*breekt effe in* Zoe, Esser, jullie al weer volop bezig voor nummer 2! Hoe spannend! Ik ga jullie op dit bankje in de gaten houden meiden! Hypo, uiteraard jou ook Alle meiden heel veel succes! *breekt weer uit*
Ik vind het erg knap dat je het zo goed volgehouden hebt en dat jullie de beslissing hebben genomen dat dit de laatste poging is. Maar als het goed voelt dan is het zeker de beste beslissing. Ik vindt het ook erg super dat jullie zelfs het adoptie proces al hebben opgestart. Mijn man is daar absoluut nog niet aan toe. Wij zijn ook als ruim drie jaar bezig. Ook eerst een jaar zelf en daarna in de medische molen. Het enige nadeel is dat ik een vorm van reuma heb en dus ook al zolang van de medicijnen af ben. Dat is best pittig. Helaas hebben we ook pech en vervelende ervaring gehad in het eerste ziekenhuis. Daar zeiden ze dat ik vanwege overgewicht niet zwanger kon worden en dat ik nergens voor in aanmerking kwam enz. Ook moest er strikt volgens protocol gewerkt worden en werd er geen rekening gehouden met mijn situatie. Dat was een hele nare periode. In het volgende ziekenhuis was er er gelukkig wel begrip en hebben we 6 IUI's zonder blijvend resultaat gehad. Toen kwamen we in aanmerking voor IVF in Zwolle. Daar heb ik meegedaan met een Cetro Trail maar helaas moesten we dat afbreken. Ik mocht niet verder omdat de meesten van het team mij niet wouden helpen vanwege overgewicht. En dat terwijl ik er niets aan kon doen vanwege mijn reuma. We moesten dus gedwongen een pauze inlassen. Toen ben ik bij een lymfetherapeut terecht gekomen en dat is mijn redding geweest. Ik ben daardoor bijna 17kilo afgevallen. Allemaal vocht dat ik vast hield. Toen mochten we weer met IVF starten. Ik had 17 eitjes waarvan er 13 bevrucht werden. Uiteindelijk was er maar 1 perfect. Maar helaas kwam daar na 1week na terugplaatsing al een einde aan.Omdat er toch in de voorgaande 3 jaar geen duidelijkheid werd gegeven over mijn diclofenac gebruik, heb ik het afgebouwd tot 1 per dag ipv 3 per dag. Niet makkelijk maar wel de moeite waard om te proberen. Aangezien dat het nog het enigste kon zijn waar het aan kan liggen (ze kunnen niets bij ons vinden). Deze poging is dus extra spannend. Dit keer hadden we 20 eicellen (met minder hormonen spuiten) waarvan er 17 bevrucht zijn. En nu waren er ineens 8 goed waarvan er 7ingevroren konden worden. Dus nu hebben wij helemaal onze vraagtekens bij de diclofenac. Het verschil is gewoon zo groot. Ik schrok dit weekend omdat ik dacht dat ik na een week weer spotting had, maar daar is niets van over gelukkig. Het is nu extra spannend. Sorry voor mijn hele lange verhaal, ik heb het nog niet eerder verteld op dit forum. Ik duim me suf voor jullie, het is jullie zo gegund. Ook voor de andere meiden natuurlijk! Liefs
Hey happybest, knap hoor wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen! Tis een lange weg, maar zeker de moeite waard! Ik wens jullie heel veel succes en dat het maar snel raak mag zijn!
meiden mag ik bij jullie op de bank komen zitten? ( heb een hele tas me koekjes mee ) 6 maart kan ik testen na een KID behandeling ivm azoospermie van mijn man..
Muppet bedankt voor je reactie. Ik hoop ook dat het snel raak mag zijn voor ons allemaal. Grappig dat iedereen achter elkaar aan kan testen. Hopelijk is het voor iedereen raak! En Wendy gezellig met z'n allen op het bankje. Enuh koekjes zijn altijd heeeeeel erg welkom haha!
Hi allemaal,zijn jullie de dagen ook zo aan het tellen?..hier inmiddels wel Donderdag is de grote dag!..aan de ene kant wil je de dagen vooruit zetten omdat je dan weet waar je staat,maar aan de andere kant is dit ook wel weer lekker veilig omdat je nog van niks weet..oftewel gewoon beetje bang voor negatieve uitslag.. Succes meiden! X
Hey essiepes, Erg hè! Vindt het zo verschrikkelijk spannend! Maar ik moet nog wachten tot zaterdag haha. Nog drie nachtjes slapen en dan weet je het. Duim duim. Xx
Hey meiden, @wendyenrichard, lekker die koekjes,spannend voor jullie! We gaan tegelijk testen. Hoe voel je je? @happybest, ik zit ook in Zwolle, mij bevalt het erg goed.Ik kom mocht na de punctie geen diclofenac gebruiken van mijn arts,dit was bewezen slecht voor een evt zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik dat uit beroepsmatige achtergrond ook al wist,dus apart dat dat jullie nog mooit gezegd is...maar een goed resultaat,joh!! @essiepes, zeker spannend allemaal,dus jij mag donderdag al, heb je er een gevoel bij?Is het een bloed- of urinetest? @sikki, ik weet niet of je nog een keer inbreekt...maar hoe is je hysteroscopie gegaan? of was het een laparoscopie?Hebben ze al een voorlopige uitslag gegeven? Ik hoop zo dat het geluk binnenkort aan jullie zijde is... @all, hier rustig, af en toe een krampje, ben echt loei sacherijnig(arme man), beetje last van mijn borsten en héúl erg moe....maar ja dat is utro.we wachten rustig af...die utro...BAH!!
