Mochten jullie een top recept hebben online die ook eens niet te ingewikkeld is en liefst niet met vlees.... let me Please know ! Ik ben inspiratieloos.... bedankt!!!
https://amiraspantry.com/egyptian-koshari/ https://www.allrecipes.com/recipe/21459/indian-dahl-with-spinach/ https://snehasrecipe.blogspot.com/2017/06/moroccan-tortilla-tortilla-omelette.html?m=1 https://www.196flavors.com/tunisia-mermez/ (ik maak dit zonder vlees) https://www.196flavors.com/tunisia-farfoucha/ https://tasteofmaroc.com/moroccan-stewed-white-beans-recipe-loubia/ (ook bij deze het vlees weglaten) Dit zijn een paar van de vleesloze gerechten die wij vaak eten.
Wat lief bedankt!! Mijn Engels is alleen niet fantastisch maar ik ga kijken wat ik er van kan maken. Vooral de dAhl spreekt mij aan
Twee dingen van vorige week doorgeschoven, door veranderende plannen. Za: Doperwtjes à la Française, Librije gehaktbal, gekruide twister fries Zo: Pasta tuna melt Weekendtoetje: Chocolade roomijs met karamelsaus, mokkaroom en chocoladeschaafsel Ma: kruidige drumsticks, gebakken aardappeltjes, salade met ijsbergsla, komkommer, paprika en Thousand Island dressing Di: Zelfgemaakte sushi (en pannenkoeken voor de kinderen die geen sushi lusten) Wo: Hasselback bietjes met kaffir lime-boter en -salsa, varkenshaas, gebakken champignons en mini rosti Do: Zalmchowder en bagels met kruidenroomkaas, avocado en spinazie Vr: Kipfilet gemarineerd in oregano, citroen en knoflook, gestoofde balsamico worteltjes, warme zoete aardappelsalade met pecannoten, gekonfijte sjalotten, ahorn-ontbijtspek en rozijnen
Za: 10-gangen afhaalmenu van ons favoriete restaurant (kinderen eten iets anders) Zo: Boeuf bourguignon met ribbelfrietjes Weekendtoetje: Bramenpuddinkjes met citroenslagroom en amandelkrullen Ma: Uiensoep en broodjes gezond Di: Batata harra, chilivis met tahin, doperwtenbeignets met za’atar en feta Wo: Zwarte peper kip met udon noodles en een oosterse komkommersalade Do: Broodjes pulled chicken en rokerige zoete aardappelsalade met bacon en maïs Vr: Pasta met spinazie, boursin en champignons
Ons weekmenu voor komende week: (Willekeurige volgorde) - aardappels, andijvie, bal gehakt - aardappels, spinazie, vis - bami met sate - noedelsalade - patat met kippenpootjes - witlof ovenschotel - wraps met kipkrokant schnitzel, sla enz enz
Vandaag: Ajam nanas uit de slowcooker, rijst en kroepoek Morgen: bloemkool ovenschotel Maandag: hachee uit de slowcooker, rode kool en gekookte aardappels Dinsdag: zelfgepaneerde kipschnitzel, gewokte snijbonen en aardappel gratin Woensdag: Lasange en rauwkost Donderdag: pita falafel, verse frites en een salade Vrijdag: champignonsoep en stokbrood met kruidenboter en tapenades
Zondag: Kippendij met pandanrijst en oosterse groente Maandag: Parelgerst risotto met mascarpone en champignons Dinsdag: Hollands pannetje champignon prei Woensdag: Lasagne Donderdag: Calzone met ham en champignons Vrijdag: Kingfish met knolselderijpuree, zeekraal en tomatensaus met olijven Zaterdag: Varkenshaasmedaillon met veldslastamppot en cherrytomaten
Wij doen volgende week mee met een vega weekje: Maandag: Tagliatelle met courgette en champignons en roomsaus Dinsdag: Tortellini met tomatensaus en kaasschnitzels Woensdag: Bietenburger (met geitenkaas, ui, rucola, walnoten) + frietjes Donderdag: Broodje falafel Vrijdag: Shakshuka Zaterdag: Spaghetti met tomaatjes, ui en vega spekjes en mascarpone saus Zondag: Spaghetti met Italiaanse roerbakgroenten, tomatensaus en vega-balletjes
Ik heb ook weer eens een echt weekmenu gemaakt waar ik zometeen de boodschappen voor in huis haal: - gepofte zoete aardappel met crème fraiche en bacon bits, gegrilde kipfilet en een salade - pasta pesto met kipreepjes - gehaktbal met aardappelpartjes en broccoli schotel - Surinaamse bami met kippenpoten en zoetzure komkommer - taco’s met alles erop en eraan - Poolse aardappelsoep met stokbrood - stoofvlees met zoete aardappel (rijst apart voor vriend) en boontjes Ik ben sinds een week koolhydraatbeperkt aan het eten en zal hier en daar anders eten (salade, soep) of de carbs weglaten voor mezelf.
