Vandaag macaroni Maandag zuurkool ovenschotel Dinsdag gekookte aardappels, verse bietjes, speklap Woensdag restje zuurkool ovenschotel Donderdag wraps Vrijdag krieltjes, sla, tartaartje Zaterdag verse kippensoep
Ma: bobotie met rijst Di: burritos met kip, paprika en een kruidensaus Wo: mac and cheese met bloemkoolroosjes Do: foe yong hai en tomatensoep (vegan) voor schoonmoeder Vrij: zelfgemaakte pizza
Deze week (ma t/m zon) In willekeurige volgorde.. - aardappels met witlof ham/kaas uit de oven - zelf gemaakte bami met sate en kroepoek - gebakken aardappeltjes, sla en shoarma - kerriesoep met broodjes - kip madras - kipkluifjes met patatjes - lasagne
Za: pizza (en maaltijdsalade voor mij) Zo: Fajita’s met gebakken paprika en ui, guacamole, zure room, geraspte kaas, komkommer, tomaat, maïs en ijsbergsla Weekmenu: Gezouten karamel-appelciderdonuts Ma: Piadina tuna melt, salade van geroosterde groentes met yoghurtdressing Di: Preikoekjes met yoghurt-kruidensausje, hete geblakerde kerstomaatjes op griekse yoghurt, couscous Wo: Broccolisoep met warmgerookte zalm, zelfgemaakte bagels met eiersalade Do: Kip in limoen-chilimarinade, en udon noedels met paprika, bosui en ketjap Vr: Kip met spek en appel, geroosterde aardappeltjes, salade van koolrabi, biet en appel
Voor deze week weinig zelf hoeven nadenken Zaterdag: Pasta uit de oven met gehaktballetjes en tomatensaus (HelloFresh) Zondag: Zelfgemaakte kipnuggets en patat met een salade (HelloFresh) Maandag: Gyrosschotel met varkenshaas, tomatenrijst en groenten (HelloFresh) Dinsdag: Wraps met biefstukpuntjes en rauwkost (HelloFresh) Woensdag: Rendang met kokosrijst en zoetzure komkommer-wortelsalade (HelloFresh) Donderdag: Pizza met gehakt, mozzarella en courgette (HelloFresh) Vrijdag: zelfgemaakte tomatengroentensoep met stokbrood en tapenades en kruidenboter
Zaterdag: Risotto met aardpeer, prei en geraspte comté (Hellofresh) Zondag: Kipfilet in champignonroomsaus met krieltjes en rauwkostsalade (Hellofresh) Maandag: Kipsaté met gesmoorde kokosboontjes (Hellofresh) Dinsdag: Gehaktbal met aardappels en groente (nog even kijken welke) Woensdag: Frisse kapsalon met kipfiletreepjes en yoghurtsaus (Hellofresh) Donderdag: Gevulde paprika met gehakt en rijst Vrijdag: Pannenkoeken
Tuurlijk! Is een Jamie Oliver recept. Er staan wat hoeveelheden bijgeschreven om het wat meer passend te maken voor ons gezin. En ik doe wel echt een flinke lading kaas meer dan zuinige Jamie . Ik maak de broodjes meestal in de zomer op de bbq. En als ik makkelijk wil doen gebruik ik voorgebakken ciabatta, die ik in drie of vier stukken snij en met vulling in mijn tosti apparaat grill.
