Zoontje van bijna 4 maanden ineens s'nachts weer wakker!

Discussion in 'Flesvoeding' started by mimpie, Apr 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimpie

mimpie Lid

Oct 1, 2007
    75
    0
    0
    Hallo. Mijn zoontje van bijna 4 maanden slaapt echt al weken de nachten door na zijn voeding van 23.00. Hij werd dan s'ochtends 7.00 wakker. Maar nu sinds 2 dagen slaapt hij niet meer door en wordt hij om 4.00 wakker en blijft huilen. Ten einde raad heb ik hem een flesje van 120 ml gegeven de eerste nacht. Nou, de volgende nacht (gisteren) werd hij weer wakker om dezelfde tijd en wilde hij dus weer eten 8-[
    Hier ben ik niet blij mee [-( , want hij sliep al ruim 8 weken goed de nachten door.

Hij wordt vrijdag 4 maanden en krijgt nog geen pap, omdat hij aan het maximale gewicht is voor zijn leeftijd. Hij weegt 7 kilo. Hij krijgt 5 maal 200 ml flesvoeding per dag.

Ik zou toch graag jullie advies krijgen. Is dit echt te weinig voeding? Moet hij toch aan de pap, denken jullie?

Hoelaat kan ik de pap het beste geven?

Ik wil volgende week voor het eerst beginnen met een fruitpapje in de ochtend, omdat hij dan 4 maanden is.

Ik sta te springen om jullie adviezen !

Edit moderator: Verplaatst naar flesvoeding

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Amber wordt sinds een paar dagen ook 's nachts weer wakker, ach ze zal wel honger hebben! Ze gaat vanzelf wel weer door slapen hoor, ze zijn nog zo klein.

Ik zou me er niet te druk om maken, en gewoon geven waar je kindje om vraagt.

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Tja, das heel normaal hoor dat ze opeens niet meer doorslapen. Dat heeft weinig met voeding te maken,meer met het groeiproces.
    Die van mij deed het ook rond die tijd, duurde wel 6 maanden.
    Sinds vorige week slaapt ie weer door tot een uur of 6.

Maak je niet druk, op een gegeven moment slapen ze vanzelf weer door.

4. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon stopte met 4 maanden ook ineens met doorslapen... En geen echte honger, een miniflesje (60+1) was al genoeg om weer lekker in slaap te vallen. Sinds hij 7 maanden is slaapt-ie weer door, gelukkig, bij ons heeft het dus 3 maanden geduurd...

5. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Eefje is de afgelopen 4 nachten ook tussen half 4 en 4 uur snachts wakker geworden.

Ik stop de speen erin en slaap ze door tot een uurtje of 8.

Weet ook niet precies hoe het komt, maar ze is de afgelopen dagen wel flink aan het bewegen en ontdek heel wat nieuwe dingen.

Ze weegt ook ruim 7 kilo en geef nog geen papfles. Begin hier veel later mee. Wel krijgt ze rond 11 uur een paar hapjes uit een potje fruit.

Vanmorgen naar het CB geweest en ze mag over 2 weekjes ook geprakte fruit hebben. Zelfs de lekkere aarbeien ! en kiwi.
    En over 4 weekjes ongeveer mag ik er ook een groente hapje bij toevoegen.

Als ze dan voldoende fruit en groente eet en de flessen minder van gaat drinken, dan mag ik de 5de fles laten vervallen.

6. mimpie

mimpie Lid

Oct 1, 2007
    75
    0
    0
    Hoeveel flesvoeding geef je haar?

7. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    hier ook kindje van bijna 4 maanden en ik hoorde hem ook al om 5 uur vanmorgen ben zelf weer in slaap gevallen dus denk hij ook want om 7 uur moest ik hem wakker maken.. misschien komt het ook wel omdat het zo vroeg licht is en de vogeltjes fluiten om die tijd?

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    hier ook ineens weer een nachtvoeding! Zal de leeftijd wel zijn, hij heeft ook echt honger dan. Maar ik geef bv, dus daar heb je natuurlijk niet zo veel aan... kan je niet een klein flesje geven?

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Wees blij dat ze al doorgeslapen hebben! Hier ook 1 van bijna 4 mnd en die slaapt nog steeds neit door ;))

Share This Page