Het voeden gaat zo lastig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door suzy28, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hebben jullie misschien tips voor mij?
    Onze dochter is nu bijna 2 weken oud, het is een scheet maar het voeden gaat erg lastig bij haar.
    Ze is zowiezo een erg langzame eter maar het kost ons zowiezo erg veel moeite om haar de fles leeg te laten drinken. Of ze valt in slaap na een tijdje of ze blijft wel wakker maar wil gewoon niet meer.
    We zijn inmiddels overgestapt naar een 3-standenspeen, dat gaat ietsje beter en we verschonen haar even tussendoor om haar te activeren, we laten haar ook regelmatig tussendoor een boertje doen.
    Inmiddels krijgt ze 80 a 90 cc per fles, ze weegt 3600 gram nu.

Herkent iemand dit en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Heeft iemand nog wat tips voor mij?

Alvast bedankt.

Suzy

2. randi

randi Niet meer actief

ik herken dit goed, mijn 2 dochters deden er in het begin een uur en soms langer over om hun fles te drinken héél vermoeiend als ze toen nog om de 3 uur een fles moesten hebben maar dit heeft eigenlijk zijn eigen opgelosd. na enkele weken ging het plots gewoon vlotter en nu drinken ze hun fles op een kwartiertje leeg. mischien gewoon nog effe geduld hebben want je kan niet meer doen om hun te stimuleren dan dat je al doet ;)

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis eigenlijk wel redelijk "normaal" en meer dan afwachten kun je eigenlijk niet doen...gaat zo ineens vanzelf beter dat ze "sneller" en "meer" drinken..

gr.smoekie

4. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Maar ze krijgt 80 a 90 cc vaak niet op en blijft steken ergens tussen de 50 en 70 cc.
    Is dat ook "normaal"? Ze krijgt dus dan niet altijd de hoeveelheid die ze minimaal zou moeten hebben met haar gewicht.

Nooit verwacht dat ik me zoveel zorgen zou maken als ik moeder zou zijn ;)

Gr.
    Suzy

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien een heel ander soort speen proberen?

Eva krijgt borstvoeding, maar via de fles als ik aan het werk ben. Met Avent kreeg ze er ook veel te weinig uit, ook met nr. 2 niet. Ze was toen 7 weken, dus 'mocht' die eigenlijk niet eens, maar ze kreeg er maar zo'n 30ml uit en viel dan heel vast in slaap. Nu hebben we Difrax ker spenen (maat M vanaf het begin) en de 3 standen speen van het Kruidvat (kers) en daar gaat het een stuk beter mee, ze krijgt nu in ieder geval wel 150ml binnen.

Deel Deze Pagina