ma: kip hawaii met rijst di: macaroni woe: boerenkool stamp (met "make up" eg Hela kruidenketchup + geraspte kaas erover en dan nog even in de oven) en runderchipolata do: quiche, hapjes etc. (van alles wat) vrij: Hollands pannetje en zalm za: vegetarische linzensoep zo: ? nog geen idee op het moment
Zo: kip ketjap met nasi Ma: spaghetti Di: quesadillas Wo: kofta Do: oliebollen, appelflappen en andere hapjes Vrij: lasagne (twijfel tussen traditioneel of met zalm) Zat: patat met snacks
Afbak maisbroodjes besmeerd met heksenkaas en een prutje van opgebakken left-over Kerstgroente zoals paprika en kastanjechampignons er op/bij Kip goulash met aardappelpuree Ketjaprijst met met kerriegehakt en boontjes Oudjaarsavond heb ik late dienst. Man en kinderen eten oliebollen, appelbeignets en allerlei andere hapjes Nieuwjaarsdag gaan we iets bestellen Mac and cheese gorgonzola uit de oven met een feta/komkommersalade erbij Verse kippensoep met Waltkornbrood en oude kaas
Ma. Sperziebonen, komkommer salade, gebakken krieltjes, vega schijf Di. Zilvervliesrijst met wokgroenten en biefstukpuntjes teriyaki Wo. Gepofte aardappel met Gevulde courgettes Do. Hapjes en oliebollen (evt soepje oid) Vr. Verse groenten/Tomatensoep met breek-brood Za. Boeuf stroganoff met pasta en een salade Zo. Spinazie/ei ovenschotel
Vandaag: bietjes aardappelpuree en een gehakt kruidenburger. Di. Spruitjes met ui en ham, aardappelkroketjes oid en schnitzel. Beide zoons nog bietjes. Wo. Tosti met rauwkost en soep Do. Denk iets van chicken tonight met extra groente ui paprika's enz. Do denk boodschappen doen.... Vrij en za geen idee nog moet dan werken tot 23.
Ma: taco's Di: biefstuk, champignons en stokbrood voor mijn man. Voor de Kids en mij aardappelen, groente en slavink Woe: ovenschotel rosbief en varkenshaas met verse patat en groente Do: soep, stokbrood, gehaktballetjes, kip tv sticks etc Vr: roerbakmie met ontbijtspek Za: aardappelen, spinazie, gekookt ei en vissticks Zo: iets met kipfilet uit de slowcooker met mie of rijst Ma: hutspot of boerenkool met worst en spekjes Di: restjesdag want woensdag worden de boodschappen weer bezorgt.
Komende weken doe ik maar niet al te ingewikkeld met 4 kinderen constant thuis Za: Doperwtensoep met verse munt en saucijzenbroodjes (gewisseld met vrijdag waarop we toch maar Chinees hadden besteld Zo: Patat en snacks om de vakantie af te sluiten Dessert: Tiramisu met zelfgemaakte lange vingers Ma: Ajam nanas (slowcooker) Di: Kippensoep (slowcooker) en blt-sandwiches met avocado en citroenmayonaise Wo: Spruitjes met appel, mosterd en spek, hasselback aardappeltjes en gekruide kipfilet Do: Runderstoof met Leffe bruin (slowcooker), knolselderij-aardappelpuree en geroosterde knolselderij Vr: Frittata met spinazie, zoete aardappel en feta (en geitenkaas voor mij) en een groene salade
Maandag: hutspot Dinsdag: kip madras Woensdag: knakworstjespasta Donderdag: witlof uit de slowcooker Vrijdag: tomaten risotto Zaterdag: macaroni ovenschotel Zondag: durum
Zo: hele kip uit de oven met een frisse salade en pommes duchesse Ma: eten bij schoonouders Di: zelfgemaakte Indiase curry, met rijst, courgette en aubergine en kipfilet. Wo: bonenschotel met gehakt en rijst Do: zoete aardappelfriet (airfryer), broccoli en rundervinken. Vrij: bospaddestoelen risotto
Ma :kip met wokgroenten en rijst Di:zalm met panco korst, spinazie, kerstomaar, pesto en ricotta Woe: spaghetti Do : gehaktbal met verse appelmoes en gebakken aardappelen. Vrij : oven frietjes met kalkoen en rauwkost(komkommer, tomaat, veldsla) Zat: slaatje geitenkaas, appels, spekjes, noten, rozijnen, honing. Zon: plaat pizza
Zuurkoolstamppot met uitgebakken spekjes en boerengehakt schnitzel Mini zigeuner schnitzel, aardappelkaaspuree en sla met feta, komkommer en een gekookt ei Bruine bonensoep met salami en kruidenstokbrood Pastaschotel Hawaï Volkoren wraps besmeerd met heksenkaas, gevuld met een prutje van gebakken kastanjechampignons, paprika en ui Friet met snacks en appelmoes Italiaanse rijstschotel uit de oven met balletjes en mozzarella
Morgen t/m zondag: - kip madras - aardappels, spinazie, crispino - lasagne - man pizza, dochter eet bij opa en oma, ik broodje tartaar - man en dochter erwtensoep, ik een roti rol - wok (gebakken rijst, groente, garnalen en woksaus) - donderdag eet ik op mn werk en eten man en dochter bij opa en oma
Kaastortellini met kip, spinazie, ui en kastanjechampignons Poffertjes Witlofstamppot met geitenkaas en walnoten Gestoofde rode kool met saucijs en aardappelpuree Macaroni Maissoep met kokos Queasadilles
- Rode linzensoep, broodjes hotdog, salade, Turks brood. - Friet met snacks - ajam paniki uit de slowcooker, rijst en wokgroentes - Tortellini met een rode saus en rauwkost - Zuurkool ovenschotel. - Tagliatelle met groentes zoals spinazie en champignons, kip een roomsaus.
Ma : kip met tomaat, mozzarella en prei puree. Di : rode kool met worst / vegetarische burger en aardappelen. Woe : spaghetti met een massa aan groenten Do: nacho schotel chicken bbq met een frisse mengeling van avocado, lenteui en tomaat als groenten Vrij : frietjes in de oven met loempia (ik voorzie nog wat snack tomaten en komkommer erbij). Zat: macaroni met kaas, ham en verdoken witloof Zon :slaatje met geitenkaas (op vraag van het voltallige gezin ook volgende week dus).
Vanaf vandaag (1 gerecht is doorgeschoven van vorige week): Za: shoarma (voor man en kinderen) en pittige zoete kip (voor mij) op zelfgemaakte pitabroodjes met gebakken paprika en ui, ijsbergsla, bieslook-knoflooksaus, yoghurt-bosui sausje Zo: Pizzarette Dessert: chocolade cake (soort arretjes cake) met cantuccini en blauwe bessen en daarbij tijmroom Ma: rijst met tonijn en gebakken paprika en ui, en een groene salade Di: zelfgemaakte kibbeling, ribbelfrietjes, doperwtjes en een komkommersalade Wo: pasta met gehakt, paprika en romige tomatensaus Do: frittata met zoete aardappel, spinazie en feta en een groene salade Vr: Ajam betawi, Indische bloemkool, rijst en komkommer
Tuurlijk! Ik gebruik dit recept: https://rutgerbakt.nl/brood-recepten/recept-gekruide-pitabroodjes/ Kruiden kan je gewoon weglaten voor een naturel broodje.