vaak miskraam bij 12 week?

Discussion in 'Miskraam' started by safian78, Jul 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Afgelopen vrijdag ben ik voor een echo geweest en alles zag er goed uit. Dus ik vandaag op het werk aan iedereen vertellen dat ik zwanger ben, want ik dacht wat maken die 2 weekjes nog uit.... Komt er een collega naar mij toe die zegt dat er rond de 12e week ook veel miskramen voorkomen omdat dan de overgang naar de placenta is, en dat nogal vaak verkeerd gaat... Nou lekker dan, ik was net blij dat alles goed was, wordt je weer onzeker gemaakt door zo'n verhaal, hebben jullie hier wel eens van gehoord?? Of maak ik me nu ongerust om neits??

2. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Wat een vriendelijke collega heb jij. Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, de kans dat het misgaat wordt steeds kleiner. Als je zo gaat denken blijf je bezig, want er kan de hele zwangerschap wat mis gaan. Nog maar niet te spreken van de gevaren als je kindje er eenmaal is. Nee hoor, je moet gewoon lekker gaan genieten. Voor nu heb je geen reden om je zorgen om te maken.

En om je vraag te beantwoorden, in percentages weet ik niks. Wat ik hier een beetje lees zijn de meeste kindjes al gestopt met groeien tussen de vijfde en achtste week, en dat had je op de echo gezien. Wil je echt percentages horen kun je het misschien beter aan de VK vragen. Rond de 12 weken is op dit forum meer een uitzondering.

3. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    tja, van je collega's moet je het hebben...
    DAnk voor je antwoord, voel me al wat geruster
    jij veel sterkte en succes

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb ergens gelezen dat die 12 wk grens eigenlijk een beetje larie is.
    Dat zodra je het hartje hebt gezien ...klopt het risico waar ze over spreken in een prille zwangerschap al verminderd.
    Of het waar is weet ik niet.

Mirre

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou "leuke" collega heb jij .
    Het kan altijd mis gaan. Maar als je realistisch bent kun je wel zeggen dat jij de "gevaarlijkste" periode wel hebt gehad hoor meid.
    En je had ook al echo's gehad waar alles goed op was.
    Dus volgens mij zit jij echt goed hoor meid. Laat die collega maar kletsen.
    Geniet er van !!!

6. Niet meer actief

Mijn vk zei, dat na 8 weken er nog maar 1% fout gaat. Dus als je rond de 8weken een hartje hebt gezien de kans nog maar heel klein is dat het fout gaat.

7. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb zelf 2 vroege miskramen gehad (ca. 5 wkn).
    Daarom kreeg ik nu een echo met 8,5 week. Hierop zag alles er goed uit. Zowel de Verloskundige als de echoscopiste zeiden dat de kans nu heel erg klein was dat het nog in een miskraam zou eindigen. De VK had het zelfs over 95% kans dat het goed bleef gaan. En dit dus met 8,5 week. De kansen worden met de dag beter, dus ik zou me daar met 10 wkn (na een goede echo) niet meer al te veel zorgen over maken. Al weet ik dat je dat toch altijd wel blijft houden.

De reden waarom de 12 wkn-grens nog wordt aangehouden is omdat de meeste vrouwen dan een echo krijgen. Op deze echo komt vaak naar voren dat het mis is gegaan. Maar meestal is het dan al eerder misgegaan, maar is het vruchtje niet afgekomen. Vandaar dat er over de 1e 12 wkn gesproken wordt als risicovolle periode. In praktijk is de meest risicovolle periode tussen de 6 en 8 wkn. Daarna neemt het risico sterk af.

8. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    van je collega moet je het maar hebben :(

meis zoals je al gelezen hebt komt dat sporadisch voor
    dus koppie in de wind en lekker genieten van je zwangerschap :)
    en laat die colega maar lekker klesse
    heeft ze trouwens zelf kiddies? misschien een vorm van jaloesie ?

fijne zwangerschap verder

9. Niet meer actief

wat een heerlijke collega. JIj komt met blij nieuws en dan krijg je dat naar je hoofd.

