Bloeddruk te hoog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tamar, 7 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben even bij de ha (assistente) geweest om mijn bloeddruk te laten meten en helaas was ie best hoog na 3 keer meten nog 135/92. :(

Ik moet volgende week weer naar mijn internist, dus dacht ff kijken of het allemaal nog okee is..... De laatste keer 14-2 was ie perfect 128/80. De ha zei toen letterlijk onder controle..... :)

Ik heb gelijk maar even een afpraak bij de ha gemaakt. Misschien moeten mijn medicijnen wel iets opgehoogd worden.

Groetjes Tabitha

2. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Balen zeg.
    Wie behandelt nu je bloeddruk, de internist of de huisarts? Ze gaan toch niet allebei over de dosering van je medicijnen?

Succes!

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    In principe deed mijn internist dit, maar bij het laatste bezoek vertelde ze me dat mijn huisarts maar moest bepalen of de plasmedicatie er af kon en sindsdien heb ik met hem een paar keer de controle van mijn bloeddruk gedaan. De internist zie in volgende week weer, dan heeft er twee maanden tussen gezeten.

Ik wilde graag ook zelf een beter beeld van mijn bloeddruk krijgen had namelijk het idee dat ik last had van een wachtkamerbloeddruk...
    En bovendien heb ik het gevoel meer aan mijn huistarts te hebben dan de internist. De ha vertelt me veel meer...

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Gelukkig was mijn bloeddruk nu beter onderddruk 85. Jippie!!!!

De ha maakt zich ook niet zo veel zorgen......Ga nu een week lang de bloeddruk thuis meten......

Gr. Tabitha

5. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Nu net was hij 116/72, ben gewoon een beetje trots!

Lijkt dus gewoon spanning te zijn.

Gr. Tabitha

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Waarschijnlijk toch wat spanning/stress?

Ga je komende 10 april stoppen met de pil of ben je vorig jaar april gestopt?

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ga komende 10 april stoppen met de pil. Kan niet wachten tot het zover is, zit nu in mijn stopweek dus nog 1 strip te gaan. Ik heb van de week foliumzuur gekocht en ga daar het weekend mee starten.

Heb nu elke dag mijn bloeddruk gemeten en hij is heel netjes rond de 75 onderdruk. :D

Groetjes Tabitha

8. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Nou gelukkig heb ik nog nooit een hoge bloeddruk gehad. het hoogste was 126/76, maar heb m nu 90/50 en dat is ook geen pretje. altijd duizelig. hoop dat ie maandag iets de lucht is gegaan. Raar om er zo over te praten jullie willen m omlaag ik juist andersom.

mn schoonmoeder heeft ook altijd een hoge bloeddruk en is dan ook echt ziek ervan.

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Heej Diana,

Je hebt gelijk te laag is absoluut geen pretje, je moet zeker juist dropjes eten.....
    Ik hoop voor je dat hij maandag iets hoger is!
    Toen hij bij mij nog zo hoog was had ik er ook veel last van, ik had erg vervelende hoofdpijn.

Groetjes Tabitha

Deel Deze Pagina