Het Wachtbankje Topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mama2bee, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje09

maatje09 Lid

8 jun 2008
    13
    0
    0
    verpleegkundige
    Verhip: jee wat spannend het zou toch wat zijn zomaar spontaan!
    Vietje en ooievaar: bijna zover nog heel even doorbijten
    Judibi: succes met wachten
    Joseetje en srb wat :evil: ik leef met jullie mee
    Heeft iemand nog tips om de laatste week door te komen? :(

groetjes Maatje

2. judibi

judibi Bekend lid

eeehhh...eens even denken :rolleyes: hm, veel actieve dingen gaan doen! ik heb zelf mijzelf al overal uitgenodigd met de aankondiging dat ik afleiding nodig had :D en nog een tipje, een die ik zelf waarschijnlijk toch niet weet op te volgen ;) : geen internet!
    sterkte meid!

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    schoonmaken. En als je klaar bent bij jou thuis, mag je ook wel hier komen helpen! ;) :)

Ben vandaag alvast begonnen met stofzuigen :rolleyes: moet nog heeeeel lang wachten! :(

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    afleiding zoeken, pfff soms best moeilijk hoor.Maar de ramen zijn nu weer lekker schoon haha

5. Vietje

Vietje Actief lid

31 dec 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    ik niet echt, een taart maken? Doe ik ook.
    Voor de rest, zijn alle tips hier ook welkom voor de laatste 1,5 dag...
    pfff, ik heb t niet meer

xxx

Diana, hoest met jou?

6. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Daaaag Allemaal,

Ik ben nieuw hier. Zit voor de eerste keer in mn leven op het wachtbankje (mag 30 juni testen) en word nu al gek van de spanning. Heb opgezwollen borsten en steken in m'n onderbuik, maar zoals jullie wel bekend valt ieder pijntje nu extra op. :(
    Heb een paar vraagjes waarop ik nergens een goed antwoord kan vinden, wellicht ook omdat ie er niet zijn :D .
    1)Zegt het voortraject iets?
    Ik ben 34 jaar, heb 1 eierstok en had 9 eicellen waarvan er 6 bevrucht zijn. Er zijn 2 8-celligen embryo's terug geplaatst. Is dat positief of niet?

2) zijn er behalve alcohol & roken dingen die je momenteel beter kan laten. Zowel qua voedsel als levensstijl? Is het verstandig om bv sex te hebben?

3) Ik heb normailter een korte cyclus van 27 dagen, kan ik dan al een thuistest doen alvorens de bloedtest of is dat door de hormonen toch niet betrouwaar?

4) Zijn er tekenen van het lichaam die aangeven dat je zwanger bent en wanneer beginnen deze na de terugplaatsing?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb momenteel niet echt steun aan mijn man, die begrijpt de stresfactor niet helemaal.

Voor iedereen hier: HEEL VEEL STERKTE & SUCCES ! :p

Vee liefs,
    Ciara

P.S: Ik las net de gouden tip GEEN INTERNET, je hebt helemaal gelijk maar het werkt momenteel als een snoeppot op een kind :)

7. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ciara: als je hormonen hebt grbruikt (neem aan dat je ivf doet, omdat je het had over emmy,s die teruggeplaats zijn,) dan moet je niet naar je eigen normale cyclus kijken.Ik mag 18 dagen na de punctie testen maar dat verschilt wel per ziekenhuis.

Mij werd aangeraden om gewoon je dagelijkse dingen te doen, maar dat heb ik bewust eens niet gedaan, want ik sport normaal gesproken 4 keer in de week en nu helemaal niks durf het gewoon niet, maar het schijnt wel gewoon te mogen.seks/hoogtepunt wordt afgeraden de eerste 6 dagen na de terugplaatsing,maar ook dat vershcilt per ziekenhuis.

Als je al eens zwanger bent geweest en jong bent schijn je wat estra kans te hebben, maar ook dat wil helemaal niks zeggen, dat je maar 1 eierstok hebt maakt voor ivf helemaal niks uit, alleen met de verkrijging van eicellen misschien maar zo te lezen is dat uitstekend gegaan.

Je kunt heel veel zwangerschapsverschijnselen hebben in het begin...thanks to the pregnyl, maar helaas dat verdwijnt weer na 14 dagen.Sommige voelen wel wat maar vele voelen gewoon niks.

