Het-we-gaan-ons-houden-aan-een-(boodschappen)budget-topic.

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 11 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Afgelopen zaterdag even gauw boodschappen gedaan, maar zonder lijstje en plan.
    Zaterdag hebben we uiteindelijk sushi besteld ipv shoarma die ik gepland had en mijn ouders kwamen eten zondag.
    za sushi
    zo lasagne, salade, stokbroodje kruidenboter
    ma restje lasagne kinderen en wij witlof ham/kaas
    di shoarma
    wo hamburgers met gegrilde groente (hiervoor moet ik nog wel extra paprika/ courgette halen

Hiervoor was ik 70 euro kwijt, incl wat aanvulling qua melk en beleg (excl sushi...)
    Overigens is mijn vriezer beneden heel vol aan het worden dus ik ga straks even kijken of ik een maaltijden kan maken voor de rest van de week.

2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.940
    8.139
    113
    Hier is het een beetje misgegaan de laatste dagen. Man een keer wat gehaald, bezoekje aan Sligro en voor 22 euro blikjes drinken gekocht, eigenlijk niet nodig en gaat dus wel van m'n 300 euro af :cry:. Ik denk dat ik het echt niet ga redden, maar aan de andere kant, ik zit op de helft vd maand en ook helft van budget dus wie weet... man heeft nog wat optredens staan en dan eet ik leftovers uit vriezer. Scheelt weer.

Budget 300,- per maand

12 maart 25,48
    17 maart 30,83
    21 maart 45,38
    23 maart 6,00 tgtg boxen
    25 maart 22,00 sligro
    26 maart 6,00
    28 maart 21,25

Over 143,06 tot 12 april

Vandaag: leftovers van gisteren (nasi)
    Dinsdag: chili con carne met geroosterd brood
    Woensdag: restant chili

Gisteren had ik voor de lunch wat leftovers uit vriezer gepakt. Had nog gemengd gehakt (vinden wij héél vies!), bladerdeeg, paprika over. Ui, knoflook en blikje mais altijd in huis. Heb met veel kruiden soort empanadas gemaakt, na een tip van iemand hier op forum. Gehakt proefde je bijna niet meer dus was perfect!

Oh en waterijsjes gekocht, ook niet echt nodig maar ik kan m'n warmte echt niet kwijt sinds zwangerschap. Moet wat verkoeling hebben :D

Flesjes water ook onnodig maar zijn voor man als hij onderweg naar optreden is.

Bekijk bijlage 719806

3. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Onze nieuwe maand is in gegaan zaterdag bij Aldi voor 90 euro gehaald.
    Bij plus voor 10
    Vandaag bij jumbo voor 31 euro.
    Maandag eten we prei schotel
    Dinsdag raapstelen stamppot met gehaktbal
    Woensdag spaghetti
    Donderdag wortels met vis en aard schijfjes. vrijdag restanten.

Heb nog 19 euro over hoop het te redden maar donderdag met middelste zoon naar ziekenhuis waarschijnlijk even daar lunchen.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Nieuwe week.
    150
    -90
    - 9

Nog 51 euro te gaan.
    Al zal dat vandaag ook nog minder zijn, want de oudste is om ijsjes .

5. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.302
    2.091
    113
    Vrouw
    Ik heb vanavond alle financiën uitgeplozen om een goed overzicht te krijgen. Deze maand doe ik ook mee.

450 euro per maand voor boodschappen (alles van de supermarkten). Iedere maandag wordt er automatisch 103 euro van dit budget op de betaalrekening gestort. We hebben gewoon gekeken wat we de laatste maanden hebben uitgegeven en het gemiddelde genomen. Nu alles duurder wordt zullen we wel een beetje moeten opletten.
    Daarnaast nog 200 euro per maand aan overige aankopen, zoals drogisterijen en hondenvoer.

Overigens sparen we bij de AH dubbele koopzegels. Die betalen we ook van het boodschappenbudget. Het echte budget is dus wat lager.

6. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.848
    5.596
    113
    Net de laatste boodschappen voor deze maand gedaan. Totaal €496,-. Heel blij mee. Want dit is inclusief verjaardagsfeest voor 60 personen met gebak, hapjes en broodjes kroket en frikandel voor iedereen.
    Ook verzorgingsproducten en too good to go is erbij meegerekend.
    Ben best een beetje trots op mezelf.

Rizzoli, Marti, bloemetje1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Mijn boodschappenbudget voor een maand is 630€, en ik zat deze maand (ik tel van de 28ste tot de 28ste) op 614€. De maand had ongeveer 4,5 week dus per week was ik €136,45 kwijt. Vind ik best netjes voor 6 mensen Incl alle drogisterij en schoonmaakartikelen

citroenrasp, Lola1982 en Leolove vinden dit leuk.
  8. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hoi allemaal,

Ik wil ook graag gaan meeschrijven. Na wat reken en uitzoekwerk ben ik tot een budget gekomen van €600,-. Dit is voor vier weken voor een gezin van 2 volwassene, 2 kinderen van 10 & 8, een middelgrote hond, 2 katten en 2 konijnen. Van deze 600 euro wil ik eigenlijk alles doen. Dus supermarkt, verzorgingsproducten, schoonmaak en alles voor de dieren. Maar ook bv kleine prulletjes van de action.

