Afgelopen week: Zondag: Jonge Kapucijners met spekjes, sperziebonen, gekookte aardappel en greenfield hamburger. Daarbij een vegetarische jus.....nouja was meer een sausje maar wel lekker. Maandag: Bloemkool met gekookte aardappel en rundersaucijs en zelfgemaakte kaassaus Dinsdag: Broccoli met verse patat en sateschnitzel Woensdag: Spruitjes voor ons en doperwten voor de kids. Ze vinden ze echt niet lekker, niet erg maar wel even proeven. Wat je niet proeft kan je niet leren eten. Kipdrumsticks en opgebakken aardappelpartjes. Donderdag: Hutspot met hachee Vrijdag: werd uiteindelijk patat met een snack omdat ik gillende rugpijn kreeg tijdens het werk en amper kon staan. Vandaag dus verse groentensoep met plukbrood (was eigenlijk gister de bedoeling) Morgen zelfgemaakte lasagne met veel groenten. Volgende week in willekeurige volgorde: Kikkerbilletjes in het groene gras, gekookte aardappel en boomstammetje Bami Zelfgemaakte pizza Pasta met zelfgemaakte bolognesesaus bomvol groenten Verse patat of left over groentensoep als we daar meer trek in hebben. Vrijdag gaan we uiteten. Uitgenodigd door schoonouders die 12.5 jaar zijn getrouwd.
Ik heb weer iets van vorige week door moeten schuiven (de zalmchowder) omdat we ongepland wat uit diepvries en airfryer hebben gegeten. Za: Zalmchowder en bagels met kruidenroomkaas, avocado en spinazie Zo: Waanzinnige kip, gebakken aardappel en salade met geroosterde paprika, tomaat en pesto dressing Dessert: Appel-hazelnoot crumble met hazelnoot praliné roomijs Ma: Kip kapsalon met krieltjes Di: Zwarte peper kip met paprika en bosui uit de slowcooker en udon noedels Wo: Fondue Do: Fajita’s Vr: Rotdogs en een rokerige zoete aardappelsalade met maïs en bosui
Als ik jouw weekmenu lees vraag II mij af hoelang je in de keuken staat iedere dag en hoe kom je op de recepten? Vaak kom ik niet verder als gewoon een agv Of simpele pasta. Jouw recepten klinken vaak lekker maar ik ziu geen idee hebben hoe en wat.
Ma: eten bij schoonmoeder. Di: soep met broodjes Wo: kip hawai met rijst en fruitschaal Do: aardappel anders met vis en wortelen Vr: macaroni Za: hachee met aard.puree en haricoverts Zo: nog geen idee.
Zondag: varkenshaas, champignons, asperges en frietjes. Frikandel voor de jongste. Maandag: gebakken aardappeltjes schnitzel/kipschnitzel, sperziebonen Dinsdag: man zuurkool uit vriezer met speklap, dochter en ik roti, zoontje een allegaartje Woensdag: man en ik bami (van de Chinees, uit de vriezer) met gehaktballetjes in teriyaki saus, dochter rijst met gewokte kip, edamame bonen, avocado etc (home made pokebowl) Donderdag: shoarma met friet, sla etc, kinderen friet met kipnuggets Vrijdag en zaterdag: nog geen idee, keertje pasta denk ik. En vrijdag is pannenkoekendag, dus pannenkoeken met 2 soorten soep uit de vriezer En ja ik kook bijna dagelijks 2 of 3 varianten op de maaltijden ivm de kinderen en totaal verschillende smaken.
Maandag: pasta met zelfgemaakte pesto Dinsdag: bloemkoolpizza Woensdag: saté babi met bloemkoolrijst en komkommer Donderdag: geroosterde aardappeltjes, bloemkool en vegaburgers Vrijdag: pita’s met zelfgemaakte gyros en zelfgemaakte knoflooksaus Zaterdag: kip ketjap met bloemkoolrijst en boontjes Zondag: bij vrienden
Ma: Roerbakgroente met biefstuk, en zilvervliesrijst Di: Witlof ham/kaas, krieltjes en een rundervink Woe: Pasta Pesto Do: Spitskool met kerriesaus Vrij: Prei/champion schotel Zat: Mango salade Zon: Kip kerrie denk ik, kan ook een restje uit de vriezer zijn, ik eet op mn werk.
