Hoi dames, Ik wil graag jullie mening weten over het volgende. Ik heb een dochtertje van 4 maanden (gecorrigeerde leeftijd 2,5 maand want ze was 1,5 maand te vroeg geboren) Ze kreeg steeds om de 4 uur voeding van 165 ml (Nutrilon) Ik kwam dan uit op 5 voedingen per dag. Ze weegt tegen de 5 kg nu. Nu is het alleen zo dat als ik haar, haar flesje geef rond 20:00 uur en daarna op bed leg, dat zij doorslaapt tot de volgende ochtend 5:00/6:00 uur. Ze slaapt dan dus circa 9 uur. Dit vond ik natuurlijk heerlijk haha maar nu kwam zij wel 1 voeding tekort dus ik had contact op genomen met het cb en zij vertelde mij dat ze maar max 8 uur mag slapen. Ik moest haar dus s'avonds wakker maken voor een laatste flesje. Dit doe ik nu 2 dagen en ze drinkt dan met moeite haar flesje en vaak ook niet helemaal leeg. S'ochtends komt ze nog steeds rond dezelfde tijd dus het is nu ook niet zo dat ze langer doorslaapt. Ik vraag mij dus af of het niet beter is om haar overdag meer voeding te geven en haar savonds niet meer wakker te maken voor haar flesje, maar ik vraag mij dus af hoe jullie dit doen? Ik begreep ook dat het niet goed is voor de bloedsuiker om zolang geen voeding te krijgen? Wat denken jullie?
Een van de richtlijnen is dat je mag aansturen op doorslapen met het gewicht in ponden aan uren. Dus een baby van 5kg weegt 10 pond, dus mag 10 uur doorslapen als je erop aan stuurt. Even rekening houdend met dat een baby nooit versuft wakker mag worden na een nacht. Dus ik zou zeggen, gewoon lekker laten slapen. Eventueel tussendoor een extra flesje als dat nodig is. En dan in de gaten houden dat de groei goed blijft gaan.
Gewoon laten slapen. zolang ze maar alert wakker wordt, en genoeg plasluiers heeft. Eventueel een extra flesje aanbieden als je denkt dat ze te weinig krijgt.
Ze zijn niet goed wijs bij het CB! Sorry hoor, maar mijn dochter is ruim 4 maanden en die sliep vanaf week 3 al door van 23uur tot 5uur. Dat was allemaal prima. Nog steeds wordt ze rond 22.30/23uur wakker en heeft ze honger, maar het CB vindt juist (advies 4 maanden) dat ze naar 4 flessen moet. De flessen die ze krijgt (hero, dus vergelijkbaar met nutrilon in de verhoudingen) zijn 180/6. Ze drinkt ze niet altijd leeg. Dit ligt aan haar bui, dus mede daardoor heeft ze die extra fles nodig. Beetje raar dat ze tegen mij zeggen dat een 4 maanden oude baby van 19uur tot 7uur door moet kunnen slapen en tegen jou dat het absoluut niet kan. Of je nu een gecorrigeerde leeftijd hebt of niet, je kindje is vanaf de geboorte in een bepaald ritme gekomen. Kijk en luister naar je kindje. Jij kunt als moeder zijnde veel beter inschatten wat ze nodig heeft dan iemand die haar 1x per maand/2maanden ziet. Edit: als mijn dochter heel moe is en niet uit zichzelf wakker wordt, laat ik haar lekker slapen en dan slaapt ze 10 a 12 uur. Dit deed ze ook al bij 3 maanden. Het is gewoon een slaapkopje en daar is niks mis mee.
Ik zou d'r inderdaad ook lekker laten slapen en evt. overdag om de 3 uur voeden als ze anders niet aan d'r voeding komt.
Ja daar gaat t mij ook om, dat ze dan te weinig voeding zou krijgen als ik der laat doorslapen. Ze wordt altijd heel alert wakker hoor iets te allert haha (drukke baby)
Ze laat trouwens niet merken dat ze meer voeding wilt dus vind t lastig of ik dan meer voeding overdag moet gaan geven en hoeveel. Ik dacht zelf het flesje wat ze mist extra verdelen over de flesjes overdag
Je kunt het aanbieden. Je merkt vanzelf of ze het wel of niet leegdrinkt. Als ze goed groeit is er niks aan de hand. Het ene kindje heeft nu eenmaal meer voeding dan de andere nodig.
Hier sliep dl al na 4 dagen door (23-6) na 3 weken zelfs van 22.00-9.00. Werd actief wakker en was ook de rest van d edag niet versuft. Ons cb zei dat we dr heerlijk moesten laten slapen. Zolang ze niet versuft wakker wordt... heerlijk toch!
Hier kreeg zoonlief vanaf 3,5 maand 4 flessen, z'n laatste fles al rond 8 uur dus... en dan om 8 uur 's morgens weer. Heeft hij zelf aangegeven, fles van 23.00 uur ging wel leeg maar dronk ie slapend op (moest hem er ook voor wakker maken), maar op een gegeven moment dronk hij de fles van 08.00 uur niet meer op, tot kokhalzen aan toe. Had gewoon geen honger. Dus heb hem toen eens laten liggen 's avonds en hij werd toen pas om 09.00 uur wakker sindsdien gaat het prima op 4 flessen. Cb drong hier toen ook aan op het blijven geven van de avondfles, maar nee, die wou hij gewoon niet, dus dan is het klaar. Dus idd alleen even opletten of ze niet suf wakker wordt, maar als dat niet zo is, helemaal goed toch!
Wij zitten met hetzelfde voor de laatste voeding.. Ze ligt om 23.00 zo diep in slaap maar van CB moeten we haar wakker maken omdat ze geen 10 uur achter elkaar mag slapen, vind dat zo zielig soms duurt t een half uur voordat ze 'echt' wakker is.. Slaapt na deze fles tot 05.00 uur.. Wij twijfelen ook elke avond weer of we haar wel wakker moeten maken.. Maarja om CB het zegt doe je het maar, het is onze eerste meid 😀. Ze is vandaag 8 weken en krijgt 120ml/3 schepjes pepti om de 3 uur ong soms 4 uur..