Hallo dames, Ik hoor/lees de laatste tijd wisselende berichten over sporten tijdens het zwanger worden/zijn. Een kennis is heel lang bezig geweest met zwanger worden en daar was het vrijwel meteen raak nadat ze gestopt was met hardlopen en nu lees ik in een berichtje op dit forum dat iemand een miskraam kreeg na het powerplaten. 'k heb echter ook boekjes gelezen waarin staat dat je wel kunt sporten. Wij zijn volop in de race om zwanger te worden en ik sport ( aerobics) 1 of 2 keer per week. Bij de eerste deed ik dat niet (alleen zwemmen destijds). Kan het zo zijn dat ik iets "los-spring" voor, tijdens of na m'n eisprong/innesteling of is dat onmogelijk? 't Voelt als een beginnersvraag, maar de twijfel is echt toegeslagen en als 't niet bevorderlijk is dan las ik een tijdelijke sportpauze in.. Heel erg bedankt!! Sandra
hoi hoi, je kunt gewoon sporten hoor, nietpowerplaten en dat soort trilplaten, dit is niet bevordelijk en zeker niet goed als je zwanger bent. ik sporte vrij regelmatig (3a4xpw). doe dit nu 2xpw niet omdat vaker niet is toegestaan hoor maar gewoon omdat ik momenteel minder tijd heb. ik heb zelf ook heel goed geïnformeerd hoor hier en daar dus geen gekke vraag, succes met zwanger worden en sporten. gr saskia
Hoi Dip, Ik kan helaas nog niet uit eigen ervaring vertellen, maar een nichtje van mij heeft tot de 3 1/2 mnd gewoon aan hardlopen gedaan. Volgens mij kun je gewoon aerobicen hoor. Je zult het niet los springen. Veel succes!
Kijk, dat zijn hoopgevende berichten... Ik dacht ook dat het echt geen kwaad kon, maar na die berichten was ik ineens niet zo zeker meer... Ik blijf maar gewoon aerobicen dan Merci!
Ik heb bij Lars altijd 2 keer in de week aan fitness gedaan tot 6 maanden. Nu zijn we voor een 2e bezig en doe ik een uur ana x-co en een uur aan body-step. Is nog maar af wachten hoe lang het duurt voordat ik zwanger ben maar goed ik denk niet dat het kwaad kan hoor. Vooral als je zwanger bent is het goed om te sporten!