Ik ga een weekendje alleen weg, dus man en kinderen eten wat anders dan ik de komende dagen. Ons weekmenu: Vr: Man gaat bestellen ik ga biefstuk en friet afhalen bij Loetje Za: Dochter maakt chili con carne, ik ga Chinees koken (kip in citroensaus, hoisin zalm, knapperig rundvlees, pikante komkommersalade, sichuan aubergines en lente-ui pannenkoekjes) Zo: man maakt lasagne, ik maak een 3-gangen menu (coquilles op avocado creme met baconcrumble en zeekreel, Ossenhaas met gekonfijte sjalotjes en rode portsaus en wortelkoekjes, en dessert jelly van sauternes met gekarameliseerd ananas en meringueschotsen) Dan weer terug naar normaal : Ma: Kip kerrie met ananas, paprika en doperwten Di: Thaise visburger met frietjes en Thaise salade met mango en komkommer Wo: Jambalayarijst met kip Do: Gemarineerde kip, geroosterd zoete aardappel/pastinaak met kappertjesvinaigrette en een salade Vr: Thaise kippensoep en blt-sandwiches met avocado en citroenmayonaise
Eet smakelijk straks! Ik wil ook loetje afhalen maar ben bang dat tegen de tijd dat we thuis zijn mijn biefstuk bali zo doorgegaard is dat ik schoenzool over heb.
Thanks! Ik vind het ook nog wel tricky. Maar ze zitten nu op 7 min. afstand van mijn huisje dus dat durf ik wel aan
Ben benieuwd of ze al rekening met de garing houden omdat iedereen het meeneemt. Dus misschien wat eerder van het vuur en meegeven in folie? Geniet ook van je weekend. Ben echt mega jaloers haha, 3 dagen niemand om je heen, klinkt na al die weken thuis met de kinderen gewoon als een droom. Als ik nu mag kiezen tussen 3 dagen alleen of 2 weken naar een caribisch eiland met gezin ga ik voor 3 dagen alleen
Komende week Pasta Nasi Lasagne Wraps Nacho's Krieltjes/hamburger/sperziebonen Aard. Gratin / schnitsel / roerbak groenten
Ja hier ook ze. Al zal het (mijzelf kennende) vooral het idee zijn dat ik geweldig vind. Het ook echt doen, is wat anders. Onze menu de voorbije dagen en dit weekend. Wrap met kip Stoverij met frietjes Verde lasagne. Kip met brocoli, pasta en room/kaassaus. Tapas avondje Varkenshaasje met van alle groentjes en verse gratin.
Thanks! Ik kan het je ook echt aanraden hoor! Is nu mijn derde keer. En dit keer is het toch wel extra fijn om even helemaal alleen te zijn na 2 mnd op elkaars lip te hebben gezeten (dat vinden mijn kinderen ook )
Ons menu vanaf vandaag: - biefstukpuntjes met sperzieboontjes en veldsla salade met tomaat en uitgebakken spekjes - boerenkool met spekreepjes en rookworst - roerbakmie met varkensreepjes, paprika en lenteui en daarbij wortelreepjessalade - sticky colakip uit de slowcooker met broccolirijst en tomaten/rode uisalade - taco's gehakt met bakjes rauwkost - souvlaki met gegrilde pitabroodpuntjes en griekse salade - aardappelblokjes met lekkerbekje en tuinerwtensalade met lenteui
Chili con carne en kids macaroni Chili con carne en kids tosti en rauwkost Gekookte aardappels met jus, kipworstjes en broccoli Pannekoeken (zoontje is jarig) Rijst met gemarineerde kip en boontjes Pastasalade met stokbrood Pizza/restjes/tosti's
Vrij: afhalen bij restaurant Za: spanakopita Zon : omelet met groente en een salade Ma: bami met saté , zoetzure komkommer Di: rijst met bonen en gebakken ei Wo: carpaccio wraps Do: gevulde paprika’s de volgorde kan geheel variëren
Ons komende weekmenu vanaf komende maandag! Denk dat de volgorde nu wel eens aardig kan kloppen.. - stamppot andijvie met spekjes en een bal gehakt. - aardappels, witlof, cordonbleu - gebakken aardappeltjes, sla, tartaartje - gourmetten - wok (noodles, kip, groente, sausje) - patatjes met snack - nasi met sate, kroepoek en loempia
Dit is deze week ons weekmenu: Ma: Goulash uit de slowcooker met rijst Di: Lasagne Wo: Pindakip uit de slowcooker met sperzieboontjes en rijst Do: eten bij vrienden Vr: Gebakken krieltjes met sla uit eigen tuin en gebakken zalm Za: Zelgemaakte pizza Zo: Eten bestellen
Onze menu. Zelfgemaakte balletjes in tomaten saus met puree en champignons. Croque monsieur met een slaatje. Rosti met bbq worst en rodekool /appel. Zeflgemaakte pizza (zit er de laatste tijd wekelijks is). Frietjes met steak, béarnaise en groenten mengeling (asperges, boontje,...). Nacho schotel. Bbq. Volgende week. Kabeljauw in de oven met puree en tomaat/ui Kip met zelfgemaakt curry sausje en rijst Slaatje met tonijn Stoofvlees met frietjes Spek met spinazie puree
Bbq Witlofsalade met zoete aardappel wokjes Babi keijap met mihoen Pindakip met sperziebonen Plaatpizza met tomatensoep Chili con carne Patatjes met snack
Weekmenu van vorige week klopte uiteindelijk weinig van. Man had onverwacht boodschappen gedaan, we gingen bbq’en en pizza bestellen. Dus er zijn drie dingen geschoven of geschrapt. Weekmenu vanaf gisteren tm vr (als alles zo loopt als gepland ) Za: Pizza domino’s Zo: zelfgemaakte burritos met knoflooksausje a la knorr en verse guacamole Dessert: stroopwafel monchou toetje met karamelsausMa: Gemarineerde kip van de bbq, geroosterde zoete aardappel, pastinaak, rode ui en cherry tomaatjes met kappertjesvinaigrette en een groene salade Di: Kruidig gehaktbrood uit de slowcooker, frietjes, salade van biet, koolrabi en appel (al ik geen koolrabi kan krijgen dan wordt het een komkommer-paprika salade oid) Wo: Paprikastamppot met gemarineerde zoete varkenshaas van de bbq Do: Daging smoor, rijst, kroepoek, komkommer, Indisch gesmoorde bloemkool Vr: Soep van gepofte knoflook, broodjes Marokkaanse kipfrikandel (heb ik nog in de vriezer) en/of knakworstjes en knolselderijfrietjes
Ons komende weekmenu: - Gado Gado salade (zo heet het officieel niet maar zo noemen wij het) - spinazie ovenschotel - aardappels, witlof, zigeunerschnitzel - kerrie rijst met kippenpootjes - broodje gezond - pizza - broodje hamburger Denk dat de volgorde zo wel aardig klopt..