Het-wachtbankje-na-vruchtbaarheidsbehandeling-topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hypo, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Op het wachtbankje na een vruchtbaarheidsbehandeling:

Caro (IVF 1): tp van 1 emmy: 23-2
    Esser (IVM voor brusje): tp van 2 emmy's: 28-2
    Essiepes (IVF 1): tp van 2 emmy's
    Froukje (IVF 1 met ECD voor brusje): tp 2 emmy's: 16-2
    happybest (IVF 2): tp: 19-2
    Hypo (ICSI 4): tp van 2 A-tjes: 24-2
    liefprinsesje (IVF 1 na IVM): tp van 1 emmy: 21-2
    Zoe1976 (ICSI 1 voor brusje): tp van 1 emmy: 21-2

Testen:
    Caro: 10 maart
    Esser: 14 maart
    Essiepes: 3 maart
    Froukje: 2 maart
    happybest: 5 maart
    Hypo: 11 maart
    liefprinsesje:
    Zoe1976: 4 maart

Zwanger:
    Froukje: uitgerekende datum:

Helaas ongi :(

Zo, lijstje even aangepast. ;)

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Op het wachtbankje na een vruchtbaarheidsbehandeling:

Caro (IVF 1): tp van 1 emmy: 23-2
    Esser (IVM voor brusje): tp van 2 emmy's: 28-2
    Essiepes (IVF 1): tp van 2 emmy's
    Froukje (IVF 1 met ECD voor brusje): tp 2 emmy's: 16-2
    happybest (IVF 2): tp: 19-2
    Hypo (ICSI 4): tp van 2 A-tjes: 24-2
    liefprinsesje (IVF 1 na IVM): tp van 1 emmy: 21-2
    Muppet80 (ICSI 1) : tp van 1 emmy 25-2
    Zoe1976 (ICSI 1 voor brusje): tp van 1 emmy: 21-2

Testen:
    Caro: 10 maart
    Esser: 14 maart
    Essiepes: 3 maart
    Froukje: 2 maart
    happybest: 5 maart
    Hypo: 11 maart
    Muppet80:11/12 maart
    liefprinsesje:
    Zoe1976: 4 maart

Zwanger:
    Froukje: uitgerekende datum:

Helaas ongi :(

@Liefprinsesje: dat van de Utro valt mij wel mee eigenlijk, had er meer van verwacht. Ik draag nu steeds een inlegkruisje en zie dan niet eens dat er wit spul op zit! Ideaal!

3. essiepes

essiepes Lid

22 feb 2011
    33
    0
    0
    Drenthe
    Hallo lieve allemaal,Ik moet ff iets kwijt ik heb sinds vanmorgen hele lichtroze afscheiding,of het zit tussen de oren maar heb ook iets meer het gevoel van ongi gevoel..zou dit erbij horen of zou het mis zijn herkent iemand dit?..

Liefs

4. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hey lieve essiepes, ik had dit zaterdagavond/zondagochtend ook. Ik was finaal in de rats, omdat het de vorige keer doorzette.Maar het is bij mij hierbij gebleven en al weer over. Misschien is het de innesteling of komt het door de bolletjes. Rustig afwachten hoe moeilijk dit ook is, het hoeft helemaal niets te betekenen. Of juist iets positiefs. Dikke knuffel!

@ liefprinsesje ik heb wel pijn vooral 's nachts en 's morgens. Ik neem wel paracetamol maar dat helpt niet echt goed. Maar als we zwanger zijn:D dan zijn we alles weer vergeten:D:D. Ik weet waar ik het voor doe, maar het is wel eens lastig positief te blijven als het pijn doet en je al 3,5 jaar verder bent en je omgeving allemaal kindjes krijgt. Maar de aanhouder wint en het is het dubbel en dwars waard:D.

@ muppet80 hoe doe je dat? Ik moet echt inlegkruisjes dragen.

