Dames , Ik heb gisteren geld overgemaakt naar mijn zus. Ze zou dat geld (100 euro) direct hebben aangezien het van ING naar ING gaat. Vandaag belde ze mij op en vertelde mij dat ze dat geld niet ontvangen heeft. Ik ben toen ingelogd op mijn rekening en kwam tot de ontdekking dat ik het geld heb overgemaakt naar haar oude rekening. Volgens haar zeggen heeft ze die rekening (toen fortis bank) bijna 2 jaar geleden opgeheven. Wat moet ik nu doen? En kan ik wel iets doen? Wat nu als het een niet bestaand rekening nummer is? Of dit nummer is toegewezen aan een ander..? HELP!!!
Vaak als naam en rekeningnummer niet klopt word het gestorneerd en teruggestort dus.. anders maandag ff de bank bellen voor de zekerheid
Als je het bedrag over hebt gemaakt naar een niet bestaand rekeningnummer word het over een poosje teruggeboekt naar jou eigen rekening. Enige is dat daar wel een tijdje overheen kan gaan..
Lastig. In principe ben je zelf verantwoordelijk als je geld overmaakt. Optie 1; rekeningnr bestaat niet -> binnen enkele dagen zul je het automatisch terug krijgen. Optie 2; rekening nr is opnieuw in gebruik -> denk dat je weinig kunt doen, maar bel je eigen bank even! Succes.
als het rekeningnummer opnieuw is toegewezen kan je een verzoek indienen bij de bank dat zij weer een verzoek indienen aan die mensen om het terug te storten. Doen ze het niet dan zou je evt een rechtszaak tegen ze aan kunnen spannen (want in principe mogen ze het niet houden)... maar ja voor 100 euro ga je denk ik geen rechtszaak aanspannen
Och jee Dan maar hopen dat het rekeninnummer gewoon niet meer bestaat. Zo wel, dan hopen dat de persoon daar achter zo aardig is om het netjes terug te storten... Voor 100 euro zal ik zeker geen rechtzaak aanspannen maar leuk is anders.. Verdorie
Hopelijk doet de ING dat dan ook. Ik heb het gewoon onder de naam van mijn zus gestort, dus niet geadresseerd naar de evt nieuwe rekenighouder..
jawel hoor hier kirjg ik als de naam en het nummer niet over een komen binnen 4 dagen het geld terug op mijn rekening met de mededeling dat het niet klopt
ik werk bij de bank en kan je vertellen dat je geld gewoon binnen 2 tot 4 dagen terug gestort wordt omdat naam/nummer niet overeenkomen. Ik zou me dus niet druk maken en lekker genieten van je zaterdagavond
Als je zelf geld hebt overgemaakt kan dit niet. Alleen geld dat door middel van een automatische incasso is afgeschreven kun je terug laten boeken