Het Wachtbankje Topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mama2bee, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dank je Diana. Vind t echt fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, bij mensen die het ook echt begrijpen. Blijkbaar moet je het meegemaakt hebben om niet tactloos te reageren...

xxx

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ja srb merk het ook dat veel mensen denken het zit tussen de oren,je moet er niet teveel mee bezig zijn.Pas nu sommige weten dat we ivf doen en mijn verhaal van de punctie horen(zonder roesje want infuusprikken lukte niet en dat ik heb zitten janken van de pijn, terwijl ik al eens een hernia had terwijl ik gewoon doorsporte omdat ik dacht,ach rugpijn gaat wel weer over,dus absoluut niet kleinzerig ben) beginnen ze respect voor ons te krijgen.

visje:spannend hoor!hoop het voor je

stef: als ik het uitreken ben je al bijna door de wachtweken heen toch?Al zijn de laatste loodjes het zwaarst.Ik heb altijd keiharde tepels door de pregnyl,maar dan is die bij jou alweer uit je lichaam.Ook voor jou succes gewenst

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hall meiden, het is inmiddels aardig druk op het wachtebankje, ik ben het wachten nu wel een beetje zat, alle symptomen die lijken op zwanger zijn heb ik ook al 3 dagen niet meer gehad, m,n gevoel zegt me dat het deze ronde niks word, en het stomme is dat ik al vanaf eergisteren ongiekrampen heb maar dan lijkt het iets lager te zitten, soms heel even zo,n zware krampige vlaag en daarna is het meteen weer weg en dan denkt ik ojee nee toch, maar het gekke is dat het donderdag 14 dagen na m,n eisprong is kun je dan al op zondag ongiekrampen hebben? das dus 5 dagen voor nod ik heb hiervoor eigenlijk nooit een echte cyclus gehad, slikte de pil en weet dus niet hoe lang van tevoren die ongiekrampen beginnen.

pfffff doe mij ook maar een schep ben en jerry,s ,weet je wat? doe mij de hele bak maar, dan gooi ik er meteen ook nog wat m&m,s in mmmmmm lekker

groetjes Jose

4. Vietje

Vietje Actief lid

31 dec 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    Srb, ook vanaf dit topic heel veel sterkte. Hoop idd dat de donor gelijk heeft met 5x is scheepsrecht. :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

Dames, naast de krampen heb nu ook bruin bloedverlies. Please vertel me dat dit goed is...

5. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    @srb
    balen zeg!

@vietje
    kan goed zijn,kan slecht zijn..
    vervelend he, die onzekerheid!
    sterkte!

ik ben zo bang dat ik morgen negatief test! en dan nog langer wachten zeker! bah bah...
    word gek van de zenuwen........

6. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Srb: potverdorie, wat balen zeg! Ik sluit me bij je aan, mss moet je het inderdaad meegemaakt hebben om te weten hoe het voelt. Toen ik een paar maanden geleden te horen kreeg dat ik het POF-syndroom had stortte mijn wereld in. Nu er een sprankje hoopt gloort krijg ik vooral maar steeds te horen dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn... Tsja, dat is toch echt wel heel gemakkelijk gezegd.

@ Stef: spannend zeg! Net als Diana heb ik door de Pregnyl ook van die knalharde tepels, maar die zijn bij ook weer verdwenen... :(

En morgen is het dan mijn NOD... Terwijl ik vorige maand heel sterk het gevoel had dat het niet gelukt was, heb ik dat nu juist wel... Maar eigenlijk durf ik niet aan dat gevoel toe te geven, ik heb het vast mis! Ik vind het erg moeilijk om te vertrouwen op mijn gevoel en mijn lichaam want door de Pregnyl weet ik echt niet meer wat nou mijn gevoel is zeg maar, en wat nou door de Pregnyl komt.

Gisteren heb ik een ovu-test gedaan om een evt. zwangerschap op te sporen. Had op het 35+ forum gelezen dat die ook reageerden op HCG. Die test was heel lichtjes positief... Met mijn vriendje afgesproken dat we morgen gaan testen. Eerlijk gezegd, sch**t ik peultjes want ik ben als de dood dat ik een negatieve test in handen ga krijgen en ik weet zeker dat ik dan zoooo ontzettend teleurgesteld ga zijn.

Natuurlijk wil ik graag zekerheid maar om de een of andere reden zie ik er ook erg tegenop om te gaan testen.... Wordt vervolgd dus!