Za: Rigatoni met pittige cherry tomatensaus Zo: Gourmetten Weekendtoetje: Matcha roomijs met witte chocolade ganache, en witte chocolade espuma met bosvruchten coulis en pistachenootjes Ma: Varkenshaas, champignonroomsaus, gebakken aardappel met spek en ui, salade met ranchdressing Di: Thaise rode curry met kip, zoete aardappel, bosui en verse koriander Wo: Hasselback kip met bocconcini en prosciutto, en daarbij polentafriet Do: Italiaanse tomatensoep met mascarpone, broodjes met mozzarella en pittige tomatensaus Vr: Cajun kip, zoete aardappel in pikante knoflooksaus en maïsfritters
Rodekoolstamppot met een jus van appelstroop, ui en appel met chipolataworstjes Aardappel-broccolischotel met kaas-basilicumsaus Spaghetti bolognese met Parmezaanse kaas en komkommerschijfjes Italiaanse rijstschotel uit de oven met balletjes en mozzarella Kerrie-ovenschotel met gehakt, bloemkool en aardappel Zoete aardappel rosti rondjes, ijsbergsla met feta, gekookt ei en augurk met kipschnitzel Penne met een prutje van chorizo, kastanjechampignons, gele courgette en bosui
Deze week voorraad opmaken, heb nog zoveel in de kast / vriezer. Di: Kip madras Wo: bobotie Do: Enchilladas met oa paprika en avocado Vrij: vissticks voor de kinderen en fish cuisine voor ons met worteltjes en frietjes uit de airfryer Za: schnitzels met aardappelschijfjes en bloemkool Zo: Chinees afhalen
Vandaag pannenkoeken Di vega groene curry met rijst Woe cordon bleu, aardappels en bloemkool do eet ik alleen, nog geen idee wat Vrijdag nasi Zaterdag gaan we zelf hamburgers maken met sla Zondag nog geen id
Vandaag: Pita shoarma (met zelfgemaakte knoflooksaus) Dinsdag: Kip siam Woensdag: Sajoer boontjes, ajam kip, rijst Donderdag: Oosterse wraps (pak Honig) Vrijdag: Courgettini met kip, tomaatjes en zelfgemaakte pesto Zaterdag: Zelfgemaakte kippensoep Zondag: Zelfgemaakte kippensoep
Wat een handig topic! Ik maak ook weekmenu ‘s maar soms is het best lastig om weer iets te verzinnen. Kan hier vast inspiratie opdoen! Deze week hier op tafel: Dinsdag: pita’s gegrilde groenten en zelfgemaakte knoflooksaus Woensdag: stamppot spinazie met chorizo, zongedroogde tomaten en pijnboompitten Donderdag: risotto met tuinboontjes en erwten en citroen. Vrijdag: Wok van groenten met noedels Zaterdag en zondag laten we altijd open. Zelf pizza maken/iets bestellen.
Vandaag: aardappel, witte bonen en snijbonen en een vega burger Wo: macaronischotel Do: pannenkoeken Vr: zuurkoolstamppot De rest van de week: 2x Chili con carne Spinazietaart Italiaanse fritatta
Di: aardappelen, bloemkool, boontjes en worst Wo: BBQ krieltjes, worteltjes en vis uit de oven Do: zilvervliesrijst, wokgroenten en gemarineerde kipfilet Vr: kip gyros, ijsbergsla en tomaat etc en Turks brood Za: verse patat, groente en kipsnitzel voor de kinderen. Voor mij groente en kipfilet. Zo: julienne soep met volkoren stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter. Voor de kinderen poffertjes erbij. Ma: aardappelen, groente en vlees.
In willekeurige volgorde: Pompoensoep met Turks brood en kruidenboter Bloemkool, aardappelen en pangasiusfilet Aardappeltjes uit de oven, courgette met geitenkaas en kipfilet pesto Macaroni Farfalle met courgette, kip en roomsaus Pasta aioli met geraspte grana padano en lekker veel knoflook Keertje bestellen (waarschijnlijk pizza) Ik merk dat we inmiddels toch wel zo'n 2-3 x per week vegetarisch eten (onbewust, niet dat we dat per se willen). We merken eigenlijk geen verschil. We eten lekker in ieder geval.
Za: Friet en snacks (thuisbezorgd) Zo: Fajita’s Weekendtoetje: Panna cotta, chocolademousse, frambozencoulis, frambozenslagroom en verse frambozen Ma: Rijst met tonijn, gebakken paprika en ui en een salade Di: 4-kazen quiche, rucolasalade met gesuikerde bacon, verse knoflookcroutons, geroosterde cherrytomaatjes en honing-mosterd vinaigrette Wo: Krokante kip in pittige limoen chilisaus en kokosrijst Do: Thaise zoete aardappel soep met korianderpesto en zelfgemaakte steamed buns met honing-ketjap pulled chicken en bosui Vr: Stroganoff gehaktballen met stroganoff saus, frietjes en een salade
Haha helaas! Ik doe alleen aan thuisbezorgd als het hier wordt afgeleverd Maar recepten kan je altijd van me krijgen