Maandag tot en met zondag: Aardappels, wortels en vega vlees Pasta cabonara met salade Lasagnesoep (vriezer) Goulashsoep uit de slowcooker Pannenkoeken Rood met witte stippensoep Uiteten Niet het meest gezonde weekmenu deze week
Za: Uit eten Zo: Quiche lorraine en rucola salade met walnoot, druiven en honing-mosterd vinagrette Dessert: Meringuerol met mascarponeroom, vers fruit en pistache Ma: Kip kerrie met doperwtjes en ananas Di: Kip krokant wraps Wo: frittata met spinazie, zoete aardappel en feta (of geitenkaas) Do: Kalkoenballetjes in paprikasaus (ot 106), gestoomde aardappeltjes en bloemkoolbeignets (app) Vr: Kip shoarma op pita
Maandag kookt mijn schoonmoeder En in willekeurige volgorde: Pompoenrisotto Witlofschotel Zalm uit de oven, broccoli en zilvervliesrijst met pesto Maaltijdsalade
Ben inspiratie loos. Het draait meestal uit op zo een saai menu. Pannenkoeken, pasta gerecht, agv paar keer. Zoon eet heel slecht op het moment. Die wil alleen gekookte aardappelen met wortelen of snijbonen. Zucht. Zaterdag, Pannenkoeken Zondag, agv Maandag, bij schoonmoeder Dinsdag, soep met broodje. Woensdag, agv Donderdag, pasta Vrijdag, agv.
Maandag: quinoa salade met kerstomaatjes, komkommer, feta en zwarte olijven. Dinsdag: rijst met kip curry Woensdag: chorba soep en broodje chipolata Donderdag: lasagne bolognese Vrijdag: couscous op z'n Marokkaans Zaterdag: kiptajine met ui, tomaat en honing Zondag: harira en een broodje kalkoensbrochette.
Pasta carbonara met doperwten en ham blokjes Andijviestamppot met uitgebakken spekjes en rookworst Opgebakken aardappelen met knoflook, komkommersalade en kipschnitzel Friet met snacks Dochter ping en klaar Zweedse balletjes, aardappelpuree en erwten, ik ping en klaar gegrilde kipfilet, rösti en sperziebonen, zoon poffertjes. Restant andijviestamppot en pasta carbona Groene curry met garnalen, spitskool, sperziebonen en zilvervliesrijst
Vandaag eten besteld. (kipsate met een gemengde salade, geen friet of pasta) Morgen maak ik een viscurry met zilvervliesrijst en groenten. Maandag een maaltijdsalade. Ik ben laat thuis van kantoor dus hij wordt simpel. Mozzarella met tomaat, komkommer, rucola, pesto dressing en een rustiek volkoren stokbroodje Dinsdag even we Mexicaanse wraps met vega kipstukjes en groente
Ons (ongezonde) weekmenu, vanaf morgen t/m komende zondag in willekeurige volgorde.. - aardappels, bloemkool, bal gehakt - aardappels, witlof ham/kaas - broodje zigeunerschnitzel - garnalensoep met foccaciabrood - patatjes met snack (dit sowieso woensdag omdat dochter mag afzwemmen voor haar C-diploma) - stamppot ovenschotel met gehaktballen (kookmutsjes) - wok
De volgorde staat nog niet vast: - Tiktok pasta - Firecracker chicken - Kofta (homemade uiteraard) - Pita gyros met homemade tzatziki en rauwkost salade - Tagliatelle met broccoli saus of spinazie/ zalm. - Aardappel partjes uit de airfryer met aioli, wortels (mogelijk gestoomd of uit de oven) en vis - Uit eten (de kinderen krijgen thuis een pizza).
In willekeurige volgorde: - Pittige pindacurry met kip en bimi, met zoetzure salade, rijst en naan - Concligie met kipfilet, zelfgedroogde tomaten, zwarte olijven en rode-pestoroomsaus. En erbij nog iets van een salade en foccacia - Mihoen goreng met babi ketjap, sajoer boontjes, sambal goreng telor en zelfgemaakte atjar - Vegetarische moussaka met fetasalade - Pittige tomaat/paprikasoep met batbots (met oa gehakt en paprika) - Woensdag bestellen we wat, want dan heeft dochter 's middags schoolvoetbal en 's avonds gewoon voetbal (en ik ga bij allebei helpen) - Zoete aardappelfrietjes met paddenstoelenburgers, geroosterde groene asperges en rucolasalade.
