Hey meiden Hebben jullie wel eens bij jezelf gevoeld of je ontsluiting hebt? Ik weet dat er meiden zullen zijn die zeggen niet zelf gaan wroeten maar dat doe ik ook niet. Vk zegt ook dat als ik af en toe voel weinig kan gebeuren dus mijn nieuwsgierigheid hield het niet meer en ben gaan voelen. Nu voel ik echt verschil tussen nog helemaal niet verweekt en dat het nu behoorlijk zacht is en naar mijn gevoel ook de baarmoedermond begind open te staan. Ook ligt onze kleine meid al mooi ingedaald in mijn bekken wat behoorlijk pijnlijk voor me is waardoor ik heel slecht loop helaas. Hebben jullie ook de ontsluiting kunnen voelen? En wel heel nieuwsgierig naar wanneer jullie de slijmprop zijn verloren en hoe zag dat er uit? Liefs valenora
Nooit zelf naar gevoeld, had daar ook de behoefte niet toe Dus kan je niet vertellen wat je hoort te voelen helaas. Mbt de slijmprop... die heb ik alleen maar gezien bij de tweede bevalling... da's net alsof je een grote grijze naaktslak ziet. Ik had al een uurtje of twee, drie weeën toen ik bij het naar het toilet gaan zag dat ik de slijmprop was verloren... drie a vier later was onze tweede dochter er. Maar... het verliezen van je slijmprop hoeft niet te betekenen dat je bevalling binnen afzienbare tijd gaat beginnen. Deze kan weer aangroeien als het ware.
Ik lees evem mee! Ben ook nieuwsgierig Vraag me dan wel af hoe je dat dan moet doen.. mijn buik is zo dik.. weet niet of ik er bij kan :-o En wat moet je voelen dan?
als je baarmoedermond soepeler en weker word is het al een goed teken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je goed kan voelen als leek zijnde hoeveel ontsluiting je hebt. Ik zelf zou het ook niet voelen vind het al spannend allemaal haha maar heb er wel inderdaad ook over nagedacht. Ik ga toch is verder met googelen ik laat het je weten
Als je regelmatig voelt, voel je het verschil wel. In het midden van de baarmoedermond zit een opening. Die gaat op een gegeven moment wat meer open staan.
Oke.. nou ik wacht wel gewoon af en vraag desnoods of de vk even wil voelen.. echter zegt het niet zoveel toch? Stel je voelt of de vk voelt 2 cm ontsluiting dan kan het toch nog een week duren? Tis allemaal zo onzeker! (Kan ik absoluut niet tegen) En Ladyatwilight.. wij schelen precies 1 week hihi
O ik weet dat het nog weken kan duuren maar was gewoon nieuwsgierig. Ik denk ook niet dat deze keer spontaan weeën komen of vliezen breken. Is bij de andere twee ook niet gebeurd helaas. Ik krijg ook een geplande keizersnede maar gyneacoloog kon niks anders dan vaag reageren dat ik ergens in mijn laatste week word geholpen pfff. Was gewoon eens benieuwd voor 1 keertje hoe het allemaal voelt daar beneden en hoe het zou zijn als de vliezen breken want dit word mijn laatste zwangerschap want met de keizersnede gaan ze mij knippen dat ik niet meer zwanger kan worden. Heb dan drie prachtige dochters en dat is voor mij genoeg. Sorry voor lang verhaal
ja ik zie het idd spannend he!!! overigens het kan nog veel langer duren ik had met 32 weken al 2 cm ontsluiting maar omdat ze eigenlijk nooit inwendig voelen omdat je meestal niet naar het ziekenhuis gaat (als het goed gaat) weet je niet dat je al wat ontsluiting hebt. Maar bij een tweede kindje heb je meestal dus al wat ontsluiting.
ik loop al vanaf de 20 weken onder controle bij de gyneacoloog alleen bij mij hebben ze nog op dat gebied helemaal niet gecontroleerd Donderdag weer afspraak staan en dan wil ik er eens naar vragen. wil ook zo graag datum weten waar ik naar toe kan leven
Waarom zou je dat nu al willen weten? Je bent pas 35 weken zwanger. Een gemiddelde vrouw is 42 weken zwanger dus nog ff geduld lady 😁😁
Ja bij mij hebben ze het gecheckt omdat ik vroegtijdige weeën had daardoor wist ik het. Overigens bij mijn vorige zwangerschap had ik het al met 20 weken 2 cm. Dus het zegt niks. Ik snap wel de nieuwsgierigheid maar zou er nooit voelen als ik jou was stel je voor dat je iets verkeerds raakt brr.
Het is je 3e zwangwrschap. De boel is dus al sneller verweekt en ook kan je al heel snel met ontsluiting lopen wat zeker nog niks zegt over het tijdstip van bevallen. Als jij zelf voelt, gebruik je dan wel steriele handschoenen?? Zonder handschoenen kan je namelijk ongemerkt bacterien naar binnen brengen (ja ook wanneer je net je handen hebt gewassen). En bacterien kunnen veel schade veroorzaken. Advies, laat het voelen aan de gyn/vk over. Ps je keizersnede plannen ze vaak pas in een week voordat ie wordt uitgevoerd en als er niks geks aan de hand is wordt de ks in week 39 gedaan. Ik krijg nu ook een 3e keizersnede, maar bij mij halen ze hem voor de 38e week ivm groeiachterstand en historie. Ik krijg de datum als het goed is aankomende week te horen.
nee klopt over de keizersnede Rogijuli. maar ik had speciaal een afspraak met de gyneacoloog gekregen zodat ze mij een datum zouden geven. maar zij zegt dat zij daar niet over gaat terwijl dat wel zo is hihi. maar geeft ook niet. ik heb bij de anderen namelijk altijd via hun geregeld en nu is het anders. is gewoon raar dat het zo snel kan veranderen in 2 jaar tijd bij hun. en ja hoor ik voel steriel maar heb bij andere 2 nooit echt indaling gehad en ontsluiting zonder ook maar iets hulp. dus dat is alemaal nieuw voor me en heel pijnlijk helaas maar gelukkig nog maar een paar weekjes
Of je steriel voelt of alleen je handen wast maakt niks uit... Ik neem aan dat je tijdens de daad met vriend hem ook geen steriele handschoenen of steriel gaasje erover heen haalt 🙈 Maar in ieder geval nieuwsgierigheid kan geen kwaad daar zijn de fora's en Google etc voor bedoeld je vragen stellen en je in te lezen. Al zou ik ook niet gaan voelen maar ieder is anders.
Het is gewoon de laatste zwangerschap voor mij want na deze hoeven wij geen kindjes meer erbij. Word gelijk tijdens keizersnede geholpen zodat ik niet meer zwanger kan worden. Daarom extra nieuwsgierig na die dingen want het is mijn laatste kans Hihi nee dat doe ik niet bij mijn man maar ik desinfecteer wel mijn handen als ik ga voelen.