Beste verloskundigen. Ik heb een vraag over het vloeien. Heb al het 1 en ander af zitten speuren op het internet maar wil het toch even zeker weten. 4 weken geleden ben ik bevallen van mijn zoontje. Het was een super snelle bevalling en gelukkig is alles goed gegaan. Na de geboorte verloor ik binnen (ik denk) 2 uur 3 grote stolsels dus daar waren we blij mee. Na een dag of 4 zat mijn baarmoeder weer op zijn plek ook positief en na een week of 2,5 / 3 was het vloeien zo goed als over. Maar nu komt het: Gister avond nadat ik mijn zoon borstvoeding had gegeven (hij krijgt volledige bv) kreeg ik ineens ontzettend kramp in mijn buik. Ik omschreef het eigenlijk als een wee behoorlijk pijnlijk dus. We lagen samen op bed, toen ik mijn zoon in zijn bedje wilde leggen en omhoog kwam voelde ik het lopen. Ben gelijk naar de wc gegaan en zag tot mijn verbazing vers bloed ook moest ik enorm naar de wc (grote boodschap) daar zal die kramp wel vandaan komen denk ik. Nu zijn we een dag verder en nog steeds verlies ik vers bloed, ik zou bijna zeggen dat ik aan het menstrueren ben maar volgens mij kan dat toch niet? Ook heb ik af en toe nog wat krampen al is het niet te vergelijken met gister. Is dit normaal?
hoi of het echt alweer je menstruatie is kan ik niet zeggen. Het kan zo zijn dat, ook al was het bloedverlies al helemaal gestopt- dit toch nog een soort laatste schoonmaakactie is in je baarmoeder. Door de borstvoeding trekt je baarmoeder flink samen, als je dan ook naar de wc moet, je darmen en baarmoeder liggen tegen elkaar, kan dat wel invloed op elkaar hebben. Als je volledige BV geeft zou het wel heel vroeg zijn om nu alweer ongesteld te worden, het kan wel, maar is een uitzondering. Even afwachten maar. Mirjam
Hoi Mirjam bedankt voor je reactie. Het lijkt mij ook erg snel om weer te menstrueren. Heb vanmorgen toch maar even mijn verloskundigen gebeld, en die vertelde dat het misschien een eerste menstruatie kan zijn of indd dat ik toch nog wat aan het vloeien bent. Het is tot op heden nog niet minder geworden. Ik moet het nu komende week in de gaten houden of het niet erger wordt en anders weer contact opnemen met de verloskundigen. Ze vertelde dat het eventueel ook kon zijn dat er een stukje placenta achter gebleven was en dat de baarmoeder nu aan het proberen is dat eruit te werken. Ze ging er niet vanuit dat dat het was maar het zou kunnen. Ik wacht het deze week maar even af en anders toch weer bellen. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie
hoi goed dat je gebeld hebt. De kans dat het een placenta-rest is is inderdaad klein, dan verwacht je ook veel buikpijn en dat het bloedverlies erg stinkt. Maar houd het maar goed in de gaten inderdaad. Mirjam