Zo/Ma pasta Di rendang met rijst en sajoerboontjes Wo zoete aardappelpuree met bloemkool en bietjes. Erbij kipbraadworst Do maaltijdsalade met tartaar Vr courgettesoep met quiche Za Kip tandoori met rijst en naanbrood Zo romige pasta met kip en erwten alleen de dagen kunnen we wat veranderen
Vandaag, groentesoep met daarna varkenshaas peper roomsaus, snijbonen, aardappelpuree. Maandag, nasi met kroepoek,saté, augurken. Dinsdag, aardappel anders met wortelen en rookworst. Woensdag, spaghetti carbonara Donderdag, gebakken aardappelen met sperziebonen en speklapje Vrijdag, macaroni Zaterdag, frietjes
In willekeurige volgorde: - rijst met kip in saus en groente (courgette, wortel) en een paar aardappels in stukjes erdoor - pasta tomaten-roomsaus met kip, champignon, spinazie en een salade - naanbrood “pizza” - soep met stokbrood - pasta met olijfolie, knoflook, chorizo, parmezaan en een salade - rijst met kip smoor, snijbonen en komkommer - kefta met pita, tomaten en yoghurtsaus
Terug van vakantie dus we gaan komende week weer wat gevarieerder eten Za: piri piri pulled chicken (uit de crockpot) op wrap met bosui, creme fraiche en sla, zoete aardappel friet met piri piri mayonaise en een komkommersalade Zo: romige doperwtensoep met verse munt en gerookte kip of Hollandse garnaaltjes, bloemkooltaart en een groene salade Weekendtoetje: butterscotch potjes met slagroom en chocolade schaafsel Ma: jambalaya met kip en chorizo Di: kip stroganoff met aardappelpuree en geroosterde paprikasalade Wo: orzo met gehaktballetjes in tomatensaus Do: Chinees varkenshaas met chili karamel, bami goreng en zoetzure paprika Vr: gehaktbrood met mosterdmayonaise, rucolasalade met druiven, oude kaas en walnoot, gebakken aardappeltjes
Za broodjes met courgettesoep Zo gehaktballen, andijviestamppot en sla Ma pastaschotel Di rosti, broccoli en cordonbleu Wo krieltjes, kipschnitsel en ovengroenten Do pasta (pennepasta met bolognaisesais en carbonara saus) Vr nasi met saté, kroepoek en foeyonghai, zoon een broodje want die lust geen rijst. Za hartige taart met soep Zo pizza
Weekmenu: Zaterdag: Mexicaanse eenpansmaaltijd Zondag: Zelfgemaakte pizza Maandag: Roerbak met salami Dinsdag: Stamppot rauwe andijvie Woensdag: Noodles met sugar snaps Donderdag: Schoonmoeder kookt Vrijdag: patat halen P.s: ik moet de hele week werken dus mijn gerechten zijn vooral gebaseerd op gemak.
Spaghetti met geraspte kaas en komkommerschijfjes erbij Zuurkoolstamppot met ananas, baconreepjes en rundersaucijs Beef chimichurri Doperwtencrèmesoep met spekjes en kruidenstokbrood erbij Gebakken aardappelen, pangasiusfilet en sla Rigatoni met kippendijreepjes en pesto Genovese Ovenschotel met gehakt, prei, puntpaprika en zoete aardappelpuree
Vandaag: zelfgemaakte huzarensalade en verse groentesoep met stokbrood Morgen: Grieks afhalen Maandag: pasta Dinsdag: kipschnitzels, asrdappelroosjes en bloemkool Woensdag: hamburgers, aardappels, rode kool en appelmoes En daarna is mijn inspiratie even op, ondanks 2 afgeladen boodschappenkarren vol die ik vandaag in Duitsland gehaald heb. Maar zijn vooral basisproducten (voorraad voor een half jaar) dus zal woensdag wel weer naar de winkel moeten. Gelukkig zijn de bakker en de slager dan ook weer terug van 3,5 week vakantie! O, en zaterdag gaan we na Toverland uit eten bij het ABC-restaurant.
