Zeker! Ik gebruik dit als leidraad: https://ohmyfoodness.nl/gestoofde-rendangballetjes-in-kokosmelk/ Wij houden van groenten, dus bij ons gaat er echt veel meer prei en gele paprika door. De paksoi laten we wél weg omdat zoon hier niet zo van houdt.
Za: Domino’s Zo: uit eten: Tapas Dessert: Taartje met passievruchtmousse, passievruchtgelei en witte chocolade ganache met rice crispies Ma: Thaise rode curry met kip en zoete aardappel Di: Tomatensoep met basilicumschuim en worstenbroodjes Wo: Rode koolstamppot en hachee van gehakt Do: Spaghetti bolognese Vr: Varkenshaas, gebakken champignons, crispy knoflook aardappeltjes, gestoofde paprika
Ons weekmenu vanaf morgen: (willekeurige volgorde) - aardappels, bloemkool, worstje - aardappels, witlof, schnitzel - gebakken aardappels met biefstukje - groentesoep met een broodje - mac 'n cheese - noedels met zwarte peperkip - patat met snack (ik ga uit eten met 3 vriendinnen)
-Vol au vent met vidé, puree en wortels -Verse lasagne -Volkoren pasta met spinazie, ricotta en zalm. -Wrap met gegrilde kip en rauwkost - Rijst met kip, wokgroenten en currysaus - Witloof soep met dikke bruine boterhammen. - Frietjes met steak peper en salade.
Roti kip witlof ham/kaas aardappel spaghetti bolognese saus gebakken aard, sla en vlees Mac&cheese ala sonja (met gerookte kip en tomaat)
Ik schuif een gerecht van vorige week door, omdat we onverwacht Chinees besteld hebben. Za: Varkenshaas, gebakken champignons, crispy knoflook aardappeltjes, gestoofde paprika Zo: Risotto met doperwtjes, gerookte zalm en dille en een salade van rucola, parmezaan, pijnboompitjes en gedroogde tomaatjes Dessert: Baba au rhum, vanillesaus, slagroom en vers fruit (voor de kinderen natuurlijk zonder rum) Ma: Kip met cashew-misoboter, aardappelbolletjes, kruidige geroosterde bospeen Di: Jambalaya Wo: Zoete kip, cajun aardappeltjes en salade (maïs, paprika, tomaat, bosui) Do: Nasi, pindakip, kroepoek, komkommer, gebakken uitjes en zelfgemaakte seroendeng Vr: Zalmchowder en bagels met kruidenroomkaas, avocado en spinazie (als ik tijd heb, maak ik de bagels zelf)
Kaasfondue (vandaag) Verder, in nog nader te bepalen volgorde: Turkse dürum Macaroni Bloemkoolsoep met krokante ham Krieltjesschotel met rundergehakt, Italiaanse groente en rode pesto Feta uit de oven met tomatentapenade, geroosterde paprika en orzo Vegetarisch stoofpotje met peterseliewortel, kastanjechampignons, aardappelpuree en cranberrychutney
Za..patat shoarma met Turks brood en sla Zo..bloemkool krieltjes en schnitzel Ma..verse tomatensoep met stokbrood Di..boerenkool met worst en speklap Wo..spaghettini Do..aardappelpuree met spinazie en stukje witvis Vr..nasi met saté en kroepoek
ons weekmenu voor volgende week (ma/zo) ziet er zo uit: (willekeurige volgorde) - italiaanse bol (broodje mario) - aardappels, witlof ham/kaas - broodje hamburger - gebakken aardappeltjes, sla, shoarma - paella - stamppot andijvie met spekjes en een bal gehakt - donderdag eten man en dochter bij opa en oma en eet ik op mijn werk
Ooit schreef ik best fanatiek mee, maar de laatste tijd niet. Ga toch maar weer beginnen dat te doen, want ik ben regelmatig volledig inspiratieloos Deze week: - kofta batata (Libanese “stoofpot”) - Vega lasagnette - pita shoarma - Indonesische nasi - stokbrood met aioli en biefstuk - gebakken vis (en/of mosselen) met funchi (Antilliaans) en wat patat voor de jongste Voor op zondag een broodje knakworst denk ik.
Hier word het: Vandaag broodje knakworst Zo: lasagnette Ma: andijviestamppot met gehaktballen Di: quesadillas en de jongens aardappelbolletjes, hamburger en rauwkost Wo: spinazie, aardappelpuree en vis Do: ovenpasta Vr: patatdag Za: broodje hamburger Zo: kip, krieltjes en sperziebonen Ma: shakshuka met zoete aardappel en aubergine.
Vandaag: oma kookt Morgen: zelf kipsate maken, salade en kroepoek Verder: Bloemkool pesto ovenschotel Risotto Rosti, vega nuggets, brocolli Jambalaya Zuurkool/ananas stamppot
ons weekmenu vanaf aanstaande maandag.. (willekeurige volgorde) - Aardappels, andijvie, bal gehakt (dit eten man en dochter donderdag bij opa en oma, ik eet op mijn werk) - Aardappels, bietjes, speklapje - Aardappels, spinazie, vis - Aardappels, witlof ham/kaas - Gebakken aardappeltjes, sla, shoarma - Kip met patat - Spaghetti
Vandaag. Nog geen idee Morgen. Pannenkoeken restaurant Maandag. Noedels met garnalen Dinsdag. Aardappels, spinazie en vlees (?) Woensdag. Soep met brood Donderdag. Spaghetti Vrijdag. Dochter wou broodje frikadel (partner eet niet thuis, dus dan de afspraak dat we makkelijk/lekker eten )