Het wachtbankje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luna86, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Oh ja dat kan natuurlijk ook. Hier iets met lijkt op achternaam.. En 62 een makkelijk te onthouden nr voor me. Was 86 ook geweest haha.
    Helaas een nieuwe ronde. Ronde 6 alweer. Hoop zo dat dit eens een positieve ronde mag zijn!
    En jij?
     
  2. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Ik zit in ronde 2. Maar hou in mijn achterhoofd dat het best wat langer duren kan. Vorige zw heeft het 9 ronden geduurd. Ik moet nog een dag of 4 wachten met testen. Althans ik begin vroeg met testen. Ik heb van die teststrips gehaald. Is voordeliger. En als ik daar positief op test haal ik een cb.
    Eisprong vorige week maandag gehad. Ik denk de innesteling zondagmiddag te hebben gevoeld. Althans ik kreeg veel speldenprikken ( gevoel ) onder in mijn buik. Maar kan natuurlijk ook gewoon de opbouw van het slijmvlies zijn :oops:. Afwachten maar weer.
    Wat ik wel heel vreemd vindt is dat ik mijn litteken van de ks voel trekken. Nog niet eerder gehad de afgelopen 5 jaar.
     
  3. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Goed van je om daar vanuit te gaan, dat het wel eventjes kan duren. Doordat mijn beide zussen zomaar zwanger waren ben ik er denk ik wat te makkelijk van uit gegaan dat het zomaar raak zou zijn. En toen kwamen we er ook nog achter dat er kans was dat mijn vriend niet zo vruchtbaar zou zijn door vroegere operatie. Gelukkig is die uitslag zo goed als ok. Maar ik besef nu wel des te meer wat een bijzonders het is als we een keer een positieve test in handen hebben.. Wel probeer ik mezelf niet gek te maken met wat ik allemaal wel of niet gevoeld heb. Want meerdere rondes voelde ik dingen die ik niet eerder gevoeld had. En dan denken van zou het.. En toch weer teleurgesteld worden. Ik heb me voor genomen om maar te zien hoe het komt. Probeer daar wat meer rust in te vinden.
    Wij gaan voor ons eerste kindje, dus over je litteken van ks kan ik je niks zeggen. Wel apart als je het nooit gevoeld hebt.
    Meid probeer nog een paar dagen af te wachten en waag er de testje aan zou ik zeggen. Hoop voor je dat het dit keer sneller raak is.
     
  4. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Ja ik snap dat je dan denkt dat een zwangerschap gemakkelijker gaat dan het feitelijk is. Er zijn ook zoveel dingen die invloed hebben op een bevruchting. Dan de deling nog dan de innesteling nog. Eigenlijk een vreselijk mooi wonder als alles gaat zoals het zou moeten.
    Wat fijn dat het onderzoek bij je vriend zo goed als oké is. Betekend dat dat ze goed zwemmen en met z’n velen zijn? Als je er niets over wil zeggen snap ik dat hoor. Gewoon interesse.

    Nee ik hou mijn hoofd ook koel. We zijn nu ook wat ouder en mijn vriend nog ouder dan mij dus ik ga me pas zorgen maken als we een jaar bezig zijn. Nu is dat misschien ook weer anders als het om een tweede kindje gaat. De eerste keer maakte ik me veel meer zorgen. Dan is de drang om moeder te worden zo mega groot!
    Ik ga morgen testen maar weet het niet.
    De klachten die ik eerst had zijn nu verdwenen. Al is mijn litteken wel wat gevoelig. Ik voel eigenlijk niets meer rommelen in mijn buik.
    Slik jij ook extra vitaminen?
     
  5. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Mag je vragen hoor.
    Uit de test bleek dat er genoeg zwemmertjes zijn maar ze wel iets langzamer bewogen. Kreeg nogal een kort door de bocht antwoord toen ik vroeg in hoeverre dat onze kinderwens kan beperken. Schijnt niet zo te zijn. Maar hoeveel langzamer of hoe en wat precies.. vandaar een beetje dat ik graag ervaar dat het echt kan. Dat zou me bij een 2e al veel meer rust geven denk ik. Wat je zegt, de wens om moeder te worden is zo sterk. En tja ben wel 32 (in januari 33) dus hoop ook dat het niet 2 jaar duurt want het liefst zouden we ook een 2e kindje krijgen als het aan ons ligt. Maar eerst maar eens eens kijken of een eerste wondertje lukt.

