Het "weer geen baby met" Sint/kerst/oud&nieuw topic

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster80, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik vond de decembermaand vooral vorig jaar erg moeilijk. De jaren daarvoor vielen wel mee. We hadden een mislukte cryo poging net na 5 dec en daarna kerst & oudjaar met veel kindjes. Ik heb mij toen behoorlijk leeg en verdrietig gevoeld. En mensen bedoelden het al die jaren vast goed, maar ik vond het zo vreselijk als er werd gezegd of op een kerstkaart stond 'volgend jaar wordt vast jullie jaar'. Ooh ja, heb je een glazen bol?!
    Voor iedereen die deze maand liever een winterslaap houdt; een dikke knuffel!

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    buurvrouw, hier ook de 4e kerst zonder zwangerschap. wat duurt het toch lang he! gewoon onmenselijk. trek jij het nog allemaal een beetje?
    Wat een lieve vriendin heb je dat ze je bloemen bezorgd. super lief en waardevol als vrienden op zo'n manier hun medeleven betuigen

sophy wauw, wat moet dat als een wonder voelen als je na 5 jaar ineens een positieve test hebt. en nu al 2 kindjes. gefeliciteerd meid. lief dat je met ons meeleeft

bubbelz, zo voelt het inderdaad, alsof je een deel van jezelf mist. ben je nu met een poging bezig ? wat zou het een mooie afsluiter van het jaar zijn als het nu zou lukken! ik gun het ons allemaal heel erg. laat je nog weten of het gelukt is ? knuffel

mystiek, heeeeel veel succes morgen met de tp! hopelijk een mooie plakker! laat je nog even weten of de uitslag positief is ? ik ga heel hard voor je duimen

chiaraa gefeliciteerd met je zwangerschap, en alvast met je verjaardag :) dit jaar een hele andere verjaardag en december maand voor jou :)

sas27 bedankt voor de lieve woorden. wat heerlijk dat het bij jou gelukt is :)

marisje4, ook jij bedankt voor de super lieve woorden, nog maar een maand tot de bevalling, wat spannend zeg. bijna genieten van de kleine man. alvast veel succes met de bevalling

logan, jeetje wat heftig 2 miskramen. zo oneerlijk is dat, dan ben je zo dichtbij.... hadden we maar een garantie dat het ooit gaat lukken, maar dat hebben we niet, en die onzekerheid is killing. veel sterkte met de feestdagen, dikke knuffel

tess27, mijn zus heeft vorig jaar een wensballon opgelaten voor ons met de wens voor een baby in 2015. ze had dit gefilmd en stuurde dat naar mij, zo lief vond ik dat. tranen in mijn ogen. helaas heeft het niet geholpen. we geven inderdaad niet op, dat de december maand maar snel voor bij is!

joanna, jarig zijn maakt het inderdaad nog confronterender. ik vind mijn verjaardag sinds een paar jaar ook niet meer leuk om te vieren. wat balen zeg van die negatieve test :( klote zeg. veel sterkte meid. zo oneerlijk

klaasje lief dat je aan ons denkt en met ons meeleeft! thnx meid

pinkflower gefeliciteerd met je zwangerschap!! wat heerlijk dat het gelukt is! ja al die goedbedoelde adviezen en uitspraken, ik kan er een boek over schrijven haha
    maar ik denk altijd maar zo: ze bedoelen het vast wel goed ;)

3. Sammeke

Sammeke Actief lid

2 nov 2014
    216
    0
    0
    Bij ons nu 2de kerst na het starten voor eerste kindje en weer geen zwangerschap.. Erg confronterend

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lieve dames,
    Ik ken jullie gevoelens zo goed! Heel herkenbaar.
    Ik wil jullie alle sterkte en liefde van de wereld wensen en hoop dat jullie in 2016 allemaal zwanger zullen zijn en dat jullie na 9 maanden een gezond kindje mogen vasthouden.

5. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik meld mij weer met het goede nieuws dat we na de eerste icsi ZWANGER zijn! Het is heel pril maar ik ben er ontzettend blij mee..wat ik wil zeggen: ik snap en voel hoe zwaar het is om hoop te houden maar keep the hope. Ik dacht ook dat het NOOIT goed zou komen maar het is ons toch gelukt...ik wens jullie allemaal dezelfde blijdschap met kerst of 2016 toe!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gefeliciteerd, Flower!

7. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Dank je wel!

8. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar...
    Gelukkig kunnen sommige van onze vrienden hopelijk wel rekenen en weten ze dat als ze ons 4j geleden al vroegen 'en? Kindjes???' en we toen zeiden 'jaja, mag binnenkort beginnen komen he :) ' ... en er nu nog steeds geen zijn...
    Heel vermoeiend en confronterend inderdaad.
    Iedereen in de omgeving lijkt om de haverklap zwanger te worden, op 't werk doen ze ineens moeilijk omdat ik 'zoveel afwezig ben'
    Pfff... Zware dagen, maar meiden! Gelukkig hebben we allemaal een goede partner waar we heel veel aan hebben! Neem hem/haar eens extra goed vast, dat ga ik toch doen :)

9. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Vorig jaar, met oud & nieuw, hebben mijn vriend en ik een wensballon opgelaten met
    de gedacht dat 2015 ons jaar ging worden. Ook dit jaar staan we met lege handen.
    Dit was het zoveelste jaar waarin we wensten het jaar daarop met zijn drieën te zijn. Elke jaar wordt het moeilijker.

Dit jaar gingen we een nieuwe weg in: IVF
    Na 3 tp's nog steeds niet zwanger en alleen maar tegenslagen.
    Elke keer ben ik kapot van verdriet als mijn menstruatie weer begint.

Dit jaar blijven we thuis. Zowel met de feestdagen en met oud & nieuw.

Ik kan het niet aan de kinderen (van de nieuwe vriendin van mijn schoonvader ) te zien met hun kinderen.
    Opa word mijn schoonvader genoemd. Opa? Zijn eigen kind kan
    geen kinderen krijgen en je laat je opa noemen door iets van niet
    eens van jou is... Dat steekt, en niet alleen bij mij.

Dit jaar zijn wij geheel kinderloos met de feestdagen : HEERLIJK!

Volgend jaar weer vol goede moed verder met onze ivf.

10. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Zucht....... herkenbaar! Dit jaar voor eerst dat het me zo zwaar valt...

En dan tot overmaat van ramp dat mijn schoonzusje het sinterklaas gedicht afgelopen zaterdag verkeerd voor las...... en ons vragend aan kijkt of ik zwanger ben...ikke: ehm schoonzus misschien moet je het nog eens lezen. Haar reactie: oja hihihihi...... Ik kon wel door de grond zakken. Ik wilde natuurlijk heel hard zeggen jaaaa maar helaas ik had weer geen positieve test die week. Bijna niemand weet dat we al 4 IUI's erop hebben zitten bezig zijn met nummer 5 en volgend jaar met IVF aan de slag gaan.

Dus heel eerlijk ben ik dit jaar wel weer blij als het 1 januari is. :)

11. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat heerlijk! Na een dikke vier jaar zal dat vast een geweldig gevoel zijn. Geniet ervan!

12. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig om te lezen allemaal. Soms heb ik het idee dat wij de enige zijn waarbij het niet wil lukken. Gewoon omdat zoveel mensen in onze omgeving heel makkelijk zwanger raken. Ik heb ook totaal geen zin in de feestdagen. Dit is het 3e jaar waarin we met kerst en oud&nieuw nog niet zwanger zijn. Ieder jaar heb ik gedacht dat het het jaar daarop wel zou lukken. Nu denk ik dat niet. Nu heb ik er totaal geen vertrouwen meer in.

13. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wow, elk woord klopt, je omschrijft precies mijn gevoel, ik voel me een beetje minder alleen!

14. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier gaan we voor de 4de keer roepen, dit jaar word ons jaar! Het leek er even op dat we met kerst een leuk kadootje hadden voor de familie maar helaas mocht het niet zo zijn.

Desondanks dat ik enorm baal, kijk ik wel echt uit naar de feestdagen. Heerlijk knuffelen met m'n nichtjes, lekker eten en het warme en liefdevolle gezelschap van familie en vrienden. Ik vind het een heerlijke periode. Waarin ik heus af en toe wel even zal slikken..

