Ma: Kapsalon Di: Rijst, pompoen, kip Wo: Zuurkoolstamppot Do: Vispastei Vr: Wiernerschnitzel Za: Gado gado Zo: Braad&stoom kip
Paddenstoelengoulash met komkommer en notenrijst Italiaanse tomatensoep met balletjes en ciabatta met kaas-uiengratin Beenham met honing-mosterdmarinade, gestoofde rode kool en aardappelpuree Tortizza mexicana Lasagne van ravioli Tilapiafilet, doperwten/wortelen en gebakken aardappelen Bami met ketjapsaté en cassavekroepoek
Vandaag: rijst (over van eergisteren) met kipkofta en salade. Morgen: pompoensoep met broodjes pulled chicken. Overmorgen: makarouna. Maandag: couscous. Dinsdag: mhamsa (groentensoep met parelcouscous) en zelfgebakken brood. Omdat we meestal geen weekboodschappen doen heb ik alleen voor de komende 5 dagen (inclusief vandaag) gepland.
Beetje érg druk de komende dagen, dus niet te ingewikkeld: - butter chicken met kokosrijst, naan en een salade - gegrilde tomaat/paprikasoep met pantosti's met brie en prosciuto - gyros met zelfgemaakte pitabroodjes, tzatziki en fetasalade - risotto met gemengde paddenstoelen en groene asperges - vlinderkip uit de oven, rode kool met peer en steranijs en gebakken aardappels
Zondag: kliekjes Maandag: Tortellini ovenschotel met kip Dinsdag: Spinazietaart Woensdag: Macaroni met broccoliroosjes, ham en kookroom Donderdag: Krieltjes, sperzieboontjes en een kipschnitzel Vrijdag: patatjes met snacks Zaterdag: nog geen idee
Eten in geslagen voor deze bijna 2 weken In willekeurige volgorde. Rodekool, Aardappels en gehaktbal, Nasi, sate en loempia, Snijbonen, aardappels en boomstammetje, Spinazie pasta, Wortels, aardappels met zalm, Doperwtjes met gebakken aardappels en kip, Hartige taartet bospaddestoelen, Zuurkool met spek en rookworst, Chili, Sperziebonen met shoarma in zure room, Pannenkoeken.
Honing knoflook zalm, Parmezaanse ovenfriet en zelfgemaakte appelmoes met honing Gevulde varkenshaas in bladerdeeg gevuld met ham en walnotenpesto, haricots verts en mosterd-citroen krieltjes Kipkerrie met basmati rijst en komkommer/rode paprikasalade Farfalle met roomkaas, zongedroogde tomaatjes en gekruid gehakt Frittata met pancetta, sperziebonen en doperwten op zelfgebakken Waldkornbrood Bietensalade met bulgur, geitenkaas en noten Chinese kippensoep en wit brood met kaas
Vr: harira, wraps, knakworstjes in bladerdeeg en Marokkaans brood. Za: dochter kiest, wss MacD voor haar en voor mij een pizza oid. Zo: prei ovenschotel met frisse salade Ma: pasta met cherry tomaatjes, feta en basilicum. Di: Tajine met kippenbouten Wo: gehaktballetjes in een champignon roomsaus met Pilav en salade Do: aardappelkroketjes, vega burger en gewokte groentes.
De biefstuk schuift door van vorige week. We hebben gisteren onverwacht pizza besteld. Za: Biefstuk met madeirasaus, gepofte aardappel met knoflooksaus, Hollandse sla met een gekookt eitje Zo: maïsstamppot met ketjap-sinaasappeljus en rundervinken Dessert: karamelmousse met speculaasroom Ma: Kip tandoori Di: Cottage pie Wo: Carnitas op wrap, met guacamole e.d. Do: Wortelsoep met dragon en sinaasappel en Rotdogs Vr: Hete friet met stoof van kip en komkommersalade
Ma: iets bestellen bij de lokale grillroom Di: Gevulde paprika Wo: Kipfilet in mosterd roomsaus Do: Kabeljauw met pastinaak in roomsaus Vr: Parelgerst risotto met pompoen Za: Curry met spinazie en zoete aardappel Zo: Hollands pannetje champignon prei
Waar koop je parelgerst? Ik kan het nergens vinden (alleen online, maar dan wordt het vrij duur door de verzendkosten)
Bij de meeste Marokkaanse winkels, daar noemen ze het trouwens tchicha of iwzen. Ik nam het toen we nog in NL woonden altijd mee van vakantie, dus kocht het nooit bij de Marokkaanse winkels maar ik weet wel dat ze het verkopen.
Vandaag: Vega kerrie”kip” in bladerdeeg met een botersla/appel salade (HelloFresh) Morgen: iets bestellen ivm Valentijnsdag Ik denk dat we voor Italiaans gaan Maandag: Varkenshaasreepjes, nasi en zoetzure komkommer (HelloFresh) Dinsdag: Traybake met kip piri piri, paprika en krieltjes (HelloFresh) Woensdag: Farfalle met bospaddenstoelenpesto, champignons en salade (HelloFresh) Donderdag: Spareribs uit de slowcooker met coleslaw en patat Vrijdag: tomatengroentensoep met foccacia
Ma: Aardappels, hamlap en sperziebonen Di: Aardappelbolletjes, kip krokant en salade Wo: Risotto met Italiaanse Wokgroente en courgette Do: Macaroni met gebakken ei Vr: Wraps met kip krokant en salade Za: Pastasalade en soepje Ma: Chicken 2 night
Vandaag tm zondag: (Denk dat de volgorde wel aardig klopt) - gado gado met witte rijst. - witlof uit de slowcooker. - zuurkool stamppot uit de oven. - soep met een broodje. - panini. - patat met thaise kippenpootjes. - zelf gemaakte pizza.
Volgorde geen idee maar wat er gegeten kan worden de komende tijd: Lasagne Aardappels met bietjes en gehaktbal Gebakken aardappels met doperwten en kipcordonbleu Shoarma Friet met snacks en groente naar keuze Aardappelsoep met pannenkoeken Kipfajita's Varkenshaas, aardappelschijfjes en bloemkool Schnitzel met frietjes en broccoli Aardappels met witlof uit de oven en kipsaucijsjes Hertenbiefstuk met frietjes en wortels Pasta Enchilada's Kliekjes stamppot en snert uit de vriezer En dan tussendoor nog de nodige pannen verse soep (kip, tomaat, groente) Kunnen weer een poosje vooruit.
Ik heb een nieuwe kookboek en ben er zo blij mee (spice wise green, en deel 1 en 2 zijn ook enorme aanraders). Dus ik ga er komende week meteen een aantal recepten uit proberen: Za: Risotto met rode biet, walnoot en rucola Zo: Bloemkool à la polonaise, gepofte aardappel met paprika-roomsaus, gebraden kipfilet Weekendtoetje: Kruidige panna cotta met gekarameliseerde appel en speculaascrumble Ma: Maccheroni tuna melt Di: Kip kapsalon met (zoete aardappel) frietjes Wo: Pita met kipgyros, tzatziki en een Griekse salade Do: Hartige taart met gerookte zalm, dille en prei en een mierikswortelsausje, komkommersalade Vr: Doperwtjes à la Française, Librije gehaktbal, gekruide twister fries