Ons weekmenu tm volgende week zondag: Za: Big Mac wrap en een 3-kleuren Zo: Stamppot rode ui, biet en spek en gehaktballen in kruidige colajus Dessert: chocolade panna cotta met frambozencoulis Ma: Kippenstoof met hete friet Di: Fajita’s Wo: Kipshoarma Do: Broodje knakworst en tomatensoep 1ste Kerstdag: Voorgerecht: Kroketje van confit de canard op een bedje van waterkers met sinaasappel-mosterdmayonaise Hoofdgerecht: Varkenshaas uit de sous vide met champignonroomsaus en madeirasaus Knolselderijpuree met oude kaas, frietjes, Verse appelmoes met steranijs en aspergetips met spek uit de oven Nagerecht: Lemonbar met een tijmespuma, caramel tuile en citroenchips 2de Kerstdag: Gourmetten met wat extra keuze in vlees dit keer (eend, biefstuk, zalm, grote garnalen, worstjes, hamburgers, gemarineerde varkenshaas, shoarma en mini cordon bleu) Nagerecht: karamelparfait met chocolade en gezouten karamel Zo: Eten bestellen (waarschijnlijk tapas)
En ik zie dat de laatste twee reacties (excl deze) alleen van mij zijn . Zou jammer zijn als het topic doodbloedt... Ik vind het juist zo handig om het (naast inspiratie) ook als naslagwerk te gebruiken. Met de zoekfunctie kan ik precies terug zien hoe lang geleden hier iets op het menu stond. Echt heel handig
Dagen liggen niet echt vast, kijk gewoon waar we zin in hebben. Vr: kip in champignonsaus met rijst en salade Za: pasta tomatenroomsaus en gehakt ballen Zo: cola kip met frietjes en salade Ma: zuurkoolovenschotel met halal rookworst Di: broodje shoarma, salade Wo: Griekse ovenschotel met orzo en rundvlees Do: Loubia met vers brood
Bonduelle ovengroente mix van zoete aardappel, pastinaak en pareluitjes en vissticks erbij. Rode bietjes met ui, gekookte aardappelen en gehaktballen Pannekoeken Libanese tabouleh met veel verschillende groentes en fetakaas Eerste Kerst: kaasfondue met allerlei rauwkost en verschillende afbak(stok)broodjes. Als toetje karnemelk pudding met vruchten en slagroom Tweede Kerst: hertenbiefstuk, stoofpeertjes en aardappelkroketjes. Als toetje ijs. Friet met snacks en appelmoes. Wordt een lekker gezond weekje....
Vandaag weet ik het nog niet Ma sperziebonen, krieltjes en schnitsel Di wraps Wo pasta Do krieltjes, vlees en groenten (weet nog niet wat), man is laat thuis 1e kerstdag Voor: carpaccio Tussen: bospaddestoelen bouillon met gevulde portabello Hoofd: beef wellington, haricot vers en verse puree met allerlei kruiden en bospaddestoelen erdoor Toetje: weet ik nog niet, man maakt het. Waarschijnlijk grand dessert Voor de jongens worden het Waarschijnlijk patatjes ofzo, denk dat ze alleen toetje mee eten. 2e kerstdag luxe gourmetten Zo: bij schoonmoeder eten
Zo: aardappeltortilla met paprika, tomaat en babyspinazie Ma: restje boerenkool Di: nachosschotel Wo: erwtensoep Do: Pasta pesto 1e kerstdag Varkenshaas met champignon roomsaus, pommes duchesse en Parijse wortels. Chocolade fondue als toetje 2e kerstdag Boeuf bourginion met aardappelgratin en aardappelkroketjes, stoofperen en bonen Hemelse modder met ijs als toetje Zo: brocolli quiche
Vandaag: Nasi goreng, kipgehaktballetjes in pindasaus uit de slowcooker, sajoer boontjes Morgen: Boeuf bourguinon uit de slowcooker, salade, stokbrood met kruidenboter Dinsdag: hutspot met rode ui, rucola en rookworst Woensdag: Pita falafel met rauwkost en gebakken aardappeltjes Donderdag: zalm in bladerdeeg, spinazie en zelfgesneden patat Vrijdag, 1e kerstdag: pizzarette (voor het eerst, dus ben benieuwd ) Zaterdag, 2e kerstdag: 3-gangen diner van een plaatselijk steakhouse
Vandaag: hele kip uit de oven met pommes duchesse en salade. Ma: pasta met rode saus, gehakt, courgette en aubergine. Di: zoete aardappel-spinazie stamppot met een vegaschijf Wo: rijst, kip filet en peultjes Do: zalm uit de oven, haricots verts en patat uit de airfryer.