Willekeurige volgorde: Macaroni Aardappels, boontjes en karbonade Lasange Wraptaart Krieltjes, worteltjes en lekkerbekjes Nasi met kipvleugels Ik heb eigenlijk zin in stoofvlees maar nog niet te vinden in ons dorp
Vandaag groentesoep met stokbrood. Rest in willekeurige volgorde: Aardappels, boontjes en karbonade Gewokte zoete aardappel, broccoli met kip Zoetzure rijst met boontjes Gebakken aardappels met witlof ham/kaas uit oven Pannenkoeken
Een paar gerechten zijn doorgeschoven naar komende week.... Willekeurige volgorde: - pasta met tomaten roomsaus, kipfilet, spinazie en champignon - Indiase curry met naanbrood - Roti - pandanrijst met indo stoofkip, komkommer, gefrituurde uitjes, sambal goreng kentang en telor. - tomatensoep met kruidenstokbrood/toast met kruidenboter
ons weekmenu van maandag t/m zondag: denk dat de volgorde zo wel aardig klopt, aangezien mijn man woensdag na het eten de keuken gaat slopen en ik daarna dus 2,5 week zonder keuken zit, dat wordt nog eens een feest om te bedenken wat te eten zonder gasfornuis.. - aardappels, spinazie en een stukje vis - ovenschotel met bloemkool, kerrie en gehakt - nasi met sate, loempia en kroepoek - donderdag eet ik op m'n werk en eten man en dochter bij m'n schoonouders - broodje gezond - patat met snacks - tomatensoep met stokbroodjes
Kipvleugeltjes (voor dochter en mij), satéschnitzel (voor zoon en man), friet en appelmoes Indische gehaktballen, bloemkool/broccoli mix met kaassaus en aardappelen Kip tandoori met komkommerschijfjes Draadjesvlees met sperziebonen en aardappelpuree Volkorenwraps met Oosterse wokgroenten Macaroni goreng Brood met omelet en erbij champignonsoep
Komende dagen: - Rendang met rijst en erbij pompoen uit de oven - pasta met kip, courgette en roomsaus - couscous - kikkererwtensalade - tchichasoep met gevulde msemmen In willekeurige volgorde, alleen de rendang eten we vandaag.
Komende week (gerecht van vandaag doorgeschoven naar morgen, omdat niet iedereen thuis eet): Za: Gehaktbrood met mosterd mayonaise, gebakken aardappeltjes, salade van rucola, druiven, oude kaas, walnoten en honing-mosterddressing Zo: Kip parmigiana met een pesto-feta broodrol en een salade caprese Weekendtoetje: koffie panna cotta met chocoladesaus en mokkaboontjes Ma: Gehaktballen in kruidige Coca Cola jus en zoete aardappel hutspot Di: Moet middelste dochter nog kiezen (ze is dan jarig) Wo: Kip teriyaki uit de slowcooker, knoflookrijst en een pikante koolsalade Do: Venkel-paprikasoep met zelfgemaakte broodjes en kruidenkaas Vr: Wraps met piri piri pulled chicken en kip krokantschnitzels en divers beleg en sausjes erbij (we krijgen eters en iedereen kan zelf kiezen wat hij op zijn wrap doet).
- Nasi, saté van hamlappen en zoetzure komkommer - bruine bonen met aardappel en ketjapspekjes (groot verzoek van zoon) - hutspot met gehaktballen uit de slowcooker - piri piri pulled chicken uit de slowcooker met rijst en tomatensalade met rode ui. - shoarma, pitabroodjes met zelfgemaakte kervel-knoflooksaus - verse groentensoep uit de slowcooker met gegrilde ham/kaasbroodjes uit de oven - zoete spareribs uit de slowcooker met frietjes en rauwkostsalade.
Weekmenu: Zaterdag: pannenkoeken/pita kipshoarma (Man) Zondag: Zelfgemaakte pizza Maandag: Kippenpoten jongens en vegetarische burger (Moeder), spinazie, aardappels Dinsdag: Eiertortilla met chorizo Woensdag: Stamppot rauwe andijvie Donderdag: Schoonmoeder kookt Vrijdag: Patat halen
Weekmenu in willekeurige volgorde - lasagne - nacho schotel met slowcooked pulled chicken - spaghetti met runderballetjes en zelfgemaakte saus - bobotti (knorr pakje) - shoarma met pita en Griekse salde met feta - zalm met tagliatelle en boursin-roomsaus met spinazie