Ik wil vanaf morgen beginnen. Vandaag salaris gestort, dus mooi in een nieuwe periode beginnen. Nu hebben we nog wel een flinke voorraad dus de eerste 4 weken zal ik het met gemak redden. Al het geld wat ik over hou aan het eind van de 4 weken zet ik apart in een spaarpotje. Ik denk om de energierekening van te gaan betalen (die vast wel hoog gaat zijn ben ik bang).
    Een goede stok achter de deur om dus niet klakkeloos maar alles in die boodschappenkar te gooien haha.

Saartje33 vindt dit leuk.
  9. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Mmm.... ik zit tot nu toe op 139 euro. Wel inclusief een verjaardag (gebak en wat hapjes voor de visite). Maar ook uit eten geweest een keer.
    Heb wel een volle koelkast, vriezer en voorraadkast dus volgende week hopelijk een lager bedrag.

10. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Iedereen in slaap gevallen hier?:p

Vorige week uiteindelijk op 150 euro uitgekomen. Was wel inclusief een verjaardag.
    Deze week zit ik op 55 euro na bezoek aan ah, jumbo en slager. Weekboodschappen wel zo'n beetje binnen. Moet nog wel naar de bakker voor 16 halfjes zesgranen, kunnen we weer even vooruit.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.657
    22.100
    113
    Zeker netjes! :thumup:

Saartje33 vindt dit leuk.
  12. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.302
    2.091
    113
    Vrouw
    Wij zaten vorige week ongeveer 40 euro over het budget van 105 euro heen. Maar we hadden een paar dure producten die we niet vaak kopen. Ook een druk weekend met weinig tijd om te koken, dus vrijdagavond hebben we een keer eten afgehaald en gisteren pizzas uit de oven Dat doen we ook niet iedere week. En op zaterdag ook 2 extra eters gehad.

Gaat dus lekker, de eerste week met een budget:roflmao: Hopelijk komende week beter!

Mapje vindt dit leuk.
  13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Afgelopen zaterdag heb ik het gered om binnen de 125 te blijven.
    103 euro bij de Aldi en om 8 uur stond ik bij de Coop voor croissantjes en kaas, 8 euro.
    Menu:
    Ma, macaroni
    Di, ovenschotel met broccoli, aardappelpartjes en kipkluifjes
    Wo wraps
    Do, bloemkool, chipolataworstjes en aardappels
    Vr, pot groenten, vlees (weet ff niet meer wat voor vlees ik heb gekocht), aardappels (en ik naar de grote M, ga dan een weekend weg :D)

Ik hoef niks meer te halen, er ligt nog zat brood in de vriezer, verder zat alles in die 103 euro.

14. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Deze week halen wij niet helaas. Was 100 kwijt bij Aldi maar ook al 40 bij plus.
    Onze zoon moet glutenvrij gaan eten hij heeft coeliakie dus nu alles ontdekken en uitzoeken.

zo aten we boontjes met biefstuk en aardappels wafels
    Ma bloemkool met gehaktbal
    Di raapstelen met verse worst
    Wo nasi
    Do spitskool met iets uit vriezer.
    Vrij lekkerbekken met wortels en aardappel schijfjes en zaterdag patat

15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Geen idee of het landelijk is of dat ieder filiaal dat zelf regelt maar in “onze” Hema is deze week de vleeswaren weer 2+1 gratis. Ook zag ik dat de afbakbroodjes (voor Pasen) goedkoper waren dan bij de jumbo

16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nou ik heb het opgegeven deze maand. De verjaardag van onze dochter kostte me een godsvermogen. Natuurlijk doe ik dat zelf maar het was het dubbel en dwars waard.
    Volgende maand een nieuwe kans.
    Denk dat we deze maand dik over de 600 euro zitten (en dat hebben we normaal nooit)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Aankomende week dochter haar verjaardag. Ben al €500 over budget en moet nog best veel halen. Niet de week na Pasen, maar de week daarna ga ik weer serieus opletten. Telkens lukt het me een tijdje en val ik toch weer terug in mijn oude gewoontes heel vervelend. Ik wil namelijk meer sparen, met als doel volgend jaar kerst en oud en nieuw van de besparing naar Curaçao of Dubai toe met het gezin als verassing voor man dat ik dat zelf bij elkaar heb gespaard zonder dat hij het weet.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zit daar deze week al overheen door de verjaardag, en dan heb ik het kado, springkussen, clown en traktatie op school nog niet meegerekend (samen + €1000 extra)

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ach ja ze zijn maar 1x per jaar jarig. Normaal let ik er echt wel op maar die ene keer worden we ook niet slechter van hoor. :cool:

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Is dat niet omdat je weet, dat je ook zonder besparen naar Curaçao of Dubai kan gaan?
    Want het is leuk wat jij doet maar het moet natuurlijk niet wss.

Ik heb vorige week op 4 dagen tijd bijna het budget van 3 keer boodschappen doen uitgegeven .
    Dit jaar is Pasen niet op onze kosten maar had het bij ons geweest, was het deze week exact hetzelfde geweest.

Deel Deze Pagina