Ik zou ook zeker voor die extra 'e' kiezen. Je wilt niet weten hoe vaak accenten wegvallen op namenlijsten. En dan wordt het dus opeens inderdaad het sportmerk.
We zijn eruit, haar voornaam word ieder geval : Ziva Nu gaan we nog even tobben over de tweede naam. Super bedankt allemaal voor jullie mee denken en hulp !
Het Franse werkwoord niquer, wat je hetzelfde uitspreekt als Nikee, betekent inderdaad neuken. Maar ik weet niet of je daar in Nederland veel last van zult hebben. Ik vind het een erg mooie naam
Nee, Nikée spreek je uiteraard uit als Nikée Alleen kwam iemand met dat het een godin is, Niké de godin van de sport. Dus toen zei ik, dat die godin toch echt Nikè heet. Daarom vind ik Nikée ook een rare naam, geen bestaande naam in elk geval. Maar goed ik vind Lenthe met th ook niet leuk enzo... hou niet zo van zelfverzonnen...
Dankjewel Toch twijfel ik nog steeds over het feit of het wel bij een nederlands meisje past, en niet dat ik bedoel dat er op namen een claim staan qua ras ofzo Maar ik bedoel een nederlandse jongen met blond haar en blauwe ogen noemt toch ook niemand Mohammed ? zucht...ik ben echt een twijfelkont Ziva Viënna Ziva Sofia / Sophia Ziva Romée Vinden we trouwens ook erg mooi
Ziva Viënna vind ik mooi ! En volgens mij kan Ziva prima bij een meisje met blond haar en blauwe ogen hoor
Ziva vind ik ook een geweldige stoere naam! Waarom zou het niet bij een Nederlands meisje passen? De namen van mijn zoontjes zijn ook niet Nederlands, maar ze zijn beiden wél witblond met blauwe oogjes. Viënna vind ik helemaal een supernaam, maar ja, zo had onze jongste ook geheten als ie een meisje was geweest.
Wauw wat een mooie smaak hebben jullie! Ik vind beide combinaties erg mooi! Alleen zonde dat Sara Danae afgekort zal worden naar Sara en ik vind Danae een erg leuke roepnaam! Als ik qua roenaam moet kiezen vind ik Niké ontzettend mooi en Danae komt daar direct onder in mijn favo lijstje tussen deze namen! Erg origineel en ken niemand die Niké od Danae heet!
Dankjewel ! Ja dat is inderdaad wel Jammer , en Sara is ook niet echt uniek haha Niké zouden wij wel schrijven als Nikée vanwege t sportmerk. We waren er eigenlijk al over uit dachten we dat het Ziva zou worden maar we twijfelen nog te veel. *zucht* misschien moeten we een heel nieuw lijstke maken haha