Het Wachtbankje Topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mama2bee, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Waterlelie & Visje,

Heel veel sterkte & succes met de wachtdagen. Je zou eigenlijk verplicht & vergoed door de ziektekostenverzekering op vakantie moeten :)

Succes & liefs,
    Ciara

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    dag dames,
    Mag ik me ook op het wachtbankje aanmelden? Ik heb vandaag embryo terugplaatsing gehad van twee embryo's. Ik moet 3 weken wachten alvorens ik mag testen.... :confused:

groetjes Brenda

3. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Suc6 Brenda! 3 weken is toch best wel een eindje weg :(

4. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    3 weken zeg, ik hou de laatste 2 dagen al niet eens meer vol..
    ;)

5. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wow visje...nog even geduld he :D

Ik ben benieuwd hoor!

Liefs

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    3 weken is idd lang. Ik hoop dat ik het zolang volhoudt :)

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    In welk ZH loop jij dan?
    Standaard is het 2 weken na TP en in mijn ZH zelfs 2 weken na punctie.

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Visje...morgen mag je testen, JIPPIE :D
    Spannend :p

Hoe voel je je?

Liefs

9. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sorry dat ik even inbreek op dit onderwerp. Ben normaal meer een meelezer dan een poster, maar ik ben erg bang om te testen morgen....

Ik heb 24 juli een cryo terugplaatsing gehad en ik mag morgen testen. Ik heb zelf sterk het idee dat het deze keer goed is gegaan, maar mijn verstand zegt dat ik even reeel moet blijven.

Wel heb ik last van een hele riedel aan symptomen. Aan de ene kant denk ik dat het door de medicatie komt, maar aan de andere kant... het zijn er zoveel..

Zo heb ik o.a.:
    Tinteling in mijn onderbuik met af en toe steekjes (niet onprettig),
    spierpijn in mijn stuitje en billen en dat trekt door naar mijn bovenbenen.
    ik moet erg vaak naar het toilet
    ben ontzettend moe
    af een toe een trekkerig gevoel (maar minder erg dan menstruatie pijn)
    honger, maar niet kunnen eten
    hoofdpijn (maar draaglijk) en soms wat duizelig.
    warm en dan weer ijskoud.

Ik weet het echt niet meer... Het kan van de medicijnen zijn, maar zoveel?
    De vorige keren had ik last van heel pijnlijke borsten en ontzettende krampen in mijn onderbuik en toen was het negatief.

Wat denken jullie? Wie hadden er ook last van tintelingen in de onderbuik enzo?

Groetjes,
    Kuitje

10. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Kuitje, wat spannend!

Hmmm, het is best moeilijk om het te bepalen...kan alleen maar zeggen dat je morgen het antwoord weet :D

Ik heb door de pregnyl( dag 6) ook van die symptomen...moe, veel plassen etc. en die heb ik nog steeds, alleen de tinteling gevoel in mijn onderbuik veranderd meer en meer in ongie krampjes. Wel voelt het nog steeds erg warm van binnen dat doorstraalt naar mijn benen :(

Ik ben ook erg onzeker hoor...kan helaas nog niet testen..moet nog eff geduld hebben

:confused:

sterkte en ik hoop morgen dat het positief zal zijn!
    Laat je het ons wel weten?

Liefs

11. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    hoi ciara

inderdaad een heel goed idee :D ben wel weer toe aan vakantie...ik heb zeker wat afleiding nodig!
    ik zie dat je ook uit adam komt...zit je toevallig ook bij het ivf kliniek(VU)?

liefs

12. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

Hoi Waterlelie,

Inderdaad erg spannend. De vorige keren ook, maar toch anders.. Wanneer mag jij gaan testen ongeveer? Die bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk. de ene keer is het weer dit en dan weer wat anders.
    Morgen zit ik op dag 18 na bevruchting. Dus dan zou er eigenlijk wel wat duidelijk moeten worden.. Maar het kan bij Cryo's wel eens wat later innestelen heb ik gehoord. Ach ja. we gaan het snel genoeg zien denk ik.. ;)

het zal een lange nacht worden ;)

Liefs,
    Kuitje

13. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Dag alle wachtende dames,

Waterlelie:
    Ik loop bij t OLVG en ben zeer tevreden over ze. Een vriendin van mij zit bij t VU en heeft een prachtige IVF 2-ling (1e poging) en een mooi mannetje (2e cryo TP). Dus je zit bij een erg goed ZH :)

Kuitje:
    Dit klinkt in mijn ogen zeer zwanger. Als je 24 juli je tp hebt gehad zou ik vandaag al een testje proberen. Ik heb destijds alleen van de pregnyl tot de 1e week symptonen gehad...alle zwangerschapssymptonen als gespannen borsten en veel plassen kwamen in de 5e & 6e week. Volgens mij zijn de bijwerkingen van utrogestan niet zo sterk dat ze dit kunnen veroorzaken. Hoe heb jij de cryo tp ervaren? Ik hoop eind augustus aan de beurt te zijn.

Hou ons op de hoogte!

Iedereen erg veel succes!

14. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Kuitje,

ik mag officieel op dag 17 (toevallig de 17e) testen maar omdat het op een zondag valt kan ik pas maandag de 18e terecht bij het ivf kliniek voor een bloedafname.
    Vorige keer had ik na pregnyl al na een week geen bijwerkingen meer en heb ik toen een test gedaan..negatief.
    Ik wacht het nog even af wanneer ik het ga testen.
    Ben eerlijk gezegd best wel ongeduldig
    :)

Suc6 morgenochtend!

Liefs

15. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

Hey Ciara,

Mooie naam trouwens! Een van mijn favorieten op mijn lijstje van leuke namen!

Klinkt allemaal erg zwanger inderdaad. Mensen die mij kennen zeggen ook allemaal dat als het deze kee rniet raak is dat ze er niks van geloven. Ik ben normaal altijd erg lief en rustig, maar een paar dagen geleden werd ik toch een partij op een van de beste vrienden van mij en mijn mannetje. Het ging helemaal nergens over! Gelukkeig heeft hij mij vergeven ;)

Ik heb de vorige keren naast oestrogeen pleisters, Progestan gekregen ipv Utrogestan (wel hetzelfde middel) en deze keer heb ik weer Progestan, maar ipv pleisters heb ik progynova (oestrogeen pillen).
    Kan het niet zijn dat dit dan weer sterkere bijwerkingen geeft? Sorry, maar misschien ben ik wanhopig op zoek naar iets dat al die symptomen kan verklaren, zodat ik morgen niet teleurgesteld zal worden...

Mij beviel de Cryo transfer erg goed. Maar ik moet erbij zeggen dat de behandeling bij mij verschilt met de reguliere IVF of ICSI behandelingen. Zo hoef ik bijvoorbeeld niet te spuiten, omdat ik geen eigen cyclus heb..

Maar wat erg prettig is, is dat je vantevoren weet wanneer je de terugplaatsing hebt, want je weet precies wanneer je begint met de opbouw van het baarmoederslijmvlies en de conrole daarna is ook op vaste tijden. Dus je kunt veel meer vooruit plannen. Hierdoor heb ik het idee dat het veel rustiger verloopt allemaal. Daardoor ben je denk ik ook veel relaxter tijdens de terugplaatsing.

Nu moet ik eraan toevoegen dat een verse IVF poging met een donor helemaal ingewikkeld is qua timing enzo. Want je hele cyclus moet afgestemd worden op de donor. Je moet praktisch op de klok gelijk lopen, anders kan het mislopen. Met als gevolg dat de stimulatie van de donor voor niks is gebeurt en je dus ook voor nop het slijmvlies hebt opgebouwd. Vandaar dat mijn ervaring met een cryo veel beter is dan met een verse poging..

Sorry voor mijn ellelange antwoord... ik hoop dat ik je vraag goed heb kunnen beantwoorden ;)

Liefs,
    Kuitje

16. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

Hoi Wasterlelie,

Dan mag jij op mijn verjaardag testen! Wat leuk! 18 augustus is een goeie dag hiervoor. Altijd mooi weer ;)

Ik ben deze keer ook behoorlijk zenuwachtig.. Komt ook een beetje omdat de donor die wij hadden gevonden nu na de eerste keer is afgehaakt. Als deze keer niet gelukt is moeten we opnieuw beginnen. Mara dan gaan we waarschijnlijk voor het wederkerigheids systeem bij Stichting Geertgen. Dit betekent dat mijn Man zijn 'product' doneert in ruil voor een eicelletje.
    We weten dan eigenlijk niet wie de donor is, maar als ons kindje 16 jaar is en graag wil weten wie de biologische moeder is dan kan dat opgevraagd worden. Daar heb ik ook absoluut geen problemen mee. Op dit moment is dit een betere optie voor ons dan adoptie...

Maar ik moet weer aan het werk (de baas staat door mijn kantoor raampje te loeren, erg irritant)....... De duimen draaien hier volop voor jou! En natuurlijk ook voor alle andere lieve dames op het wachtbankje.

Liefs,
    Kuitje

17. Kuitje

Kuitje Niet meer actief

Jammer maar helaas vanochtend negatief getest. Dadelijk maar de gyn bellen.... Ik denk dat hij een bloedtest wil laten doen of misschien over een week nog eens testen...

Ik was er bijna van overtuigd dat het zou lukken deze keer. Zijn er nog andere dames die precies 14 dagen na de terugplaatsing negatief testen en een paar dagen daarna wel positief?

Ben benieuwd..

Liefs,
    Kuitje

18. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Kuitje, ik hoop voor je dat ze het mis hebben!
    Ik wilde je nog uitgebreid terugschrijven na je lieve verhaal. Eerst ga ik hard voor je duimen.

Succes!

Liefs,
    Andrea

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ojee, kuitje,

Dit is inderdaad geen goed nieuws :cry: :cry:
    Ik hoop ook zo dat zij hormonen kunnen vinden in je bloed en misschien dat het toch te vroeg is getest?
    Sterkte!

En Visje, hoe gaat het met jou? Jij mag vandaag testen...
    Hoe gaat het met je?

Liefs xxx

20. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    ik heb vandaag 2 weken na de iui ook negatief getest. ook nog niet ongesteld geworden.
    wel steeds krampen gehad gisteravond, dus ik droomde vannacht al dat ik het werd, maar toen ik vanmorgen wakker werd, niks aan de hand, wij testen, negatief, word gek van die negatiefe testen.

Deel Deze Pagina