Ja klopt, wel wat voorraad ja. Komt omdat ik dan de nieuwe prijzen zie, en dan schrik ik, en dan pak ik maar wat meer pasta bijvoorbeeld. Terwijl ik echt nog meer dan genoeg heb. Maar inderdaad, enige 'extra' zijn die zeevruchten (guilty plessure , ken je ze?) en twee broodjes voor de lunch
Ik vind die echt vies haha, geef mij maar een lekkere reep of bonbons haha. Maar ik vind het helemaal niet gek hoor! Best net lijstje, en ook nog wat dingen voor je voorraad zodat je die volgende week bijvoorbeeld niet hoeft te halen.
Nou, paar dingen vergeten: grote fles ketchup (enige merkartikel in huis nast de Becel boter), 4 avocado's, 2 kipkrokantschnitzels, kookroom en plakjes cheddarkaas, 9.60 euro armer.... dacht ik vanmorgen zo lekker bezig te zijn
Tip: koop de kipkrokantschnitzels in grote verpakking! En dan lekker invriezen. Wij eten ons scheel aan die dingen, dus dan is elke keer een euro besparen toch veel in een jaar!
Ik ga eerst proberen of mijn dochter ze überhaupt lust, die is nogal lastig ivm haar autisme. Normaal ga ik idd voor grootverpakkingen maar zij is nogal grillig in wat ze eet
lees je reactie nu pas. Ik eet zelf geen ontbijtspek maar die van Meester is ook gewoon te koop bij AH? Het is ook niet een product dat we regelmatig gebruiken in huis, die week toevallig omdat zoon dat lekker vind op zijn pannenkoeken en man en zoon het eten op hun club sandwitch maar kan zo zijn dat dat pas over 8 weken weer een keer op het lijstje staat. De suikerstaafjes dat is eigenlijk zonder reden. Of tenminste, ik heb zo een suikerpot die je ondersteboven moet doen voor suiker in de koffie. Maar dat ding doseert zo slecht. Dus als iemand zegt ik drink de koffie met 1 klontje suiker weet ik nooit hoeveel keer ik dat ding omhoog en naar beneden moet doen en met die staafjes is 1 zakje 1 klontje en terwijl ik dit schrijf denk ik dan kan ik net zo goed ook klontjes kopen maar dat neemt gelijk weer “zoveel” ruimte in in de kast en zo een doosje staafjes is klein (en niemand hier in huis drinkt suiker in zijn koffie of thee). Maar eigenlijk zou de ideale oplossing een lepeltje zijn die afgemeten 1 klontje suiker is.
Ontbijtspek vries ik altijd in als er wat over blijft. Gebruiken wij idd ook alleen keer voor de pannenkoeken maar dan gebruik ik maar de helft. Andere helft vries ik in voor de keer erna. Van het weekend was ik ongeveer 35 euro kwijt bij de ah/lidl en vandaag 28 euro bij de aldi. Oa 2 dozen fruitmoesjes, zak aardappelen, prei, snijbonen, mandarijnen, bananen, 4 saucijzenbroodjes (aanbieding en studiedag. Verwennerij voor de kinderen) bruin brood, zak witte bolletjes, doos met pindamix, 2 bakjes met eten voor de hond. Ook heb ik nog steeds niet hoeven te tanken. Alles gaat nu op de fiets/lopend of we gaan gewoon niet weg. Aankomende zondag voor het eerst weer nodig.
Ik heb dus eigenlijk nooit een aanbieding van vleesbeleg gezien, jullie wel? Dat zou wel ideaal zijn, dan ga ik dat ook invriezen voortaan. Maar alleen als er aanbiedingen zijn dan... Wie o wie?
Bij de aldi hebben ze geregeld dat je dan 20 of 30 % extra in de verpakking zit voor hetzelfde bedrag. Bij de lidl heb je verse vleeswaren voor weinig, vind ik dan, 1.29 voor schouderham etc is uiteraard wel duurder geworden laatste tijd. Was voorheen 1.19. Gebraden gehakt vinden we er heerlijk van.
Bij de jumbo ook, maar geloof het voorverpakte beleg. En je hebt net die van de Hema gemist. Die hadden vorige week 2+1 gratis
Jumbo is mijn winkel, maar daar is vleesbeleg nooit in de aanbieding. Ja, wel altijd 2 voor 3,50 maar is nog duur het is bijvoorbeeld nooit 1+1 gratis oid bij jumbo. Denk dat dat nergens is?
Ja, die is ook te koop bij AH. Ik bestel zelf ook vrijwel alles bij AH. Scheelt volgens mij wel wat. Je kunt ook kijken hoeveel gewone schepjes suiker dat dosseer ding is. Of hoeveel schepjes een staafje suiker is ofzo. Maar als je het zo weinig gebruikt, dan loont het misschien ook niet echt en is gemak ook wel weer fijn.
Ja, toevallig bij de Deka! Dun gesneden ham of salami of kipfilet dacht ik 1+1 gratis. Wel was ik dan weer zo dom om te vergelijken of dat echt goedkoper was dan bijvoorbeeld een goedkoopste ham of salami.
Ik zag serieus dat de mayonaise bij AH (eigen merk) van 1.07 naar 1.40 is gegaan. Vind ik echt een flinke stijging voor een pot mayonaise. Als je op de kleintjes moet letten tikt dat toch aardig aan als producten rond de 30 cent omhoog gaan.
Ik heb net wat boodschappen zitten vergelijken die ik zelf bij Lidl haal t.o.v. AH. Eeen paar producten zijn hetzelfde geprijsd, frisdrank bij AH voordeliger (eigen merk), maar de rest toch echt bij Lidl voordeliger. Ik zag hier een paar keer de opmerking dat Lidl ook niet zo veel goedkoper meer is, maar ik denk dat het dan heel erg ligt aan wat je er haalt. Groenten en zuivel scheelt echt wel. Een uitschieter die ik ontdekte zijn de pelpinda's. Ik koop geregeld een zak voor de eekhoorntjes. Deze kost 1.74 bij Lidl voor een pond. Omgerekend naar een pond zou deze bij AH 4.48 zijn. Gewoon meer dan 2x zo duur. En daarbij vinden we de meeste dingen van Lidl oprecht lekkerder t.o.v. AH eigen merk, kruidenboter bijvoorbeeld. En waar ik ook bij AH geregeld tegenaan loop is dat artikelen uit het assortiment verdwijnen. Vaak blijft er dan een duurder alternatief over. Verder fijn dat hij om de hoek zit hoor hier als ik iets vergeten ben. Voor Lidl rijd ik 1x in de week, AH doe ik met de fiets.
Bij de AH zijn pelpinda's ook 1.74 voor 500 gram hoor, heb ze pas nog gekocht Misschien niet in elke winkel verkrijgbaar, dat zou kunnen. Het wisselt heel erg qua prijzen, weet veel prijzen uit mijn hoofd. Haal het gewoon waar het het goedkoopst is en dat is zeker niet altijd de Lidl. Kaas is ook goedkoper bij AH dan bij de Lidl. Dat uit het assortiment is inderdaad erg vervelend bij AH, dat gebeurt echt regelmatig.
Ik vind groenten en fruit van de Lidl echt van slechte kwaliteit. Zij zeggen we dat ze altijd een prijs winnen daarmee, maar dat is dus een zelfbekroonde prijs he. Het is heel snel niet meer goed tov groenten en fruit wat ik bij Jumbo of AH haal. Het doet me altijd een beetje aan de groenten en fruitafdeling van een supermarkt in het buitenland denken.