Zo: pitabroodjes net tomaat, paprika en kipgyros Ma: voor kids en man aardappelen, snijbonen en slavink Voor mij:blokjes kipfilet met spitskool en rijst Di: zelfgemaakte pizza Wo: geen idee, gaan dagje uit, zal patatje worden Do: spaghetti Vrij: broodjes hamburger en voor de kinderen krieltjes erbij Za: pasta met kipfilet en broccoli
Gister: Uiensoep met kip en tosti ham kaas De rest van de week: Witlof Ham/Kaas, aardappelen, vlees Venkel/prei stoof met geitenkaas, aardappelen , zalm voor mij, vlees voor hem Bloemkool mac &cheese ovenschotel met gehakt Nasi, ajampaniki, gebakken ei, banaan, salade, pindasaus Ik eet zelf geen gekookte aardappel, althans bijna nooit. Vind het echt niet lekker en als ik (teveel) koolhydraten kan vermijden dan graag. Alleen vrijdag weet ik nog niet. Misschien kipsalon?
Gisteren uit eten geweest met man en jongste. Oudste at courgettesoep, gekookt ei en pistoletjes met kipkebab. Vandaag: macaroni/ oudste macncheese en gerookte kipsalade Dinsdag gehaktbal, gekookte aardappelen, rode kool en appelnoes Woensdag: chili con carne, oudste poke bowl Donderdag ben ik alleen met de kinderen, zullen wel frietjes worden Vrijdag: aardappelgratin, kipcordonbleu en sperziebonen Zaterdag: courgettesoep, stokbrood en pannenkoeken
Voor deze week: vandaag: “tiktok-pasta” maar dan met Boursin/roomkaas ipv feta Morgen: pandanrijst, karaage (krokante kip) in ketjapsaus met paprika, ui en boontjes Woensdag: plaattaart bbq kip met champignons, ui en paprika Donderdag: uit eten gok ik zo voor m’n verjaardag Vrijdag: pannenkoeken Zaterdag: nog geen idee Zondag: quesadillas, voor de kinderen ham/kaas, voor ons met pittig gehakt, champignons, ui, paprika en cheddar
In willekeurige volgorde: Pitabroodje met kipshoarma en salade Zoete aardappelstamppot met paksoi, kip en gebrande cashewnoten Aardappelschijfjes, sperziebonen en een hamburgertje Rijst met prei en gehaktballetjes Risotto met prei en kipvleugeltjes
Uiteraard! De Karaage is als volgt: 500 gr kippendijen, gesneden in grove stukken 50 ml sojasaus 50 ml mirin 25 el sake (kun je ook weglaten) 2 tl geraspte gember (poedervorm mag ook) 2 tl gehakte knoflook aardappelzetmeel om de stukjes doorheen te wentelen olie, om te frituren Je maakt als het ware een marinade (alle ingrediënten behalve de aardappelzetmeel) en daar doe je de stukken kip door. Dit laat je minimaal een uur staan. Daarna doe je de gemarineerde stukje kip door het aardappelzetmeel totdat de marinade alles heeft opgezogen. De stukjes kip frituur je dan in een laagje olie in de pan. Daarna doe ik de stukken kip in een andere pan met: zoete ketjapsaus, water, grof gesneden groene paprika, ui, boontjes en eventueel taugé. De saus moet dik zijn, maar niet stroperig. Dat serveer ik bij witte (pandan) rijst
@Linda86 met gele paprika en champignons ipv boontjes, maar het idee is hetzelfde. Even een foto voor de beeldvorming
Ma: Firecracker chicken, gebakken aardappeltjes en geroosterde bloemkool Di: Pasta bolognese Wo: Gebakken kipfilet, röstirondjes en witlofovenschotel met ham, banaan en monchou Do: Romige doperwtensoep met munt, Hollandse garnalen (of ger. kipreepjes) en ciabatta met mozzarella en een warme en pittige tomatensalsa Vr: Chinese kip in citroensaus, zoetzure paprika, en knoflookrijst