Even een hele rare ongemakkelijke vraag:), hoever brengen jullie de bolletjes in:). Soms ben ik bang dat ik het niet helemaal goed doe.

@esser wat fijn dat je twee mooie emmy's aan boord hebt. Hopelijk blijven ze lekker plakken. Krijgen jullie altijd twee teruggeplaatst? In zwolle willen ze dat niet alleen als er geen perfecte zijn ( dus als het twee 8-cellige ipv 16cellig zijn).
    Mijn duimen draaien overuren.

Xx

5. essiepes

essiepes Lid

22 feb 2011
    33
    0
    0
    Drenthe
    I hope so Happybest,...had jij ook die krampen dan?..innesteling lijkt me erg laat omdat ik overmorgen al mag testen!..ik moet gewoon rustig afwachten idd..!!

Thanx..X

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @HappyBest: Jeetje..8 cellig en 16 cellig? Die van mij was nog maar 2 cellig.. slik..

Ik heb zo'n inbreng huls erbij gekregen bij die bolletjes, jullie niet? Ik ben ook wel bang dat ik niet ver genoeg zit, maar ja, straks is die hele huls verdwenen :D hahahahahahaha
    Lijkt me ook niet echt gezond.. :p

@Essie; zou me nog geen zorgen maken. Volgens mijn arts kun je ondanks bloedingen oid nog best zwanger zijn.. afwachten meid! Nog 2 dagen!

Ben sinds vanmorgen misselijk.. bleh.. beetje draaierig en trillerig.. mja..kan ook een griepje zijn. Net ff wat yoghurt en een kiwi gehad.. Muppet = op de gezonde toer!

7. essiepes

essiepes Lid

22 feb 2011
    33
    0
    0
    Drenthe
    Dank je Muppet80 voor je opbeurende woorden!!.. Het maakt mij best onzeker!!.. Durf me ook bijna niet te bewegen haha..gelukkig ben ik vrij vandaag!!..
    Jij sterkte met je misselijkheid..!!

Liefs

8. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    hey essiepes, dat kan juist ook een heel goed teken zijn. ik ben net bij de lymfetherapeut geweest en die zei juist dat ze bij al haar zwangerschappen erge ongie pijn kreeg (soms zelfs erger als dat ze ongie moest worden). Mijn moeder had dit ook! Hou moed lieverd!!

@muppet, zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis anders is. Maar ze zouden dat heust niet terugplaatsen als ze er geen vertrouwen in hadden. Komt helemaal goed!
    Ik wou dat ze mij een inbrenghuls hadden gegeven. Straks heb ik gewoon een te korte vinger :p:D haha!
    Succes met je misselijkheid, we gaan er gewoon vanuit dat het komt door de kleine spruitjes in je buik;):D!!

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je Happybest, jouw berichtje geeft me weer wat moed en hoop. Ik heb namelijk heel veel ongipijn steeds en krampen. Moet ook vaak voor de grote boodschap heen. Ik heb nu al het gevoel dat het over is, voel me ook ineens heel erg down. Zit nu 6 dagen na TP, 9 dagen na Punctie. Verder doen al mijn spieren zeer en heb hoofdpijn. Lijkt wel of ik een griepje onder de leden heb. Ben wel aan het werk, maar zou het liefst in bed kruipen.

Muppet, sterkte met je misselijkheid. Wie weet is het een goed teken.

Esser, veel succes met je twee emmy's!!!

Essiepes, sterkte nog even meid.

Ik ga gauw weer verder werken.

Fijne dag iedereen!!

Groetjes!!

10. essiepes

essiepes Lid

22 feb 2011
    33
    0
    0
    Drenthe
    Lieverds ik denk dat het hier toch echt misse boel is..:(..!! Net van toilet af en het lijkt er op dat het nu toch ongi is geworden..this nog niet heftig aanwezig ofzo maar echt bloed..
    Ik weet niet zo goed wat te doen,in brief van ZH staat duidelijk na 18 dagen test doen OOK als je menstrueerd,

Gadsie wat is dit angstaanjagend...

