Zondag: lasagne Maandag: zuurkool Dinsdag: kipcordonbleu, wortels, gebakken aardappels Woensdag: aardappelsoep met pannenkoeken Donderdag: kipsaucijs, bruine bonen in karnemelksesaus en aardappels Vrijdag: macaroni Zaterdag: kliekjes zuurkool, hutspot en macaroni Zondag: hertenbiefstuk, friet, bloemkool Goedkoop weekje: heb alleen bruine bonen, karnemelk en een courgette nodig
Broccolisoep met brood en dips Zoete aardappel, wraps met falaffel, geroosterde paprika, ijsbergsla en zelfgemaakte knoflooksaus van yoghurt. noodles, kip en wokgroenten Pita gyros met zelfgemaakte knoflooksaus van yoghurt + salade en komkommer Pasta pesto met pangasiusfilet, courgette en cherrytomaatjes Spinazie-kaasschijf, krieltjes en sugarsnaps In willekeurige volgorde
Leuk die week menu's! Ik lees graag mee voor inspiratie, hier op de planning: Ma: lasagne Di: stampot andijvie Wo: pasta Do: soep/brood Vr: hutspot Za: spare ribs van de bbq of uit de slow met sla Zo: nasi
Pasta, met zelfgemaakte paprikasaus en stukjes chipolata. Hutspot met hachee en stukje rookworst evt. Wraps/gehakt/rauwkost/kaas/Griekse yoghurt/ nachochips. Macaroni. Broodje pulled beef of sloppy joe met salade. Soep + broodjes(soep voor ons uit de vriezer, Chinese tomaten en voor de kids van Unox jakkkk) Pizza kids, chickenwings man, ik??
Ma: doperwtjes, gebakken aardappeltjes met kipkluifjes, Di: broccoli schotel, Wo: Tuinbonen, aardappels en slavink Do: pasta Vr: spinazie. Aardappels met omelet Moet alleen nog kipkluifjes en eieren halen, de rest heb ik al in huis
Menu van de komende week: De volgorde kan nog wel iets veranderen maar dat denk ik niet.. Ma: zuurkool stamppot met een karbonade Di: aardappels met met witlof ham/kaas uit de oven Wo: aardappels, andijvie en een bal gehakt Do: aardappels, bloemkool en een vers worstje (ik eet op mijn werk) Vr: gebakken aardappeltjes, sla en shoarma Za: patatjes met snackjes Zo: nasi met sate
Ma: pad thai, met komkommer/tomaat salade Di: spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus, sla Wo: krieltjes uit de oven met knoflook en rozemarijn, sperziebonen, gemarineerde kipfilet Do: vis ovenschotel Vr: nasi, sate, kroepoek Za: frietjes Verder deze week weer allemaal thuis/school werk vanuit huis, dus deze week gepland voor de lunch: - maissoep - courgette/prei soep - salade crispy chicken - broodje knakworst - chinese tomatensoep
In willekeurige volgorde Zoete aardappel bieten stamppot Bloemkool, vis, aardappeltjes uit de oven Vlinderpasta, spinazie, champignon, paturain, cashewnoten Spruiten gebakken aardappelen stoofperen Zalm spinazie in bladerdeeg, zoete aardappel friet uit de oven Pompoen spinazie curry met rijst
In willekeurige volgorde: - eenpansmaaltijd van roerbak krieltjes met ui, vegetarische wokreepjes en spruitjes - andijvie stamppot met rookworst - pasta met tomatensaus, paprika en broccoli - krieltjes met broccoli en panga filet - curry met chinese wokgroente Plus waarschijnlijk 1 dag kliekjes en 1 dag bij een familielid eten.
