Twijfels over tweede kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sidei, Jul 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sidei

Sidei Actief lid

Mar 26, 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Hallo meiden,

De titel van mijn topic zegt het al: ik heb twijfels over een tweede kindje krijgen. Ik zal het ff uitleggen zodat het duidelijker wordt :)

We hebben een dochter van 5,5 jaar en mijn man wil dolgraag een broesje voor haar. Hij praat er steeds over, streelt mijn buik en zucht van "oh, als er maar een kindje daar in zat..." enz. Maar ik ben degene die altijd stop zegt. Financieel hebben we niet bepaald breed, maar we doen het ok. Het kan altijd beter natuurlijk, maar... Ik ben ook gaan studeren, ik heb nog een jaar te gaan, het kost geld. We wonen niet in Nederland, en hier mag moeder of vader één of twee jaar met een kindje thuisblijven. Voor een eerste jaar krijgt degene die thuisblijft maandelijks 70% van haar/zijn salaris voor een tweede jaar maar 40% salaris uitbetaald. Je mag natuurlijk kiezen voor maar één jaar, dan krijg je maandelijks 100% van je salaris uitbetaald. Maar hier zijn geen kinderdagverblijven waar je een kindje van één jaar kwijt kunt en oppas kost heel veel geld :(

Zijn er nog meer meiden die twijfelen over nog een kindje krijgen om financiele redenen? Ik weet het heus wel dat geen geld kan je kindje vervangen, maar ik kan de gedachte "we hebben twee kinderen en kunnen ze niet alles geven" van me maar niet afzetten :( Ik wil allerbeste voor ons kind (jes)...

ps Ik blijf het maar verhalen, maar let alsjeblieft niet op mijn schrijf en stijlfouten :) Het is al 6 jaar geleden dat ik voor het laatst in het Nederlands sprak en ik heb het bijna verleren :(

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Wil je zelf ook graag een 2e kindje? of is het meer de wens van je man?
    Als je het zelf ook dolgraag wil zou ik zeggen 'ga ervoor!' want anders denk ik dat je spijt gaat krijgen dat je de kans voorbij hebt laten gaan.
    Ik wil zelf ook graag het beste voor mijn kind(eren) en denk ook wel eens 'nu kan ze alles krijgen wat ze wil, met 2 kinderen wordt dat lastiger'
    Maar dat weerhoud mij er niet van om toch voor een 2e te gaan. Ik wil het zooo graag:)
    Ik lees niet dat jullie krap zitten met geld dus dat zal vast wel goed komen met 2 kinderen toch? Je kan altijd ergens op gaan bezuinigen. Daar vind je wel een weg in;)

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,277
    2,037
    113
    Ik heb geen advies, maar ik wou even zeggen dat jouw Nederlands prima is :)

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    1 advies, laat je niet lijden door geld.
    Mocht jij ook graag een kleintje erbij willen dan zou ik er zeker voor gaan, het is anders als je helemaal geen geld hebt of je baan kwijt bent maar zo te lezen word t gewoon wat inpassen met de luxe dingetjes en redden jullie dat zeker wel.

Share This Page