Gisteren: Friet en snacks Vandaag: Bloemkool curry met kip en rijst Maandag: Wraps met gehakt en spitskool Dinsdag: Orzo caprese Woensdag: Soep met gevuld stokbrood Donderdag: Beenham, broccoli aardbei salade, haricot verts, bladerdeeghapjes met spinazie en feta en bladerdeeg pizza (voor de kleintjes), ijs na Vrijdag: Gourmetvlees, rendier broodjes, spiesjes met kaas-aardbei-druif, spies caprese, breekbrood, sausjes, ijs na Zaterdag: Rollade, stoofpeer thee, rösti, sticky honing pompoen en ijs na
Ik heb een slowcooker gekregen voor mijn verjaardag en ben komende week een aantal dagen vrij dus neem even de tijd om van alles uit te proberen vandaar mijn weekmenu Vandaag: kip madras Morgen: stoofvlees uit de slowcooker met verse friet uit de airfyer Dinsdag: gehaktballetjes in ketjap pindasaus uit de slowcooker met rijst Woensdag: pindakip uit de slowcooker met friet of weer rijst even kijken waar ik zin in heb Donderdag: 3-gangen menu van lokaal restaurant Vrijdag: eendenborst met appelmayonaise , beenham uit de oven, stoofperen (uit de slowcooker ) met kaneelijs en bastogne kruimels Zaterdag: pasteitjes met kipragout, biefstuk met sperziebonen en pommes douchesse
Vandaag: hapjes bij mijn moeder Vr: wat bestellen met een vriendin Za: gourmetten bij mijn moeder Zo: spaghetti met gehaktballen in tomatenroomsaus, salade. Ma: risotto met veel groentes (champignons, sperziebonen, courgette, paprika) Wo: tajine vlees en pruimen, vers brood. Do: aardappeltjes uit de airfryer, kefta, groentes uit de oven met olie, pesto, peper en zout.
Weekmenu ma tm vr. Donderdag hopen we bij vrienden te eten. Oudste dochters gaan niet mee en eten dan thuis waarschijnlijk friet en een snack oid. Ma: maïsstamppot, rundervinken en ketjap-sinaasappeljus Di: krokante kip in pittige chili-limoensaus, kokosrijst en zoetzure komkommer Wo: zoete kip, geroosterde cajun-aardappeltjes en salade van maïs, paprika en tomaat Do: ? Vr: doperwtensoep met verse munt en zelfgemaakte saucijzenbroodjes
Willekeurige volgorde: Couscous met saus met oa kikkererwt, sperziebonen en vijgen Pasta met tomatensaus en zeevruchten, gegrilde courgette erbij Zoete aardappel pastinaak stamppot met champignons en rookworst/cashewnoten Vlinderpasta met kookroom, champignons, spinazie, kip, noten Wraps Mexicaanse vulling Pasta met paddenstoelen, kipgehaktballetjes
Volgens mij heb ik die maisstamppot al vaker voorbij zien komen in een weekmenu. Heb je er misschien een receptje van, denk dat ze er hier ook heel blij mee zullen zijn.
Tuurlijk! Het is heel simpel en officieel dit recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R534884/maisstamppot-met-gegrilde-filetlapjes Maar ik doe het een klein beetje anders: Ik voeg in dit recept een bekertje creme fraiche en roomboter naar smaak aan de puree toe, en met melk kan natuurlijk ook. Roer hier maïs doorheen en ik doe een heel bakje fijngesneden bieslook. De paprika en varkensfilet laat ik dus weg en vervang ik voor rundervinken of runderbraadworst en een jus van ketjap, sinaasappelmarmelade, beetje knoflook, wat citroensap en evt scheutje water.
Mijn weekmenu is nog niet af. Met de kerstdagen is het wat een rommel en we willen aankomende week wat voorraad uit de kasten en vriezer opmaken maar voorlopig heb ik dit. Dagen staan er wel bij maar het is in volgorde van wat eerst op moet, dus het kan verschillen. ma: Pasta (met groente, gehakt en tomatensaus uit de vriezer) di: Pasta kliek, eventueel met soep vooraf (groente uit de vriezer) wo: Spruitjes uit de oven met cremefresh en geraspte kaas. do: bonenschotel met gehakt. vrij: stoofvlees. Of iets in die richting. Verder moet ik even kijken. Ik doe meestal op vrijdag of zaterdag de boodschappen dus gaat mijn week net wat anders.
Vandaag t/m zondag: (Willekeurige volgorde) Heel saai maar hier hadden we alle 3 echt zin in na al die vreterijen van afgelopen dagen.. - stamppot andijvie met spekjes en een bal gehakt. - goulash uit de slowcooker met rijst - aardappels, witlof, schnitzel - patatjes met kippenpootjes - kip madras - spaghetti - broodje gezond
Ma.aardappelen worteltjes en slavink Di. Aardappelen bloemkool en gehaktbal Wo. Bami Do. Bonen sate schotel met rijst Vr. Tomatensoep met stokbrood Za. Hutspot worst en spek Zo. Broccoli aardappelkroketjes en hamburger
Ma: stamppot rode kool, gebakken ui en draadjesvlees. Di: pasta met paprika gehaktsaus Woe: broccolisoep met aardappelsalade en stokbrood Don: aardappels, witlof, komkommer zoetzuur en gehaktbal Vrij: verse erwtensoep Za: kliekjesdag Zo: frietjes met snack