie! altijd leuk om beelden vast te leggen! vandaag denk ik dat we gewoon frieten gaan halen! wat vinden jullie?
hoi meiden, Ik heb wel alles gelezen, maar net even bezoek gehad van mn directeur. Ik vertelde toch dat er bij ons op school iemand uit moet en jullie raden het al.... dat ben ik. Ik maak me er niet echt heel erg druk om, want ik heb een vast contract met vaste uren binnen de stichting, dus dat komt wel goed. Maar toch is het niet echt leuk. En wat de reden was... in het plaatje voor volg jaar zocht hij iemand voor de kleuters. De andere zwangere (ja ja keus uit 2 zwangeren van de 3 die er uit moesten) wilde wel dolgraag kleuters... Ach, ik ben blij dat ik van die man af ben. In de vakantie gaan mannetje en ik 's avonds een keer alle spullen ophalen en dan ben ik er vanaf... Dadelijk komt een collega (of nu eigenlijk ex-collega) even kletsen. Is ook een vriendin, dus dat is wel gezellig. Morgenvroeg komt er iemand om een vrijgezellenfeest mee te regelen, dus ik denk dat ik hier pas morgenmiddag weer ben. Zul je zien dat jullie weer heel veel gekletst hebben...
marleen: Weet niet of je toevallig nog op ons andere topic komt, maar daar haal ik net dit vandaan, denk ik plaatst het hier ook even voor je, omdat je volgens mij deze ook hebt.(of misschien wel een andere versie) Er is een terugroepactie over de maxi-cosi familyfix base. dit is de link: http://www.maxicosiblog.nl/?p=6#more-6
butterfly: ik heb de easybase is een andere als deze. Maar wist het al bij ons in de winkel komen er ook mensen mee terug worden daar getest en er is er nog geen die niet veilig is. Was er geloof ik maar 1 of 2 die niet goed waren en daarom heeft maxicosi alles terug geroepen om te controleren.
nijn: tjee zeg zit je ook niet op te wachten als je net met verlof bent. Je zei dta je bij een stichting werkt word je dan gewoon overgeplaats ofzo? Sam: vloeien is heel wisselend per kraamvrouw. Maar als je het zelf niet helemaal vertrouwt gewoon je huisarts of vk bellen. (vk mag je nog tot 6 weken na bevalling bellen) Ben nu nog fanatiek met sporten gaat er ook nog wel af. MAar het is gewoon echt nodig ben gewoon veel te zwaar en wil ook weer leuk kleding kunnen kopen. butterfly: de fles van vanavond laat ik morgen weten! Morgen een drukke dag hier. Morgen de eerste keer babyzwemmen van 09.30-10.15 dan naar huis Jens de fles geven en dan Jens om 12.00 naar de gastouder brengen en dan zelf gaan werken van 12.30-17.00 Dus zal morgen avond pas weer reageren denk ik.
Wil ik foto's van het SD kaartje op de laptop zetten, blijkt dat dat klepje wat er normaal inzit als er geen sd kaart inzit, er vast inzit.(snappen jullie het nog?) Ben zo pissed hé?! Gister is er een monteur geweest voor de laptop, dus diegene heeft hem er lekker even ingedrukt (niet doordenken he dames). Verkeerd om, dus krijg het er echt nooit meer uit, zit zo ver weg!Wat een k*tzooi!Bah, bah en nog eens bah! Had net zulke leuke foto's en wou die met jullie delen. GRRRRRRRRRRRRRRrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou ja, dan ga ik de fles maar nu klaar maken, dan lig ik ook lekker op tijd in mijn nest.
