Hoe zit het bij missed abortion?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik zit me altijd suf te staren op het papier of ik een spoor van bloed kan ontdekken, maar nu hoorde ik gister over missed abortion. Ik word daar wel een beetje bang voor. .. Krijg met 12 weken de eerste echo en zo af en toe hoor je wel eens dat er geen hartje is gaan kloppen.

Maar nemen symptomen dan ook af? Kun je er dan vanuit gaan dat zolang er symptomen zijn alles in orde is?

Ik maak me gewoon een beetje zorgen

2. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik ga er overigens vanuit dat alles ok is hoor. Geen bloed en groeiend buikje, ook bij vlagen misselijk

3. Lachouffe

Lachouffe Lid

18 jan 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik er ervaren heb bij mijn missen abortion was dat de symptomen er nog gewoon waren, hier kwam ik er pas na 14 weken achter dat het hartje met 10+3 was gestopt. En ik heb 14 weken lang overgegeven en mijn buik groeide, dus helaas waren symptomen hier geen teken dat het goed zat.
    Overigens de tweede keer dezelfde symptomen en 9 mnd later een gezonde Jongen hoor!

Het gaat nog steeds vaker goed dan niet goed dus heb vertrouwen in je lijf en het kleine wonder dat er in zit!

Oh en niet teveel Googlen, bloedstaren enzo, probeer ervan te genieten....

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb helaas geen geruststellend antwoord voor je. Ik heb in augustus een missed abortion gehad. Was misselijk, had kwaaltjes en geen bloed. Heb tot na de curretage kwaaltjes gehad. Was ook een klap in mn gezicht toen met 9w er een levenloos frutsel zat van 6w. Inmiddels ben ik gelukkig goed zwanger en ja deze keer waren de kwaaltjes wel anders maar ik kon dat toen niet vergelijken. De enige zekerheid die je hebt is een echo en dat wachten is vreselijk. Probeer afleiding te zoeken.. En in 90% van de gevallen gaat het goed :)

Wanneer heb je de echo?

5. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    14 augustus pas. Duurt voor mijn gevoel Nog zo lang. Ik weet wel dat het meestal goed gaat maar van zulke berichten schrik ik altijd wel. En dat een hartje na 10 weken nog stopt met kloppen is ent bizar. Daar ga je toch niet vanuit

6. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Vervelend dat je je zo'n zorgen maakt.. Je kan er niks van zeggen. De ene heeft nog symptomen bij een MA de andere niet. Ik had al gelijk het gevoel destijds dat het niet goed zat. Gelukkig is de kans dat het wel goed gaat velen malen groter.
    Kan je niet de verloskundige bellen en je onzekerheid/angst delen misschien zijn ze bereid om een vroege echo te plannen.

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik begrijp je onzekerheid, ik had ook een missed abortion. Had gewoon kwalen en dacht dat het verder wel oke zat. Helaas dus niet.
    Bij de zwangerschap er na heb ik er wel voor gekozen om zelf eerder een pretecho te laten maken voor mn eigen gemoedsrust. Dat hielp goed.
    Is dat geen optie?

8. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ja wellicht ga ik dat doen. Wat zijn kosten daar meestal van?

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    je kan jezelf helemaal gek maken door hier alle verhalen te lezen... Ook later in de zwangerschap kan er van alles gebeuren, garanties krijg je niet helaas.
    Probeer te vertrouwen op je gevoel, in mijn geval heeft dat altijd gelijk gehad. En als je echt heel erg twijfelt vragen of je rond de 9 weken al voor echo mag, vaak doen ze termijn echos al op deze termijn.

10. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ik heb met 7 weken expres een pretecho laten maken dat doen ze tegenwoordig om ook een zwangerschap te bepalen kostte mij volgens mij 30 euro maar zag wel gelijk een mooi hartje

11. Kel1989

Kel1989 Actief lid

19 jan 2015
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad. Niks gemerkt, geen bloedverlies. Bij de echo zagen ze het pas

12. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik weet dat het altijd mis kan gaan maar de eerste 3 mnd is het risico het grootst. Ik gaf bij onze eerste deze spanning ook. Ik was echt opgelucht na de termijn echo. Daarna kon ik ook echt pas genieten

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mijn eerste zwangerschap eindigde in een MA. Ik had weinig symptomen, maar ook niet het gevoel dat het niet in orde was. Was dus een behoorlijke schok.
    Maar de tweede zwangerschap had ik ook weinig klachten en dat is helemaal goedgekomen! Wel had ik voor mijn eigen geruststelling een vroege echo (met 8 weken) gevraagd en dat mocht van mijn verloskundige.
    Nu ben ik weer zwanger en heb ik meer last van zwangerschapskwaaltjes. Maar of dat veel zegt? Gelukkig heb ik al een goede echo gehad.

14. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik heb vorig jaar met 7 weken een hartje zien kloppen. Met 10 weken bleek hij gestopt. Het was toen waarschijnlijk al bijna 2 weken niet meer in leven.
    Bij mij namen mijn klachten wel af, ook werd ik een avond wakker en was ik in tranen want mijn buik was voor mijn gevoel minder dik.. ik denk dat ik toch iets gevoeld heb want het was rond die tijd dat het mis ging. Met gevoeld bedoel ik geestelijk en niet lichamelijk. Lichamelijk namen mijn klachten na die nacht ook af.

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Bij missed abortions vergelijkbare klachten gehad als bij mijn goede zwangerschappen. Laat je trouwens ook niks aanpraten door mensen die zeggen dat je gevoel je wel vertelt of het goed zit of niet: dat kun je wetenschappelijk gezien niet aanvoelen en die mensen hebben last van 'achteraf heb je makkelijk praten'. Het is gewoon afwachten. Statistisch gezien is de kans een op zeven a acht dat een zwangerschap mis loopt. Schatten ze. Dus meer kans dat het goed gaat.

16. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL

Met deze nuchtere kijk ben ik het helemaal eens!

17. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Dat is wel wat genuanceerder, hoor, zo komt het nog enger over vind ik. De kans dat een zwangerschap misgaat vóór NOD is 70 à 80%. Van 4 weken tot 6 weken zwangerschap ongeveer 10-15%. Nadat een kloppend hartje is geconstateerd reduceert de kans op een miskraam tot ongeveer 5-7%. Na de eerste 16 weken is de kans nog zo'n 2-3% dat het mis gaat. (info van internet en mijn verloskundige gisteren)

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het wel degelijk gevoeld, en niet alleen achteraf. Ik heb het tegen mijn man gezegd en we hebben een 'pret' echo laten maken die mijn gevoel bevestigde. Mijn lijf was gewoon zwanger en bleef dit ook nog in de weken tot de curettage. Ik heb ook 3 goede zwangerschappen gehad, waar ik dit gevoel niet had en waar we ook niet een extra echo hebben laten maken.
    Natuurlijk kan je je ook gewoon zorgen maken ts. Dat is heel normaal en zegt helemaal niets over of het wel of niet goed zit. Als je zorgen echt erg zijn kan je idd om een vroegere echo vragen of er zelf één betalen. Hier kostte dat 25 euro.
    Ik hoop dat er gewoon een gezond klein mensje in je buik zit. :)

19. wendy1992

wendy1992 Actief lid

16 dec 2014
    106
    0
    0
    #19 wendy1992, 2 aug 2015
    Laatst bewerkt: 2 aug 2015
    Bij een missed abortion denkt je lichaam zelf nog zwanger te zijn waardoor je vaak nog met alle symptomen rond loopt. Bij mijn vorige zwangerschap bleek bij de 10 weken echo dat het kindje gestopt was met groeien met 8 weken en daarna het hartje is gestopt. Ik was stom verbaasd dat het dus nog geen miskraam was geworden maar de verloskundige legde uit dat dat komt omdat je lichaam in dit geval gewoon denkt zwanger te zijn en dat is een missed abortion. Bij een normale miskraam heeft je lichaam het wel door en gooit het er uit, soms kan je dat van te voren merken aan dat de symptomen verdwijnen.

En als je je echt zorgen maakt kan je de verloskundige bellen en vragen om een echo

20. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    #20 Esmyralda, 2 aug 2015
    Laatst bewerkt: 2 aug 2015
    Waarom ben je aan het papier staren en zoek je naar bloed als je er niet vanuit gaat dat er iets mis is..

Deel Deze Pagina