mvl: Owh jij had dus ook al 1 cm.. Dan kan ik het me inderdaad wel voorstellen dat het nu dus tegenvalt Maar wat bloedverlies met veel slijm klinkt dan wel weer veel belovend Daantje: Wie weet.. ach mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Ik vind het zwanger zijn helemaal niet erg maar dat voorwerk is wel rottig. Bonbonnetje: Ik had vrij snel veel last van harde buiken. De vk heeft ergens rond de 26 weken (weet het niet helemaal zeker meer) nog gevoeld of die harde buiken niks deden. Gelukkig zat alles nog potdicht. Met 35 weken was de kleine al volledig ingedaald en toen had ik die klachtjes ook. Bij mij zat er trouwens ook een blaasontsteking dus misschien moet je daar ook even op bedacht zijn
abbo op dit topic hier ookal sinds vorige week woensdag (toen echt van 21.00 tot 02.00 ) last van hele erge ongi pijn met steken daar beneden.. daarna niet meer zolang last van gehad.. 3 dagen terug nog wel ongi pijn gehad maar niet meer zo erg... de steken zijn er wel geregeld helaas ben benieuwd wanneer ons meisje zich aandiend want niet meer slapen /buikpijn /misselijk en die steken zijn niet heeel fijn
Abbo! Ik ben nu 37.3 ver en er gebeurd hier en daar wel iets aan voorwerk. Soms enorme pijnscheuten in mijn vagina.. Aauww, en menstruatiepijnen. Toch heb ik het idee dat het nog een week of 4 zal duren..
Had vorige week elke keer last van een zeurderig gevoel in m'n buik, dat is nu helemaal weer weg! Maar had me gister toch ineens 2x een steek in m'n buik, pffff... dat deed echt pijn zeg, en wat het is?! Voordat ik zelf zwanger was had ik altijd zoiets: 'dat mensen dan uitkijken naar de bevalling, ik zou er zó vreselijk tegenop zien!' Nu moet ik zeggen dat ik de laatste paar dagen wel zoiets heb van: 'oei, zal ik de pijn wel aankunnen enzo? ', maar nu voel ik zelf pas wat al die andere mensen altijd voelden; je kijkt nu toch echt wel uit naar de bevalling en naar je kindje! Ook al heb ik echt volop van m'n zwangerschap genoten! Zien jullie op tegen de bevalling trouwens?
@bonbonnetje, sinds vorige week heb ik ook voorweeën. Harde buiken, bij het minste geringste wat ik doe. 2 dagen terug eens bijgehouden in de avond, ik zat op 8 in een uur tijd. Ook heb ik veel menstruatiekrampen, maar die komen zeer onregelmatig. Soms wel een uur lang om de 5 minuten en soms een hele middag niet.. Het is natuurlijk gewoon voorwerk.. En bij de een begint dit eerder dan bij de ander..
Hoihoi Ik hoor hier eigenlijk nog helemaal niet thuis maar dit topic komt wel als geroepen ! Ik heb sinds een uurtje of 2 om de 10/15 minuten ongikrampjes en een keiharde buik.. Is niet echt pijnlijk maar erg vervelend. Herkend iemand dit? Ben nu 32 wk.. Zijn voorweeen ook al met harde buiken en ongikrampen? Ze komen echt als een golf aan. Echte weeen zijn het niet, die herken ik wel.
Elleke: Ik kijk eigenlijk wel uit naar de bevalling hihi.. Als het echt begonnen is praat ik misschien wel anders maar voor nu heb ik er wel zin in. Het is zo bijzonder, ondanks de pijn Bijzonder: Mm 32 weken is nog wel vroeg. Kunnen het indalingweeen zijn? Anders zou ik toch wel even met je vk bellen. Hoe gaat het verder met iedereen? Gisteravond en vannacht is het hier lekker rustig geweest maar bij het wakker worden vanmorgen begon het weer hoor.. De menstruatie-achtige krampen worden ook wel pijnlijker heb ik het idee Heb nu ook al weer een aantal harde buiken erbij gehad maar ik vind het zo raar dat het juist overdag is. Je zou toch verwachten dat het in rusttoestand erger zou worden of denk ik nou verkeerd?
Hoi meiden, Ik meld mij hier ook eventjes.. Ik heb sinds gistermiddag erge felle steken bovenin mijn buik gehad (totaal niet onderin) en kreeg het vooral als ik onverwachts diep ademhaalde ofzo. Heb het wel eens vaker gehad maar dat was al snel weer over. Nu ben ik wakker geworden met zeurende pijn in mijn onderrug, bovenbenen en heupen. Herkent iemand dit?! Het lopen is echt niet fijn!