    Qua vitaminen foliumzuur en vitamine d. Daarnaast gebruik ik al jaren magnesium en visolie ivm migraine. En jij? En anderen? Ben wel benieuwd eigenlijk
     
  6. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Ja ik begrijp dat je dan heel graag een positieve test hebt. Dan blijft er toch altijd in je achterhoofd, wat als ze niet hard genoeg zwemmen. Ik heb wel eens gelezen dat het voor mannen vaak ook wel heel erg goed is om speciale vitaminen te slikken om de kwaliteit te doen verbeteren. Maar dat het 8 weken duurt voordat het duurt voordat het gebruik van vitaminen ook echt de kwaliteit verbeterd.
    Ik slik zelf kv multivitamine vrouw. Daar zit 300 mg foliumzuur in, bijna de aanbevolen hoeveelheid maar daarnaast ook veel b12. Iets wat door een hoger gebruik van foliumzuur tot een tekort kan leiden. Ik vond de balans dus heel erg belangrijk. Niet zo zeer naar de naam gekeken maar meer de samenstelling van vitaminen.

    Ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt. Wat zou dat een heerlijk gevoel zijn!
    Ik heb vanmorgen op 10 dpo getest, maar negatief. Ik kan te vroeg zijn maar ik voel eigenlijk niets meer. Dus verwacht maandag gewoon mijn NOD te krijgen.
     
  7. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    10 dpo is nog heel vroeg he.. zegt dus nog niks. Zelf probeer ik zoveel mogelijk tot nod te wachten de laatste rondes. Omdat veel dames dan pas of zelfs nog later positief testen. Maar dat is wel lastig he dat wachten? Snap ik helemaal. Hoop voor je dat je over een paar dagen een positieve test in handen hebt.
    Ik heb ook foliumzuur met b12 trouwens. En mijn vriend heeft ook uitgezocht welke vitamines goed voor de zwemmertjes zijn en slikt die al een poosje. We drinken ook beide helemaal niks meer. Geen alcohol voor zijn zwemmertjes goed (doktersadvies ook) en voor mijn hormoon huishouding.
    Ik heb nu al sinds dag 5 dat ik rechtsonder in mijn buik heel erg gevoel heb zoals ik normaal rond ovulatie heb. Maar meestal is die pas dag 15 en voel ik dat dus ook pas na dag 10 of later .. of mijn eitje doet deze maand heel erg zn best om goed te groeien of mijn eisprong zal heel vroeg zijn denk ik. Gister ook al licht streepje op ovulatie test. Waag er maar wat meer aan deze maand.
     
  8. FraNornabaeli

    8 okt 2018
    10
    2
    3
    Vrouw
    Friesland
    Ik zat ondertussen nog steeds op het wachtbankje..
    Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een inwendige echo.
    Er bestaat een kans dat ik pcos kan hebben. Dus kon erg lang blijven zitten op het wachtbankje, aangezien ik nog steeds geen eisprong heb gehad na 8 weken..
    Heb nu een kuur primolut gelegen, daarna 2 keer bloedprikken en over 8 weken weer controle in het ziekenhuis.
    Iemand ervaringen hiermee?
    Stel ik heb wel pcos..
     
  9. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Fijn dat je vriend ook zo intensief meewerkt aan het verwezenlijken van jullie droom, een klein wondertje :). Dan zou het vanzelf een keer goed moeten komen zou je zeggen hè. Maar dat wachten pfff....

    Soms kan de cyclus heel raar gaan. Kan ook maar zo dat het even wat pijn tussendoor is. Ik had na 7 dagen na mijn NOD ineens krampen en wat bruin bloedverlies. Ook zo iets geks. Ik gelijk een ovu test gepakt maar was niets. 2 dagen later op 9 dagen na NOD wel een positieve ovu test. De dagen daarna steeds lichter tot hij weer wit was. Meestal ben ik later. Maar heb hem wel gevoeld een dag later. Ik denk dat een kleine week voor de eisprong de baarmoedermond wat gaat verweken en losser komt zodat de zwemmers er in kunnen. Dat ik daardoor die krampen en licht bloedverlies van heb gehad. Maar of het echt zo is geen idee.
    Dus ineens een kortere cyclus zou best kunnen. Hou maar goed in de gaten ;)

    En ja 10 dpo is idd nog heel vroeg om te testen. Maar kon mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen :mad: Zaterdag test ik weer. Dan maandag als ik nog niet ongi ben dan.

