het wacht bankje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door gimena, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Athalia,

ja wij hopen op een eerste kindje. Ik heb het vermoeden dat wij de ovulatie hebben gemist. Mijn man is nu op reis voor zijn werk, en als ik idd heb geovuleerd is dit 17 dagen eerder dan de laatste keer. Maar goed dinsdag een gesprek. Misschien over 2 weken dus ongesteld en hopelijk dat we dan met een behandeling kunnen starten.

Zoals je ziet heb ik een heel onregelmatige cyclus en de zaadkwaliteit van mijn blijkt ook niet goed. Geen goede combi dus.

2. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Ik zie het inderdaad die onregelmatige cyclus. Weet ja al wat voor behandeling jullie te wachten staat of is dat nog allemaal even afwachten.

Wel balen dat dan net je man op reis is. Je wilt toch elke kans benutten zeg maar.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen voor jullie. Hier weinig te melden ben nog aan het afbouwen dus zit nog niet zoveel spanning in. Begin januari gaat voor ons de spannende tijd weer beginnen.

3. P26

P26 Niet meer actief

Ik heb geen idee wat voor behandeling ze willen gaan doen. Ik wacht het rustig af

4. P26

P26 Niet meer actief

Nou op de dag van het gesprek hebben mijn man en ik allebeide moeten bloedprikken. Ik had ws mijn al gehad.
    Daarna had ik op dag 3 v/d cyclus weer bloed laten prikken. Het eerdere bloedonderzoek was goed. bij mijn man wil hij ook nog een keer het zaad bekijken in combinatie met de uitslag van het bloedonderzoek. Misschien dat hij wat voor mijn man kan betekenen.
    Ik moest ook gelijk op dag 3 starten met Clomid 25mg. Voor 5 dgn.
    Vandaag mijn laatste tablet ingenomen. Woensdag is het dag 9 dan heb ik een echo, om te kijken of de medicatie zijn werk doet.
    Spannend allemaal.

Hoe gaat het verder bij jullie?

5. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Spannend zeg. Ik ben de eerste keer ook met clomid zwanger geraakt. Had maar 1 kuur nodig dus dat kan.

Fijn dat er eindelijk wat gebeurt of niet? Ben benieuwd of er op de echo een mooi eitje te zien is.

Hier gaat het allemaal prima. Ben nu volledig afgebouwd met mijn medicijnen dus nu nog even een maandje pas op de plaats en dan gaan we ervoor. Heel spannend maar merk wel dat ik er heel rustig onder ben (nu nog). Wil het eerst echt even afwachten en niet gelijk alle medische toeters en bellen maar dit gevoel kan natuurlijk ook zo veranderen.

Hoop snel te horen hoe het met je gaat. Heb je last van bijwerkingen? Ik had dit zelf niet maar heb wel al van veel meiden gehoord dat het vervelend kan zijn.

6. P26

P26 Niet meer actief

Ik vind het mooi om te horen dat het goed gaat bij jullie. Een maandje moet toch te overbruggen zijn?

Vanochtend weer naar het Barrahus geweest. Mijn bloeduitslag van donderdag blijkt goed te zijn. Ik heb nog jonge eierstokken. Aldus dr V.
    Ik ben vandaag gestart met puregon 300, 50 eh per dag. Zaterdag weer een echo om te kijken hoe het dan verloopt.
    Ik had nu aan beide kanten 1 eitje van ongeveer 6 mm.
    Hij ziet nog wel een IUI behandeling voor dat ze hun winterstop hebben. Nog 1 week dat duurt dus niet zo lang meer.

Van de Clomid heb ik eigenlijk helemaal niks gemerkt. Maar het was ook maar 1 dgs 25 mg.

7. P26

P26 Niet meer actief

hallo, er gaat vandaag van alles door me heen. De med hebben idd goed gewerkt. Aan de rechterkant heb ik 2 follikels van 19 mm. Aan de linkerkant 1 wat grotere en kleintjes. ter plekke een ovulatietest gedaan deze gaf nog helemaal niets aan. Nu moet ik 2 keer per dag 25+ eenheden puregon spuiten. Vanaf morgen 2x per dag een ovulatietest. Bij dik positief testen pregnyl spuiten en bellen. Ik weet nog niet wanneer. We hebben sowieso voor dinsdag 12.00 uur een afspraak voor een echo staan.
    Hopen dat dit een flush gaat worden.

8. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Oh wat ontzettend spannend zeg. Ik hoop dat je snel een posi ovu test in je handen hebt. Dat is alvast een goed begin.

Fijn dat de medicijnen zo goed aanslaan. Ik had na clomid kuur 1 ook 2 eitjes aan beide kanten 1. Ze waren ook allebei gesprongen en toen bleek ik zwanger. Ik hoop voor jou dat het ook allemaal zo snel gaat. Niet nog meer teleurstellingen. Hopelijk snel van het wachtbankje af.

Ik duim voor je.

9. P26

P26 Niet meer actief

dankjewel. Ik hoop dat wij met oud en nieuw leuk nieuws kunnen hebben.

hoe gaat het verder bij jou?

10. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Nog steeds aan het wachten. Mag over 2 weken mijn spiraaltje laten verwijderen en dan is het weer spannend en afwachten.

Gaan eerst even een aantal maanden aankijken en anders toch weer richting gyn. Hoop dat het niet nodig is.

