@NiVa0230 wat is een studentenpasta? weekmenu heb ik nog niet. Alleen voor 2 dagen, de rest nog even bedenken en dan post ik het hier
Vandaag taco’s met kipfilet Morgen: spaghetti met gehaktballetjes Rest van de week: - djuvec rijst met kofta en courgette - ovenschotel met kip, broccoli en bechamelsaus - lasagne met salade - kippenpoten met friet - lasagne met een salade Waarschijnlijk schuift er iets op naar volgende week ivm 30ste verjaardag van mijn vriend.
Wij eten deze week: - boerenkoolstamppot met worst - aardappels, snijbonen, bietjes en schnitzels - rendangballetjes met sajoerboontjes en rijst - pasta met kipgehaktballetjes, paprika en tomatensaus - pizza - een dag eten bij schoonmoeder
Veel “luxer” dan ik had bedacht Bedankt, ziet eruit als iets wat ze hier ook wel lusten. Ik ga het een keer proberen!
Pannekoeken met spinazie en kaas Traybake met krieltjes, ovengroente en garnalen Aziatische tosti met pindakaas, kipfilet, taugé en ui Nasi met kip ketjap en kroepoek Verse tomatengroentesoep en erbij flatbread gevuld met brie, honing en walnoten Kerrie-ovenschotel met gehakt, bloemkool en aardappelschijfjes Romige pasta met groenten en buffelmozzarella
Weinig spannends want we moeten in quarantaine en dus gisteren heel snel bedacht : Aardappelpuree hachee en rode kool Risotto kabeljauw en salade Spanakopita Chili con carne a la Jamie oliver Aardappels , spinazie , vissticks , Taco’s met kip, bonen , tomatensalsa en guacamole Broodjes worst met koolsla en zelf gemaakte yoghurt knoflooksaus of barbecuesaus Spaghetti carbonara met paddenstoelenmix en rauwkost groente omelet op brood met soep. En dan mogen we weer boodschappen doen
Zat: Verse kippensoep en ik denk met de Bigmac raps van pagina 1 Zon: Eigen gemaakte spagetti, met rucola salade en stokbroodje kruidenboter Ma: Aardappelen, sperziebonen met spek en ui, kip cordonbleu Di: Aardappelen, witlof H/K uit de oven met een sweet&smokey burger Woe: Deel 2 van de eerder gemaakte spagetti Don: Mie met paprika, rode ui en lente ui en Hoi sin kip Vrij: Ovenfriet, Sonja Bakker koolsla (blijf ik lekker vinden), vlees nog even bedenken. Note to self: blijf volgen , wat een fijn topic, vooral als je inspiratie zoekt.
@Mickey20 ey20, @Do1981 als je nog inspiratie zoekt voor een lekkere / gezonde weekmenu kun je ze hier vast vinden
Voor komende week: Za: uiteten (kinderen eten thuis pizza oid) Zo: nasi kuning, Indisch stoofvlees, komkommer Dessert: mandarijn panna cotta met speculaas crumble en kardemom slagroom Ma: zalmburgers met avocado en tartaarsaus, frietjes en een komkommersalade Di: pitabroodjes met piri piri pulled chicken, piri piri mayonaise, gebakken paprika en ui, komkommer en knoflook-bieslooksaus Wo: Chinese kip in zwarte boontjessaus, zoetzure paprika en rijst Do: Italiaanse tomatensoep en zelfgemaakte foccacia met tonijn en tomatenjam Vr: aardappelgoulash met kip, chorizo en zure room
Vanaf maandag in willekeurige volgorde: - groentesoep met pannenkoeken - maaltijdpita gevuld met sla, verse guacamole en grillburger - spaghetti met knoflook, ansjovis, tomaten en gegrilde gamba’s - stamppotje van zoete aardappel/broccoli/bloemkool en worst - zelfgemaakte maaltijdsalade met biefstuk - bruine bonen met rijst (voor 2 dagen)
- gevulde courgette met couscous, doperwten en feta - pittige goulashsoep uit de slowcooker met zelfgebakken brood - cannelloni met spinazie en ricotta - rendang met nasi kuning en zoetzure komkommer - zoete aardappelstamppot met rucola, zongedroogde tomaatjes en komijnenkaas. Met gehaktballen à la Jonnie Boer. - zelfgemaakte pizza's met een salade - Udonnoodles met knoflookgarnalen, paprika, peultjes en paksoi. En ook iets van een salade erbij. Volgorde weet ik nog niet, maar vandaag eten we de gevulde courgettes.
Wo en do: macaroni Vr: lekkerbekjes uit de oven, krieltjes en groente Za: tagliatelle met champignon roomsaus Zo: hartige taart met broccoli en gehakt (familie over de Kook) Ma: stamppot Di: nasi met kipvleugels Wo: aardappelen, groente en vlees Do: rest nasi voor de Kids en wij shoarma wraps
Morgen weer de wekelijkse boodschappen doen. Het menu voor volgende week: - herfstige lasagne met laagjes geroosterde pompoen, spinazie en ricotta - cor don bleu, bistro aardappelbolletjes en stoofpeertjes - kaasfondue met allerlei verschillende rauwkost en meergranen kampioen afbakbroodjes - rundersaucijs, gekookte aardappelen en verse rode bieten met ui - Big Mac Wraps - beef chimichurri (man en kinderen als ik avonddienst heb want ik vind het niet te kanen) - notenrijst, varkenssaté en broccoli
Weekmenu voor komende week: Za: citroenrisotto met gerookte zalm en geroosterde groene asperges, en een groene salade Zo: sushi Dessert: applecrumble met dulce de leche roomijs en geglaceerde pecannoten Ma: Big Mac wraps en een geroosterde paprikasalade Di: Zoete aardappel in tomaten-limoensaus met kardemom, tomatensalade in yoghurtdressing met limoen en kardemom, gebraden kip Wo: Krokante kip in pittige chili-limoen saus, kokosrijst en zoetzure pikante komkommer Do: Uiensoep, zelfgemaakte broodjes met ei-kaas-bieslooksalade Vr: Boeuf bourguignon, aardappelpuree met gekaramelliseerde sjalotjes en een salade
- Moussaka met een Griekse salade - Chinese kip in zwarte bonensaus, met zoetzure paprika en rijst (gepikt van @Adje ) - Boeuf Bourguignon met ovenfrietjes, haricot verts en een salade - Ravioli ovenschotel met cherrytomaatjes en mozzarella, met rucolasalade - Gegrilde tomaat/paprikasoep met mascarpone en zelfgebakken foccacia - Fajita's met kip en tomaat/komkommersalade - Witlof met ham/kaas, biefstuk met pepersaus en hasselback aardappels.
Wij hadden 3 dagen chilli con carne. Vandaag: pasta in roomsaus met champignon, broccoli, uitgebakken spekjes en een salade Donderdag: orzo met courgette, paprika, uien, gehaktballetjes, yoghurt en komkommersalade Vrijdag: pizza en snacks (spelletjesavond met de kids) Zaterdag: stoofvlees met een frietje Zondag: pannenkoeken (denk ik)