Maak me zorgen, weinig beweging echo...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bebietje, 5 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Zoals de titel al zegt: ik heb met 11,6 week mijn 1e echo gehad, hoewel alles klopte (lengte, het hartje klopte) bewoog ons wurmpie maar weinig. Ja 1 keer zagen we een soort van zwempoging. Maar als ik hier dan lees van dames bij wie hun 1e echo gesierd werd door een zeer actief wurmpie, dan begin ik te twijfelen. Zou er nu al iets mis zijn met ons kindje? Of zou het er dat moment gewoon geen zin in gehad hebben? Wie kan me geruststellen?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik!
    die van ons lag er levenloos bij. gewoon lekker te slapen denk ik nu.
    met 11 a 12 weken slapen ze ook al heeeeeel veel!

ik was ook aan het turen om te kijken of de kleine bewoog.
    maarre nu schopt het me buik alle kanten op dus. maak je niet druk!
    als je gyn of VK er niks over gezegd heeft is er geen reden tot onrust

3. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Het zijn maar momentopnames he. Op de eerste echo met 11 weken ging ze tekeer als een gek! Echt van :confused: . Vier dagen later voor de echo van de nekplooimeting was ze niet wakker te krijgen. :) Ik heb een afdruk en dan zie je haar echt voorover gebukt liggen zalig in dromenland.

4. bebietje

bebietje Actief lid

6 jan 2007
    170
    0
    0
    Bedankt meiden, dat maakt me weer wat geruster. Ons wurmpie lag ook voorover zeg maar, waarschijnlijk dan gewoon heerlijk te slapen (trekje van paps.. ;) )

5. sandra11

sandra11 Lid

11 nov 2006
    14
    0
    0
    Ook bij mij bewoog de kleine niet tijdens de nekplooimeting.
    De echoscopist vroeg mij een paar keer met de billen op de onderzoekstafel te stuiteren om hem wakker te krijgen en dus te bewegen; en dat werkte prima. Nu met 22 weken zou ik af en toe wel eens willen dat de kleine wat minder bewoog, bijv. als ik naar bed ga.......

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    die van mij bewoog ook nooit bij een echo zelfs niet als ze haar wakker probeerde te maken. ze beweegt nu zo veel dat ik er soms gek van word :)

7. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hier nog een die niet wakker te krijgen is, bij hard op en neer schudden van de buik zwaaide er even een armpje omhoog en ging hij/zij weer even lekker liggen that's it ;)

8. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    heb vandaag ook de echo gehad op 11 weken en 5 dagen... en hij schoot alle kanten op... dus zeer druk kindje.

Maar net als er gezegd word.... het is een moment opname en mss heb je wel een wat rustiger kindje... of hij slaapt gewoon.
    Maak je niet druk joh... alles is goed!

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Die zal een lekker tukkie gedaan hebben, geen zorgen meis ;)

10. Ronnie

Ronnie Lid

1 jan 2007
    92
    0
    0
    Hier net hetzelfde, tijdens de echo gisteren haast geen beweging. Pas toen de gyneacologe een paar keer op mijn buik tikte, ging het een heel klein beetje bewegen, maar volgens mij was het gewoon een dutje aan het doen :).

11. Niet meer actief

Ik heb nu 7 echo's gehad( waaronder 3 'vlugge' echo's) met 6 weken, 8 weken, 12 weken, 16 weken, 19 weken, 20 weken en vandaag, en echt bij alle echo's was hij/zij nagenoeg stil. Ja af en toe heel even zwaaien met het armpje of een klein trapje, 1 seconde ofzo. Daar baal ik altijd wel van. Maar onze ukkie is heel erg beweeglijk buiten de echo's om, voel hem nu heel vaak en zie mijn buik ook vaak bewegen. Ik denk dat onze uk cameraschuw is ofzo hihihi. Over 4 weken heb ik een pret-echo (2D, 3D, 4D) en dan hoop ik echt dat hij/zij echt goed wakker is en even een showtje weggeeft.

Liefs, Tanya

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Heb ik een trukje voor, zo vanaf een week of 20-25 :p
    Dan kan je je buik al 'vastnemen', en als je ff schudt (krijgt de kleine helemaal geen hersenschudding van :) ), krijg je je kleine uk meestal wakker.
    Ik vond het eerst eng als de gynae dat zei, dacht dat de kleine zich een bult zou verschieten (en mama met een bult is al erg genoeg, hihih), maar het kan echt geen kwaad.
    Misschien dat het helpt?

13. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Sorry, ik lag echt blauw van het lachen om jouw buikschudden platliggertje.
    Ik zie dat kind al voor me en met hersenschudding, helemaal duizelig :)

Maar , wel goed idee voor over een paar weken. als ik me zorgne maak omdat ik hem/haar te weinig voel.

Deel Deze Pagina