Donderdagavond kreeg ik uit het niets een hele gevoelige kies. Vrijdag ochtend tandarts gebeld en kon gelukkig terrecht bleek een zenuw ontstoken dus ik moest voor het eerst in mijn leven een wortelkanaalbehandeling. Toen ik het hoorde schrok ik wel en was ik wel bang dat het heel veel pijn zou doen. Ik werd verdoofd en daarna is er een tijdelijke vulling geplaatst en binnenkort heb ik een vervolg afspraak. Nadat de verdoving was uitgewerkt eigenlijk nauwelijks last gehad dus was helemaal opgelucht. Gister ging ook alles nog steeds goed. Maar vandaag lijkt het alsof ik geen drinken/ kou kan verdragen al neem ik maar een klein slokje doet het opeens super zeer. Ook gewoon kraan water wat niet uit de koeling komt. Is dat de napijn die ik zou moeten voelen? Of is er toch nog iets niet helemaal goed? Ik heb voor de zekerheid Paracetemol genomen maar ook daar moest ik voor drinken wat dus bijna niet ging zo zeer deed het. Ik bel morgen maar weer de tandarts maar misschien weet een van jullie of dit wel of niet erbij hoort.
Ik neem aan dat ze de zenuwen nu verwijderd hebben en de kanalen ontsmet en tijdelijk gevuld. Ik had de dag erna nog best veel pijn, bleek toch nog rommel in te zitten. Dus weer open, gespoeld en met die vijltjes er in en toen weer dicht. Toen was het pas pijnvrij. Ik zou morgen even bellen.
Bij mij hoorde het erbij, ik kreeg ibu-bruis 600mg om ‘t mee uit te zitten. Na de tweede behandeling geen pijn meer gehad.
Ik heb er meerdere gehad. Er blijft voor je gevoel wat druk op staan. Ook wanneer alles achter de rug was bleef het wat onrustig en daarna was het goed. Al denk ik dat het voornamelijk de verdoving is waar ik last van heb Morgen gewoon bellen.
Kan toch best napijn zijn. Ik heb er een aantal gehad en toch de dagen erna altijd wel nog last, soms ook met vlagen. Ik zou voor nu een pijnstiller pakken als je er veel last van hebt en morgen even bellen en overleggen met je tandarts. Sterkte!
Is de vulling al stilgelegd het kan zijn dat ze eerst de ontsteking weg willen hebben en de kies alleen open hebben gemaakt. Het stilleggen van de vulling gebeurd dan in een volgende afspraak. Ik heb er meerdere gehad de ene keer 2 afspraken de andere 3 ... ligt er aan hoe heftig de ontsteking is. Ik zou bellen en vragen of ze kunnen bekijken wat er aan de hand kan zijn.