@Sterre. Het heeft uiteindelijk 3,5 uur geduurd. Toen ik ging douchen was het weg. Vandaag al wel weer paar harde buiken gehad en flinke steken en krampen onderin. Vermoed dus ook idd indalen. Bij mijn dochter sliep ik de nacht ook goed Sterre, en begonnen de weeen overdag. Alieke, dat van jou herken ik niet..
Bijzonder; Volgens mij hebben wij samen in het NOD-topic gezeten, klopt dat? Bonbonnetje; Ik heb echt geen idee.. Mijn andere 2 meiden daalden pas in toen de bevalling begon. Ik heb wel al vanaf 15weken BI, eigenlijk nooit op deze manier last ervan gehad maar misschien heeft het er wel mee te maken. Ik hoop stiekem wel dat ze indaald nu, scheelt een hoop werk tegen die tijd!
@ sterre... moet zeggen het fietsen ging me op een rustig tempo eigenlijk verbazend goed af... denk dat ik vandaag nog maar even een stukje ga fietsen.... het lopen ervaar ik als vermoeiender en pijnlijker dan fietsen.... enne volgende week 40,2 mag ik weer 20 minuten fietsen hoor als het kindje er nog niet is... dan wordt ik gestript... en daarna mag ik weer 20 minuten terugfietsen... hoe ik dat ga ervaren weet ik nog niet.. zal niet zo fijn zijn denk ik...
irritant he! die voorweeen. Als je bijna zover bent, dan duurt het op die manier zo lang....iedere keer denken of het nu zover is. ik word er ook vervelend van. vanaf 24 weken last van voorweeen. Vannacht werd ik wakker van een wee (geen darmkramp). was ook misselijk en ben wel naar de wc geweest voor een boodschap en plas. De krampen bleven, maar niet zo erg als diegene waar ik wakker van werd. Ongikrampen...maar kon er niks van bakken. De ene keer 30 sec. en dan weer duurde het 3 min. De tijd ertussen was ook onregelmatig. Maar na een half uur ben ik maar weer gaan slapen met het idee dati k er wel weer wakker van zou worden als het echt serieus zou zijn. Nu alweer de hele ochtend zo'n zeurend gevoel in mijn rug. Ik weet niet of die rug er nog mee te maken heeft. Blijft aanwezig continue. Weet ook niet of ik de verloskundige moet bellen, want het blijft in meer of mindere maten rommelen sinds het laatste contact met hun. Maar ze maken zich er niet druk om omdat ze zeggen dat het niets doet. Na aanleiding van baarmoedermondcontroles.
hii bijzonder: klinkt wel t zelfde maar wel vroeg indd.. hier had ik het later en bleek het te zijn om het indalen.. sterre, hier indd savonds in bed vaker of als ik rustig ga zitten.. gisteravond ook weer ong. een half uurtje maar dus heb daarna nog wel redelijk kunnen slapen.. Alieke, nee sorry herken t niet.. phoee sjarrel zou er toch niet aan moeten denken hoor 20 minuten fietsen.. maar scheelt denk ook wel als je het een beetje gewend bent ( ik fiets bijna nooit. )
vooral vervelend vind ik het wachten en dat je daarnaast ook niks kan doen... op tv is niks.. maar al loop ik een keer naar de keuken kom ik bekaf terug omdat ik zo uitgeput ben.. echt niet normaal meer..
ja das hier dus ook .. ik wil wel gaan poetsen /opruimen/ winkelen enz maar kan het niet omdat ik dan buikpijn/misselijk/rugpijn krijg... anders ging de tijd wel wat sneller !....
ja die misselijkheid ook erbij he! bah!! en jullie hebben die grote buiken nu ook in de weg zitten. Hoewel het misschien wel wat opwekt om wat te gaan doen. maar weten jullie dit? ik heb nu al de hele ochtend pijn in mijn onderrug. Komt niet met vlagen. Is dit toch iets van bekken- of rugklachten die erbij horen of ook gerommel? Heb wel eens af en toe last van bekkenklachten, maar lijkt me raar als je daar al mee op staat toch? dan heb je dat toch juist einde van de dag?
durf t niet te zeggen.. sorry.. misschien 1 van de andere meiden.. bah ik doe niks, en ben me toch misselijk .. !