Za: Kip krokant wraps met gebakken paprika en ui, komkommer, tomaat, maïs, ijsbergsla, guacamole en chili jam Zo: Zweedse gehaktballetjes in roomsaus met cranberry compote, pommes duchess, doperwtjes Weekendtoetje: Omgekeerde ahorn-perenmuffins met slagroom Ma: Kipburger met salie, avocado, bacon en cheddar en koolrabifrietjes Di: Ajam smoor, zoetzure komkommer, Chinese nasi en scallion oil Wo: Baked beans Do: Gehaktballetjes in kruidige colajus (slowcooker) en stamppot met bietjes, rode ui en uitgebakken spekjes Vr: Pasta met zalm in mascarpone-tomatensaus met dille en citroen
Ma: iets bestellen bij de grillroom Di: Braad&stoom kip Woe: Shoarma Do: Pittige risotto met ontbijtspek Vr: Kip parmigiana met orecchiette in tomatensaus Za: iets van de snackbar Zo: Spinaziestamppot met halloumi, aardpeer en gedroogde tomaten.
Fruitige rijst met groenten, kip en chorizo Andijviestamppot met uitgebakken spekjes en chipolataworstjes Romeinse rigatoni met tomatensaus en spek, komkommersalade met feta Teriyaki honingnoedels met kip Boerenomelet met jongbelegen kaas en stokbrood, Italiaanse bonenbasillicumsoep Rodekoolschotel met appel en rookworst Flensjes met gekaramelliseerde rode ui en geitenkaas
Hier een saai weekmenu ivm drukke week volgende week. vandaag: Mac Zo: mais, sugarsnaps , rijst, ajam paniki Ma: vega tomatengroente soep, broodjes knak Di: spinazie, aardappels, ei en zalm uit de oven. Wo: pasta rode pesto met oa broccoli Do: marmita zonder vlees en vers brood.
Sorry, je citeerde jezelf ipv mij, vandaar dat ik het nu pas zie Ik gebruik wilde spinazie als ik deze dhal maak, maar met gewone spinazie (vers of diepvries) kan het uiteraard ook.
Geen weekmenu, want de afgelopen tijd doen we boodschappen voor een paar dagen. Het kan nog veranderen, maar dit is zo'n beetje de planning voor de komende dagen: Couscous met courgette, ui en kikkererwten Pasta met wilde spinazie, kipgehakt en ricotta "Gewone" Tunesische couscous (dus met vlees en groenten in pittige tomatensaus) Mhamsa (groentesoep met parelcouscous) met zelfgemaakt brood Roz djerbi (gestoomde gekruide rijst met o.a kip en veel peterselie)
Za: risotto met saffraan, kip, chorizo en doperwten en een tomatensalade Zo: Ovenschotel met kip, banaan en perzik en ribbelfrietjes Weekendtoetje: Beurre noisette roomijs met donkere chocolade espuma en gekarameliseerde hazelnoten Ma: Firecracker chicken op broodjes, wortelkoekjes en een salade Di: Jambalaya met kip en chorizo Wo: Gesmoorde bospeen met vanille, biefstukjes met spicy steak mix, pommes dauphine met peterselie Do: geroosterde paprika-tomatensoep met cajun-saucijzenbroodjes Vr: Kip pasanda met boontjes en rijst
Ma: Garnalen curry Di: Zuurkool stamppot met gehakt en banaan Woe: Indiase dahl Do: Romige pastaschotel met koolvis, brocolli en tomatensalade Vr: Boekoeloekoeburger met ei, wortelbroodje en aardappeltjes Za: Risotto met krokante aardpeer, prei en geraspte comté Zo: Kipfilet in champignonroomsaus met krieltjes en rauwkostsalade
Vandaag: pad thai Morgen: “japanse stoofschotel” uit de slowcooker met rijst Dinsdag: spaghetti met bolognesesaus uit de slowcooker en een salade Woensdag: zalm uit de oven, pomme duchesse en sperziebonen Donderdag: iets bestellen, pizza oid Vrijdag: wraps met vegetarische “kipkrokant”, honingsmosterssaus en sla, komkommer en tomaat