het voelt egoïstisch om zo te denken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mevrouw Pinguin, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    En toch wil ik het even van me afschrijven.

We zijn begonnen met een brusje. Ronde 1. Van de eerste was Ik direct zwanger. Mocht ons dit weer gegeven zijn, ben ik uitgerekend in maart en dat vind ik gewoon niet handig. Ik ben dan druk op mijn werk, prive komt het ook lastig uit. Eigenlijk zou juni het beste zijn, dan is er rust.

Maarja, je hebt het niet voor het zeggen. We willen dolgraag een tweede en ik hou er ernstig rekening mee dat het langer duurt, maar heb ergens ook angst dat het meteen raak is. Natuurlijk komt alles wel goed, maar ik zou dan in de laatste weken meer stress hebben dan als het 3 mnd later is. Maar we gaan er nu gewoon voor hoor en we zien wel Hoe het loopt.

Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben?

Ik wil mensen die moeilijk zwanger worden absoluut niet voor het hoofd stoten! !

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Waarom wacht je dan niet even? Lijkt mij niet heel ontspannen en aangezien je het nu al weet!?

3. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Ja ik vind het inderdaad egoïstisch klinken... "we gaan voor een brusje maar maart komt niet zo goed uit"!?? Kidding me
    Sorry dat ik het zeg maar die laatste zin van ik wil niemand voor het hoofd stoten... kom op het is geen nieuwe auto dat je koopt ofzo.. je mag idd blij wezen als je überhaupt zwanger raakt van de 2e.. en als het je nu niet uit komt stop je tog later met de pil wie weet duurt het nog 1 jaar en zit je er volgend jaar maart

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    dan wacht je idd even, een maandje wachten maakt toch niks uit ?

Voor je gevoel dan misschien ook fijner..

5. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik snap het ook niet helemaal, stop vast met de pil zodat je lichaam vast kan wennen en begin dan volgende maand voor het echie ..

Succes

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Je kunt ook idd volgende maand of de maand erop beginnen. Snap dat je het niet egoïstisch ober wilt laten komen, maar je weet waar je in principe nu aan begint, anders moet je gewoon even wachten. Er zijn hier mensen al maanden en maanden bezig.. Het is niet iedereen gegeven zo snel zwanger te zijn helaas. Stress is zowiezo niet goed en als je er op die manier in gaat zou ik nu eventjes wachten nog:)

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Sla je nu toch over?
    Hebben wij ook gedaan, wilde biet met kerst bevallen.. bij ons was niet vanzelfsprekend dochter duurde 9 maanden. Miskraaam was snel, maar helaas miskraam.. nu ronde 5 na miskraam. Je kunt er iig voor kiezen om een maand niet rond je ei te sekse of condoon te gebruiken

8. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Ik heb EXACT hetzelfde als jij. Zelfde maand, zelfde overwegingen. Alleen gaan wij voor een eerste. En ja, als dat egoïstisch overkomt... Natuurlijk raken mensen gefrustreerd als je zoiets zegt, maar een beetje begrip voor hoe jij het werkelijk bedoelt zou op zijn plaats zijn.

9. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    We stellen de wens om dezelfde reden al even uit. Okt-feb is mijn man weg. Ik wil hem erbij hebben. Vanaf maart is hij thuis, elk jaar is dit zo, dus bevallen in die periode laat ik echt niet gebeuren, dit jaar stoppen we dus vanaf dec-mei weer.

Ik weet dat het egoïstisch is maar ik heb echt stress als ik het alleen zou moeten doen.

Vanaf maart is het dus super super welkom, maar het zou het allerbeste zijn als het later kwam. Maar helaas heb je het echt niet voor het zeggen. Ik ben er bang voor dat we er gewoon een tijdje op moeten wachten en dan telt gewoon elke ronde.

Misschien lukt zwanger worden wel helemaal niet, dat hoor je ook zo vaak bij een tweede. Daarom wil ik niet wachten

Ik vind het zelf ook erg genoeg dat ik zo denk maar kan de gedachte niet wegstoppen

10. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Het is niet zo moeilijk lijkt me. De maanden dat t niet uitkomt sla je over, is niks mis mee toch?

Verder wil ik wel aangeven dat een zwangerschap zich niet laat plannen. Ik vind het fijn om een zomer kindje te hebben. Bij de 2e was dat ook de wens. In december zwanger geworden, augustus uitgerekend. Dat werd een miskraam en nu januari uitgerekend :D.

11. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Nou, ik vind het helemaal niet egoïstisch. Er is niets mis mee om maand(en) over te slaan! Snap ook goed dat je zo gaat denken als de 1e makkelijk ging.

Ondanks dat ik in de MMM zat en zwanger worden bij ons niet vanzelfsprekend was, wilde ik de maand maart/april overslaan omdat ik niet rond kerst wilde bevallen. Manlief was het er niet mee eens en vond dat we ervoor moesten gaan, met als resultaat dat ik met kerst uitgerekend ben.

Ach ja, ieder z'n ding, ieder z'n gevoelens. Is je man militair dat ie een tijdje van huis is?

12. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nee geen militair, doet iets in de landbouw. Af en toe wel thuis tussendoor, maar veel in Duitsland, in kost dikwijls, 6 uur rijden van huis.

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    dan wacht je even... de periode dat je het niet doet verleng je dan gewoon met een maand toch? zie het probleem niet zo als je het perse niet wilt.

Hou er alleen rekening mee, dat een kindje ook te vroeg geboren kan worden.. dus zou dan pas vanaf augustus/september gaan proberen.

14. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Maar de gedachte dat we misschien wel 5-6-7-8 rondes moeten wachten is groter. Dan liever bevallen in maart, dan met 'lege' handen blijven de rest vh jaar en concluderen dat we beter eerder konden starten.

Ik begrijp wel wat jullie zeggen, maar zoals eerder aangeven hebben we de wens al even uit moeten stellen en het KAN wel in maart, maar als het 2 rondes duurt zou ik dat ook oke vinden. Als een kindje te plannen zou zijn zou ik ook zeggen Ik wacht nog ff, maar ik ga er voor nu gewoon vanuit dat het even duurt.

15. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Laat ik het zo zeggen. Als ik deze maand positief test, ben ik superblij en mijn man ook, maar als die negatief is heb ik daar helemaal vrede mee, zou daar niet heel erg mee zitten denk Ik.

16. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom wachten, voor hetzelfde komt je kindje eerder. Ik was 1 febr. Uitgerekend van mijn dochter en ze kwam met de kerstdagen. Ik denk niet dat je kunt plannen. Zou er gewoon voor gaan!

17. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Helemaal gelijk. Tegenwoordig kan iedereen alles plannen. De natuur laat zich niet plannen.
    Ik begrijp Penguins tweestrijd goed; zelf zit ik ook in die tweestrijd. En dan is wat jij zegt ook weer zo waar.

18. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ja zo is het ook maar net. Ik ga het loslaten en nemen zoals het komt. :

19. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij hebben nu 2 kindjes in september, als we voor 3de gaan zou ik het ook niet handig vinden als die ook in september geboren zou worden. Maar ik zou de kans niet voorbij laten gaan. Zo gemakkelijk werd ik de 2 keer hiervoor ook niet zwanger (erg lange cyclussen)...

Maar dat is echt je eigen keus. Als je man van huis is elk jaar met geboorte (en dus verjaardag) dan zou ik misschien ook wel een maandje overslaan...

20. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Tja ik had dit beter niet kunnen lezen. Ik had toch graag gewild dat het geen miskraam was geworden. En dat lees je dit.. slik.
    Ingewikkeld hoor.

Deel Deze Pagina