Het-wachtbankje-na-vruchtbaarheidsbehandeling-topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hypo, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hey meid,

Het is wat raar om te zeggen, maar ik ben wel blij voor je dat je lichaam het zelf heeft opgelost. Alles beter dan dat het in het zh moet. Het blijft wel verdrietig! Hoe nu verder?
    Hoe gaat het verder met je?

Xxxx

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dat is helemaal niet raar zeggen hoor; zo denk ik er ook over! Ik voel me verder redelijk, behalve enorme koppijn. (maar ik had bedacht dat ik maar s koffie moet nemen, volgens mij heb ik ontwenningsverschijnselen...haha)
    Morgen moet ik om 8.30 bloed prikken en dan heb ik om 10.15 de afspraak. Ik moet nuchter komen voor het geval dat ze toch nog in de eileider willen kijken. Maar ik denk dat als mijn HCG aan het dalen is ze dat niet zullen doen. Het blijft de vraag of het vruchtje in de bm het enige was of dat er nog meer zit. Dit is dus nog afwachten. Gek genoeg heb ik vooral last van de lichamelijke zaken, het verdriet komt er niet echt uit nu. Ik had natuurlijk van het begin af aan al niet verwacht dat dit een blijvende zwangerschap was, door het bloedverlies. Ik ben deze week wel lekker thuis van mijn werk om aan te sterken. Dat is een goede keuze geweest.
    XXX Hypo

PS: we hebben van deze poging nog 4 cryo's. Wanneer we daarmee verder gaan weten we echt nog niet. Voorlopig willen we alleen maar rust en dat ziekenhuis ff niet meer zien. En we gaan in mei beginnen aan de VIA (verplichte informatiecursus buitenlandse adoptie). Daar hebben we heel veel zin in!

3. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Goed zo! Neem maar lekker de tijd voor jezelf en je mannetje! Dat heb je verdient.
    Dus morgen nog een belangrijke dag! Spannend hoor. Ik hoop dat er verder geen fratsen meer komen, zodat je verder kunt met herstellen. Hoe is je man/ vriend eronder?
    Sterkte morgen!

Xxxx

P.s heel begrijpelijk dat jullie even afstand nemen! Wel heel sterk van jullie dat jullie voor adoptie willen gaan! Echt super!

4. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Manlief is nu bij een haptotherapeut. Daardoor komen de gevoelens die hij (om mij te beschermen) de afgelopen tijd voor zich heeft gehouden eruit. Maar dat is wel goed, want dat heeft hij wel nodig! Dus t komt goed met ons.
    T adoptieavontuur voelt heel goed. We hebben hier al eens eerder (voor alle MMMtoestanden) over gesproken met elkaar. Het leek ons toen al heel bijzonder. Nu komt t natuurlijk heel dichtbij....

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoe is t eigenlijk met jou? Lukt t om echt te gaan genieten van de zwangerschap (met al die schrikbeeldverhalen hier op zp)?

6. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Dat is fijn! Mooi hè dat ze bij zulke mensen terecht kunnen.
    Het belangrijkste is dat jullie het samen aan kunnen. Ik ken jullie niet maar ik weet zeker dat het goed komt als ik dit zo zie! Top!
    Als het goed voelt om te adopteren dan is het zeker de juiste beslissing. Echt goed hoor!

Lief dat je naar me vraagt.
    We zijn nog steeds onzeker en hebben echt de echo van volgende week nodig. Stom hè! Maar we moeten positief zijn, anders wordt ik gek haha! Want waarom zou het niet goed zijn toch? Maar dat is gewoon de geschiedenis van de afgelopen jaren die dat met zich mee brengt.

7. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Heel logisch hoor dat je nog zo onzeker bent. Na zo lang erop wachten ben je zo bang t kwijt te raken. En die nare verhalen hier op zp werken ook niet echt mee he! Succes nog even met wachten en hoop dat je een supermooie echo hebt straks!
    Xxx Hypo

8. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Dank je! :)
    Laat je wel even weten hoe het morgen was?

xxx

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Hypo: Wat ontzettend jammer en verdrietig. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte gewenst voor jou en je man.

@ Happybest: Ik weet nog niet wanneer we verder kunnen met IVF poging twee. Officieel moet ik vrijdag en de 29e nog een test doen om te bevestigen dat ik echt niet zwanger ben. Dan kunnen we een afspraak maken met de kliniek. Het ligt een beetje apart in ons geval. Ik krijg eicellen van mijn vrouw (ik ben geboren met een open rug en het risico dat het zich herhaald is in onze familie heel groot). Zij is dus als het ware eiceldonor voor mij. Daarom moeten we nu eerst allebei weer een Lucrin depot om de cyclus stil te leggen, dan moeten we beiden ongesteld zijn geworden, dan moet zij stimuleren en een punctie, ik ondertussen medicatie voor het baarmoederslijmvlies en dan de terugplaatsing. Ik denk dat we over 2,5 maand op dat punt zijn. Wij hebben hier besloten dat we vol goede moed verder gaan.

10. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Chybou, heb je nog het gevoel dat je eventueel zwanger kan zijn dan? Spannend is het allemaal hè? Misschien een rare vraag hoor, maar vanwege de vergrote kans op open ruggetje, zou het dan niet beter zijn (qua kansen) als je vrouw de terugplaatsing zou krijgen. Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar ik vraag het uit interesse:)!

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nee, ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben. Testje vrijdag is om echt alles uit te sluiten. Ik zat er zojuist over te denken om de kliniek morgen al te bellen. Dan scheelt het misschien weer even wachten.
    Mijn vrouw wil echt niet zwanger worden en ik wil het echt heel graag. Daarom doen ze de TP bij mij. We hebben voor we hier aan begonnen eerst laten mij laten onderzoeken of dit wel kon. Gelukkig blijkt dit te kunnen en is het risico niet veel hoger. Om dit risico op te vangen blijf ik tijdens een eventuele zwangerschap onder controle van het ziekenhuis.

12. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Dat is fijn! Op deze manier kunnen jullie dan toch een wondertje krijgen. Spannend! Wij hebben zijn net zwanger van onze tweede IVF poging. Jullie hadden ook geen cryo's van de eerste keer? In welk ziekenhuis zitten jullie? Wij zitten nu in zwolle.

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Jeetje Chybou, dit klinkt als een hele bijzondere behandeling voor jullie beiden. Zo hebben jullie wel de gelegenheid om het echt samen te doen. De eicellen van de 1 en de ander die de zwangerschap en bevalling gaat doen. Wat mooi eigenlijk!
    Maar ook heel belastend voor jullie beiden en spannend. Hoe gaan jullie nu met de teleurstelling om? Lijkt me ook best moeilijk hoor, omdat je dan weet dat je nu beide weer door al die toestanden heen moet.
    Veel sterkte met alles.
    Was je nou echt ongesteld geworden waardoor je dacht dat t niet was gelukt? Want de testdatum is nog best ver weg toch?
    xxx Hypo

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi meiden, ik was even een paar dagen niet hier op het forum maar heb jullie verhalen weer even gelezen.

Hypo ik had zo anders gewenst voor jullie...wel knap dat jullie met adoptie bezig zijn. Dat schijnt ook een langdurig en zwaar traject te zijn toch? Je hebt toch ook nog cryo's of mag dat lichamelijk gezien nog even n iet teruggeplaatst worden?

@ Happybest, wat fijn he als jullie je echo krijgen, is dat volgende week?

Ik heb morgen weer een follikelmeting, dinsdag had ik er 1 van 10 mm dus hij zal wel weer wat gegroeid zijn :)

15. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Op het wachtbankje na een vruchtbaarheidsbehandeling:

Caro31 (IVF 1): tp van 1 emmy: 23-2
    Char1983 (ICSI 1): tp van 1 emmy: 19-3
    Chybou: tp 2 van IVF 1: 17-3
    Esser (IVM voor brusje): tp van 2 emmy's: 28-2
    Essiepes (IVF 1): tp van 2 emmy's
    Froukje (IVF 1 met ECD voor brusje): tp 2 emmy's: 16-2
    happybest (IVF 2): tp: 19-2
    Hypo (ICSI 4): tp van 2 A-tjes: 24-2
    liefprinsesje (IVF 1 na IVM): tp van 1 emmy: 21-2
    Minnie78 (ICSI 1 na IUI): tp van 1 emmy: 28-2
    Muppet80 (ICSI 1) : tp van 1 emmy 25-2
    Nic72 (ICSI 2): tp van 2 emmy's: 4-3
    Noa14 (IUI 4): 4-4 IUI
    Robing (IVF 2) : tp van 2 emmy's
    Snoezel81 (laatste IUI): 25-2 IUI
    Sonne (cryo uit ICSI 1): tp van 2 cryo's: 5-3
    Zoe1976 (ICSI 1 voor brusje): tp van 1 emmy: 21-2
    Matroosje (IVF 1): tp van 1 emmy: 17-3

