Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patricia1984, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1984

9 mei 2015
    28
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vorige maand ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en is mijn linker eileider verwijderd.
    Mijn vriend en ik willen heel graag opnieuw zwanger worden en de gynaecoloog heeft ons gisteren verteld dat het ook weer mag.
    Ik heb ook alweer een eisprong gehad vorige week dus het is nu heel spannend.
    Zijn er meer meiden die ervaring hebben met zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat naar dat jij dit ook hebt moeten meemaken...

Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad (eind september 2014) en direct daarna (5 weken na de operatie) was ik weer zwanger :)
    Hoop dat jij ook snel weer zwanger bent!

3. Patricia1984

9 mei 2015
    28
    0
    0
    Ik hoop het ook. Ik heb wel steeds een gevoelige onderbuik en rug, rommelende darmen en af en toe jeukende tepels. Maar ik kan me natuurlijk ook van alles in mijn hoofd halen. Ik zit nu acht dagen na mijn eisprong dus testen durf ik nog niet...
    Afwachten dus!

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Zou zeker even wachten :)
    Ik heb toen 13 dagen na mn eisprong weer getest, want ik voelde me toch weer een beetje raar... Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet heel blij was met dat 2e streepje. Ik was zo bang voor weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een miskraam of... Nou ja, alle rampscenario's kwamen in me op.
    Ik ben vanaf 6 weken bijna wekelijks bij de gynaecoloog geweest en met 12 weken mocht ik naar de verloskundige voor de controles.
    Het was wel erg prettig dat ze het zo goed in de gaten hielden allemaal!

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier in november, maar helaas nog niets. Baal dr heel erg van. Vorige week zou ik anders uitgerekend zijn.

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat een rotmoment he :( Hoop voor jou dat het ook snel weer raak mag zijn!

7. Patricia1984

9 mei 2015
    28
    0
    0
    Oh dat is zeker een rotmoment!
    Ik hoop ook voor je dat het heel snel weer mag lukken!

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ja tis echt een rotmoment en ookal weet ik dat bijna iedereen binnen een jaar weer zwanger is na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Soms heb ik die angst dat het nooit zal lukken.

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Tsja...
    Lees mijn onderschrift :(

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Heel begrijpelijk hoor meis...
    Ik had dat na de Missed Abortion (partiele mola) in sept/okt 2013. Het heeft toen ook even geduurd voor we weer verder mochten en voor het weer raak was. Alleen was dat dus die buitenbaarmoederlijke zwangerschap... weeeeer niet gelukt dus. Ik zag het echt niet meer goedkomen toen.

Niemand kan je garanderen dat het goed komt en ook niet wanneer... Probeer toch positief te blijven, hoe moeilijk dat ook is.

11. Patricia1984

9 mei 2015
    28
    0
    0
    Herkenbaar. Ik had eerst een miskraam en een paar weken later een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik was ook even het vertrouwen in mijn lichaam kwijt. En om mij heen wordt iedereen zwanger. Zo oneerlijk soms, ook al gun ik het iedereen vam harte. Het blijven moeilijke momenten.

12. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 1 jaar na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap... helaas nog altijd niks :'(
    Hopelijk deze maand... tja..

Succes

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Jeetje Miss86 dat is echt balen (en dat is nog licht uitgedrukt). Ik zie dat je in april 2014 ookal een missed abortion hebt gehad. Dus je bent ookal langer dan een jaar bezig (net zoals ik :( ).

Ben je al bij de gyn geweest?

14. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey anneliesje,

Nee ben nog niet bij de gyn geweest, we hebben van december tot vorige maand een pauze gehad en ik ben een aantal maanden gaan werken in het buitenland om even helemaal weg te zijn.

Vriend wil liever nog geen actie ondernemen.. eerst nog even zelf proberen. Maar het valt me best zwaar!! Hopen dat t snel raak is, ook voor jou..
    heb jij wel al stappen ondernomen?

Liefs!

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik heb van de dokter utrogestan gekregen, omdat mijn lf heel kort is. Hij zei baadt het niet, het schaadt ook niet. Daarnaast afgesproken om na de zomervakantie terug te komen. Mocht het dan nog niet gelukt zijn wil ik graag een verwijzing.

Ik merk dat ik de behoefte aan geruststelling heb (medisch gezien) dat alles nog steeds goed zit en dat ik net zoveel kans heb als een ander om zwanger te worden.

16. Noa87

Noa87 Lid

26 jan 2015
    36
    0
    6
    Ik heb in Juni 2014 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.. Ook hier helaas nog niet zwanger.
    Wat een angst en onzekerheid. Begint me nu langzaam aan wel opnte breken.
    We geven het nog tot het najaar. Duimen voor ons allemaal.

Liefs Noa

Deel Deze Pagina