    Spannend of de ovu test oploopt in de komende dagen :)
     
    Visje62 vindt dit leuk.
  10. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Geen ervaring mee, maar wat zal je geschrokken zijn! Wel fijn dat ze de menstruatie proberen op te wekken. En dat ze vervolg onderzoeken doen.
    Ben je al lang bezig?
     
  11. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Kan je op 10 dpo nog een innesteling krijgen? Ik heb zulke krampen ineens. Nog een beetje vroeg voor mijn NOD maar lijkt me laat voor een innesteling?
     
  12. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Was nieuwsgierig door je vraag en Google zegt tussen 5 en 10 dpo dus tja.. Maar zelf geen ervaring mee helaas ;)
     
  13. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend voor je. Hoop dat het gauw op gang komt en je verder snel zwanger kan worden. Ben daar niet zo in thuis maar lijkt me erg spannend als je in dat soort dingen terecht komt.
     
  14. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Ik vindt het wel wat laat. Nu maar gewoon afwachten. Al voel ik me niet zwanger of zo. Alleen grieperig geworden nu. Ik denk dat mijn vriend me aangestoken heeft. Die hoest de hele week al. Afwachten maar.

    En vandaag weer een ovu test wagen?
     
  15. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Wie weet is het geen griepje... nog even geduld dan weet je meer. Hoop snel succes voor je!
    Hier op dag 6 en 7 ovulatietest gedaan. Die van gister was al iets donkerder dan dag ervoor. Maar even vergeleken..En andere maanden waren ze 2 dagen voor positieve ovulatietest zoals nu (dag 12 en 13 dus zou wel vroeg zijn)..dus ik test wel even door.
     
  16. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Kan bij mij was de test ook positief op dag 9. Ik voelde toen een pijn scheut, die voel ik altijd aan de kant dat het eitje groeit in de avond en mijn afscheiding werd toen ook al heel vochtig. De dag erna weer een pijn scheut en ongi pijn gehad. Daarna niet meer. Hij moet dus op dag 10 of 11 gevallen zijn.
    Nogmaal ook altijd langer. Maar kan dus wel. Op dag 10 werd de ovu test al minder en op dag 12 was hij weer wit.

    Ik voel me best wel grieperig nu. Inmiddels de tweede paracetamol al genomen omdat ik zo’n keelpijn heb. Vanavond maar naar bed als mijn kleine ook ligt mocht ik me nog steeds niet lekker voelen. Dan kan ik even een beste ruk maken.
    Maar geen krampen nog dus dat is een geruststelling
     
  17. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Ik maak me er niet te druk om. We doen gewoon ons best..;) Mocht de eisprong veel eerder zijn dat we gewoon kans hebben. Ondertussen gewoon wat meer testen zodat ik wel weet wanneer die ongeveer is/was.

    Hoe is het met jou? Griep doorgezet? Nog getest of wacht je nog even?
     
  18. Visje85

    Visje85 Bekend lid

    9 nov 2018
    880
    467
    63
    Vrouw
    Vig’er
    Haha ja gewoon je best blijven doen. Meer kunnen jullie ook niet doen hè ;)
    Ik heb vanmorgen ook nog getest maar die was negatief. 12 dpo. Ga nu niet eerder dan dinsdag meer doen mocht ik niet ongi zijn. Ik verwacht hem maandag of dinsdag.

    De griep/ verkoudheid heeft nog wel doorgezet. Snip verkouden en veel keelpijn. Lig nu lekker onder een plait op de bank. Wel net zo lekker.
    Toi toi deze ronde
     
  19. Angel1992

    Angel1992 Nieuw lid

    18 nov 2018
    1
    0
    1
    Hier op 11 dpo volgens FF.
    Krampjes, zere borsten, veel afscheiding al vanaf ei, pukkels, misselijk en geen eetlust en.. een omo witte action test vanmiddag.
     
  20. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Dat is natuurlijk ook nog vroeg. Dus hoeft nog niks te zeggen. Wie weet zeggen de tekenen toch wat over een paar dagen. Hoop het voor je!
     

Deel Deze Pagina