Ik vind opgebakken aardappels echt ook veel lekkerder dan gekookte. Met gekookte maak ik het liefst stampot of iets.. Maar kan moeilijk 2x in de week gebakken aardappels eten met sla. Ik vind het kwa groente echt zó moeilijk wat daar nou bij moet, want manlief prakt altijd alles met gekookte aardappels. Dus ik kom echt maar tot: - sla - doperwten/wortels.. Tja, das nog weinig keuze dus haha.
Owja.. ik hou ook erg van roerbakken.. Maar hoe doe je dat gevarieerd dan? Ik doe wel zelf groente snijden en wokken/roerbakken, want manlief mag dus heel veel groente uit zo'n kant-en-klaar zakje niet. Maar verder dan woksausje erdoor met rijst en kip kom ik niet. Dus dat hoef ik ook niet 2 x in de week.
peultjes, tauge, sperzieboontjes, chinese kool etc je kunt veel maken met kokosmelk en bijv wat curry uit een potje, knoflook, garnalen wokken, rijst, noedels.. etc of biefstukreepjes.. van alles en nog wat
gister hebben we bloemkool met gekookte aardappels en wienerschnitsel op, vandaag word het hutspot, en morgen een quiche denk ik, die kan ik vandaag dan alvast maken..ben morgen pas half 6 thuis dus moet even makkelijk zijn. wat eten jullie bij quiche?
Oh, wat heb ik dat vaak! Vanavond eten we boerenkool, met spekjes en rookworst. En vanavond maak ik groentesoep voor morgen! Groentesoep is het lekkerst als je het een nacht in de kou goed laat in trekken. Jumm! Lekker stokbroodje er bij...
Rode bieten Rode kool Prei op bakken Witlof uit de oven Uhm... heb nog wel meer, maar of jullie er van houden. Ik eet bijna alle soorten groente. Of dat nu bij gebakken of gekookte aardappels is Dus eet ook met gemak spuitjes met gebakken aardappels.
Leuk topic! Ik heb nog een halve spitskool en 3 stronkjes witlof zit er aan te denken om het vanavond te wokken met ui en knoflook... Zou dat kunnen of denken jullie echt niet te eten...
@G89, helaas mogen wij daar bijna niks van wat jij opnoemt haha.. Manlief mag geen koolsoorten, geen prei, geen ui, niks pittigs of vet eten. Af&toe gebakken aardappels mag dan wel, of ovenfrites..
Ik maak altijd weekmenus dus nooit stress over eten. Begin morgen met stage dus voor die dagen doe ik vooral makkelijk.Vanavond is het gevulde omelet met ciabatta.
Ik heb dit dus nooit haha. Op 1 dag in de week maak ik een weekmenu a.h.v wat er nog in huis is en waar ik zin in heb. Ik doe altijd wel veel inspiratie op www.24kitchen.nl (de makkelijke maaltijd is bijvoorbeeld erg handig en ook de italiaanse gerechten zijn heerlijk!). Ik maak gewoon bij elke dag een menu, haal dan vervolgens alles in huis wat daarvoor nodig is en klaar ben ik voor de hele week! En soms als ik op een van de dagen geen zin heb in wat er op het menu staat, dan wissel ik even met een andere dag. Deze week hebben we het volgende menu: ma - Pasta met zalm, gamba's en groenten di - ovenfriet met een witlof salade en biefstuk wo - Zuurkool stamppot in bladerdeeg (uit de oven) met gehakt, spekjes en ananas. do - Paella met zeevruchten vrij - Zelf gemaakte tapas (circa 6 verschillende spaanse gerechtjes en soep) za - Vlees met groenten en krieltjes zo - Boerenpannenkoeken
Mijn weekmenu,misschien inspiratie voor iemand anders Maandag:gevulde omelet met brood Dinsdag:nasi goreng met spiegelei en atjar Woensdag:ravioli met een salade Donderdag:kippevleugels gebakken in ketjap met rijst Vrijdag:viscuisine met rijst Zaterdagannenkoeken Zondagenne pasta met bolognese saus en een salade Eet smakelijk!
ik maak altijd een weeklijst en we halen vrijdag alled voor de hele komende week. Stuk makkelijker, ook omdat we beide 40 uur werken, hoeven we na het werk niet nog eens boodschappen te doen en te bedenken hoe en wat.
Iemand bekend met die Conimex gerechten/pakjes? Zoals de Babi Pangang en de Babi Ketjap enzo? Dus alleen de sausmix zit in het zakje en de rest voeg je zelf toe.. Wij eten wel eens Knorr Wereldgerechten, maar ben daar beetje op uitgekeken. Dus dacht misschien is dat van Conimex wel wat?
zag net in de winkel andijvie liggen en mee genomen maaaar ik weet helemaal niet hoe ik dat maken moet kook je dat eerst of doe je dat rauw, stamp je dat met je aardappels mee, of doe je dat appart (echt een stampot leek hier hoor haha)
Ik las dat jullie beiden "last" hebben wat sommige soorten eten betreft ivm darm/maagklachten? Is het dan niet veel verstandiger om gewoon "vers" te eten ipv uit pakjes, daar zitten zoveel slechte toevoegingen in.. Of maakt dat verder niet uit? Het is overigens sowieso gezonder én lekkerder!
Nou het ligt eraan wat je voor ogen hebt, wil je stamppot rauwe andijvie? Dan houd je het rauw en voeg je het dus op het einde gewoon toe (net voor of tijdens het stampen). Maar er zijn ook genoeg mensen die de stamppot samen met de aardappelen even koken. Wat ook lekker is om de andijvie gewoon te bereiden en samen met aardappels te eten.