Het menu voor volgende week: Stoofperen, Bretonse gehaktbal en aardappelpuree met nootmuskaat Zuurkoolschotel met chorizo en farfalle Pompoen lasagne Provencaalse boerenomelet Broodje smaakexplosie Indische andijviestamppot Chinese tomatensoep met kip
Menu komende week: - gehaktballen met gebakken krieltjes met spekjes en ui en broccoli schotel - Surinaamse bami met krabsalade, zuur (komkommer) en kippenpoten - macaroni bolognese - pannenkoeken (vrijdag of weekend) - tortellini tomaat/ricotta, spekjes en een salade - Poolse aardappelsoep (spitskool, wortel, doperwt, aardappel) met wat zadenstokbrood of zuurdesembrood - wraps met gebraden kipfilet, avocado, sla en komkommer
Weekmenu vanaf gisteren tm vrijdag: Za: Kip krokant wraps met gebakken paprika en ui, komkommer, tomaat, maïs, ijsbergsla, guacamole, honing-mosterd-dille sausje en chili jam Zo: Geroosterde zoete aardappelsoep, stokbrood met kruidenboter en rauwkost Weekendtoetje: chocolademousse, verse frambozen, frambozenpoeder, frambozencoulis en karamelslagroom Ma: zelfgemaakte kipburger met salie, avocado, bacon en citroenmayonaise op Italiaanse bol, frietjes en tomatensalade Di: Nasi goreng, kipsaté, pindasaus, kroepoek en komkommer Wo: Uien-spekgratin met balsamico-jus, verse appelmoes en geroosterde rode bietjes Do: Pasta met zalm, romige tomatensaus, citroen en verse dille Vr: Hete kip met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade
- Bloemkool, saucijsjes en gekookte aardappelen - Broccoli gebakken aardappelen en kipfilet. - lasagne - spinazie gekookte aardappelen en een schnitzel - wraps krokante kip, sla, tomaatjes komkommer, en rode ui. - frietjes - soepje met stokbrood oid.
Vanavond: Yorkshire pudding met bloemkool en runderrookvlees erdoor Maandag: quiche tomaat/ui/groene pesto Dinsdag: spruitjes uit de oven met pastinaakpuree en een vis-in-jasje (bladerdeeg of krokantje, afhankelijk van de vis) Woensdag: stoofvlees, kort voorgekookte worteltjes en zoete aardappelreepjes uit de oven en homemade appelcompote Donderdag: paksoi Shanghai met eiernoodles en omelet Vrijdag: homemade tapas/fingerfood, van champignons in knoflook tot biefstukpuntjes in rodewijnsaus. Zaterdag: P'tje (pizza, poffertjes, pasta o.i.d) met salade En als ons baby'tje deze week komt, dan kookt mijn man of onze oudste. Ik eet denk ik biefstuk, zalm, tonijn, carpacchio, rosbief, alcoholhoudend toetje en alle andere zaligheden die ik met liefde gemist heb. Met een wijntje. Haha.
Koop je kipgehakt of maak je die zelf? Ik maak zelf en het wordt te vaak wat droog. Hoe pak jij dat aan?
Ja meestal maak ik het zelf. Dit keer een beetje lui kippengehakt gekocht (was in de aanbieding). Ik maak het eigenlijk altijd van kippendijfilet. Maar heb er ook weleens een speklapje bij gegooid. Dan is het niet meer echt puur kip, maar blijft het wel sappiger.
Ma: Braadworst, puree, witte bonen in tomatensaus Di: Zuurkoolstamppot met gehakt en banaan Wo: iets laten bezorgen van de lokale grillroom Do: Fish&chips Vr: Frisse kapsalon met kipfiletreepjes en yoghurtsaus Za: Garnalen in frisse roomsaus met penne Zo: Rijst, tonijn en spinazie.
Ma- gekookte aardappels, verse wortels, hamburger Di- macaroni schotel Woe- restje macaroni schotel Do- spinazietaart Vrij- krieltjes, sla, vis Za- broodje hamburger Zo- verse soep
Vanaf morgen: Nog geen idee wat ik welke dag ga maken: - aardappelpuree, spruitjes, bieten, schnitzel - bulgur, snijbonen stoofpotje en tzatziki - rijst, kip tandoori en naanbrood - taco’s - verse ravioli (van de ah) met tomatensaus en in stukjes gesneden worst en spinazie - rijst, rendang en sajoerboontjes