Liefs

11. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    #71 happybest, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
    Caro fijn dat je weer hoop hebt. Dat moet ook hoor! Je moet maar zo denken, als je zwanger bent gebeurdt er heel veel in je buik, dus dat kun je misschien ook wel voelen. Hou vol, ik weet als geen ander hoe het voelt!

Essiepes ik begrijp dat het heel angstig is! Jij moet ook vol houden hoor! De bolletjes kunnen ook een bloeding veroorzaken las ik in de bijsluiter.

Dikke knuffel voor jullie allebei!

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Oh lieve meiden met onzekerheden; wat rot! Dikke knuffel hoor! Het is een achtbaan van emoties! Ik zou het gewoon even afwachten essiepes....

@Esser: gefeli met je mooie emmy's!!!!! Leuk he zo'n echofotootje. Bij mij ligt ie nu trots op mijn nachtkastje; kan ik er elke avond even naar kijken....Hoewel er amper wat op te zien is, want ze konden t moeilijk in beeld brengen bij me. Maar ja, t gaat om het idee.

Hier gaat t niet zo goed. Heb nog erg veel pijn bij mijn rechter eierstok. Ben vandaag weer aan het werk gegaan, maar 's middags weer met veel pijn thuis gebleven. De vpk van het zh zegt; rustig aan doen en naar je lijf luisteren. Heb me dus (met tegenzin, want ik ben erg plichtsgetrouw) ziekgemeld voor de rest van de week. Nu moet ik ook nodig weer op de bank gaan, want zit al veel te lang te typen!

Knuffel voor de wachtbankdames (wat is het toch klote die onzekerheid)!!!
    xxx Hypo

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Trouwens; ik heb ook zo'n inbrenghuls; dat is supermakkelijk.

14. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    @essiepes,meid wat onzeker en vervelend allemaal....
    @hypo, wat vervelend dat je nog zo last hebt van je buik,doe maar rustig aan en let maar goed op je toppertjes!! Ik heb na de punctie echt een week nog buikpijn gehad, gewoon aan toegeven en lekker relaxen!!
    @Happybest,hoe is het met jou?Ben je er erg gespannen onder?

Ik heb vandaag echt een dippie...het gevoel dat het vast wéér niet gelukt is....bla bla bla. Ik ben zo moe en emo, ben er echt schijt zat van. Al 2 jaar lang leef ik met hormonen,mijn lichaam is veranderd,ik mis mijn eigen vrolijke ik, ik wil mijn leven weer terug voor dit gedoe, maar ik wil ook zo graag een kindje....zucht!De hoop op een zwangerschap is ook weg....pff
    Ik heb dus een dipje, morgen is het vast weer beter!!

Morgen hoop ik weer wat opbeurender voor jullie te zijn, meiden!Zet hem op in de wachtweken, hou je aan je man/vriend vast en blijf dicht bij elkaar!!

liefs

15. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Thanks meiden voor jullie berichtjes!
    Het (gruwelijke) wachten is nu weer begonnen...........het ergste gedeelte van dit traject vind ik.

oh, weet ff niet meer wie het vroeg (sorry!) maar in ons ZH is het ook niet gebruikelijk om 2 emmy's terug te plaatsen. Als er geen indicatie, zoals oudere leeftijd bij de vrouw is, krijg je bij IVF/ICSI altijd 1 emmy in je buikkie. Maar in deze poging zijn wij bezig met het IVM traject. Een nieuwe methode die maar in 2 ziekenhuizen in NL op onderzoeksfase wordt uitgevoerd. Kosten voor deze poging wordt dan ook geheel betaald door het ZH. Een mooi bijkomend voordeel voor ons. ;) En door deze methode hanteren zij een TP van 2 emmy's -> standaard voor nu dus. En voor ons geen probleem.