Gr. Benthe

7. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    @benthe
    succes meid!

vandaag getest, negatief! helaas.. ging erna naar de wc, en bij t afvegen, paar druppeltjes bloed... echt balen weer.
    nu maar op naar iui 3...

8. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Balen Visje83, stom is dat hé, als je test dat je nog geen uur naderhand ongi word..Volgende ronde gaat het vast lukken, 3 keer is scheepsrecht!

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Benthe: en? Al getest, ben benieuwd?

Joepie, ik mag op het wachtbankje..ik was de lange reis tot aan het ei al weer goed beu...
    Ik weet alleen niet precies wanneer mijn ei is geweest, maar heb sinds maandagavond zere tepels...HET teken bij mij dat het ei is gepasseerd.. Maar goed, nu mag het van mij al wel weer volgende week dinsdag zijn, want dan ga ik naar de gyn..

10. hallo lieve dames, ik wil jullie even heel veel sterkte wensen!
    dit is zonder twijfel het spannendste topic!
    liefs!

11. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

@ Visje83 Wat balen zeg het is altijd kl#te als de duivels komen en dat dat naar de test komt is dan ook toevallig. Op naar de 3e ronde idd 3 keer is scheepsrecht! Kop op meid!

@ Benthe en heb je al getest?

Ik mag straks vanaf 10 uur bellen, vindt het wel erg spannend maar denk niet dat ik zwanger ben! Dat zegt mijn gevoel gewoon en vanochtend op de wc bij het afvegen heel maar dan ook heel licht bruinig schlijm! Meestal benik dan 1 a 2 dagen later ongesteld! Bah had het zo graag gewild naar drie jaar maar goed op naar de volgende ronde!

12. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Ow visje en srb wat jammer! *knuf* voor jullie!

Ik heb gisteren met mijn stomme kop een test gedaan, veels te vroeg natuurlijk. Op zijn vroegst kan ik pas zaterdag testen.
    Elke keer als ik naar het toilet ga dan kijk ik angstvallig naar het wcpapiertje of ik niet al wat zie. Vorige keer dus een ongi op dag 12/13, vandaag zit ik op dag 12. Spannend!
    Vandaag ook de laatste toetsen van mijn opleiding verzorging, nog meer spannend :D
    Fijne dag allemaal en heel veel sterkte!

13. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    @ Visje: ook sterkte. Heb je ook daadwerkelijk al bloed? In ieder geval zitten we samen weer op het wachtbankje straks. Helpt toch een beetje he, dat we met zijn allen zijn.

@ Benthe: en? Ben heel benieuwd voor je. Ik heb ook een ovu-test gedaan gisteren (eigenlijk uit baldadigheid), maar helaas, ook die was bij mij negatief. Dus als die van jou positief was, geeft dat absoluut hoop hoor.

@ Enna: sterkte met afwachten. En hopelijk zijn je toetsen goed gegaan!

@ alle andere wachters: ik leef met jullie mee.

xxx

14. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Helaas! De bloedtest gaaf aan dat ik wat mijn gevoel aal aangaaf niet zwanger ben!
    1e Iui dus negatief, kan wel janken zeg toch hoop je op positief! Nou hoop ik dan de duivels niet lang op zich laten wachten, want de kliniek gaat van 27 juni tot en met 17 augustus met zomerstop!

Dat wordt lang wachten tot de 2e ronde !:( :pale:

15. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    @SRB, wat balen dat je test negatief was. Zolang er geen ongi is brengt dat weer zo veel onzekerheid mee. Er zijn echt vrouwen die pas laat, in week 6, voldoende HCG aanmaken om een urinetest positief te kleuren.

@Visje ook al een negatieve test en wat bloed, hopelijk zet het niet door en anders veel sterkte en succes met de volgende ronde!

@Benthe, nou dat klinkt heel positief! Mijn duimen draaien voor je!

@Enna, ja het onderbroekloeren en turen naar het wcpapier zo herkenbaar. Ik hoop voor je dat je geen rood ziet.

@Stef en heb je al gebeld?

@de andere wachten, veel succes met het onderbroekkoekeloeren! Mijn duimen draaien voor iedereen!

Gister ben ik bij de fertiliteitsarts geweest. Het is echt een wonder als ik straks blijk zwanger te zijn en een hele grote vraag waarom ik nog niet ongesteld ben. Deze ronde is bij mij op cd25 / cd27 en cd30 bloed afgenomen voor progesteron. Mijn waardes waren respectievelijk 9 / 12 en 6! Progesteron zorgt ervoor dat je niet ongesteld wordt. De fertiliteitsarts begrijpt er ook helemaal niets van. Gister weer bloed geprikt wederom op progesteron maar ook op HGC. Morgen word ik gebeld met de uitslag. Maar ik geloof er niet meer in mijn borsten zijn nu ook minder vol en de tepels lang niet zo hard en pijnlijk meer.

16. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ah Stef, wat balen meid. Ik hoop dat de duivels dan maar snel komen. Sterkte meis!

17. Mama2bee

Mama2bee Lid

5 jun 2008
    16
    0
    0
    Ik ben erg verdrietig op dit moment, gistermiddag heb ik een grote slijm prop verloren. S'avonds kreeg ik hele zware krampen in mijn baarmoeder de pijn was echte onverdraagelijk. Verloor heel veel bloed in 1 keer met stolsels.

Ik had gelijk mijn man opgebeld hij werkt door de weeks in een andere stad en komt alleen in de weekend weer thuis. Daar zat ik in mijn eentje thuis zonder man. In mijn eentje op de bank met veel pijn. Heb gelijk mijn huisarts opgebeld....nou daar heb ik ook veel aan, hij was opvakantie.
    Toen later met spoed naar de IVF kliniek gebeld ze zouden mijn doorverbinden naar een zoemer van een arts......werd ook niet opgenomen.
    Half uur later is de pijn minder geworden. Ben mijn bedje indoken.

Heb vandaag zitten google, en vond dit:

Miskraam
    Een miskraam komt bij ongeveer één op de tien zwangeren voor. Bij een miskraam wordt het zwangerschapsweefsel uit de baarmoedermond gedreven, gepaard gaande met weeënachtige pijn in de onderbuik, of pijn zoals bij een menstruatie. Ook kan het 'zwangerschapsgevoel' opeens verdwijnen. Een miskraam begint meestal met bloedverlies. Na enkele dagen neemt het bloedverlies toe. Je verliest daarbij ook stolsels en stukjes weefsel (baarmoederslijmvlies). Kort voordat je het vruchtje verliest, kan de bloeding hevig zijn. Omdat het vruchtje vaak nog heel klein is, wordt het bij veel miskramen niet opgemerkt. Nadat al het weefsel is afgestoten, neemt het bloedverlies af tot het na enkele dagen is gestopt. Soms is er nog een aantal weken een klein beetje bloedverlies.

Sorry dat ik dit stukje tekst erbij plaats, voor de mensen die op de uitslag wachten, maar dit stukje tekst is dus helemaal gericht op mij.

Er zijn 2 embryo's terug geplaats bij mij. Ik maak me zorgen of ze allebei verstoten zijn of dat er 1 achter is gebleven. Mijn ex collega had namelijk dezelfde symptomen, bij haar is er eentje achtergebleven. Pfff ik weet het even niet meer. Ik ga vanmiddag weer bellen naar de verpleegkundige.
    Moest dit verhaal even met jullie delen.

@ srb: ik wens je heel veel sterkte, stiekem had ik gehoopt voor jou op een positieve test.

@Vietje: Het gewoon even afwachten hoe lang dit aan houd het bruinverlies. Sterkte meis.

@visje83: Jeetje meis, wat balen voor je! Ik wens je ook veel sterkte.

18. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Vanmorgen heel vroeg (kon niet slapen natuurlijk) getest....
    Helaas... negatief!

Zo zie ik maar weer dat mijn goede gevoel niet zoveel waarde heeft. NOD is nog niet gearriveerd maar dat zal wel gauw gaan komen.

Baal ervan, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen. Nu maar wachten op de :evil: :evil: en dan maar op naar de volgende ronde. De Clomid heb ik al in huis.

Gr. Benthe

19. Mama2bee

Mama2bee Lid

5 jun 2008
    16
    0
    0
    @Benthe: Meis wat balen zeg, ik wens je veel sterkte toe. Je moet maar zo denken.....ooit komt er een dag dat je 9 maanden mag genieten. Geef de hoop niet op. Je komt er vanzelf!

20. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Wat een narigheid allemaal zeg, de een na de ander... Het is natuurlijk wel te verwachten op een wachtbankjestopic, maar je zou toch denken dat er ook wel iemand goed nieuws mag hebben.

@ Mama2bee: heel veel sterkte. Ik kan er niets anders van maken. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over wat het precies is. Ondertussen duim ik voor je.

@ Benthe: misschien komt het nog harder aan he, als je al een enigszins positieve test hebt gehad. Ook voor jou veel sterkte.

xxx

Deel Deze Pagina