Goedemorgen! Eindelijk even wat geslapen.. fles om 12...en toen hoorde ik hem huilen om 3 uur en dahct oh nee ik wil slapen hihih en toen was hij ook weer meteen stil en toen werd hij wakker om 4 uur en heb ik hem de fles gegeven.. erzat4 uur tussen joehoe!! dus 3 uur kunnen slapen en toen kwam hij helaas weer om 6.. dat kunnen rekken tot 7 om hem te knuffelen en met speen zometeen naar de osteopaat en de poetsvrouw komt voor de2de keer dat ik alleen met hem wegga, toch weer spannend zeg gisteren nieuwe camcorder gekocht voor hd tv jeetje wat een mooi beeld, stiekem wel spijt dat we die niet voor de bevalling gekocht hadden.. dit beeld is echt 100 keer beter! vanaf nu dus meer filmpjes! en vanacht alle kleertjes weggedaan die nu niet meer passen.. was even geen leuk moment hihihihih nu even bijlezen
Goedemorgen meiden, Marleen, ik word inderdaad op een andere school geplaatst, maar waar en welke? Dat is nog allemaal onbekend... Goed zeg dat je zo goed sport!! Misschien wordt het wat minder, maar alles wat je nu al hebt gedaan, is meegenomen!! Veel plezier met het drukke dagje vandaag!! Marianne, wat stom dat de monteur van de laptop hem aan het verpesten is... Dat bedenk je toch niet?? Wel jammer dat we nu op spam moeten wachten... Ele, Herbie heeft goed geslapen vannacht. Maar lees ik het goed. Je hebt vanancht alle kleertjes uitgezocht? Veel succes vandaag met het 2e uitstapje met Herbie alleen!! Yaraah, hoe is het met jou meid?? Anouk en Samantha, ik heb het van gister wel gelezen, maar niet onthouden.... sorry All, morgen willen we de draaipoging proberen. Mocht die niet lukken dan wil mannetje voor een stuitbevalling gaan, maar ik liever voor een ks. Uiteindelijk zal ik mogen beslissen, dus we zullen zien... Verder vannacht heerlijk geslapen, alleen toch wel met een rot-gevoel wakker geworden vanwege mn werk... Dadelijk even vrijgezellenfeest regelen en ook heb ik een zusje van een vriendin een mailtje gestuurd over een draaipoging. Zij heeft die in december ondergaan in hetzelfde ziekenhuis, vandaar... Tot vanmiddag meiden!
Morgen meiden, Yoehoe ele wat goed 4 uur er tussen, het vordert... poetsvrouw altijd lekker, die van mij heeft nu 2 weken vakantie echt balen, ben er helaas zwaar aan gehecht Nijntje wat balen om dat nu net in je verlof te horen te krijgen had hij dat niet eerder kunnen verzinnen! Snap goed dat je er even de balen van hebt. Hier moet ik straks om half 11 in zh zijn, vind deze keer toch weer erg spannend stom he. Vanmiddag zal ik even vertellen hoe het was in zh.
O Smokey, hoe kon ik jou nou vergeten.... SORRY, SORRY, SORRY Heel veel succes dadelijk in het ziekenhuis!! En mini Smokey is gewoon al weer een stuk groter!! Het is zo'n verschil... Ik noemde het gister nog bij de gyn. De eerste echo, inzoomen en nog is het klein. Nou gister echt niet meer.... Zo leuk!!
Smokey: Heel veel plezier vandaag! Ben heel erg benieuwd, dus laat vanmiddag maar snel wat van je horen. Nijn: Hebben ze bij jou ook een groeiecho gedaan gister? Melissa was om 04:30 al wakker! Dus wezen kijken, maar was niets aan de hand, dus weer terug gelegd in bed. Ze heeft toen nog even gejengeld, maar was daarna wel in slaapt gevallen tot 06:20. Mannetje is vandaag en morgen vrij, vrijdag tm zondag heeft ie nacht. Vanmiddag mee naar de dierenarts, de hond van mijn overleden oma, nu dus van mijn oom en tante heeft een enorm bult vlakbij de tepels zitten, is in no-time gegroeid van klein naar huge! Ze durven niet alleen, vandaar dat ik meega. Half 3 moeten we er zijn.
Marleen: Zou het helemaal vergeten,maar ben heel erg benieuwd hoe het is gegaan met de laatste fles gister. Ele: 4 uur ertussen, lekker zeg! Hopelijk komt er steeds langer tussen. En vanacht kleertjes opruimen? Moeilijk he omdat uit te zoeken en op weg te ruimen?