Testen:
    Froukje: 2 maart
    Essiepes: 3 maart
    Zoe1976: 4 maart
    happybest: 5 maart
    Caro: 10 maart
    Snoezel81: 10 maart
    Hypo: 11 maart
    Muppet80:11/12 maart
    Esser: 14 maart
    Minnie78: 15 maart
    Nic72: 17 maart
    liefprinsesje: -
    Robing : 18 maart
    Sonne: 18 maart
    Chybou: 29 maart
    Char1083: 4 april (bloedtest)
    Matroosje: 31 maart

Zwanger:
    Froukje: uitgerekende datum:
    Happybest: uitgerekende datum: 12 november
    Liefprinsesje: uitgerekende datum: 10 november
    Zoe1976: uitgerekende datum:
    Robing : uitgerekende datum :

Zwanger maar helaas miskraam *
    Hypo
    Esser

Helaas ongi :(
    Essiepes
    Caro31
    Muppet80
    Snoezel81
    Minnie78
    Noa14
    Nic72
    Sonne
    Chybou

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Happybest: We hebben na de punctie 1 goede eicel teruggeplaatst gekregen. Helaas was ik omdat de kerst er tussen zat al zo lang aan de hormonen dat ik rond de verse terugplaatsing al ongesteld was geworden. Achteraf gezien had die terugplaatsing niet zo veel zin. We hadden met de punctie hoop op wat meer eicellen. Ze hadden 10 goede eicellen gevonden. Vijf waren er de volgende dag bevrucht. Toen we voor de terugplaatsing kwamen waren er daar nog drie van over. Viel ons eigenlijk toch wel een beetje tegen.
    Twee de vriezer in, eentje terug. Die ene is helaas niet blijven plakken.
    We hebben toen anderhalve maand gewacht totdat mijn eigen cyclus het weer ging doen. Nu hebben we deze terugplaatsing gehad. Daarbij is één eicel niet uit de vriezer gekomen en deze is niet blijven plakken.
    Maandag bel ik de kliniek en dan gaan we hopelijk binnenkort weer door met IVF poging twee. De kliniek doet trouwens 50% van de bevruchtingen bij ons met ICSI. We lopen bij St. Geertgen in Elsendorp. Fijne mensen daar, ze denken echt met ons mee. Ik ben ze echt heel dankbaar dat ze ons zo helpen om toch misschien ooit in aanmerking te komen voor een kleine. Naast alle medische redenen die er zijn voor deze behandeling is er idd nog een voordeel. Meer samen ouders/moeder worden als lesbisch stel is denk ik ook niet mogelijk.
    Ik hoop dat IVF nummer twee ook ons lucky number is.

@ Hypo: Het is idd een bijzondere behandeling. Lieve (mijn vrouw) en ik hebben ook het idee dat we het eerlijk verdelen zo. De weken dat we allebei hormonen spuiten en slikken maakt de sfeer best apart hier in huis.
    De teleurstelling maandag, toen ik begon met bloeden, was voor mij best groot. Ik had me ingesteld op een negatief testje de 29e of op een menstruatie de 25e. We waren daar allebei verbaast over en vinden het nog steeds een beetje raar allemaal. Lieve is er verder heel nuchter en rustig onder. Ik ben nog een beetje hormonaal en ben soms nog een beetje verdrietig. Ik probeer voor ogen te houden dat het allemaal relatief is. We hebben nog twee pogingen. Ik heb op dit moment niet zo heel veel zin in het hele proces, maar voordat we echt weer van start zijn zijn we twee maanden verder.
    Ik weet niet wat het nou precies is geweest van de week. Ik denk een hele korte menstruatie. Ik blijf alleen een beetje buikpijn houden. Ik heb vandaag nog even een testje gedaan en die was negatief.

Hoe gaat het nou met jou Hypo? Was voor jou ook wel heel heftig van de week. Zit ik hier te zeuren over een mislukte eerste IVF.

17. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Je zit niet te zeuren hoor. Ik weet nog precies hoe ik me voelde na de 1e mislukte poging. Het is zo rot om te weten dat je weer van voren af aan moet beginnen. Sterkte meis!
    Xxx Hypo

18. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hey Noa, hoe was het vrijdag met de follikelmeting? Ziet het er goed uit? Spannend!

Ik heb komende donderdag om 16:00u inderdaad eindelijk de echo.
    Kan me niet snel genoeg gaan, het heeft lang genoeg geduurd ;).

19. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Chybou ik hoop ook dat de tweede een mooi blijvend resultaat mag geven. Maar ik ben me terdege bewust van het feit dat het een wonder is en blijft!!

20. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    Hypo hoe is het met jou?
    Ben je alweer wat aan het bijkomen?

Dikke knuffel
    xx