Minder uren werken?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Newlymom, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik werk weer sinds 3 weken en ik moet zeggen dat het echt tegenvalt.
    Ik had er best zin in om weer te beginnen,maar eenmaal begonnen viel het tegen.
    Ik ben inmiddels weer gewend geraakt aan de situatie maar mijn hart zegt nog steeds dat dit niet goed is.

NU wil ik eigenlijk minder werken, ik werk nu 4 dagen en het is te veel om te combineren met 2 kinderen (1 van 3 en baby van 3 maanden) en een huishouden.

MIjn man is degene die het meest verdient dus de optie dat hij minder werkt valt weg.

Ik wil 28 uur gaan werken en dat verdeelt over 4 dagen omdat ik dan kortere dagen heb.

Wat denken jullie? wat is ideaal te combineren met 2 kids en een huishouden? ik weet het gewoon even niet meer, het liefst blijf ik helemaal thuis maar ja met deze tijden kan dat bijna niet meer!!
    Sorry voor het lange verhaal..

Ben benieuwd naar de reacties.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Als je dat gevoel hebt en het financieel kan dragen zou ik zeker minder gaan werken.

Ik persoonlijk vind 28 uur al veel met 2 kleine kindjes, maar wat moet dat moet toch? Maar ik kan me voorstellen dat een paar uurtjes minder voor je gevoel al verschil kunnen maken.
    Misschien een optie om ouderschapsverlof op te nemen, zodat als het niet bevalt je toch weer terug kan in uren?
    Dat je bijv voor 3 maanden 4 uur ouderschapsverlof opneemt ofzo?

3. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    ja daar zat ik ook aan te denken.maar dat wil ik pas aanvragen wanneer de oudste naar school gaat,over 8 maanden..

ik denk dat ik minder uren ga aanvragen,op deze manier voelt het niet goed..
    ik ga het maar eens bespreken met de leidinggevende...

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Waarom wil je daar mee wachten met aanvragen? Je mag per kind 26 weken verlof opnemen (maal het aantal contracturen) en je kunt het ook nog bij beide opdelen in 6 stukjes.
    Bijkomend voordeel: je hebt evt ook nog recht op een vergoeding van de belastingdienst. Je contracturen blijven gegarandeerd tot einde van je OV.

5. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Het ouderschapsverlof van mijn oudste is al op, ik wil ermee wachten omdat ik straks geen buitenschoolse opvang wil,wil zelf mijn kind halen en brengen..als ik mijn contract nu aanpas,heb ik het voordeel dat ik in september nog minder hoef te werken met ouderschapsverlof ,snap je me nog?
    En het blijkt dat het maar enkele tientjes minder geld is dus ik zal het niet eens in mijn salaris merken..

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha okay, dat is dan duidelijk. Dat wist ik inderdaad niet dat het al "op" was :D

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Haha geeft niet kon je ook niet weten ;)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ga ook minder werken, ik werkte 24 uur ( Maar in dienstjes van 3, 4, 7,5 of 9 uur dus geen vaste dagen maar ochtend, dag, avond of nachtdiensten ) Bij mij hield het in dat ik regelmatig 4, 5 x in de week moest komen werken! In principe ga ik nu 12 uur werken ( Meestal 1 dag en dan verder soms avonden & weekenden ) maar heb een sollicitatie lopen waarbij ik ook variabele werktijden zou hebben en meer ga verdienen. Dus in dat geval ga ik er weinig tot niets op achteruit als ik 16 uur ga werken.

9. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Oke,dat is wel fijn,ik ga komende week het verzoek indienen hopelijk gaat het mij lukken...

10. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Het is me gelukt! Er werd totaal niet moeilijk gedaan,heerlijk, het gaat zsm in dus ik ben helemaal blij!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Gefeliciteerd! Fijn dat het zo makkelijk ging. Zal vast een opluchting zijn nu!

12. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ja joh,het is zeker eeen opluchting! Nu kan ik gwoon mijn dagen indelen zoals ik dat wil..en straks als de oudste naar school gaat,dan hb ik geen bso nodig..

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

Deel Deze Pagina