Ik zie veel meer op tegen alle maanden erna, dat we er weer voor gaan, de teleurstellingen, het opkrabbelen en vertrouwen krijgen, om vervolgens keihard geconfronteerd te worden dat het (weer) niet gelukt is. Maar stoppen willen we ook niet, we waren zo dichtbij!

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb ontzettend veeel moeite met de decembermaand. Elk jaar is het ook weer niet raak. Nu ineens weer 5 embryos kwijt die niet tot cryo zijn geworden. We zijn al bezig sinds 2008 ongeveer en dit word ons 5e jaar in de mmm. Zo kut. Ik hoop ster dat we ooit nog een wondertje zullen vasthouden! voor iedereen hoop ik dat.

16. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook 3e keer de 'feest'maand in. Ieder jaar hoop je weer leuk nieuws te brengen naar je familie. Dit jaar nog een kans. Nog een week wachten! Heb nog goede hoop. Eerste iui achter de rug.
    Dan inderdaad ook nog al die berichten van mensen die heel snel zwanger raken...

Maar we houden hoop! Jullie ook allemaal doen dames!!

17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Voor mij is het 'pas' het tweede jaar en hopelijk nog een kans dat het toch gaat lukken met nog een cryo-tp in het verschiet.
    Zelf vond ik vooral mijn 30e verjaardag onlangs erg moeilijk. Ik had altijd gedroomd voor mijn 30e moeder te zijn en nu was ik op mijn 30e nog niet eens zwanger...

Succes deze decembermaand meiden!

18. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dreamer29, dat herken ik wel.. mijn 30e verjaardag was ook echt een ding! Vervelend! En nu ben ik al 31... Tijd gaat snel! Te snel, als het gaat om ouder worden. Maar te langzaam in de wachtweken!

Succes!

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    sammeke, dikke knuffel, is moeilijk he

aquilegia, bedankt voor de steun.

flower78, WAUW GEFELCITEERD!!!!!!!! ben heel blij voor je. voor jou een mooie afsluiter van dit jaar!

jij82, mijn partner en ik hebben het de laatste tijd ook wel zwaar samen, merk dat het verdriet ons parten speelt. dat we elkaar soms uit het oog verliezen. heb jij daar geen last vast ?
    maar wel een goede tip! ik ga mijn partner ook eens goed vast houden:)

chantal 86, jeetje dat lijkt me echt pijnlijk!!! wat moet dat steken voor jou !! heb je dat wel eens tegen je vader gezegd dat je dat pijnlijk vind ? veel sterkte met de feestdagen xxx

blossom82, wat een pijnlijk moment zeg !! wordt je weer eens lekker met je neus op de feiten gedrukt. veel succes met ivf volgend jaar. hopelijk met snel goed nieuws

arendje, ik dacht ook altijd dat we de enige waren bij wie het niet lukte. ook omdat er bij andere best wel een taboe op rust en mensen praten er niet graag over, je hoort het nooit om je heen. maar helaas lees je hier op het forum zoveel verhalen van stellen bij wie het niet lukt. het is fijn om herkenning in verhalen te lezen, maar erg verdrietig om te lezen dat er zoveel meiden zijn in hetzelfde schuitje

catmommy, dikke knuffel xxx

pandavliegen, jeetje meis, wat moet dat zwaar zijn, eindelijk zwanger en dan gaat het toch mis. ik vind je wel heel positief klinken hoor. dikke knuffel en geniet van het knuffelen met je nichtjes

klaproos, dat hoop ik ook, dat het ons ooit gegund is. en anders gaan we gewoon samen oud en nieuwe vieren, wonen tenslotte niet echt ver van elkaar af ;)

girlie, wauw bijna testen, spannend zeg!! ik ga voor je duimen. laat je weten of het gelukt is ?

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    meiden wat fijn om te lezen dat er zoveel herkenning is in elkaars vehalen. dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft.
    soms lijkt dat wel zo omdat vrienden het wel allemaal weten van ons, maar het niet begrijpen en niet weten hoe ze moeten reageren.
    wel verdrietig om te lezen dat zoveel meiden het moeilijk hebben.

ik hoop voor ons allemaal om een mooi wonder en een beter en gelukkiger 2016

Deel Deze Pagina