NOu meid niks van aantrekken gewoon genieten van je zwangerschap

10. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Fijne reactie zeg!!! Is dit een vorm van jaloezie ofzo? Probeer dit soort opmerkingen gelijk los te laten en blijf lekker genieten van je zwangerschap!
    Van harte gefeliciteerd meis!!!
    Liefs, mussie

11. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Dank voor jullie reacties, ik voel me nu een stuk zekerder!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Nou nou jullie katten de collega ook wel af zeg. Het kan toch ook zo zijn dat ze je gewoon wilde waarschuwen en het goed bedoelde?

13. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Wat Noralien schrijft, dat heeft mijn gynacoloog ook tegen mij gezegd.
    Wij hebben ook een hartje zien kloppen in week 9 en volgens haar waren de kansen daarna nog maar zo'n 5% dat het nog mis zou gaan. Mis kan het altijd nog gaan, natuurlijk, maar dat zou dan echt een uitzondering zijn.

Ach ja, en je collega. Jammer, zo'n opmerking, maar probeer je niet gek te laten maken. Ik heb gemerkt dat sommige mensen de noodzaak voelen je allemaal enge verhalen te vertellen als ze weten dat je zwanger bent. Ze kennen altijd wel een nicht van een buurmeisje of een kennis van een vriendin die iets vreeeeeselijks heeft meegemaakt en wat ze graag me je willen delen. Doemscenario's en sensatiezoekerij zijn voor sommigen nu eenmaal een prettig tijdverdrijf. Ik ben ook een paar keer geschokken, maar ik probeer nu maar gewoon niet te luisteren, voor zover het lukt ... :rolleyes:

Geniet van je zwangerschap, meid!

Dominique

14. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja, zo kan je het ook bekijken :oops:

15. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    ZO zou je het kunnen bekijken ja, maar ik ken haar en ze is nooit echt tactvol dus ik denk niet dat ze het goed bedoelde, ze heeft mij in elk geval erg onzeker gemaakt, maar dankzij jullie reacties is dat helemaal verdwenen, hartelijk dank!! :)

16. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dan had ik het toch goed begrepen, lekker laten kletsen dus!
    En vooral: genieten van je zwangerschap! ;)
    Liefs, mussie

17. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Tja dat verandert de zaak... maar ik had zoiets van: wij kennen haar niet dus om meteen een oordeel te vellen..... maar jij kent haar wel dus jij kunt het natuurlijk goed inschatten

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat het bij 12 weken vaak nog "mis" is, kan omdat dat vaak de eerste echo/controle is, als het dan niet goed is, dan zie of hoor je het dan pas. Maar als je al eerder een echo hebt gehad waarop het vruchtje op schema ligt of als het hartje klopt, dan kun je eigenlijk al op het dak gaan staan en schreeuwen: IK BEN ZWANGER!!!

Succes en groet van Kiki

19. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Meid, als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten van je zwangerschap want de kans dat het nu nog mis gaat is erg klein. Genieten dus!!
    Gina ;)

20. Niet meer actief

Haha, nou als je collega van nature al zo tactloos is, zal ze het misschien niet een in de gaten hebben. En dit is waarschijnlijk nog maar de 1ste van de vele domme opmerkingen die je van zo iemand naar je kop krijgt, dus bouw maar een flink huidje, want och.. wat kan dat vervelend aankomen, zeker als je zwanger bent,

WBT de inhoud van de reactie, tsja,... het kan nog fout gaan daar heeft ze gelijk in. In de eerste 12 wkn komen nou eenmaal de meeste miskramen voor. Ook wanneer het hartje heeft geklopt hoor je het vaak genoeg, maar dat is misschien weer het nadeel als je op internet op zwangerschapsfora zit. Dan lijkt het allemaal zoveel, terwijl het eigenlijk heel " gewoon" is dat een vrouw op een natuurlijke manier zwanger raakt en dit tot een goed einde brengt.

Share This Page