het wacht bankje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door gimena, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P26

P26 Niet meer actief

Zijn jullie nu 9 maanden bezig. of 9 maanden in de medische molen?

2. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @ Typje: Wat leuk dat je hier ook komt wachten met ons. Het maakt het wachten een stuk gezelliger. Ben net als P26 benieuwd naar je verhaal.

@P26 blijft spannend bij jou. Nog ongeveer 2 weken en je weet meer. Ben je er nog een beetje rustig over? Hoop dat de tijd voorbij vliegt en dat je een positieve test in je handen houdt op 2e kerstdag. Zou toch een mooi kerstcadeau zijn.

Hier nog steeds aan het wachten. Ga wel eind van de week of begin volgende week mijn spiraaltje eruit laten halen. Zijn we weer een stapje verder.

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Ik wacht al negen maanden op mijn menstruatie
    Vanaf mei dit jaar 2x ong.

Heb eergisteren toch een test gehaald, ik had nogal wat bijkpijn en had erg vaak hoofdpijn en duizelingingen dachtten YES misschien toch. Maar weer een terleurstelling.
    Ik ga vanaf nu ook geen testen meer halen en wat de onderzoeken af van de gyn.

grts Typje

4. P26

P26 Niet meer actief

@ typje wat is dit nou? vanaf mei maar 2x? Ben je gestopt met de pil ofzo. Zelf ben ik ook helemaal ontregeld. Kijk maar naar mijn onderschrift. Ik hoop dat jullie snel meer weten bij de gyn.

@athalia: Spannend hoor. Als het spiraaltje eruit is, hoe ziet het jullie (verloop) er dan uit? Ik hoop in iedergeval dat het allemaal goed uitpakt.

@ mijzelf.
    Nog 9 dagen. Ik blijf last houden van de onderbuik. Wat een zeurend gevoel. Maar verder niets. Ergens heb ik het gevoel dat ik gewoon op mijn ongi zit te wachten, maar aan de andere kant hoop ik toch dat ik positief test. Je hebt het toch niet in de hand. Ik kan wel merken dat ik wat last heb van de hormonen (die ik heb toegedient) Mijn schoonzusje begon laatst te huilen, omdat haar baby bleef huilen(krampjes) en ik begon ook mee te huilen. Dit is echt helemaal niets voor mij. Mijn man en broer zaten te kijken naar 3 dames met tranen op de wangen.

5. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @typje heel herkenbaar hoor. Zoals ik al in pb had gestuurd herken ik je hele verhaal. Ik heb in dat jaar ook een kapitaal aan testjes uitgegeven. Elke keer denk je weer "de eisprong komt voor de menstruatie dus zal het dan toch?" Ik hoop dat je bij de gyn snel te horen krijgt of er wat is en wat er aan te doen is.

@P26 zo pril als jij nu zwanger zou kunnen zijn had ik ook nog helemaal geen klachten ik kreeg klachten 4 dagen voor NOD. Beetje misselijk en voelde alsof ik griep ging krijgen toen toch maar een testje gedaan en die was posi dus dat je nog niks voelt zegt niks.
    Wat kunnen hormonen een ander mens van je maken he. Heb ook wat afgeblerd tijdens de behandeling en tijdens de zwangerschap nog meer. Nog 9 dagen. Wat een spanning.

@mijzelf: Voor ons gaat het traject eerst gewoon natuurlijk proberen. Zolang ik daar rust over heb houden we dat vol. Als de rust bij mij over deze weg stopt dan gaan we weer richting gyn. Moet zeggen dat ik geen haast heb. Weet niet of dat komt omdat ik al een kindje heb maar ben er veel rustiger onder dan met Jasmijn. We hebben de "we zien het wel" instelling voorlopig.

6. P26

P26 Niet meer actief

gelukkig dat je die instelling kan hebben. Dat maakt alles een stuk rustiger.
    Ik ben blij met wat ik lees over jouw ervaring. Niet te negatief denken dus, alles kan nog veranderen.

7. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @p26
    Idd ik ben in mei gestopt met de pil, en ben ong geworden zo als het hoort, maar eind juni geen menstruatie en juli ook niet.
    Toen naar de arts geweest en heb een hormoonkuur gehad, dit heeft wel geholpen en werdt ong.

Maar dat was het dan ook en tot de dag van vandaag nog geen menstruatie bah bah.

Ben nu doorgestuurd naar de gyn om te kijken wat er aan de hand is, en of ze er iets aan kunnen doen. Ben benieuwd, moet nu wachten op brief met uitnodiging...

Maar ik heb zelf ook zo'n rare buikpijn, ong buikpijn....maar er komt niks.

8. P26

P26 Niet meer actief

oh wat akelig zeg, ik hoop dat er snel wat uitkomt.

9. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wat zitten jullie allebei in spanning zeg.
    Bij mij is het inderdaad allemaal heel soepel gegaan toen ik uiteindelijk naar de gyn ging. Ik hoop voor jullie allebei dat het net zo soepel gaat. Er is al genoeg gewacht vind ik.

Hebben jullie nog leuke plannen met de kerst?

Hier gaan we kerstavond lekker uitgebreid koken voor een vriend. 1e kerstdag naar mijn ouders. 2e kerstdag komen de broers en zussen van mijn man met aanhang hier eten. Weer veel gepland dus maar wel gezellig.

Gisteren nog lekker in de sneeuw gespeeld met de kleine meid. Ze vond het prachtig maar ook wel een beetje vies. Ze bleef de sneeuw maar van haar schoentjes kloppen. Toen we uiteindelijk naar binnen moesten was het een groot drama daar had ze toch echt geen zin in.

Heel fijn weekend voor jullie en allebei maar lekker veel afleiding zoeken dan duurt het wachten minder lang.

10. P26

P26 Niet meer actief

Jij ook een fijn weekeind.

Gelukkig werk ik veel, dan heb je ook veel afleiding. Ik moet van maandag t/m zondag werken. Eerste kerstdag op de ochtend, en dan blijven wij 's avonds bij mijn ouders eten, Tweede kerstdag 's avonds werken. Overdag zijn wij dan bij mijn schoonouders.

11. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    En natuurlijk testen op 2e kerstdag!!!!

Wel fijn dat je veel kunt werken nu dan. Werk je normaal ook 7 dagen per week? Dat is wel echt heeeeel erg veel.

Hier staat de kerstmuziek op. Open haardje is aan. Man is Jasmijn in bad aan het doen. Heerlijk relaxed allemaal.

12. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Het wachten wordt beloont:D
    Heb net vandaag een brief in huis gekregen, van de gyn
    Mag EINDELIJK voor onderzoek heen 2 febr....

Ben Benieuwd,en hopelijk kunnen ze iets vinden en dat verhelpen.
    Nu Maar wcahten op 2 febr;)

Zie alleen een beetje op tegen de onderzoeken, vooral de baarmoederfoto iemand hier misschien ervaring mee gehad:(

13. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @typje Ik heb ook de baarmoederfoto gehad en vond het een vervelend onderzoek. Ik zou als ik jou was vragen naar een goede pijnstiller die je kunt nemen voor het onderzoek. Ik had zelf ook veel napijn verwacht na het onderzoek en ze adviseerden ook om niet alleen te komen zodat je niet zelf terug hoeft te rijden. Dit is mij heel erg meegevallen uiteindelijk. Je moet tijdens het onderzoek goed zuchten dan is het goed te doen.

Een voordeel van het onderzoek is wel dat ze een soort olie gebruiken om goed te kunnen kijken. Door dat spulletje ben je een half jaar extra vruchtbaar. Hoe het precies zat weet ik niet meer maar weet wel dat je dan extra vruchtbaar bent. Alleen daarvoor is het al fijn.

Ik zag er ook heel erg tegen op maar het is mij toch achteraf best wel meegevallen.

Wanneer moet je voor de foto? Heel veel succes in ieder geval.

14. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames, mag ik er ook bij. Ik zit weer op het wachtbankje tot aan 2e kerstdag. Dan mag ik gaan testen. Mijn man en ik zijn nu 18 maanden bezig voor een eerste en dit is de 2e ronde met clomid.

15. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hey,

2febr moet ik voor onderzoek heen,
    maar ik denk dat ze eerst kijken waarom mijn ong wegblijft.
    Maar als ik dat foldertje met info lees, krijg ik eerst een echo...
    dus misschien is het allemaal niet nodig<laten we maar hopen.

En ik laat het dan wel even weten...:D
    En ik zeker niet alleen heen, wij zijn hier samen mee bezig en gaan daarom ook samen die onderzoeken doen.

Grts Typje

16. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @skatjuh87 Welkom hier! Kom er gezellig bij. Wat zijn jullie al lang bezig zeg. Slaat de clomid wel aan? Wat duurt wachten lang he en dan heb ik nog niet eens te klagen. Moet nog 2 weken wachten tot de eerste ronde voor een tweede en dan maar hopen dat het zonder medische malle molen lukt. Is tweede kerstdag testdag? Als dat zo is kun je handen schudden met P26.

@typje. Zo keek ik er toendertijd ook tegen aan hoor. We doen dit met zijn tweeen. De echo is niet heel erg. Hij is waarschijnlijk wel inwendig dus een beetje ongemakkelijk maar mijn ervaring was dat het toch ook echt went om er zo bij te liggen zeg maar. dus nu wachten op 2 februari. Duurt nog lang dan he?! We wachten gewoon met je mee.

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Ja wachten duurt erg lang, 2 febr lijkt dichtbij maar het zijn nog 2 hele lange maanden wachten....
    Maargoed we weten nu in elk geval wel wanneer we voor onderzoeken heen moeten.

Thx het is fijn om te weten dat er wel mensen zijn die aan je denken en die in het zelfde schuitje zitten;)

Maare ik wacht gewoon door op het zelfde bankje, als jullie....

Grts

18. P26

P26 Niet meer actief

@ skatjuh, wat grappig dan tref ik je hier nu ook.

@ Typje, ikzelf vond de hcg-scan erg vervelend. Neem ruim van te voren een flinke pijnstiller in. Ik vlak na de tijd geen last, maar toen ik thuis was en met de hond wilde gaan lopen heb ik flink last gekregen van mijn buik. Dit heeft 2 dagen aangehouden. Dag 1 kon ik niet werken. Houd daar rekening mee. De kans is ook erg groot dat je geen tot weinig last hebt.

@ athalia, wat je zegt over dat soort olie, dat komt mij niet bekent voor en als ze het wel hebben gebruikt, heeft het niet echt gewerkt.
    Ik werk nu 33 uur per week verdeelt over 6 dagen. Ik heb 2 banen. Ik werk geen vaste dagen, waardoor ik soms 7 dagen of zelfs meer achterelkaar moet werken. Vorige week ook 7 dagen gewerkt. Woensdagmiddag ook nog even zingen op mijn werk voor de kerst.

19. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ p26 ja goed he, we zitten samen op t wachtbankje hihi.

@ athalia, de clomid lijkt wel aan te slaan, heb nu al 2 maanden achter elkaar een eisprong gehad. Alleen voor zover bekend is er nog geen zwangerschap uitgekomen

20. P26

P26 Niet meer actief

Ik heb besloten om vandaag toch vast naar de apotheek te gaan met het recept voor de clomid. Ik ga er toch maar vanuit dat ik ongesteld moet worden. Wanneer dit precies in de kerstdagen valt, kan ik nooit op dag 3 starten met de medicijnen. Waarschijnlijk dat mijn apotheek dit ook niet gelijk kan leveren.

Ik voel verder echt helemaal niets, geen kwaaltjes. Vandaar bovenstaande

De eerste ronde met clomid en perugon heeft niet heel goed aangeslagen, ik had uiteindelijk maar 1 goede follikel.
    De volgende ronde start ik met een dubbele dosis clomid. Ik hoop niet dat ik dan meer buikpijn krijg. Heb ik nu bijna de hele behandeling gehad.

Deel Deze Pagina