Essie: spannend meid!!! Whoehoee... ik duim voor je! Liefprinsesje: haha die utro he.. (wel fijn dat we daar alle schuld naar toe kunnen schuiven) alleen je krijgt er qua zwangerschapskwaaltjes totaal geen hoogte van..Is het nu de Ustro of is het een zwangerschapssignaaltje? Erg vervelend idd.
En hoe gaat het hier op het wachtbankje? Nog een beetje uit te houden? Spannend voor iedereen!! Ik had vanmiddag ineens een behoorlijk ongipijn, schrok er best wel van... Het is nu 5 dagen na de TP, 7 dagen na punctie. Herkenbaar voor iemand?
@Liefprinsesje,Via een urinetest oftewel Zwangerschapstest..! Whoehoe...Ik voel van alles,maar durf niet te denken dat het misschien wel zo is..want de bolletjes laten je ook een aantal bijwerkingen voelen die sterk op zwanger lijken..dus ben erg afwachtend!..eingenlijk precies wat Muppet80 zegt... @Caro31.. Ik herken het gevoel heel goed..zo ben ik hier terrecht gekomen ik werd er onzeker van.., Liefs
Caro ik ook, daarom was ik zo blij met dit topic. Je wordt er namelijk zo onzeker van. Zo van, ben ik de enige, maar gelukkig is dat niet zo. 10maart mag je testen hè? Ik hoor weleens dat het verschilt per ziekenhuis. Bij ons in Zwolle is het 18 dagen na punctie oftewel 14 dagen na terugplaatsing.
@essiepes, spannend,hoor!! @Caro, krampen heb ik heel af en toe en anders dan ongie, maar ze zijn er wel....die krampen zeggen niks,hoor!Het kan alle kanten op!!!Houdt goede moed,hoor!! @Muppet, ja die utro, maar ik voel me er ook zo vies van, bah! Heb jij daar ook last van?
@liefprinsesje, het klopt idd dat de gyn liever niet heeft dat je diclofenac gebruikt. Alleen in de afgelopen 3,5 jaar heb ik het tig keer gevraagd aan apotheek, reumatoloog, gyn, huisarts enz. Iedereen zei wat anders. De een zei tot je derde trimester mag het gebruiken, de ander zei als je weet dat je zwanger bent direct stoppen. Dat schiet niet op. Ik vond het teveel rode vlaggen, dus ben op eigen initiatief vermindert. De gyn zei wel dat ik niet moest wisselen (dan 1 dan weer2) ivm dat het lichaam dan ook niet weet waar die aan toe is. Maar helemaal zonder geeft mijn lichaam ook teveel stress ivm met ontstekingen. Wat een gedoe hè . Maar ik vind het resultaat te veel beter in vergelijking met de eerste IVF met diclofenac. Maar we zien het zaterdag
en hoe is het met de pijn op dit moment dan?Want je gebruikt die dicolofenac natuurlijk niet voor niks of doe je het ook om de ontsteking te remmen.Ja lastig voor je/jullie! Ga jij zaterdag testen?hoe voel je je?
Op het wachtbankje na een vruchtbaarheidsbehandeling: Caro (IVF 1): tp van 1 emmy: 23-2 Esser (ICSI 1 voor brusje): tp van 2 emmy's: 28-2 Essiepes (IVF 1): tp van 2 emmy's Froukje (IVF 1 met ECD voor brusje): tp 2 emmy's: 16-2 happybest (IVF 2): tp: 19-2 Hypo (ICSI 4): tp van 2 A-tjes: 24-2 liefprinsesje (IVF 1 na IVM): tp van 1 emmy: 21-2 Zoe1976 (ICSI 1 voor brusje): tp van 1 emmy: 21-2 Testen: Caro: 10 maart Esser: Essiepes: 3 maart Froukje: 2 maart happybest: 5 maart Hypo: 11 maart liefprinsesje: Zoe1976: 4 maart Zwanger: Froukje: uitgerekende datum: Helaas ongi Zo,weer even het lijstje erbij... Froukje en essiepes zijn de eerste in rij...spannend,hoor!! @Hypo,Froukje en Zoe hoe is het met jullie?
Thanks meiden dat jullie er allemaal naar vragen; zoooo fijn als er zo meegeleefd wordt. @hier, ja ja ja ja ja.....trotse bezitster van 2 mooie emmy's! Ikke is blij. En wat was het stiekem toch wel weer spannend hoor..... Twee emmy's met een goede kwaliteit, de laboranten waren tevreden. Een emmy ligt ook al wat verder in ontwikkeling. BMslijmvlies bleek na controle-echo, ook een mooie dikte te hebben van 14mm. Echt netjes. (hebben zelfs weer een echo fotootje mee gekregen, net als bij Joep toendertijd) En nu..........wachten en duimen maar. Oh, reageer nu pas want was na t werk direct door naar etentje en bios avondje met 2 collega's. Was erg gezellig. Nu net pas thuis en duik zo meteen m'n nestje in, ben best gaar na zo'n dag als vandaag! Kom snel meer beppen hier. liefssssss