Whahaha, ik zie nu dat ik de naam niet veranderd heb. Ik zet mijn weekmenu altijd in mijn iphone bij notities en dan copy/paste ik het gewoon. Maar meestal pas ik het wel even aan (staan bv ook blz nrs van kookboeken bij). Maar goed, dit is het recept, en wij vinden het heerlijk. https://www.bonapetit.nu/recept/waanzinnige-kip-uit-de-oven/ (Ik doe het alleen wel iets anders: ik kook eerst de wijn een stuk in.)
Is eigenlijk een kwestie van jaren ‘sparen’. Ik probeer iedere week wel 1 of 2 nieuwe recepten. Ik hou alle succes recepten bij en heb zo inmiddels een hele lange lijst van dingen die wij graag eten (of die ik graag maak ) Veel komt uit kookboeken of van internet. Ik sta niet eens zo lang in de keuken. Maar meestal spreid ik het werk ook uit over de dag, bv ‘s morgens al het snijwerk doen oid. Dus daardoor voelt het ook niet alsof ik lang in de keuken sta
De Rotdogs zijn van de foodtruck van Hans Worst (uit Rotterdam). En is dus eigenlijk een opgepimpte hotdog. Heel erg lekker! hotdogs hotdog broodjes Nacho Cheesedip 1 Verse rode peper, fijngesneden plakjes (gerookt) ontbijtspek Lente-uitjes, fijngesneden houten tapasprikkers Barbecue rub (die maak ik zelf) Snijdt de Hotdog Buns in de lengte open. Besmeer de beide (binnen)zijden van de broodjes goed dik met de Nacho Cheesedip. Strooi de rode peper in de broodjes. Strooi hier ook fijngesneden bosui bij. Doe de hotdogs in de broodjes, vouw dicht en omwikkel met spek. Zet evt. vast met de prikkers. Besprenkel de broodjes met bbq-rub en bak om-en-om in de pan, op een grillplaat of op de bbq. En voor de aardappelsalade: zie foto Ik gebruik dus zoete aardappel ipv krieltjes. En ik neem gewoon maïs uit een blikje.
Vandaag hadden we homemade kapsalon maar dan iets gezonder (aardappelschijfjes niet gefrituurd maar uit de airfryer) Verder deze week: - romige pasta met zongedroogde tomaat en kipfilet - jambalaya - wraps - broodje shoarma Weekend - broodje knakworst - Iets als gozleme of homemade broodjes met salade of sucuk/kaas
- kapsalon met verse friet, sla, kipdijfilet reepjes, knoflooksaus en gesmolten kaas (overgenomen uit het hello fresh recept) - traybake - Pizza - Soep met broodjes - Vis (waarschijnlijk zalm) met worteltjes en aardappels uit de airfryer - quiche
Zo: gehaktballetjes in tomatensaus uit de slowcooker met spaghetti Ma: aardappelen, snijbonen en slavink Di: quiche met broccoli en kipfilet en tomaat Wo: iets uit de slowcooker met rijst en broccoli Do: macaroni Vr: turks brood met ijsbergsla en shoarma Za: patat, snitzel en worteltjes
In willekeurige volgorde: Enchiladas. Dochter had griekse rijst, kipkrokantschnitzel en 6 verschillende soorten groente Kipschnitzel, gebakken aardappeltjes sperziebonen Aardapelgratin, chipolataworstjes, bloemkool. Dochter kipfilet Broodjes hamburger, friet, rauwkost etc Dochter gegrilde kipfilet, zoon frikandel, cultuurbarbaren Pilaf, dochter poke bowl En dan is de inspiratie wel weer even op....
Vandaag; sperziebonen met sajoer boemboe, rijst en kipfilet a la minute piri piri Dinsdag; aardappels, bloemkool en vlees (voor mij een Vega burger) Woensdag; wraps met Mexicaans gekruide kip en groenten Donderdag; waarschijnlijk KFC Vrijdag; pasta bolognaise Zaterdag; aardappels groenten vlees Zondag; bij mijn moeder
Zoete kip met cajun aardappelen Lasagne Boontjes en balletjes Tex Mex quesadilla’s Weekend nog geen idee
Maandag t/m zondag.. (willekeurige volgorde) - aardappels, spinazie, ei en vis - aardappelschotel - capucijnerschotel - krieltjes, sla en een tartaartje - noedels, kip, groente en een woksausje - donderdag eten man en dochter bij opa en oma en ik eet op mijn werk - zelf gemaakte pizza of aardappelkoeken (ik twijfel nog)