@essiepessie, houd moed meid! Je schrikt en gaat van t ergste zijn maar t hoeft niets te betekenen. Ik duim voor je meid.

@hypo, als plichtsgetrouwe dame; super goed van je dat je aan jezelf denkt en naar je lijf luistert! Geen werk dus meer deze week. ;) Knuf.

@liefprinsesje, hopelijk is je dip-dag morgen over hoor! Voelt helemaal niet fijn!

@other girls, hoe is t met jullie??
    liefssss

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    essiepies; mijn moeder vertelde vandaag dat ze bij elke zwangerschap (3x) een bloeding heeft gehad van 1 dag.. ze zei dat iedere maand je baarmoeder wel wat samentrekt wat een kleine bloeding kan veroorzaken.. betekend niet dat je vruchtje weg is.. gewoon afwachten meid.. ik duim voor je!

17. essiepes

essiepes Lid

22 feb 2011
    33
    0
    0
    Drenthe
    Aan iedereen ,...Dank jullie wel voor jullie lieve reacties..!! Voelt erg fijn om dit met jullie te kunnen delen..we maken allen hetzelfde mee&dat maakt het vertrouwt!!..
    Mijn Mannetje beurt me op en heeft de hoop ook niet verloren!!..& dat is ook zo..!

Nogmaals dank jullie..!!!! Liefs

18. essiepes

essiepes Lid

22 feb 2011
    33
    0
    0
    Drenthe
    Lieve Muppet80,dat zou kunnen natuurlijk.. Misschien is het morgen minder..
    Ik hoop dat mijn ene stemmetje het volledig mis heeft.. Ik ben al iets over de schrik heen ook omdat het niet echt bloeding is geworden maar meer (oud)bloed!!..

Dank je wel..xx

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Essie: oh dat is immers ook niet erg.. ik hoop dat het gestopt is inmiddels.. pfff.. spannend hoor voor jullie. Ik zou net zo onzeker zijn al jij nu.. Hoe voel je je verder? Morgen testen he? Trek je het nog wat?

Nu ik toch op het wachtbankje zit wil ik even mijn volgende symptomen met jullie delen:
    - Vanmorgen weer wakker met een misselijkheidsvlaag. (gister gedurende de dag nog 2 x)
    - Daarnaast valt het me op dat ik sinds zondag avond weer droom (deed ik anders eigenlijk niet (bewust)), maar nu weet ik het iedere ochtend.
    - Heb steeds steken in mijn onderbuik (vooral als ik plotseling ga staan, de steek is van lies naar lies van links naar rechts. Daarnaast heb ik zowiezo steken in mijn liezen die ik best wel voel.

Morgen dag 10 na de pregnyl.. ben benieuwd of mijn lichaam dan anders is... vind het allemaal wel wat hoor dat de nep hormonen je lichaam zwanger laten voelen.. had graag geweten wat ik had gevoeld zonder al die toegevoegde meuk.. maargoed. Tis ergens goed voor.

Ben wel benieuwd wat jullie voelen..

20. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Friesland
    @liefprinsesje hopelijk voel je je weer wat beter. Dikke knuffel!

@essiepes voel jij je ook al weer wat beter? Jij ook dikke knuffel! Morgen is jouw dag hè! Duim duim duim!!!

@esser, ik vroeg naar je twee emmy's;). Ik heb weleens iets gehoord over IVM. Hoe is dat gegaan dan? Spannend!

@Muppet, ik heb dat vorige week heel erg gehad dat dromen. Heel veel en heel gek. Ik droom best wel veel maar dit viel me zelfs op.
    En die steken heb ik ook (gehad). De vorige IVF had ik dit allemaal niet echt. Misschien dat dit door de diclofenac komt, maar stiekem hoop ik dat het iets leuks betekend haha;):D.

Verde gaat het hier zijn gangetje. Het is wel erg spannend allemaal! De dagen kruipen voorbij:D.

Deel Deze Pagina