Succes met wachten,de eerste dagen en de laatste dagen zijn het moeilijkst

8. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    vietje hier gaat het goed.Ik hoop zaterdag op een positest

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Wat een rotdag, gyn heeft geen echo gemaakt, maar duidelijk gemaakt dat de kans op een spontante zwangerschap zo goed als nihil is. Hubbie moet naar de uroloog voor nader onderzoek en dan horen we meer. :(

Maar in tussen zit ik nog op de wachtbank want ben nog steeds niet ongi.. :(

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Wat een nare berichten Verhip. Wat is er precies aan de hand dat de arts zo zeker was van zijn zaak, zelfs zonder echo?
    Hoe lang moet je nog op de wachtbank? Sterkte!

Ciara: welkom & succes!

Tips voor afleiding: inderdaad, schoonmaken, koekjes bakken en zoveel mogelijk met (niet-zwangere) vriendinnen afspreken. Mijn wachtweken bestonden vooral uit high teaen, koekjes bakken en eten en de keuken poetsen :)
    En de verhuizing van mijn zwangere beste vriendin coördineren, dat leidde ook enorm af (maar hielp niet echt overigens).

@ Diana & Vietje: jullie zijn er bijna. Sterkte!

En iedereen: bedankt voor het meeleven. De eerste dag is altijd het ergst he, nu dag 2 gaat het weer beter. We gaan weer verder. Eerst ongi worden en dan iui 5...

xxx

11. Mama2bee

Mama2bee Lid

5 jun 2008
    16
    0
    0
    Dames....na een zware week ben ik de overzicht helemaal kwijt :oops: :oops: :oops:

Ik verwelkom alle nieuwe dames.
    @Enna...Gefeliciteerd het is je gelukt! Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe.

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hey SRB,

Zeker een naar bericht. Voel me helemaal labiel..

Hij zei dat ik het achterlicht van een auto ben die kapot is, maar dat mijn hubbie de kapotte motor is. Hij heeft op geen enkele echo of iemand dan ook een rijpe eicel gezien, heb 4 echos gehad maar er groeide niets. :x Maar omdat ik toch eens in de zoveel tijd ongesteld word, zegt hij dat ik wel een eisprong heb. En het kwam er eigenlijk op neer, dat ook al heb ik wel een eisprong, maar dat ik er toch niets aan heb, want het zaad kan die eicel nooit bereiken. Hij wil mij nog even rust besparen en als zijn voorgevoel klopt, dan gaan wij het ICSI traject in. :cry: Misschien moet ik juist blij zijn dat er nog enige hoop is, en dat er (al is het traag zaad) zaad is, maar het beangstigd mij enorm dat het maar 3 pogingen zijn die je kan doen..

Nou komende dinsdag eerste afspraak bij de uroloog en moet mijn hubbie voor de 2de keer zaad inleveren. Wij hebben altijd de hoop gehad dat het zaad echte ups en downs kan hebben en dat de laatste keer gewoon een down is geweest. Hij zat 72 dagen voordat hij dat zaad had ingeleverd helemaal niet lekker in zijn vel, echt ziek is hij geweest. Dat zou toch invloed moeten hebben zou je zeggen en daarbij wij hebben de avond voordat hij het zaad in heeft geleverd nog geklust, dus veel kon het niet zijn denken wij. Maar goed, de gyn zegt dat het wel enige invloed kan hebben, maar het komt zelden voor dat het de volgende keer wel goed is...

Weer lang verhaal geworden, :oops:

13. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    En ik ga, als mijn temp hoog blijft maandagochtend testen of zondagochtend..Ik weet niet wanneer mijn ei is geweest, heb alleen sinds vorige week maandag zere tepels. Maar volgens de gyn kan het niet zomaar gebeuren dat ik zwanger raak, dus mijn hoop is een beetje weg. Ook al heb ik nog nooit zo lang zere tepels gehad en een raar gevoel in mijn buik...

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Verhip, wat een verhaal zeg.Aan de ene kant positief dat julie icsi gaan doen er zijn genoeg zieknhuizen die toch eerst iui wllen doen terwijl het zaad eigenlijk te slecht is.En wie weet denk je later wel, wat hartstikke fijn dat we icsi mochten doen.

Ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar wou toch even kwijt dat wij bij de eerste slechter zaad hadden als nu en dat we ook geen iui konden doen was te slecht de gyn zij jullie zullen nooit op de natuurlijke weg zwanger raken dat kan gewoonweg niet.Dus ben ik begonnen met ivf/icsi tijdens spuiten van decapeptyl hoor je ongi te worden, dat werd ik niet en na 3 weken spuiten kwam men erachter dat ik toch zelf zwanger ben geraakt, dus het kan toch wel degelijk.Maar zoals ik al zij krijg geen valse hoop!Succes

15. judibi

judibi Bekend lid

jeetje verhip, wat een verhaal :confused: maar alles kan! ook in ben gewoon een keer spontaan zwanger geworden terwijl ze gezegd hadden dat die kans er echt niet was :D dus wie weet...ik duim in ieder geval voor je ;)
    hoe komen de andere wachtenden de allerlaatste daagjes door? lijkt alles nog positief 8)
    wji kregen gister te horen dat onze derde embryo helaas geen cryo kan worden :cry: ik vroeg me gelijk af hoe dat dan zat met mijn twee emmy's in mijn buik? maar ik blijf gewoon positief :D die doen het vast helemaal TOP!

16. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Hier gaat het wachten gewoon door.Soms erg onzeker want voel gewoon helemaal niks, en dat hoeft ook niet, maar je wilt zo graag wat houvast.De temp was vanmorgen nog erg hoog 37.0 dus dat betekend dat ik vandaag en morgen niet ongi wordt.Zaterdag willen we al een testje wagen, dat is 16 dagen na de punctie.

Ga jij lekker naar zuid frankrijk?Heb je geen plaatsje meer vrij in je koffer voor mij?

17. judibi

judibi Bekend lid

ja wij gaan heerlijk naar zuid frankrijk :) koffers zitten best vol, want we gaan dit jaar zonder koffer op het dak, dus alles moet in de koffers. :) we hebben het met opzet zo gepland, want dit is onze allerlaatste kans op gezinsuitbreiding dus als het niet lukt, dan kijk ik tenminste niet elke dag tegen mijn wachtende babykamer aan ;) lekker allemaal andere dingen om me dan mee bezig te houden, heerlijk!
    en inderdaad, meid je hoeft niets te voelen. mijn schoonzusje was er ook van overtuigd omdat ze niets voelde, helemaal niets, dat ze niet zwanger zou zijn deze poging...maar mooi wel dus :D ik hoop het voor jou ook!

18. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een wondertje van de natuur! :D Ik heb in mijn omgeving ook een aantal mensen die of tijdens of vlak voor de IVF?ICSI behandeling spontaan zwanger werden. Helaas gaat dat voor de meeste van ons op dit forum niet op.

Diana, mag je niet al 14 dagen na de tp testen? Ik moet dan al naar het ziekenhuis voor de bloedtest.

Judibi, ik zie dat we dezelfde testdatum hebben! spannend he?! Heerlijk dat je op vakantie gaat zodat je de gedachten even kan verzetten. Ik ga vlg week toevallig ook naar Frankrijk, naar een heerlijk Chateau in de champagnestreek (helaas nu niet aan mij besteed, maar met liefde en voor het goede doel) :rolleyes: Ga je testen met een zelftest of moet je daar naar een ziekenhuis?

Verhip, ik wens je veel sterkte met dit spannende traject. Ik weet dat het heel moeilijk is maar positief denken!

Weet overigens iemand van jullie tot wanneer je de Utrogestan moet inbrengen, is dat tot de testdatum? Ze hebben mij dit niet verteld.

Succes & liefs allemaal!

Oh ja nog een kleine bezigheidstherapie tip: Foto's inplakken! :) & het EK zorgt natuurlijk ook wel voor de nodige afleiding

19. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Meiden ik ga van het bankje af
    Ben vanmorgen helaas ongi geworden :( :(
    Morgenochtend evengoed de bloedtest laten doen
    en dan hoor ik wel hoe het verder zal gaan ...

20. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ciara, ja ik hoor dat van meerdere, van de gyn mochten wij 18 dagen na de punctie pas testen(zelf) en dat zou 15 dagen na de terugplaatsing zijn.Omdat dat op een maandag valt en dan mijn mannetje gewoon moet werken willen we eerder testen.zondag is hij jarig, erg leuk een posi test dan maar stel dat hij nega is,dat wil je niet hebben op je verjaardag, dus testen we zaterdag dat is 13 dagen na de terugplaatsing en 16 dagen na de punctie.

Ik moet utrogestan blijven gebruiken tot het op is.Ik heb voor 20 dagen meegekregen, dus tot volgende week woensdag.

ooievaar nogmaals dikke knuffel

Deel Deze Pagina