Wel meer migraine nu ik van de medicijnen afben maar hopelijk straks als ik zwanger ben niet meer. Was tijdens mijn vorige zwangerschap goed te doen. Heb toen geroepen dat ik voor altijd zwanger bleef maar daar kwam ik aan het eind van de zwangerschap toch wel op terug haha.

Moet zeggen dat het wachten me meevalt heb absoluut geen haast maar dat kan ook zo weer veranderen als we eenmaal een aantal rondes hebben gehad.

Hoop echt dat je rond oud en nieuw goed nieuws hebt. Dan wordt het september is toch een mooie maand om te bevallen zou ik zeggen.

Ik hou het hier in de gaten. Succes met de spanning en morgen ook succes met de echo ben benieuwd.

11. P26

P26 Niet meer actief

het wordt idd spannend voor jullie over 2 weken. Hoe komt het dan en hoelang duurt het allemaal.
    Ik zal voor jullie duimen. Het is wel logisch dat je zegt dat jullie het de eerste maanden even gaan aanzien. Ik heb zelf ook last van migraine. Ik was bang dat ik met de hormonen er meer last van zou krijgen, omdat hoofdpijn een van de bijwerkingen kan zijn. Maar gelukkig weinig last van.

Morgen begin ik op mijn nieuwe werk ( 2e baan) Vanaf dan krijg ik het druk. Ben wel benieuwd hoe ik het allemaal kan combineren met de onderzoeken enz.

12. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Ik denk dat je bedoelt hoe het komt dat we nog moeten wachten en hoe lang het gaat duren?

We moeten wachten omdat ik pas net afgebouwd ben met topamax een anti epilepticum wat ook werkt voor migraine. Omdat dit vrij heftige medicijnen zijn moest ik na het stoppen nog een maand wachten totdat ze helemaal uit mijn systeem zijn omdat de medicijnen als je zwanger bent vergroeingen en zo kunnen veroorzaken aan je kindje. Na een maand is er geen spoor meer in je lijf en mag je dus zwanger raken.

Een tweede baan erbij dat lijkt me inderdaad wel pittig en het is maar te hopen dat je gewoon nu vlot zwanger bent dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. Als het toch een probleem wordt zou je altijd kunnen proberen het uit te leggen maar misschien is dat juist iets wat je helemaal niet wilt. Spannend vandaag de echo. Succes.

13. P26

P26 Niet meer actief

Nou mijn follikel rechts was 26cm. Ik had rechts 2. Nu nog maar 1. Links zaten zaterdag kleintjes deze zijn ondanks de puregon niet meegekomen.

Nu net Pregnyl gespoten omdat we morgen een flush of een IUI hebben. Afhankelijk of het ei er nog zit of niet.

14. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Het blijft dus spannend. Balen wel denk ik dat er nog maar 1 is. Maar 1 is ook goed toch? Ik hoop dat dit m gaat worden.

Ei blijf nog even zitten tot morgen in ieder geval ;).

Heel veel succes en ik ga gewoon door met duimen.

15. P26

P26 Niet meer actief

Dankjewel. We zullen het in iedergeval voor de kerst weten of het gelukt is of niet. Ergens ga ik ervan uit dat het weer niets wordt, maar aan de andere kant spelen er weer allemaal leuke gedachtes door mijn hoofd

16. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wel een goede instelling denk ik. Tuurlijk moet je al een beetje genieten van het idee dat het wel zo kan zijn. Maar uit zelfbescherming (denk ik) ga je er toch een beetje van uit dat het niet zo is.

Ik hoop dat je rond de kerst een enorme verrassing krijgt. Zou echt super zijn.

Is alles wel goed gegaan gisteren met de IUI?

Heel veel succes met de spanning en nog steeds duim ik rustig door.

17. P26

P26 Niet meer actief

we hebben gisteren een flush gehad. Dit is zaad door de eileiders spuiten. Toen had ik nog niet geovuleerd.

Vandaag eerst weer een echo gehad om te kijken of het ei nu wel weg was. En idd. Dus vandaag een IUI erachter aan. Beter kan je haast niet krijgen. 2 inseminaties precies op het juiste moment. Duimen. 2 kerstdag mag ik gaan testen van de arts. Maar ik hoop het al eerder te weten.

18. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wat spannend zeg!!!! Wel positief nieuws tot nu toe. Wat duurt het dan nog lang he tweede kerst. Ik hoop ook dat je het eerder weet. Doen ze niet al eerder een bloedtest dan? Dan kun je het toch eerder weten.

Ik heb zelf bij Jasmijn 2 dagen voor NOD getest is wel een risico natuurlijk omdat als hij negatief was geweest het nog niks had gezegd maar ik had toen een dikke posi.

Ben blij voor je dat het er allemaal zo posi uitziet. Nu hopen dat het ook allemaal positief blijft en dat jullie in september een mooi kindje in jullie armen mogen houden.

19. P26

P26 Niet meer actief

Ik hoop het ook.
    De kliniek waar we lopen hebben vanaf zondag 3 weken vakantie. Vanaf 4 januari kan ik dus weer naar ze toe.
    Mocht ik nou wel gaan menstrueren dan heb ik wel al een recept meegekregen voor clomid, zodat ik hiermee zou kunnen starten. De dosis is dan wel verhoogd.

20. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Zucht

Wachten duurt lang.... heel lang
    wacht nu al bijna 9 mnd op hetzelfde bankje

liefss